InfiniteWish
door InfiniteWish Mar 17, 2020 om 18:23
Garantie & verzekeringen

Schade inboedel , reparatie door derde mogelijk. Mag garantie afgekocht worden?

Hallo allemaal,

Vorige maand heb ik een hele vervelende inboedelschade gehad.
Door werkzaamheden door een bouwbedrijf aan mijn woning , kozijnen etc. Is er ontzettend veel bouwstof vrijgekomen en houtsplinters waren overal te vinden , zelfs in apparatuur e.d. Ze hebben zelfs staan zagen midden in de woonkamer zonder iets af te dekken. Ook na verschillende waarschuwingen etc. Uiteindelijk is de ''grootte'' baas gekomen en heeft alles afgedekt. Bleek mosterd na de maaltijd te zijn geweest.

Bouwbedrijf heeft fout erkent , en verzekering is alles gaan regelen. Huis schoongemaakt etc.
Nu blijkt een aantal elektronische apparatuur bedolven te zijn met bouwstof , en houtsplinters zitten in bijvoorbeeld computer en TV.
Schade expert wil alles schoonmaken door derde , wat opzich niet verkeerd is .. maar overal zit nog wettelijke garantie op.
En openmaken en schoonmaken door derde zorgt ervoor dat ik op wat apparatuur mijn garantie ga verliezen.

Nu wil de verzekering het appartuur , de garantie hiervan afkopen. Mag dit?
En op basis van welke waarde mag/moet de verzekering dit doen?

Hoop dat iemand hier eventueel antwoord op kan geven.

5473 22 Rapporteer

Magnum007
door Magnum007 - Mar 17, 2020 om 18:27
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Infi,

Ik adviseer om zo snel mogelijk juridische hulp in te schakelen.
Als je een rechtsbijstandverzekering hebt, schakel die dan in.

Is het wel een bonafide bouwbedrijf ?

InfiniteWish
door InfiniteWish Mar 17, 2020 om 18:31
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat is het wel , en alles loopt via mijn inboedelverzekering.
Alleen mijn inboedelverzekering / schade specialist wil het apparatuur schoonmaken en daardoor moet het open.
Dan verlies ik mijn garantie , en dat is wat ik niet wil.
Voorstel vandaag was , dat ze mijn garantie afkopen. Maar mag dit? En op welke basis van waarde moet/mag dit?

Magnum007
door Magnum007 Mar 17, 2020 om 23:49
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Infinitewish,

Het antwoord is : ja.

Jouw 2e vraag is moeilijker te beantwoorden.

Hoe duur zijn de spullen ,die zijn vies geworden?
Hoe lang zit er nog garantie op?

Wat ik vreemd vind aan jouw verhaal is :"dat er houtsplinters in je computer en tv zitten".....
Ik vraag me af welke gekke bouwvakker gaat zitten te zagen naast een tv of computer zonder deze weg te halen.....
Als dit bedrijf is ingeschakeld door de woningbouwvereniging zou ik de woningbouwvereniging ook aansprakelijk stellen.

InfiniteWish
door InfiniteWish Mar 18, 2020 om 00:00
2 Antwoorden / 1 Vragen

De spullen waar nog fabrieksgarantie op zit zijn nog geen jaar oud ... praat je over ong ****€ dat ga ik verder niet delen online.,-

Klopt woningbouw is aansprakelijk , dat wordt uiteindelijk ook daar verhaald of bij het bouw bedrijf maakt me verder niet uit gaat achter me rug gebeuren. Moet je eerlijk zijn interesseert me ook niet zoveel. Fabrieksgarantie allemaal nog ongeveer anderhalf jaar. Het is wel zo dat ik denk ik daar sowieso niet mee akkoord ga , want mocht het daarna alsnog kapot gaan door..... kan ik zelf gaan betalen terwijl een ander er een potje van maakt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 17, 2020 om 18:31
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Dit is geen schade die het gevolg is van fouten of defecten in de apparatuur die u noemt! Dan kan er nooit sprake zijn van het doen rechten op de wettelijke consumentenbeschermingswetgeving resp. garantie. U zult dus helaas akkoord moeten gaan met het voorstel van uw verzekereaar ( en dat is niet de schade expert want die doet een voorstel aan de verzekeraar) en ook kunt u als er dan nog schade blijft dit via uw verzekjeraar claimen bij de veroorzaker: het bouwbedrijf. Als u het met het schoonmaken niet eens bent en vervanging wenst, dan kunt u dat ook zelf civiel vorderen maar dat zal u dan het nodige kosten m.b.t. het instellen van een civiele procedure. Als het schoonmaken via uw verzekeraar niet goed uitpakt kunt u beter dan daar melding van maken, opnieuw bij uw verzekeraar. Indien het voorstel komt van een door de verzekeraar van het bouwbedrijf ingeschakelde expert, schakel dan per onmiddelijk uw verzekeraar isn, er van uitgaande dat u een inboedelverzekering heeft en/o als al gezegd terwijl ik met mijn reactie actief was: uw rechtsbijstandsverzekeraar en indien u die  niet heeft juridisch loket

