Ti
door Timh 12 mei 2019 om 20:37
Garantie & verzekeringen

Schade kozijnen

Wij hebben door een inbraakpoging schade aan onze kunstofkozijnen. Deze zijn gloednieuw (2 weken oud, op de datum van inbraakpoging) en moeten dus worden gerepareerd of vernieuwd. De schade expert probeert ons alleen een reparatie aan te smeren, helaas zitten hier nadelen aan aangezien de garantie periode hiermee wordt verkort van 25jaar (door de leverancier) na 3jaar (door de reparateur) Wat zijn op dit vlak mijn rechten? In principe wordt het product hierdoor minder waard aangezien een garantieperiode ook waarde toevoegt aan het product en deze aanzienlijk wordt verkort.

2100 7 Rapporteer
door tijger1 - 12 mei 2019 om 20:52
38256 Antwoorden / 21 Vragen
0

U hebt, uiteraard zou ik haast zeggen, geen recht op nieuwe kozijnen. Waar u wel recht op hebt, is een perfecte reparatie.

Ik heb geen idee wat die garantie van 25 jaar inhoudt. Als die leverancier over twee jaar failliet gaat hebt u niets. 

Overigens wordt u niets aangesmeerd. Als u het met de expert niet eens ben, kunt u, op kosten van de verzekeraar een eigen expert inschakelen.

Ook kunt u eens kijken op Schadehulp.nl of zo, om u te laten bijstaan bij deze schade. 

En waarom kan uw eigen leverancier de schade niet repareren?


ne
door neodutchio - 12 mei 2019 om 20:59
2701 Antwoorden / 11 Vragen
0

Waarom zou de leverancier geen garantie geven na reparatie?
U hebt recht op herstel of vervanging. Echter, vervanging kunt u alleen krijgen als herstel niet opweegt tegen de waarde. Zou het kozijn vernieuwen € 1.500 kosten en herstel bv € 250, dan kunt u hoog of laag springen, maar vervanging gaat dan echt niet gebeuren.

door heremietkreeft - 12 mei 2019 om 21:11
9518 Antwoorden / 155 Vragen
3

Als u het niet eens bent met de beslissing van uw verzekeraar staat de weg naar de ombudsman van het Klachteninstituut Financiële Dienst Financiële Dienstverlening voor u open. www.kifid.nl  Maar u dient dan wel eerst een beslissing van uw verzekeraar te hebben en het i9s niet de schadeexpert die daaarover beslist. De schadeexpert geeft uitsluitend zijn mening over de afwikkeling van de schade door ter beslissing van de verzekeraar. 

Wel is het m.i. zo dat indien de reparatie zodanig geschiedt dat er helemaal niets meer te zien is dat er schade was ook de ombudsman zal stellen dat u door de afdoende reparatie in het geheel geen schade heeft opgelopen. Als u het daar niet mee eens ben is het aan u om het tegendeel te bewijzen.
Daarbij: als de reparateut het werk niet goed doet is dat een geheel ander probleem.

jo
door jorisw - 12 mei 2019 om 22:42
4020 Antwoorden / 1 Vragen
1

Is de schade-expert ook de beoogd reparateur? (omdat je het over aansmeren hebt)

door aurora1 - 12 mei 2019 om 23:40
13528 Antwoorden / 6 Vragen
1

Hoezo “aansmeren”?

52
door 526996 - 13 mei 2019 om 12:52
19 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb zelf de ervaring met inbraak houten kozijnen stijl gewoon onder afgebroken, onderstuk vernieuwd en het wordt nooit meer zo mooi als het was.verder geplamuurd.na een inbraak wordt het nooit mooier en een nieuw kozijn van de verzekeraar vergeet het maar,de goedkoopste oplossing wordt altijd gebruikt.

mo
door mof - 13 mei 2019 om 13:53
1225 Antwoorden / 2 Vragen
0

ALs u de garantie wilt behouden dan zult u ws de leverancier moeten laten repareren.
in het algemeen geldt garantie alleen op functionaliteit door fabriek geleverd.. als een onverlaat de zaak heeft beschadigd valt dat sowieso nietonder garantie, en de leverancier kan niet langer de functionaliteit garanderen als hij dit niet zelf kan repareren.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ti
Tine-79 - 16 jun. 2019 om 23:22
Vrije tijd & tuin

Meerprijs nav offerte

We hebben samen met verschillende buren werk in onze tuin laten uitvoeren. We hadden hiervoor een offerte ontvangen en akkoord gegeven. Helaas hebben alle buren nu een rekening ontvangen die hoger uitvalt dan de offerte. Het bedrijf had 2 offertes uitgebracht. Een voor buren die het eventueel alleen wilden laten uitvoeren door dat bedrijf en een offerte voor als we het gezamenlijk zouden laten uit ... Lees meer

marita5 - 16 jun. 2019 om 13:31
Computers & telefonie

Windows 10 versie 1903

Beste Forunleden , 

Gisteren Windows 10 versie 1903  en update`s geïnstalleerd , alles is goed verlopen . 
Bij herstelpunten zie ik geen update`s staan , is dit normaal ?


Lees meer

ja
jastellaard - 13 nov. 2018 om 14:58
Geldzaken & recht

Nederlands Innovatiefonds;

Beleggers bij het Nederlands Innovatiefonds (zoals ik) maken zich ernstig zorgen over de huidige situatie. Er blijkt heel wat aan de hand te zijn waardoor beleggers hun renten niet ontvangen. De AFM heeft een last onder dwangsom aan de directeur [edit-redactie] afgegeven op 18-10-2018. Ik heb Dutch Advocaten in Amsterdam ingeschakeld. Zij coördineren nu deze zaak met de deelnemers die zich al bij ... Lees meer