Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 11, 2023 om 12:04
Garantie & verzekeringen
Steiger gebouwd vlak voor zomervakantie.

Geachte forumleden,

Mijn woningbouwvereniging heeft een steiger gebouwd voor onderhoud vlak voor de zomervakantie zonder te overleggen met de bewoners.

Wij vinden dat onwenselijk omdat veel buren straks weken op vakantie zijn.

Is de woningbouwvereniging aansprakelijk bij inbraak?

10023 31 Rapporteer

Topantwoord

sira
door sira - Jul 11, 2023 om 12:19
2349 Antwoorden / 24 Vragen

Persoonlijk zou ik sowieso de inboedelverzekeraar hiervan op de hoogte brengen.

De mensen die op vakantie gaan, moeten zorgen dat het appartement eruitziet alsof er iemand aanwezig is. D.w.z. een open boek op tafel, een fles limonade met een glas, stoel(len) niet strak onder de eettafel, maar een beetje schuin alsof iemand even is opgestaan. Zijn er buren die plantjes water geven, vraag ze dan zo nu en dan enige veranderingen aan te brengen. Vergeet ook niet een paar tijdklokken op verlichting (woonkamer gaat uit en slaapkamer gaat aan). En geen vakantie aankondiging op Facebook.

100% zekerheid heb je nooit, want iemand kan ook inbreken overdag als je aan het werk bent of een dagje uit bent.

pino123
door pino123 - Jul 11, 2023 om 12:26
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Nee.
Er zal vast gewerkt worden, ook in de vakantie. Zo kunnen we ook de redenering erbij halen dat overdag mensen aan het werk zijn, dat wordt het wel heel lastig om herstelwerkzaamheden te doen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 11, 2023 om 12:28
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Pino,

Het gaat natuurlijk om het vergemakkelijken van inbraak 's nachts als buren met vakantie zijn.

ne
door neodutchio Jul 12, 2023 om 09:17
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Ook zonder steiger zie je als een huis donker is. En dan kom je via de voordeur binnen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 12, 2023 om 12:17
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

U gaat weer offtopic....

sw
door swat1500 - Jul 11, 2023 om 12:31
3791 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, dat is de woningbouwvereniging niet. U dient zelf zorg te dragen dat de woning deugdelijk is afgesloten.
U kunt natuurlijk met de bewoners afspreken extra oplettend te zijn. Daarmee kunt u voor elkaar eventuele ellende voorkomen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 11, 2023 om 12:38
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Swat1500,

Hoe zit het dan "verzekering-technisch"?

Door de steiger is het toch makkelijker om in te breken?

Iv
door Ivo W Jul 11, 2023 om 12:43
730 Antwoorden / Vragen

Verzekeringtechnisch moet je gewoon aankloppen bij je eigen inboedelverzekering als er ingebroken wordt.

Alléén in geval van ernstige nalatigheid kan een andere partij misschien aansprakelijk gesteld worden. Het (laten) neerzetten van een steiger ten behoeve van onderhoudswerkzaamheden is absoluut géén nalatigheid.

sw
door swat1500 Jul 11, 2023 om 17:26
3791 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad. Zolang je zorgt dat de eigen ramen en deuren deugdelijk zijn afgesloten valt jou niets te verwijten als een inbreker besluit de steiger te beklimmen.

atlas1302
door atlas1302 Jul 11, 2023 om 21:56
341 Antwoorden / 13 Vragen

Maar het wordt de inbrekers wel makkelijker  gemaakt, en hoe valt het te melden als je op vakantie bent?

ne
door neodutchio Jul 11, 2023 om 22:03
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Het kan zijn dat het lastig te zien is, maar ik zie geen trap in deze steiger. Hoezo word het dan makkelijker gemaakt? Langs de railing omhoog klimmen en met de breedbeeld weer naar beneden?

Iv
door Ivo W - Jul 11, 2023 om 12:41
730 Antwoorden / Vragen

Nee, de woningbouwvereniging is niet aansprakelijk voor een inbraak die gepleegd wordt door derden.

Ook duurt het, afhankelijk van de regio waar u woont, nog bijna twee tot bijna vier weken voordat de bouwvak begint. Die steiger kan voor de vakantie dus nog héél hard nodig zijn. En afhankelijk van welke werkzaamheden uitgevoerd worden, is de steiger misschien zelfs al weg voordat de vakantie begint.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 11, 2023 om 12:47
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Ivo,

Volgens een brief van de woningbouwvereniging staat de steiger er tot en met september......

Het gaat om groot onderhoud.

Iv
door Ivo W Jul 11, 2023 om 17:08
730 Antwoorden / Vragen

Ja, nou en?

Als er nu al begonnen is met de werkzaamheden staat de steiger er met legitieme reden. Misschien werkt één van de firma's die betrokken is bij het groot onderhoud zelfs wel door in de bouwvak.
Steeds meer mensen in de bouw (vooral degenen zonder schoolgaande kinderen) hebben immers geen behoefte aan vakantie in de allerduurste periode van het jaar en werken dan liever door. En bij steeds meer bouw- en onderhoudsbedrijven is dit gelukkig ook mogelijk.

En als de vakantie van bewoners een reden zou zijn om geen steigers neer te zetten, dan kan er simpelweg nóóit onderhoud gepleegd worden bij wat grotere complexen. Want er is dan altijd wel iemand op vakantie of voor werk in het buitenland. Ook in februari of november.

ne
door neodutchio - Jul 11, 2023 om 12:55
5157 Antwoorden / 12 Vragen

U weet dat veel buren straks op vakantie zijn, bent u wel te vertrouwen? En waarom zou inbreken in het zicht via een steiger makkerlijker zijn dan onzichtbaar via de hoofdingang naar binnen en de voordeur flipperen?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 11, 2023 om 17:58
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

Wat heeft u weer een onzinnig antwoord......

Bent u wel eens in Amsterdam geweest?

ne
door neodutchio Jul 11, 2023 om 18:23
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Ja hoor, verschillende keren zelfs. Geen idee wat dat met steigers en inbreken te doen heeft, maar goed. Ook hier in het oosten hebben we trouwens  flatgebouwen en steigers.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 11, 2023 om 19:06
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

Uw zin :"Bent u wel te vertrouwen ?" is echt ongepast en offtopic.

Wilt u soms weer ,dat de moderator gaat ingrijpen met zulke vreemde antwoorden?