InfiniteWish
door InfiniteWish Mar 17, 2020 om 18:41
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dus met andere woorden , als ik u goed begrijp , iemand maakt er een potje van. In dit geval het bouwbedrijf. Ik geef het op aan mijn verzekering. Schade expert doet een voorstel van herstel. Mag alles open maken , en schoonmaken. Waardoor ik mijn fabrieksgarantie verlies. En moet dan akkoord gaan met afkoop van de verzekering. (afkoop van garantie). Nogmaals dit is het voorstel van mijn verzekering. Heb verder niets te maken met de wederpartij. (veroorzaker).

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 17, 2020 om 19:15
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Mijn reactie via mijn telefoon blijkt vast te lopen. Die luidde: Dan is en blijft het de verantwoordelikheid van uw verzekeraar! Zo dat toch onverhoopt tot problemen lijdt, dan kunt u altijd terecht bij (om te beginnen de ombudsman van) kifid

InfiniteWish
door InfiniteWish Mar 17, 2020 om 20:08
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dus inprincipe moeten ze over de brug komen en het apparatuur waar garantie op zit , realistisch afkopen en of vergoeden.?

diumenge
door diumenge - Mar 17, 2020 om 18:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het lijkt mij in ieder geval een redelijke oplossing, je kan zelf op basis van de prijs en garantie die je nog hebt berekenen wat een redelijke afkoopsom is. Daarbij zal de verzekeraar er vermoedelijk wel rekening mee houden dat het niet in de lijn der verwachting ligt dat je voor alle apparatuur garantie gaat claimen. Vraag ze dus om een goed onderbouwde berekening.

InfiniteWish
door InfiniteWish Mar 17, 2020 om 18:42
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ze zijn er van op de hoogte om welke apparatuur het gaat. Het gaat ook niet om alles. Dankjewel voor je antwoord.

diumenge
door diumenge Mar 17, 2020 om 18:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bij het afkopen van de garantie verdelen ze het risico natuurlijk ook een beetje en maken ze het administratief makkelijker. Ontvang je een afkoopsom en blijft alle apparatuur werken, dan heb je 'mazzel', ontvang je een afkoopsom en gaat veel apparatuur toch defect dan heb je 'pech'. Alternatief is een regeling dat ze gedurende de garantietermijn alsnog de schade vergoeden wanneer een apparaat gebruik had moeten maken van die garantie, maar daar zitten ze waarschijnlijk niet op te wachten.

InfiniteWish
door InfiniteWish Mar 17, 2020 om 18:56
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dat laatste hebben ze al laten weten niet te doen. Want dat maakt het allemaal veel rommeliger dan dat het al is. Mocht die afkoopsom er morgen komen. Is schoonmaak dan nog steeds verplicht , moet ik deze spullen meegeven? Want ook daar heb ik vraagtekens bij.

diumenge
door diumenge Mar 17, 2020 om 19:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Geen idee, maar ik zou in deze situatie wel kiezen voor laten schoonmaken (mits het een professioneel bedrijf is die dat gaat doen uiteraard) naast de afkoopsom.

InfiniteWish
door InfiniteWish Mar 17, 2020 om 19:12
2 Antwoorden / 1 Vragen

Precies duidelijk bedankt :)

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Mar 17, 2020 om 18:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou niet weten waarom uw garantie zou komen te vervallen. Is dit het bedrijf Salvage wat zorgt voor het schoonmaken van de spullen?

Ik zou maar een contra expert inschakelen om dit verder af te wikkelen.

InfiniteWish
door InfiniteWish Mar 17, 2020 om 18:38
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dolmans is het herstelbedrijf , die alles willen openmaken en schoonmaken. Dus komt fabrieksgarantie te vervallen.

tijger1
door tijger1 Mar 17, 2020 om 18:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bel eens met hen.

https://www.schadehulp.nl/

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 17, 2020 om 19:19
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas, een top antwoord??? De schade is niet te wijten aan een fout of euvel in de door u genoemde producten maar veroorzaakt door de medewerkers van het bouwbedrijf! Ergo: geen enkel recht op welke garantie dan ook!