U schrijft echt onzin de laatste tijd.

ne
door neodutchio Jul 11, 2023 om 20:12
5157 Antwoorden / 12 Vragen

U vertrouwd een steiger niet, een buur kan ook u niet vertrouwen. Het is niet offtopic en zeker niet ongepast, maar een vergelijk. Even advocaat van de duivel spelen, hoe weet u wanneer welke buren op vakantie zijn? En wat gaat u doen met die informatie? Oftewel, u bent net zo'n groot gevaar als die steiger. Net zo goed dat het bouwvolk iets slecht in de zin zou kunnen hebben. Maar ook de oppas van de poezen van Tante Annie die op vakantie is. Allemaal voorbeelden. En allemaal angsten die nergens op gebaseerd zijn.
Een gelegenheidsinbreker gaat niet in het zicht een steiger op en gaat niet met een tv van diezelfde steiger af. En een voorbereide inbreker heeft andere manieren om buiten het zicht om toegang te verschaffen. Een deur openflipperen of een slot doorboren is sneller dan een raam openbreken.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 11, 2023 om 21:51
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

Na al die jaren hier samen op dit forum , weet u dat ik serieus ben qua topics......

Mijn forum naam "Geboren Amsterdammer" zegt genoeg :geboren en getogen in mokum:  een steiger in de zomervakantie is niet veilig in mijn buurt.

Ik woon in een achterstandswijk: veel buren gaan in de zomervakantie 2 maanden op familiebezoek.

ne
door neodutchio Jul 11, 2023 om 22:06
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Ik zeg ook niet persoonlijk dat u niet te vertrouwen bent, maar in het verhaal kan het natuurlijk wel. Net zo goed dat de postbode dagenlang ziet dat er niemand thuis is en dus in de nachtelijke uren kan terugkomen.

Probeert u maar eens stil in een steiger zonder trap te klimmen, probeer dan geluidsloos een raam te openen en probeer met apparatuur zonder trap de steiger weer af te komen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 11, 2023 om 22:26
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

U komt weer met allerlei aannames,die niet kloppen.

Als er op een hele rij etages niemand thuis is ,wie hoort er dan een inbreker?

U heeft geen benul van hoe wij hier leven in Mokum.

ne
door neodutchio Jul 12, 2023 om 07:57
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Als, als, als. En wat als er nu eens niets gebeurd? Als de hele etage weg is. Wat als heel Mokem ineens tegelijkertijd op vakantie is? Wat als heel Nederland tegelijk op vakantie is?

Met of zonder steiger, gewoon de boel goed afsluiten.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 12, 2023 om 10:34
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

U gaat weer offropic.

De vraag van mijn topic is : is de woningbouwvereniging aansprakelijk bij inbraak door het plaatsen van de steiger vlak voor de zomervakantie?

ne
door neodutchio Jul 12, 2023 om 11:02
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Wat heeft het een met het ander te maken? Een steiger is geen reden om in te breken. Het hoeft ook geen hulpmiddel te zijn.

En het antwoord hebt u al lang gehad, neen, de wbv is niet aansprakelijk. Als bewoner ben je zelf verantwoordelijk voor het afsluiten van je woning. Enkel als het hang en sluitwerk niet goed is en de woningeigenaar dit niet wil maken kan je hem verantwoordelijk maken voor de gevolgen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 12, 2023 om 12:23
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

Uw antwoord is uw mening.

Ik hoop,dat iemand hier reageert ,die het zelf heeft meegemaakt: inbraak door een steiger.

ne
door neodutchio Jul 12, 2023 om 14:12
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Als een antwoord u niet bevalt is het een mening. Ervaringen van anderen gaan u ook niet helpen in het door u gewenste antwoord.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 13, 2023 om 10:51
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

Amsterdam gevaarlijke stad.
Steiger handig voor inbrekers.
Nu erg warm ,raam open.
Inbreker makkelijk spulletjes meenemen.
Snappie?

ne
door neodutchio Jul 13, 2023 om 10:54
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Als je niet thuis bent moet je geen raam openzetten. Dat is niet de schuld van de steiger.
En zoals al vaker uitgelegd is een steiger niet handig.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 13, 2023 om 11:23
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

Nu zomertijd.
Erg warm.
Geen airco.
Raam open.
Ook op 3 hoog.
Crimineel kan makkelijk insluipen via steiger.
Spulletjes meenemen.
Snappie?

ne
door neodutchio Jul 13, 2023 om 11:40
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom verandert u uw verhaal? Het gaat van 2 maanden op vakantie naar dat het nu erg warm is en je een raam wilt openzetten.

Zo lang je thuis bent kan je gewoon een raam openzetten hoor. Dat kan in een flat, chalet, rijtjeshuis en villa. Als je niet thuis bent word altijd geadviseerd om je huis af te sluiten. Ook zonder steiger word ingebroken. Via een balkon kom je ook gewoon binnen als daar en raam of deur open staat.

Maar goed, u bent weer zaken aan het verzinnen om uw verhaal kloppend te krijgen. Het is heel simpel, als jij je raam laat open staan als je niet thuis bent ben je zelf verantwoordelijk voor de gevolgen.

Ja
door JannyBoe Jul 14, 2023 om 07:03
520 Antwoorden / Vragen

De Amsterdamse politie heeft wel eens gewaarschuwd voor een toenemend aantal inbraken via steigers en uit het zicht door steigerdoek.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 14, 2023 om 12:49
1770 Antwoorden / 31 Vragen

@Jannieboe,

Bedankt voor de link.

mahadma
door mahadma - Jul 11, 2023 om 14:28
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Het had prettig geweest als het vooraf gemeld had geworden. Echter als er met alle bewoners rekening gehouden moet worden wanneer, dan vraag ik u of de werkzaamheden ooit zouden worden uitgevoerd. En inbraak? Daar is de wbv niet voor aansprakelijk.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 11, 2023 om 21:46
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mahadma,

Ik hoop,dat iemand hier reageert ,die inbraak door een steiger heeft meegemaakt bij een huurwoning......

mahadma
door mahadma Jul 11, 2023 om 23:43
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Geloof mij ofniet, maar er is bij mij 2 x ingebroken, de ene keer een dure canon, de tweede keer een dvd player, Sorry, wel de waarheid. Dus ja, ik denk dat ik helaas ervarings deskundige ben. Zonder verbouwperikelen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 12, 2023 om 00:08
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mahadma,

Ik herinner mij ,dat u in een bosrijke omgeving woont.

Maar dit topic gaat over een steiger ,die is geplaatst door een woningbouwvereniging, vlak voor de zomervakantie......

mahadma
door mahadma Jul 12, 2023 om 02:04
11548 Antwoorden / 51 Vragen

GA, ik woon nu in een veiliger huis in een bosrijke omgeving. Let wel NU! De twee inbraken waren in 010 gebied, in uitgaans gebied waar op alle tijden geregeld mensen kans kwamen en toch werd het slot geforceerd. Ik heb 2 inbraken ervaren, hoeveel u? Ik hoop geen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 12, 2023 om 03:27
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mahadma,

Ik heb gelukkig nog nooit een inbraak gehad en dat wens ik graag zo te houden.