InfiniteWish
door InfiniteWish Mar 17, 2020 om 19:46
2 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry top antwoord was niet helemaal de bedoeling haha , was een misclick haha. Nieuw op deze site sorry.

tenormin
door tenormin Mar 17, 2020 om 19:53
16859 Antwoorden / 108 Vragen

@infinitiwish. Dolmans is een prima bekend staand bedrijf. Wat natuurlijk niet wegneemt dat ik uw probleem qua garantie volledig begrijp, want dat is er dan niet meer.

mr
door mrmoto Mar 18, 2020 om 12:10
167 Antwoorden / 4 Vragen

heremiet ik zie dit wel als een goed (top) antwoord .En ik heb eens gekeken bij het puntensystheem wat hier wordt gehanteerd , heeft u bang om ingehaald te worden in dit mijnsinziens kinderlijk punten uitdelerij gebeuren .Vroeger op de kleuterschool na het maken van een werkje kreeg je een stempel op je arm kon iedereen zien dat je het goed deed ,misschien een suggestie om hier ook stempels of plakplaatjes te geven?

tijger1
door tijger1 Mar 18, 2020 om 12:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Plus een zoen van de juffrouw, maar dat mag nu even niet. :-)) Overigens is dat hele fabrieksgarantie gedoe onzin. Zou er, normaal gesproken, een probleem zijn met die apparatuur, dan moet je bij de leverancier zijn voor garantie en niet bij de fabrikant. Maar zulke zaken moet je niet zelf regelen. Je ziet altijd wel iets over het hoofd.

sira
door sira Mar 18, 2020 om 14:55
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Dolmans is een salvagebedrijf, naar ik meen één van de oudste in Nederland, en is een prima bedrijf.

In 1991 na een brand, heeft Dolmans o.a. mijn elektronische apparatuur, zowel binnen- als buitenschade gereinigd (roetschade). Prima werk geleverd.

Naar mijn idee is hete roetschade ernstiger dan stof en splinters. Roet plakt namelijk en stof niet.

InfiniteWish
door InfiniteWish Mar 20, 2020 om 23:16
2 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas ze mogen apparatuur met fabrieksgarantie niet open maken om schoon te maken. Ik heb hier vandaag van mijn verzekering en fabrikanten bevestiging van gekregen.

InfiniteWish
door InfiniteWish Mar 20, 2020 om 23:27
2 Antwoorden / 1 Vragen

OPGELOST !

Een update vandaag.

Contact gehad met verzekering en fabrikanten.

Zolang er fabrieksgarantie op apparaten e.d zit , mag na een calimiteit nooit opengemaakt worden voor schoonmaak / reparatie door derde.
Als je dat wel doet zie je af van je fabrieksgarantie. Omdat bijvoorbeeld toekomstige schade niet beoordeeld kan worden door schade door eventuele reparatie van derde, of dat een apparaat gewoon echt kapot gaat wegens een falend onderdeel. Dit kan nooit bewezen worden.

Letop Reparatie / schoonmaak mag wel als de hersteller een gecertificeerd bedrijf is en aangesloten is bij bijvoorbeeld samsung etc.

Oplossing alles word vernietigd en financieel vervangen, daar ben je immers verzekerd voor.

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 17, 2020 om 19:12
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Bij mij is er ook een bouwbedrijf bezig geweest (groot onderhoud) en is er in de bewoonde flat flink wat werkzaamheden verricht maar ik heb zelf zoveel mogelijk afgedekt zoals boekenkast en elektronica omdat het te voorzien was dat er veel stof aan te pas zou komen. De vloer hebben zij afgedekt.
Was u daar niet voor gewaarschuwd?

InfiniteWish
door InfiniteWish Mar 17, 2020 om 19:15
2 Antwoorden / 1 Vragen

Nee want er zou geen stof vrijkomen , en de stof die vrij komt , heeft iedereen last van. En dit ging niet om groot onderhoud / renovatie. eerste instantie werd alleen het glas vervangen , duurde een uurtje. Zou allemaal meevallen , voor ik het wist ging de zaag door het kozijn heen zonder enige waarschuwing.

sjjoppy
door sjjoppy Mar 17, 2020 om 19:17
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, dat is andere koek natuurlijk, dit had u dus niet kunnen weten.

InfiniteWish
door InfiniteWish Mar 17, 2020 om 19:22
2 Antwoorden / 1 Vragen

Nee zeker niet , mooiste van het verhaal is , dat ik smorgens werd gebeld door de woningbouw om een afspraak te maken voor de werkzaamheden uit te voeren. Ze waren al bezig , ze stonden al binnen bij mij. Afspraak was al gemaakt met het bouwbedrijf. Fout is gelukkig erkend door bedrijf. En tot aan hier is er al een hoop gebeurd.

sjjoppy
door sjjoppy Mar 17, 2020 om 19:56
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Onvoorstelbaar zoals dit bij u gegaan is.
Ik wist maanden van te voren wat mij te wachten stond.