Ik hoop,dat iemand reageert ,die een inbraak heeft gehad door het plaatsen van een steiger.

ne
door neodutchio Jul 12, 2023 om 07:57
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Wij hebben een inbraak gehad zonder steiger, telt dat ook?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 12, 2023 om 10:41
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

U gaat weer offtopic......

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 11, 2023 om 16:32
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo geboren Amsterdammer.
De woningbouwvereniging is niet verantwoordelijk voor inbraak maar had de bewoners wel op de hoogte moeten brengen voor de steigerbouw of via de bewonerscommissie laten inlichten als die er is.

john devries
door john devries Jul 14, 2023 om 13:58
219 Antwoorden / Vragen

Op de website van de woningbouwvereniging is vast en zeker dit soort onderhoud gemeld. Dat het plaatsen van steigers een inbraak risico verhoogd is natuurlijk onzin als de ramen en voordeur sluit als niet thuis bent.

Thijs12
door Thijs12 - Jul 11, 2023 om 17:11
545 Antwoorden / Vragen

Nee, nooit.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 11, 2023 om 17:56
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Thijs,

Heeft u nog een onderbouwing van uw stellig antwoord?

me
door mein33 - Jul 11, 2023 om 18:01
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Zou me er maar niet zoveel zorgen over maken, voor echte inbrekers zijn er veel eenvoudiger en interessantere objecten waar zij hun slag kunnen slaan.
Als de bewoners er zorg voor dragen dat het hang en sluitwerk op orde is, dan is de kans op een inbraak via de bouwstijger zo goed als nihil.
Zou me meer zorgen maken over eventuele baldadige personages die iets te diep in het glaasje heben gekeken en de stijger als een uitdaging zouden kunnen zien.

Ik mis helaas een beeld van de steiger op de beganegrond, de bouwer kan nl. de toegang tot de steiger alvast achterwege hebben gelaten.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 11, 2023 om 18:55
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mein33,

In 2019 is de achterkant van mijn portiekflat geschilderd.

Toen liepen er 's nachts ook mensen over de steiger-planken.....ik deed geen oog dicht.

Maar dat was na de zomervakantie.....

Thijs12
door Thijs12 Jul 11, 2023 om 19:41
545 Antwoorden / Vragen

Als er ingebroken wordt of iets vernield wordt ga je naar de inboedel verzekering.
Als die verzekering iemand anders verantwoordelijk wil stellen gaat jou niet aan. Daar moet je buiten staan. Zij moeten betalen en verdere omstandigheden zijn buiten jouw verantwoordelijkheid. Dit zou alleen maar vertraging in de afhandeling veroorzaken. Als ze iets tegen de WBV willen beginnen doen ze het nadat de eventuele schade bij de verzekeringnemer is geregeld. Een zaak tussen de WBV en de verzekering kan jaren duren. Daar heb je alleen maar nadeel van.

Thijs12
door Thijs12 Jul 11, 2023 om 19:47
545 Antwoorden / Vragen

Ik had 2 jaar geleden mijn huis onder water staan met de watersnoodramp.
De verzekering wilde dat ik de gemeente aansprakelijk stelde omdat het water van een gemeente eigendom kwam.
Ik heb ze gezegd, wat moet ik als particulier tegen de advocaten van de gemeente beginnen? Ik ben nu al over de 70. Wanneer kan ik mijn huis laten repareren? Als ik 75 of 80 ben?
Toen zeiden ze het is goed, wij regelen alles en onze advocaten kijken of ze iets beginnen tegen gemeente of provincie.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 11, 2023 om 21:45
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Thijs12,

Bii een eigen huis is spelen er andere belangen dan bij een  huurwoning.

De huisbaas moet niet de huurders in gevaar brengen qua inbraakveiligheid.

ne
door neodutchio Jul 11, 2023 om 22:07
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Het is nu ook makkelijk om binnen te komen hoor, daar is geen steiger voor nodig.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 11, 2023 om 22:24
1770 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

U gaat weer off topic.....

ne
door neodutchio Jul 12, 2023 om 11:04
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Niets off-topic, u denkt maar steeds dat de steiger garant staat voor inbraken en dat de opdrachtgever daarvoor aansprakelijk gesteld kan worden.

Het enige waar de steiger voor misbruikt zou kunnen worden is als een inbreker op voorverkenning gaat en zich verkleed als bouwvakker om niet op te vallen. Om vervolgens op een ander moment via de ingang binnen te komen. En was die steiger er niet geweest kan ook vanaf de straat gezien worden waar licht brand en waar niet.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 12, 2023 om 12:16
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

U gaat weer offtopic.....

Mijn vraag is : Is de woningbouwvereniging aansprakelijk bij inbraak door het plaatsen van een steiger zo vlak voor de zomervakantie?

ne
door neodutchio Jul 13, 2023 om 10:55
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Daar heeft u al meerdere keren antwoord op gehad, maar dat antwoord wilt u niet accepteren. Het is en blijft nee.

rj
door rjw - Jul 11, 2023 om 19:29
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Waarom zou een inbreker veel moeite steken om hier in te breken? Je hebt geen idee wat er te halen valt, en aangezien het flats van een woningbouwvereniging zijn zullen er niet de rijkste mensen met dure spullen wonen. Het is veel makkelijker om in te breken bij rijtjeshuizen of nog beter vrijstaande woningen waar je makkelijk binnen komt en vooral makkelijker weer weg bent.

Verder is een centrale ingang een nepbeveiliging. Druk een paar knoppen in en er is altijd wel iemand die open doet zonder te kijken wie het is. En hoe weet je beneden staat dat iemand op vakantie is?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 11, 2023 om 21:41
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte RJW,

Ik woon in een achterstandswijk,  waar mijn buren 2 maanden in de zomervakantie op familiebezoek gaan.

rj
door rjw Jul 11, 2023 om 22:02
3268 Antwoorden / 5 Vragen

En hoe zien inbrekers dat als ze beneden staan?

atlas1302
door atlas1302 Jul 11, 2023 om 22:14
341 Antwoorden / 13 Vragen

Mijn stacaravan hebben ze geplunderd toem ik op trip was. Doe niet zo onnozel, na een dagje posten weten die gasten alles. Gewoon op klaarlichte dag, niets opvallends aan.
Het is hun vak en beroep, daar is niets tegen opgewassen tenzij je ze op heterdaad betrapt, en dan is er weer een ander probleem.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 11, 2023 om 22:23
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte RJW,

In welke stad woont u?

Bij mij in de straat staan de busjes met dakkoffer al klaar voor vertrek.....;<))

ne
door neodutchio Jul 12, 2023 om 09:20
5157 Antwoorden / 12 Vragen

GA, waar gaat het dan fout? Je auto bepakt voor de deur is al niet slim. Je huis leeg achterlatend zonder lampen op tijdschakelaar is ook niet slim. Je buren niet vragen een oogje in het zeil te houden en de plantjes water geven is ook niet slim.

De steiger staat niet garant voor een inbraak. Ook zonder steiger is gewoon te zien of iemand wel of niet thuis is. En inbreken gaat echt niet via de steiger.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 12, 2023 om 10:38
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

U snapt niet hoe wij leven hier in Amsterdam.

De woningbouwvereniging weet donders goed ,dat in de zomervakantie veel buren niet thuis zijn.

Ik hoop,dat iemand hier reageert ,die een inbraak heeft meegemaakt door het plaatsen van een steiger.

ne
door neodutchio Jul 12, 2023 om 11:06
5157 Antwoorden / 12 Vragen

En in de winter is wel iedereen thuis en gaan klagen over de geluidsoverlast. En zo zijn er legio voorbeelden te noemen dat groot onderhoud nooit uitkomt.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 12, 2023 om 12:14
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

U gaat weer offtopic en u geeft weer een vreemd antwoord......

john devries
door john devries Jul 14, 2023 om 14:10
219 Antwoorden / Vragen

@ GEBOREN AMSTERDAMMER Wat heeft de levensstijl van een Amsterdammer ( hoeveel geboren Amsterdammers wonen er nog 100 ?) met inbraak te maken is mij niet duidelijk er wordt overal ingebroken , vraag het maar aan mensen die vlakbij een AZC wonen.

Topantwoord

atlas1302
door atlas1302 - Jul 11, 2023 om 22:03
341 Antwoorden / 13 Vragen

Nou bij een vriendin in Breda werdt er i.d.d. ingebroken terwijl ze op vakantie was.  De verzekering vroeg op welke datum er dan ingebroken was? Dus ik kan G.A. wel volgen, ze houden de vakantiegangers gewoon in de gaten, en zo'n stelling is super handig natuurlijk.
Maar goed, een w.b.v. zal daar niet wakker van liggen, voor hun is het altijd vakantie,

JMA2
door JMA2 - Jul 11, 2023 om 23:58
117 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom zou je als inbreker de steigers gaan beklimming terwijl je via trap of lift ook op de galllerijen uitkomt?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 12, 2023 om 00:05
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte JMA2,

Heeft u wel eens gehoord van een portiekwoning?

atlas1302
door atlas1302 Jul 12, 2023 om 00:30
341 Antwoorden / 13 Vragen

Via de steigers heb je mooi inzicht wat er te halen valt, geen gokje meer dan. Inbreken doen ze wel even via de voordeur, geen moeite.
Zijn zo gehaaid als wat, en de verzekering vraagt natuurlijk weer om 2 sleutels en braaksporen. Welke dag en om welke tijd er is gebroken?

Hang een briefje op met de tekst, lieve inbreker teken even dit papiertje af met datum en tijd. Dank u wel, en maak niet teveel troep.

mahadma
door mahadma Jul 12, 2023 om 02:14
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Hoeveel buren drukken de voordeur open overdag? Tussen 10 en 22 uur zonder controle wie er staat?

atlas1302
door atlas1302 Jul 12, 2023 om 11:21
341 Antwoorden / 13 Vragen

Meestal staat de deur van de portiek al open, die sluit al niet meer vanzelf. De rest is een makkie, in Rotterdam is het niet anders. Camerabewaking daar zwaaien ze gewoon naar, rolluiken van winkels breken ze gewoon open, deuren en motorkappen verdwijnen van auto's en hoe slim moet je dan zijn om dit te voorkomen?
Dus stellingen in de vakakantie is zeker niet slim in zo'n criminele stad, maar ik denk dat niemand hier zal reageren omdat ze dan eigenlijk toegeven dat ze niet erg slim bezig zijn volgens de wetten van neodutchio.

De tijden zijn allang voorbij en vervlogen dat het nog veilig is in Nederland, en ja, er is altijd wel iemand die zegt ik heb nergens last van, ik slaap met de deuren open. Maar de nieuwe regering die nog aangesteld moet worden, die gaan alles recht zetten er is al iemand vooruit geschoven die Mark wel zou willen opvolgen. Een Turkse dame van komaf met dubbele paspoort, dat moet gewoon goed komen. Ze lijkt me erg slim in ieder geval.

me
door mein33 - Jul 12, 2023 om 11:07
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR GEBOREN AMSTERDAMMER JUL 11, 2023   veel buren gaan in de zomervakantie 2 maanden op familiebezoek.

@GA,

Waarom maakt u zich zo druk over een inbraak die mogelijk bij uw vakantievierende buren zou kunnen worden gepleegd ?

Naar ik toch mag aannemen weten de vertrekkende buren dat de steiger er staat en zullen zij zelf voldoende voorzorgsmaatregelen nemen om een (poging tot) inbraak zoveel als mogelijk te voorkomen door er voor te zorgen dat het hang en sluitwerk op orde is.
Mocht het toch onverhoopt fout gaan dan is er de inboedelverzekering die de schade (deels) zal vergoeden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 12, 2023 om 12:07
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mein33,

U gaat offtopic.

De vraag van mijn topic is;

Is de woningbouwvereniging aansprakelijk bij inbraak door het plaatsen van de steiger zo vlak voor de zomervakantie?

ne
door neodutchio Jul 12, 2023 om 12:11
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Maar waarom zou de wbv verantwoordelijk kunnen zijn in uw ogen?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 12, 2023 om 12:27
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

Lees nou alles even goed.....

De zomervakantie staat voor de deur.

Er is dus een groter risico voor inbraak als mensen niet thuis zijn door het plaatsen van een steiger.

Hopelijk reageert er iemand, die zoiets heeft meegemaakt.......

ne
door neodutchio Jul 12, 2023 om 14:13
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom is het risico groter?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 12, 2023 om 21:27
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

U geeft weer vreemde antwoorden.....