InfiniteWish
door InfiniteWish Mar 17, 2020 om 20:08
2 Antwoorden / 1 Vragen

Verschrikkelijk wens het niemand , heb een zwarte kat die was die morgen wit haha ... was geen top ochtend nee.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 17, 2020 om 19:25
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Nog een nabrander: in beginsel is hier m.i. sprake van wanprestatie conform het gestelde in http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html  en zal uw verzekeraar naar mijn mening zeker weten op basis hiervan verhaal halen bij het bouwbedrijf (dat voor dat soort zaken naar ik aanneem ook verzekerd zal zijn). M.b.t. recht op 'garantie' zie ook deze: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn en dat is dus in uw casus niet van toepassing, helaas maar waar.

InfiniteWish
door InfiniteWish Mar 17, 2020 om 19:32
2 Antwoorden / 1 Vragen

Daar was ik inderdaad al bang voor.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 17, 2020 om 19:38
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Waarom bang? Uw verzekeraar heeft te zorgen dat alles ok wordt! (Het lijkt onaardig: u behoeft mij na deze reacties  niet te waarderen met 'topantwoord' al zou ik datt o.a @DIUMENGE, @MARITA5 en ook @SHOPPIE dat wel gunnen zonder @MAGNUM007 tekort te willen doen.

InfiniteWish
door InfiniteWish Mar 17, 2020 om 19:44
2 Antwoorden / 1 Vragen

Laatste snap ik even niet. Maar het lijkt erop dat de verzekering betreffende afkoop van garantie een redelijke oplossing is.

tenormin
door tenormin Mar 17, 2020 om 19:58
16859 Antwoorden / 108 Vragen

O.T. @infinitiwish, ik snap het ook niet waarom @heremietkreeft anderen ook een topantwoord moeten hebben. Dat is aan degene die de vraagsteller is: u.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 17, 2020 om 20:09
16887 Antwoorden / 202 Vragen

@TENORMIN, het is inderdaad aan Ts maar zie de latere reactie van Ts en het probleemgegeven met deze site dat een antwoord dat Ts bevalt maar wel onjuist is en we sls topanwoord geclasserd.lp

tenormin
door tenormin Mar 17, 2020 om 20:45
16859 Antwoorden / 108 Vragen

O.T. In jouw ogen onjuist @heremiet. Ik krijg (kreeg) ook topantwoord, als ik er volledig naast zat. Dat gaat niemand dan betwisten. Moet jij ook niet doen. Hoort erbij als men forumlid lid is.

tijger1
door tijger1 Mar 17, 2020 om 20:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@heremietkreeft. Wat bent u nu aan het raaskallen over een Topantwoord. Doe niet zo kinderachtig.

Donuts
door Donuts Mar 17, 2020 om 20:57
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Heremietkreeft,  kunt u aub eens ophouden met iedere keer uw kinderachtige opmerkingen over topantwoord? Ook uw antwoorden worden vaak ten onrechte of per ongeluk als topantwoord aangemerkt. Wat moeten de lezers wel niet denken van uw kinderachtige gedoe?

mr
door mrmoto Mar 18, 2020 om 12:13
167 Antwoorden / 4 Vragen

heremiet ik heb eens gekeken bij het puntensystheem wat hier wordt gehanteerd , heeft u bang om ingehaald te worden in dit mijnsinziens kinderlijk punten uitdelerij gebeuren .Vroeger op de kleuterschool na het maken van een werkje kreeg je een stempel op je arm kon iedereen zien dat je het goed deed ,misschien een suggestie om hier ook stempels of plakplaatjes te geven?

marita5
door marita5 - Mar 17, 2020 om 19:36
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Infinitewish ,

De voorwaarden van Dolmans , Art 10 Aansprakelijkheid .

Dolmans is niet verzekerd voor schade aan elektronica, scheepsmotoren bij niet-plezier vaartuigen, opslagtanks en classificeerwerkzaamheden.
Indien Dolmans op verzoek van Opdrachtgever toch Werkzaamheden verricht met betrekking hiertoe, is Dolmans nimmer aansprakelijk voor enige schade aan dit Object/deze Objecten.

Indien, onverminderd het bepaalde in de vorige leden, Dolmans toch aansprakelijk is, is Dolmans uitsluitend aansprakelijk voor schade aan het betreffende Object.
Schade wordt vastgesteld op basis van de afschrijvingslijst van verzekeraars.

De algemene voorwaarden van Dolmans Calamiteiten Diensten kunt u hier vinden.

InfiniteWish
door InfiniteWish Mar 17, 2020 om 19:39
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dit wist ik inderdaad dankjewel , ga daarom ook geen enkel risico lopen.
Aangezien de verzekering ook geen 2de claim accepteert.
Dit was namelijk wel een voorstel van dolmans.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 17, 2020 om 19:43
16887 Antwoorden / 202 Vragen

@MARITA5: Het is aan de verzekeraar van Ts om er mee om te gaan of navenant te handelen. Onder verwijzing naar BW 6:74 waar de verzekeraar wel gebruik van zal maken. 'Dolmans' kan dat wel stellen maar het is dan wel strijdig met de wetgeving en daarmee m.i. ook nog eens een onrechtmatige clausule maar ook dat is dan een kwestie van de verzekeraar van Ts om dat wel of niet te benutten.
Ts heeft rechten op basis van zijn verzekering.

panter22
door panter22 Mar 18, 2020 om 13:27
6599 Antwoorden / Vragen

Uit de link van Martia5;
Schade wordt vastgesteld op basis van de afschrijvingslijst van verzekeraars.
Hier kun je die afschrijvingslijst per verzekeraar bekijken.
https://www.consumentenbond.nl/reisverzekering/afschrijvingslijsten-reis--en-inboedelverzekeringen

panter22
door panter22 Mar 18, 2020 om 13:43
6599 Antwoorden / Vragen

En per verzekeraar, kijk onder nieuwwaarde en dagwaarde:
https://www.consumentenbond.nl/inboedelverzekering/wat-dekt-een-inboedelverzekering

marita5
door marita5 - Mar 17, 2020 om 19:52
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@infinitewish ,

Neem eens contact op met Consuwijzer ,

https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraag-aan-acm-consuwijzer

InfiniteWish
door InfiniteWish - Mar 17, 2020 om 19:58
2 Antwoorden / 1 Vragen

Iedereen bedankt voor de reacties , ben weer wat wijzer geworden dankzij jullie.
Ik wacht reactie op afkoop van garantie af. Dit is lijkt een ''redelijke oplossing''.
Indien deze niet realistisch is houd het wat mij betreft op. Waar ik dus al bang voor was.

Kans op kortsluiting en / of brand is reeel. Bij gebruik van apparatuur natuurlijk.
Ik ga geen enkel risico nemen met fabrieksgarantie of ik er nu wel of geen recht op heb. zoals enkele van jullie stellen.
En achteraf heb ik ook geen zin om de schuldige aan te wijzen.

Bijvoorbeeld dolmans die wel degelijk aansprakelijk zou zijn , of dat de verzekering wellicht toch die 2de claim zou moeten accepteren. Of het bouwbedrijf met juridische hulp aansprakelijk moet stellen , voor schade achteraf. En of geruzzie over garantie met fabrikanten omdat het door derde is geopend.
Daar heb ik als consument echt geen zin in.

De verzekering zal dus met een goede oplossing moeten komen. Ik laat niet iets herstellen als daar achteraf een hoop juridisch gezeik over komt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 17, 2020 om 20:12
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Verzekering m.b.t. afkoop garantie?? De verzekeraar dient op basis van uw lols zorg ge dragen dat sl uw genoemde apparaten weer correct werken. Bij problemen daarover met de verzekraar hethasld De ombudsman van KiFid benaden of het juridisch loket.

diumenge
door diumenge Mar 17, 2020 om 20:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heb je de oorspronkelijke vraag überhaupt goed gelezen? Wat je schrijft is namelijk precies wat de verzekeraar voorstelt, plus daarnaast een afkoopsom omdat de TS vermoedelijk geen garantie meer kan claimen bij toekomstige defecten.

InfiniteWish
door InfiniteWish Mar 17, 2020 om 20:29
2 Antwoorden / 1 Vragen

@diumenge precies jij zegt precies wat er daadwerkelijk aan de hand is.

justmeagain
door justmeagain Mar 17, 2020 om 23:48
623 Antwoorden / 8 Vragen

Kifid de enige instantie waar @heremietkreeft commissie van krijgt.
Wat moet ts in hemelsnaam bij de Kifid voorleggen?

tijger1
door tijger1 - Mar 17, 2020 om 20:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Blijkbaar hebt u, gelukkig, geen ervaring met een grote schade aan uw inboedel. Dus het meest verstandige is om u te laten bijstaan door uw eigen expert.

Die kan beoordelen waar u recht op hebt, tov het bedrijf dat de boel schoonmaakt, maar ook tov uw verzekeraar.

Dus schakel die in en u bent het beste, of minst slechts, af.