Mensen met vakantie....snappie?;<))

ne
door neodutchio Jul 13, 2023 om 07:57
5157 Antwoorden / 12 Vragen

En wat is dan de invloed van die steiger? Ook zonder steiger word namelijk ingebroken.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 13, 2023 om 10:49
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

In zomer erg warm.
Raam open.
Amsterdam veel inbrekers.
Steiger makkelijk voor inbreker.
Inbreker makkelijk spulletjes meenemen.
Snappie?

ne
door neodutchio Jul 13, 2023 om 10:58
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Raam open als je maanden op vakantie bent is vragen om problemen, met en zonder steiger.
Inbrekers heb je overal.
Steiger is juist niet handig. De trap binnen is makkelijker te belopen en niemand ziet je.
En zichtbaar van een ladder aflopen met vers gestolen spul is totaal niet makkelijk.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 13, 2023 om 11:28
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

Amsterdam veel criminelen.
Steiger is hulpmiddel.
Ook gevaarlijk voor mensen thuis.
Inbreken 's nachts.
Snappie?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 12, 2023 om 12:32
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte leden,

Even ter verduidelijking: ik zit in de bewonerscommissie van mijn complex.

https://www.woonbond.nl/sloop-en-renovatie/bewonerscommissie/rechten-plichten-en-taken-bewonerscommissies

Mabelle
door Mabelle - Jul 12, 2023 om 12:33
427 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, een wbv is niet aansprakelijk als er wordt ingebroken bij 1 van hun huurders. Ook niet als er steigers staan. De aanwezigheid van steigers vergroot niet de kans op inbraak. Als de mensen verstandig zijn hebben ze een inboedelverzekering afgesloten, waar zij bij een eventuele inbraak een claim kunnen indienen.

Mensen kunnen ook buiten de schoolvakantie weken weg zijn, of in de kerstvakantie, voorjaarsvakantie enz. Dan zou een verhuurder nooit steigers kunnen plaatsen.

Het betreft een achterstandswijk schrijf je, wat voor waardevols kan daar te halen zijn? Er zijn aantrekkelijker wijken voor inbrekers om hun slag te slaan.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 12, 2023 om 12:35
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mabelle,

Kunt u uw antwoord onderbouwen met bijvoorbeeld een link?Uw laatste 2 zinnen vind ik ongepast en stemmingmakerij.....:<((

Mabelle
door Mabelle Jul 12, 2023 om 12:38
427 Antwoorden / 1 Vragen

Ik verwachtte die vraag al. Nee mijn antwoord ga ik niet onderbouwen. Als je niet wilt aannemen wat ik en anderen hierover schrijven, kun je voor antwoord naar het juridisch loket of de woonbond.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 12, 2023 om 12:38
1770 Antwoorden / 31 Vragen

PS :

Uw laatste 2 zinnen vind ik ongepast en stemmingmakerij.......:<((

Mabelle
door Mabelle Jul 12, 2023 om 12:39
427 Antwoorden / 1 Vragen

Wat je wilt, GA.

ne
door neodutchio Jul 12, 2023 om 14:15
5157 Antwoorden / 12 Vragen

GA wil van iemand die in een huurhuis woont en waar er is ingebroken toen er een steiger stond horen dat de woningbouwvereniging aansprakelijk is gesteld. Maar dat antwoord zal hij nooit krijgen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 12, 2023 om 19:53
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

Kunt u in de toekomst kijken?;<))

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 12, 2023 om 19:45
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte forumleden,

Zie bijgevoegde foto van een uurtje geleden : die bouwvakkers zijn te beroerd om die ladder op te bergen.....:<((

Het spreekwoord is :"De kat op het spek binden"......

ne
door neodutchio Jul 12, 2023 om 20:17
5157 Antwoorden / 12 Vragen

En waarom meent u nu dat er een verhoogd risico is? U roept al menig topic een hoop, maar iets zeggen ho maar.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 12, 2023 om 20:50
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

Ik weet niet in welke stad u woont,maar  hier in Amsterdam is zo'n steiger een handig hulpmiddel voor inbrekers......

ne
door neodutchio Jul 13, 2023 om 08:01
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Probeert u zich eens te verplaatsen in een inbreker. Een steiger, vol in het zicht, ga je daar opklimmen? En dan ben je op de gewenste verdieping, hoe kom je dan het huis binnen? Raam er uit slaan? Openbreken met een koevoet? Vol in het zicht en iedereen kan het horen. En dan ben je binnen, loop je dan met volle tassen en een tv op de arm de ladder een paar keer op en neer?

Een inbreker weet als er niemand thuis is. Dan zorg je dat je in het gebouw komt en als naar gelang je hang en sluitwerk ben je of in 3 tellen binnen, of in 30 seconden. Stil en niemand die het ziet.

atlas1302
door atlas1302 Jul 13, 2023 om 10:36
341 Antwoorden / 13 Vragen

Ik zou daar niet op gaan klimmen, ik zou die ladder meenemen. Handig zo'n ding bij de volgende klus. Dank u wel.
Om maar even te verplaatsen als inbreker hé.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 13, 2023 om 10:46
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

Ik ga voor u ,om het te begrijpen ,"Jip en Janneke taal "gebruiken :

Nu warm.
Raam open 's nachts.
Amsterdam gevaarlijke stad.
Steiger makkelijk voor inbrekers.
Spulletjes meenemen via raam.
Snappie?

atlas1302
door atlas1302 Jul 13, 2023 om 10:57
341 Antwoorden / 13 Vragen

Ik snap het, zo doen ze het precies hier alleen nog wat slimmer. Ze zetten de trap in een open pickup, klimmen even door het raam en rijden met trap en al naar de volgende klant. En niemand heeft wat gezien of gehoord, want anders zijn ze het haasje de volgende keer.

En zo werkt het, maar bij Neo net weer niet natuurlijk. Maar in Rotterdam wel!

1paul
door 1paul - Jul 13, 2023 om 08:42
3161 Antwoorden / 0 Vragen

overleg had wenselijk geweest, wat gaat er gebeuren bijv. is woningbouw verantwoordelijk, nee, dat bent u zelf, alles goed afsluiten dus, net als je normaal al doet..

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 13, 2023 om 10:43
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte 1Paul,

Kunt u uw antwoord onderbouwen met bijvoorbeeld een link ?

Uitspraak van een rechter?

ne
door neodutchio Jul 13, 2023 om 11:01
5157 Antwoorden / 12 Vragen

GA, kunt u uw verhaal onderbouwen met een link of een uitspraak van een rechter? Waarom zou de woningbouwvereniging aansprakelijk zijn voor een inbraak als je zelf je huis niet goed afsluit?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 13, 2023 om 11:33
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

Steiger is hulpmiddel voor inbrekers.
Zometeen zomervakantie.
Mensen niet thuis.
Gevaarlijk.
Snappie?

ne
door neodutchio Jul 13, 2023 om 11:41
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Wat is nu het probleem, dat je je raam wilt open laten staan als je 2 maanden met vakantie bent?