InfiniteWish
door InfiniteWish Mar 17, 2020 om 20:37
2 Antwoorden / 1 Vragen

Als ze niet met een goede ''oplossing'' komen is dat inderdaad mijn 2de stap. Denk dat ik dan een juridisch adviseur / advocaat moet aanspreken.

tijger1
door tijger1 Mar 17, 2020 om 20:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Daar moet u niet mee wachten.die kunt u zelf aantrekken. Ik heb u al een link gegeven.

U hoeft niet op hun "oplossing" te wachten, u hebt rechten en die moeten meteen duidelijk gemaakt worden en niet achteraf.

Een expert op gebied van verzekeringen en schade natuurlijk. En daar hebt u het Juridisch Loket niet voor nodig.

InfiniteWish
door InfiniteWish Mar 17, 2020 om 21:00
2 Antwoorden / 1 Vragen

Heb het inderdaad gezien , zal morgen het probleem voorleggen bij hun , dank

panter22
door panter22 - Mar 17, 2020 om 20:47
6599 Antwoorden / Vragen

Wat een vreemde situatie.
Plotseling medewerkers van een bouwbedrijf op de stoep die beginnen te hakken en te zagen.
En je riep niet dat ze moesten stoppen? Had je zelf geen lakens over die apparatuur kunnen gooien?
Maar goed de schade is erkend
Klik op deze site eens op Richlijn afschrijvingsmethoden, Dan krijg je een idee hoelang je apparatuur meegaat.
https://www.technieknederland.nl/onze-leden/waar-staan-onze-leden-voor/gebruiksduurverwachting

InfiniteWish
door InfiniteWish Mar 17, 2020 om 20:53
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het was niet plotseling , want ze hadden mij de avond van te voren gebeld. Voor het plaasten van een raam want dat was afgekeurd.
Daarna gebeurt er ineens van alles door 4 bouwvakkers zo breed als een auto waar jij in je eentje niets tegen doet. Had niet voor niets hun baas gebeld ... je wil niet weten wat hij tegen zijn mensen heeft gezegd die hier bezig waren. En toen is het balletje tot aan nu gaan rollen bij de verzekering.

panter22
door panter22 Mar 17, 2020 om 21:21
6599 Antwoorden / Vragen

Bij de Action kun je afdekfolie kopen. Kost €0,49. per pakje Dan ben je altijd voorbereid.

InfiniteWish
door InfiniteWish Mar 17, 2020 om 21:32
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hoef me niet te voorbereiden op een wanprestatie toch , hadden ze zelf mee moeten komen. Is op andere adressen wel gebeurd na de gebeurtenissen hier. En ze zeggen nu zelf eigen schuld dikke bult. Hebben we zelf gedaan is niet handig geweest. Dus excuses zijn er al geweest. Helaas nogmaals mosterd na de maaltijd.

panter22
door panter22 Mar 17, 2020 om 22:05
6599 Antwoorden / Vragen

Als er werkzaamheden worden verricht in huis, bedek ik altijd mijn spullen.
Het is lang niet altijd zo dat een bouwbedrijf dat doet, Deze ellende gaat je toch niet weer een tweede keer overkomen?

InfiniteWish
door InfiniteWish Mar 17, 2020 om 23:00
2 Antwoorden / 1 Vragen

Nee zeker niet ... volgende keer gaat dat wel anders ja ... dan bespreek ik dat voortaan eerst via de telefoon voordat er uberhaupt zulke werkzaamheden gaan gebeuren.

panter22
door panter22 - Mar 17, 2020 om 20:47
6599 Antwoorden / Vragen
InfiniteWish
door InfiniteWish Mar 17, 2020 om 20:53
2 Antwoorden / 1 Vragen

-

gerbera
door gerbera - Mar 17, 2020 om 21:24
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Uit uw verhaal maak ik op dat mocht er enige tijd na de schoonmaak toch een (technisch)defect aan een apparaat komen, al dan niet veroorzaakt door de werkzaamheden, u de (fabrieks)garantie kwijt zou zijn. Dit zo best wel eens kunnen omdat het apparaat eerder door een ander, o.a. door de leverancier/fabriek niet erkend bedrijf, is opengemaakt. Zou eens bij de verkoper(s) te rade gaan hoe hier mee om te gaan, mogelijk dat die u daarin kan adviseren. Denk nml niet dat dit later onder de inboedelverzekering valt en Dolmans niet thuis geeft.