1paul
door 1paul Jul 13, 2023 om 15:42
3161 Antwoorden / 0 Vragen

je bent altijd zelf verantwoordelijk te houden voor het goed afsluiten van je eigen woonplek, zelfs bij insluiping (is geen braak)  ben je verantwoordelijk!!

ba
door bakkersjors - Jul 13, 2023 om 10:25
48 Antwoorden / 0 Vragen

Geboren Amsterddammer,gaag meer informatie:
Hoelang gaat de steigerer er staan?
Wat voor onderhoudserkzaamheden staan er op de planning?
Wie is de aannemer?
Welke woningbouwvereniging gaat het over?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 13, 2023 om 10:41
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Goeiemorgen Bakker Sjors,

Ik vind alleen uw 1ste vraag relevant en het antwoord had ik al gegeven: de steiger staat er de hele zomer.....:<((

Thijs12
door Thijs12 - Jul 13, 2023 om 11:21
545 Antwoorden / Vragen

Het is zeer ongepast dat je dat anderen verwijt nadat jezelf hier beweert in een achterstandswijk te wonen.
Er is geen verschil tussen een huurder en een  eigen huis bewoner wat betreft aansprakelijkheid voor wat betreft inbraken en vernielingen. De inboedelverzekering is precies dezelfde. Er zit alleen verschil in de opstalverzekering die door de eigenaar betaald wordt.
Zoek de schuld alleen bij de veroorzaker als je zelf alle verdere noodzakelijke voorzorgen hebt getroffen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 13, 2023 om 11:31
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Thijs12,

U gaat offtopic.

Nogmaals mijn vraag:

Is de woningbouwvereniging aansprakelijk bij inbraak door het plaatsen van een steiger tijdens de zomervakantie?

Thijs12
door Thijs12 Jul 13, 2023 om 16:06
545 Antwoorden / Vragen

Jouw vraag is duidelijk beantwoord.
Nee.

Alles offtopic verklaren is wel heel gemakkelijk nadat jezelf hier hebt beweerd dat je in een achterstandswijk woont.
Je eigen woorden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 13, 2023 om 18:36
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Thijs12,

U zegt "nee" maar onderbouw dat eens.

Moet ik met ramen dicht slapen tijdens een hittegolf?

me
door mein33 - Jul 13, 2023 om 14:45
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De thuisblijvende bewoners zouden gezamelijk een soort burgerbewakingswacht kunnen instellen om de flats tegen ongewild bezoek te beschermen tijdens de vakantieperiode.
Misschien een idee voor de bewonerscomissie om iets dergelijks op te tuigen ? ;-))

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 13, 2023 om 18:34
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mein33,

Het is een slim idee,maar ik vrees ,dat er weinig belangstelling voor is.

Het is al moeilijk genoeg om buren te interesseren voor de bewonerscommissie.

Topantwoord

ro
door ronny530 - Jul 13, 2023 om 16:09
2786 Antwoorden / 41 Vragen

Maar toch de wbv zal toch aan de bewoners hebben laten weten dat er onderhoud aan zit te komen en ook een globale start datum. De wbv lijkt me niet aansprakelijk maar als de aannemer de steiger makkelijk voor ongenode gasten toegankelijk achterlaat vergroot dat de kans op ongewenst bezoek aanmerkelijk. Tijdens de werkuren is het noodzakelijk om de steiger toegankelijk te houden en dat is een onoverkomelijke noodzakelijkheid maar zodra de werklui vertrekken dient de steiger weer ontoegankelijk achter gelaten te worden. Op de foto is te zien dat de steiger volledig ingepakt is om het een ongenode gast zo moeilijk mogelijk te maken. Voor de bewoners die op vakantie gaan of zijn gelden de voorwaarden van de inboedelverzekering zoals alle ramen en deuren deugdelijk af te sluiten en als er dan toch een ongenode gast binnen wil komen zal er sprake van braakschade zijn. In zekere zin zorgd die steiger er voor dat een ongenode gast het complex links laat liggen want eerst op de steiger klimmen dan met een mes de verpakking van de steiger open snijden en daar na met gepast geweld een raam of deur te forceren. Dat duurt veel te lang en als een bewoner de politie belt zit die gast als een rat in de val omdat er geen vluchtweg is. Eigenlijk maakt u zich nu al zorgen die er niet zijn maar als u in de nacht iets vreemds hoort wat op een inbraak lijkt bel dan direct de politie en met wat geluk ziet u die ongenode gast hopelijk in paniek raken en heeft de hulp van de politie nodig om van die steiger af te geraken.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 13, 2023 om 18:22
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Ronny530,

Dank voor uw scherp antwoord.

Dat gaas zit met tiewraps vast en je kunt bij een ingang van een portiek er makkelijk onderdoor.

Ook is het makkelijk met behulp van bijvoorbeeld een fiets, die tegen de gevel aanstaat, op de steiger te klimmen.

Uiteraard gaan wij,als bewonerscommissie, klagen bij de woningbouwvereniging over de gang van zaken omtrent die steiger.

ro
door ronny530 Jul 14, 2023 om 12:52
2786 Antwoorden / 41 Vragen

Misschien is de kortste klap de aanwezige uitvoerder er op wijzen dat na werktijd de steiger zoveel als mogelijk ontoegankelijk achtergelaten dient te worden.

sira
door sira - Jul 13, 2023 om 18:44
2349 Antwoorden / 24 Vragen

Geboren Amsterdammer,
Zet 1 van deze tekens op de muur naast je voordeur. Het zijn Bargoense tekens die inbrekers gebruiken voor hun collega-inbrekers.
Of gelegenheidsinbrekers dit ook begrijpen, weet ik niet.

Gisteren is er een briefje... - Politie Katwijk - ZH | Facebook
Je kunt ook een briefje ophangen met:
Beste inbreker,
Na 2 eerdere inbraken is op dit adres niets meer te halen. ;-))

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 13, 2023 om 19:43
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Sira,

Bedankt voor de tip,maar ik vermoed ,dat de woningbouwvereniging dit niet op prijs zal stellen......;<))

Helemaal niet met als die bomaanslagen hier in de buurt......

ne
door neodutchio Jul 13, 2023 om 20:23
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Een criminele achterstandswijk waar bomaanslagen gepleegd worden? Hebben we het hier over Nederland?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 13, 2023 om 21:54
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Tja Neodutchio,

Ik zei u toch ,dat Amsterdam een gevaarlijke stad is vergeleken met uw "dorp".....;<))

Klik op de volgende link:

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/321888/explosie-burgemeester-fockstraat-amsterdam-west

sira
door sira Jul 13, 2023 om 22:32
2349 Antwoorden / 24 Vragen

Ben ik even blij dat ik in het buitengebied van een dorp met 1620 inwoners woon.

ne
door neodutchio Jul 13, 2023 om 22:43
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Dat is 1 voorbeeld waarbij ik niet kan lezen dat het om een bomaanslag gaat. Het opblazen van een brievenbus is iets anders dan een aanslag.
Dit is een voorbeeld van een bomaanslag. En dat gebeurde gewoon in Oost-Nederland. Daar is een brievenbus dus niets bij.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 14, 2023 om 00:08
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Neodutchio,

Ik kan u nog veel meer linken geven,maar dan ga ik offtopic.

Reken maar ,dat wij in de Randstad doodsbang zijn voor deze bomaanslagen.

Het is een kwestie van tijd totdat er een dodelijk slachtoffers zal vallen.

ne
door neodutchio Jul 14, 2023 om 08:05
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Oftewel, u benoemd een probleem die er niet is, u gaat uw verhaal aanpassen om het kloppend te maken, u gaat er allemaal onnodige randzaken bij halen die dan ineens off-topic zijn.

john devries
door john devries Jul 14, 2023 om 14:21
219 Antwoorden / Vragen

Ja dat valt mij ook op , alleen antwoorden die meneer uitkomen zijn relevant de rest is off topic.Net als de verhalen die meneer er zelf bij verzint. Je gaat toch niet inbreken in een achterstandswijk . Dat doe je toch in de rivierenbuurt of grachtengordel ?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 14, 2023 om 18:42
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte John de Vries,

In welk dorp woont u of bent u een buurman van Neodutchio?

ne
door neodutchio Jul 14, 2023 om 19:50
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Wat maakt dat uit GA? En waarom zou iedereen buiten Amsterdam in een dorp wonen?

ne
door neodutchio Jul 15, 2023 om 22:26
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Toevallig vandaag even in Amsterdam geweest. Was lastig te herkennen als Nederlandse stad met alle nationaliteiten die je ziet en alle vreemde talen die je hoort, maar geen last gehad van rondvliegende bommen, geen granaatinslagen gezien en ook de sluipschutters zaten niet op hun plek. Wel was het restaurant dat ik gereserveerd had net vandaag failliet verklaard. Maar dat zal wel niets met bomaanslagen te maken hebben gehad.

Topantwoord

atlas1302
door atlas1302 - Jul 13, 2023 om 20:28
341 Antwoorden / 13 Vragen

Welnee inbrekers doen helemaal geen moeite om in te breken, eerder om weg te komen.
https://www.nu.nl/301504/video/inbrekers-vluchten-voor-politie-via-dak-van-woning-in-rotterdam.html

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 13, 2023 om 21:50
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Atlas1302,

Dat filmpje zag ik gisteren bij 112 Vandaag op rtl 5.

Mabelle
door Mabelle Jul 14, 2023 om 11:44
427 Antwoorden / 1 Vragen

@GA, het antwoord is OFF TOPIC, want je vraag is (zoals je zelf iedere keer schrijft) Is de woningbouwvereniging aansprakelijk bij inbraak? Bovendien heeft het ook met steigers voor het complex niets te maken.

atlas1302
door atlas1302 Jul 14, 2023 om 11:54
341 Antwoorden / 13 Vragen

Moet dat nou Lady, in mijn topic gaan ouwehoeren wat onderhand allang uitgekauwd is. Dat filmpje is leuk toch? Ik vind tenminste van wel, heeft niets met een steiger te maken maar wel met inbrekers op klaarlichte dag, die over de daken springen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 14, 2023 om 12:38
1770 Antwoorden / 31 Vragen

@Mabelle,

Ik vind het een hilarisch filmpje...

U doet mij inderdaad denken aan oud-forumlid Tijger1 qua antwoorden......

Mabelle
door Mabelle Jul 14, 2023 om 13:02
427 Antwoorden / 1 Vragen

@GA, of je het filmpje nou hilarisch vindt of niet, het blijft OFF TOPIC waar je zelf de hele tijd over loopt te zeuren.

atlas1302
door atlas1302 Jul 14, 2023 om 13:41
341 Antwoorden / 13 Vragen

@mabelle, je loopt zelf off topic te klooien, je doet me ook denken aan lady1234 qua antwoorden. Dus je hebt dus eigenlijk behoorlijk veel aliassen, maar gelukkig heel herkenbaar.Waarom doet u dat eigenlijk?

Dat u het filmpje niet hilarisch vindt of zelfs geen humor heeft, daar kan ik echt niets aan doen. Maar het gaat wel over inbrekers die niets schuwen, en gewoon overdag actief op de daken. Dus die stelling en trap zou hardstikke handig zijn voor dit tweetal, wellicht ziet u dat weer helemaal anders, maar daar bent u lady voor.

Mabelle
door Mabelle Jul 14, 2023 om 13:57
427 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zal bij hoge uitzondering op je reageren: ook jouw reacties en die van geboren amsterdammer doen me aan andere aliassen denken. Geen zin ze op te zoeken, misschien doe ik dat ooit nog eens als ik net als jullie niets te doen heb.
Bovendien lees je WEER eens NIET goed, ik schrijf nergens dat ik het filmpje niet leuk vind. Ik had daar trouwens jouw link niet voor nodig hoor, had het al gezien. Ze waren trouwens NIET over het dak BINNEN gekomen. De groeten.

atlas1302
door atlas1302 Jul 14, 2023 om 14:34
341 Antwoorden / 13 Vragen

Ze waren trouwens NIET over het dak BINNEN gekomen.

Dat schrijf ik ook nergens, dat maakt u er maar weer van. Ik zou niet weten welke alias ik nog meer zou moeten hebben, hier op Kassa? Ik zit hier al vanaf 2015 met deze alias, ik begin te vermoeden dat u in de war bent. Probeer eens een ander pilletje.

Ik lees perfect,alleen ik schrijf wat u niet wilt horen of lezen. Maar aangezien u niet ontkend dat u lady1234 of Tijger 1 ook als alias heeft, bent u dus gewoon een trol met verschillende aliassen.