InfiniteWish
door InfiniteWish Mar 17, 2020 om 21:29
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is een top opmerking van u , dit wist ik inderdaad , en is ook al uitgezocht.
Fabrikanten erkennen niet dat het opengemaakt wordt door derde, waarmee de verkopers zeggen bye bye fabrieksgarantie.
Dolmans heeft ook al gezegd hier geen verantwoordelijkheid in te geven, en sturen me dus door naar mijn eigen verzekering.
Dit is nou juist het probleem. Verzekering zegt dus nu , we kopen de garantie af , dan kan het gerepareerd worden. Maar de afkoop is natuurlijk weer geen nieuwwaarde. Mocht het dan defect zijn kan ik zelf alsnog betalen. Dus kan alleen maar akkoord gaan met afkoop op nieuwwaarde of iets waardaar in de buurt komt. Of opnieuw claimen bij de verzekering als het alsnog defect gaat. Dit laatste accepteren ze nooit. Hebben ze ook al gezegd.

tijger1
door tijger1 Mar 17, 2020 om 21:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dolmans is daar ook niet aansprakelijk voor. Zij maken schoon enkunnen nooit de werking van het apparaat voor nog een tijd 100% garanderen.

Alles kan ook nog "gewoon" kapot gaan, daarom accepteert de verzekeraar geen tweede claim.

En daarom hebt u een goede hulp nodig om nu de schade hoog genoeg vast te stellen voor het geval dat.

gerbera
door gerbera Mar 17, 2020 om 21:59
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Op de apparaten van de TS zit nog normale (fabrieks)garantie en deze komt in de meeste gevallen te vervallen als een apparaat door een ander cq niet erkend bedrijf is open gemaakt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 18, 2020 om 10:31
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Ik maak uit alle gegeven reacties en na het nog een keer lezen van uw vraag opnieuw uit uw vraag op dat de verzekeraar niets anders aanbiedt om de schade te vergoeden die door de handelwijze van het bouwbedrijf zijn veroorzaakt. Dat wordt kennelijk gebracht onder de naam: afkoop garantie maar dat kan jurididisch niets meer of minder betekenen dan dat zij de dan de reparatie,  indien nog nodig na schoonmaak,  vergoeden. Normaliter wordt er dan rekening gehouden met de dagwaarde van de apparaten en het is dus uw zaak om goed op te letten of de vergoeding dan inderdaad alle eventueel nodige reparatiekosten dekt.

Daarbij geldt, dat zo de reparatie wel noodzakelijk zou zijn wegens een aan de fabrikant te wijten reden daar ook rekening kan/mag worden gehouden met afschrijving op basis van de leeftijd van de apparatuur.

Hiermee is uw vraag op basis van welke waarde de verzekering dit kan/mag doen juridische beantwoord. Het is aan u om te besluiiten of u er mee instemt en als u het er onverhoopt niet mee eens bent kunt u de klachtregeling benutten zoals u die wordt aangegeven door het Klachtinstituut Financiële Instellingen KiFiD. (Waar ik geen aandelen van bezit of eigen belang heb maar wel over ervaring beschik m.b.t. de afwikkeling via die klachtprocedure).

panter22
door panter22 - Mar 18, 2020 om 13:14
6599 Antwoorden / Vragen

Hoe weet je dat er splinters en stof zit in computer en tv zonder deze opengemaakt te hebben? En je gebruikt de tv en computer nu niet meer, totdat deze schoongemaakt zijn?

Grunnen.
door Grunnen. - Mar 20, 2020 om 15:41
509 Antwoorden / Vragen

De meeste electroniche apparaten zijn tenzij ze verzegeld zijn, zonder sporen na te laten te openen en weer dicht te maken . De garantie afkopen voor 20% van de waarde zou een optie zijn.

InfiniteWish
door InfiniteWish Mar 20, 2020 om 23:20
2 Antwoorden / 1 Vragen

OPGELOST ! Een update vandaag. Contact gehad met verzekering en fabrikanten. Zolang er fabrieksgarantie op apparaten e.d zit , mag na een calimiteit nooit opengemaakt worden voor schoonmaak / reparatie door derde. Als je dat wel doet zie je af van je fabrieksgarantie. Omdat bijvoorbeeld toekomstige schade niet beoordeeld kan worden door schade door eventuele reparatie van derde, of dat een apparaat gewoon echt kapot gaat wegens een falend onderdeel. Dit kan nooit bewezen worden. Letop Reparatie / schoonmaak mag wel als de hersteller een gecertificeerd bedrijf is en aangesloten is bij bijvoorbeeld samsung etc. Oplossing alles word vernietigd en financieel vervangen, daar ben je immers verzekerd voor.

mo
door mof - Mar 20, 2020 om 22:45
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft door het bouwbedrijf schade geleden. Zij zijn verantwoordelijk voor deze schade. Als de garantie niet langer geldt na schoonmaken dab kan daarvoor een vergodimg worden gegeven. U kunt ook op basis van het feit dat nog steeds garantie geldt gewoon een nieuw apparaat eisen, zodat u weer garantie heeft. Ws zult u dat met een advocaat moeten doen.

InfiniteWish
door InfiniteWish Mar 20, 2020 om 23:20
2 Antwoorden / 1 Vragen

OPGELOST ! Een update vandaag. Contact gehad met verzekering en fabrikanten. Zolang er fabrieksgarantie op apparaten e.d zit , mag na een calimiteit nooit opengemaakt worden voor schoonmaak / reparatie door derde. Als je dat wel doet zie je af van je fabrieksgarantie. Omdat bijvoorbeeld toekomstige schade niet beoordeeld kan worden door schade door eventuele reparatie van derde, of dat een apparaat gewoon echt kapot gaat wegens een falend onderdeel. Dit kan nooit bewezen worden. Letop Reparatie / schoonmaak mag wel als de hersteller een gecertificeerd bedrijf is en aangesloten is bij bijvoorbeeld samsung etc. Oplossing alles word vernietigd en financieel vervangen, daar ben je immers verzekerd voor.

mo
door mof - Mar 20, 2020 om 22:45
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als u uw garantie verliest is dat een zekere schade.

InfiniteWish
door InfiniteWish - Mar 20, 2020 om 23:27
2 Antwoorden / 1 Vragen

OPGELOST !

Een update vandaag.

Contact gehad met verzekering en fabrikanten.

Zolang er fabrieksgarantie op apparaten e.d zit , mag na een calimiteit nooit opengemaakt worden voor schoonmaak / reparatie door derde.
Als je dat wel doet zie je af van je fabrieksgarantie. Omdat bijvoorbeeld toekomstige schade niet beoordeeld kan worden door schade door eventuele reparatie van derde, of dat een apparaat gewoon echt kapot gaat wegens een falend onderdeel. Dit kan nooit bewezen worden.

Letop:
Reparatie / schoonmaak mag wel als de hersteller een gecertificeerd bedrijf is en aangesloten is bij bijvoorbeeld samsung etc.
Afkopen garantie is ook een optie en mag , alleen ben je bewust dat je dan afziet van Fabrieksgarantie. En de verzekering dan niet verplicht is je in de toekomst te helpen als het product / apparatuur alsnog kapot gaat !!

Let ook op dat niet iedere verzekering garantiekwesties vergoed !! Dit staat in je polisvoorwaarden. Mocht je een ALL RISK verzekering hebben zijn garantiekwesties meestal verzekerd !!!

Oplossing alles word vernietigd en financieel vervangen, daar ben je immers verzekerd voor.

panter22
door panter22 Mar 21, 2020 om 08:21
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt de schade dus bij je eigen verzekering geclaimd. Dat Dolmans de schade had veroorzaakt, was niet van belang voor jouw uitkering,
Bedankt voor het terugmelden.

tijger1
door tijger1 Mar 21, 2020 om 08:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dolmans heeft niets veroorzaakt.

panter22
door panter22 Mar 21, 2020 om 12:24
6599 Antwoorden / Vragen

Ik dacht even dat Dolmans het bouwbedrijf was. Wat een onoverzichtelijk verhaal.
Veel armen en benen, maar in feite was er niets aan de hand en had ts gewoon het bericht van haar verzekering af kunnen wachten,

tijger1
door tijger1 - Mar 20, 2020 om 23:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi, opgelost dus.

InfiniteWish
door InfiniteWish Mar 20, 2020 om 23:47
2 Antwoorden / 1 Vragen

Jep gelukkig , conclusie je moet zelf de keuze maken.
Maar wel voorzichtig zijn met welke keuze je maakt.
Want het kan grootte gevolgen hebben mocht het later alsnog kapot gaan. Even mijn laaste bericht aangepast , als mensen met zelfde problemen er naar zoeken , heb ik iedergeval geprobeerd zo volledig mogelijk te zijn :)

panter22
door panter22 Mar 21, 2020 om 08:25
6599 Antwoorden / Vragen

Je krijgt toch de nieuwwaarde van de spullen uitgekeerd en de oude apparatuur wordt vernietigd.
Voor dat geld  kun je weer nieuwe apparatuur kopen als je wilt. En daar heb je gewoon weer garantie op.

1paul
door 1paul - Mar 21, 2020 om 09:00
3188 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag de verzekering om de resterende garantie periode voor zijn rekening te nemen...

Ook schade zichtbaar na een bepaalde periode is nog voor rekening van deze verzekeraar, niet afkopen dus, dan zijn ze overal vanaf...

tijger1
door tijger1 Mar 21, 2020 om 09:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De vervuilde spullen worden helemaal in geld vergoed. Dus geen problemen meer.

1paul
door 1paul Mar 21, 2020 om 11:53
3188 Antwoorden / 0 Vragen

mooi gaan!!!