Dat u daar druk mee bezig bent zoals u zelf ook toegeeft en schrijft 'misschien doe ik dat ooit nog eens als ik net als jullie niets te doen heb.' moet voor u dan wel een uitzonderlijke hobby zijn. "Ik zal bij hoge uitzondering op je reageren:"

Topantwoord

mo
door mof - Jul 14, 2023 om 10:08
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee. De woningbouwvereniging is niet aansprakelijk bij inbraak. Het bouwbedrijf dat is ingehuurd moet ervoor zorgen dat onbevoegden niet zomaar het bouwterrein op kunnen. Neemt niet weg dat het tijdstip een beetje onhandig te noemen is. Maar uiteindelijk hoeft de woningbouwvereniging geen rekening met de vakantie plannen van bewoners te houden zolang het niet noodzakelijk is dat het verhuurde object moet worden betreden.

john devries
door john devries - Jul 14, 2023 om 11:47
219 Antwoorden / Vragen

Typisch weer zo'n vraag waar je het antwoord zelf al weet.Nee de woningbouw is niet aansprakelijk voor inbraak. Een dief breekt overigens niet via de steiger ,die heeft een voorkeur voor flats op de begane grond. Nog een vraagje ,waar is dit , wanneer ga je op vakantie , hoeveel huur betaal je , om welke woningbouw gaat het en welke werkzaamheden woren er uitgevoerd.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 14, 2023 om 12:33
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Weer een flauw antwoord van u,meneer John de Vries......:<((

john devries
door john devries Jul 14, 2023 om 13:39
219 Antwoorden / Vragen

Ja net zo flauw als deze door jouw gestarte topic.  Ik snap niet waarom de redactie dit soort onzin vragen naar de bekende weg niet verwijderd . Als ik jou was ging ik naar Ter Apel verhuizen , daar kan je de ramen en deuren open laten staan. Oh ja, ik  geef normaal geen antwoord op dit soort onzin vragen , maar ik gun jouw het moment of fame .

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 14, 2023 om 18:45
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte John de Vries,

In welk dorp woont u ,dat u mijn topic "flauw" vindt?

ne
door neodutchio Jul 14, 2023 om 19:52
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom zou iedereen buiten Amsterdam in een dorp wonen?

Topantwoord

cv
door cvert - Jul 14, 2023 om 12:06
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat de WBV niet aansprakelijk is.

Hoewel ik zelf in Maastricht woon in een (eigen) tussenwoning kan ik uw zorgen goed begrijpen. Ook hier zijn we vaker extra alert geweest bij een steiger voor de deur. Het faciliteert m.i. meer omdat de inbrekers aan het zicht worden onttrokken en omdat er door de steiger meerdere insluiproutes zijn.

Ik zou zelf:
- mijn (inboedel)verzekering van de verbouwing op de hoogte stellen
- mijn zorgen uiten en toelichten bij de Wbv
- de Wbv verzoeken om het hang- en sluitwerk te controleren van de door de steiger toegankelijk gemaakte ramen en deuren
-  via de Wbv het bouwbedrijf verzoeken om er zorg voor te dragen dat de 1e verdieping van de steiger alleen bereikbaar is via een ladder en dat die ladder(s) elke dag einde werkzaamheden wordt verwijderd.

Verder zou je misschien contact op kunnen nemen met de wijkagent, de whatsapp preventie-app en elkaar onderling kunnen helpen met het "er is iemand thuis" signaal (bijv. Post weghalen, licht aandoen en sociale controle).

Veel succes!

Topantwoord

Thecla58
door Thecla58 - Jul 14, 2023 om 14:46
857 Antwoorden / 3 Vragen

Ik denk, @GA, dat de ladders bij einde werktijd keurig net opgetrokken worden en de losse ladder van je tweede foto meegenomen wordt. Vorig jaar zomer stond mijn appartementengebouw aan de voor- en achterkant in de steigers. Er zijn in de maand veel mensen weggeweest maar er is niets gebeurd.

Bekijk het hebben van de steiger positief... je kunt nu even je ramen wassen aan de buitenkant. Ik heb dat gedaan, want helaas worden bij ons appartementengebouw de ramen niet gewassen.

De wbv is, in eerste instantie, niet verantwoordelijk voor een inbraak. In eerste instantie doe je een beroep, als er al ingebroken wordt, op je eigen verzekering. Doe aangifte bij de politie en geef aan dat er steigers stonden ten tijde van de inbraak. Als het goed is vergoedt jouw verzekering jouw schade als die er is en dan gaan zij de schade claimen bij de verzekeraar van de wbv.
Zo gaat dat in zijn werk is mijn ervaring. Heb dat tot twee keer toe meegemaakt met waterschade beneden in mijn berging.

Thijs12
door Thijs12 - Jul 14, 2023 om 18:56
545 Antwoorden / Vragen

GA kan met de ramen dicht op de steiger gaan slapen lekker luchtig en meteen wakker als er nog  iemand op steiger klimt.
Zo'n topics worden aan het einde van het jaar in een verzamelband uitgegeven tegen een speciale intekenprijs alleen voor mensen die daar geboren zijn!
Wat zul je trots zijn.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 14, 2023 om 19:06
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Thijs12,

U gaat weer offtopic.....:<((

Thijs12
door Thijs12 Jul 14, 2023 om 20:39
545 Antwoorden / Vragen

Inderdaad het goed woord

Een off topic

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 14, 2023 om 23:06
1770 Antwoorden / 31 Vragen
ba
door bakkersjors - Jul 15, 2023 om 11:21
48 Antwoorden / 0 Vragen

Geboren Amsterdammer,u geeft als antwoord alleen dat de steiger voor de bouwvakkantie geplaatst is.
U geeft NIET aan hoe lang hij er gaat staan, en de volgende vragen die u NIET beantwoord zijn misschien wel relevant.
De netten/zeilen die voor de steiger hangen zijn toch doorzichtig?
Trouwens kijkt u de vragen eens na die u beantwoord, u vraagt (bijna) altijd om zaken die er niet toe doen, waarvan acte

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 15, 2023 om 11:58
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte bakker Sjors,

Leest u zelf de antwoorden goed door?

Ik zei,dat de steiger tot en met september staat.

Gevaarlijk is ,dat veel buren bijna met vakantie gaan: velen blijven 2 maanden weg vanwege familie bezoek.

De netten zijn inderdaad doorzichtig, maar geven 's nachts extra "beschutting" voor eventuele inbrekers/insluipers......

ba
door bakkersjors - Jul 15, 2023 om 17:49
48 Antwoorden / 0 Vragen

Waar staat er dat ze er tot september staan?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 15, 2023 om 18:23
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte bakker Sjors,

Kijk even onder het antwoord van Ivo.W

Redacteur
door Redacteur - Jul 16, 2023 om 11:27
1055 Antwoorden / 62 Vragen

We sluiten het topic, houd het in het vervolg vriendelijk en inhoudelijk - redactie