Stella garantie
De motor van mijn Stella fiets maakt heel veel lawaai. Dit zou onder garantie moeten vallen en wordt ook door Stella erkend. Echter kost het wel geld om de motor te vervangen.Dit terwijl het al aangegeven was bij de "gratis" eerste servicebeurt die een week geleden is uitgevoerd waarvoor ook al €69,95 werd gerekend voor het de remblokjes.
Garantie bij Stella bestaat niet.
Remblokjes zullen ze waarschijnlijk als slijtdelen zien (net als banden).
Het lijkt me dat de motor zonder kosten voor u gerepareerd moet worden mits u het probleem niet zelf heeft veroorzaakt.
Helaas staat internet vol met problemen met Stella fietsen. De plaatselijke fietsenzaak zal u waarschijnlijk niet kunnen en/of willen helpen en aan inruil van een Stella willen ze meestal ook niet meewerken omdat ze dan bij doorverkoop garantie moeten verlenen maar dat willen ze niet bij deze kwaliteit
Ik heb vooraf niet gekeken of de remblokjes aan vervanging toe waren. Het is gebeurd en de rekening gepresenteerd gekregen.
De fiets is 14 maanden oud en ca. 1500 KM me gereden. Na de servicebeurt, waar ik tevoren al aangegeven had dat de motor zwaar liep en een licht schurend geluid maakt, was het van kwaad tot erger geworden.Hoe ik zelf de problemen veroorzaakt zou kunnen hebben? Fiets is normaal gebruikt, dus lijkt m niet.
Ik stel ook niet dat u de fiets niet normaal gebruikt zou hebben maar dat kan volgens mij de enige reden zijn waarom Stella onder garantie uit kan komen. In mijn ogen zou Stella de motor dus onder garantie moeten repareren.
Dit terwijl het al aangegeven was bij de "gratis" eerste servicebeurt die een week geleden is uitgevoerd waarvoor ook al €69,95 werd gerekend voor het de remblokjes.
Het is pertinent onmogelijk dat bij de eerste servicebeurt ( 1000 km o.i.d.) de remblokjes al moe(s)ten worden vervangen !!
Waarschijnlijk is voor deze "gratis" eerste service beurt wel de voorrijkosten bij u in rekening gebracht.
Lees eens de spelregels door die er voor deze onderhoudsbeurten aan huis zijn afgesproken.
Over Stella, de kwaliteit en de verleende service ga ik verder niets zeggen, want daarvoor is deze antwoordmogelijkheid veel te beperkt. :-((
Ik heb de fiets zelf aangeleverd bij een service center. Dus van voorrijkosten is geen sprake. De remblokjes zelf zijn niet heel erg spannend en zijn vrij eenvoudig zelf te vervangen. Als dit was gecommuniceerd, dan had ik dat niet laten uitvoeren voor dat bedrag.
dat je remblokjes moeten worden vervangen kan absoluut wel, ik moet ook ieder jaar nieuwe. Maar het vervangen daarvan kost zeker niet meer dan twee tientjes
@liev,
Dan wordt je elk jaar opnieuw en onnodig een poot(je) uitgetrokken ! ;-))
'Versleten' remblokjes al bij een eerste servicebeurt? Is dat niet heel erg snel??
Hoe lang heeft u die fiets al c.q. hoeveel kilometers heeft u er al mee gereden?
Ca. 1500 KM
In 1500 km verslijt je geen remblokjes, of je moet al constant bergje af gaan !
Dit 'riekt' aan alle kanten !!
Een eerste servicebeurt wordt normaal binnen 2 á 3 maanden na aankoop uitgevoerd. En dan al versleten remblokjes, moet u al die tijd met "slepende/vaste"remmen gereden hebben. En dan € 69,95 moeten betalen, neem maar van mij aan dat u die "gratis" servicebeurt gewoon zelf heeft betaald. En als de motor onder de garantie valt dient dit kosteloos te gebeuren. Maar er komt straks wel iemand met alle wetgeving die hierop betrekking heeft.
Maar ja het is Stella en die houden er eigen bepalingen op na, o.a echte garantie tot aan de deur.
Ik heb de fiets zelf aangeleverd bij een service center. Dus van voorrijkosten is geen sprake. De remblokjes zelf zijn niet heel erg spannend en zijn vrij eenvoudig zelf te vervangen. Als dit was gecommuniceerd, dan had ik dat niet laten uitvoeren voor dat bedrag.
Ben wel benieuwd wat er precies op de rekening staat voor deze "gratis" service beurt, want alleen voor het vervangen van remblokjes € 69,95 in rekening brengen ruikt naar ........., al zal dat moeilijk aan te tonen zijn !!
Meldt uw klacht ook aan de redactie van "KASSA", dit kunt u doen door rechtsboven op de panina op 'contact' te klikken.
Gratis eerste servicebeurt bij 14 maanden? Dan voldoe je volgens de service-en garantie voorwaarden van Stella niet aan de garantievoorwaarden;
Lees artikel 6
https://www.stella.nl/service-en-garantievoorwaarden/
De gratis onderhoudsbeurt kost €69,95
https://www.stella.nl/service/onderhoudsbeurt/
Kijk goedkoop kan soms duurkoop en service loos worden. Ik heb ook remblokken laten vervangen bij de fietsenwinkel in het dorp. Servicebeurt 3x gratis en bij de 3e beurt was ik 19,50 kwijt voor mij remblokken.
De fiets is 14 maanden oud en ca. 1500 KM me gereden.
Als u pas na 14 maanden en 1500km op de teller de eerste onderhoudsbeurt laat uitvoeren bent u daar wel rijkelijk laat mee. In de garantievoorwaarden staat binnen 2 á 3 maanden met een tellerstand lager dan 500 km. Dus uw "gratis"onderhoudsbeurt is dan niet van toepassing en heeft u die zelf betaald en de remblokjes er gratis bij gekregen. Wat de motor betreft die dient gewoon onder garantie hersteld te worden maar mogelijk beroepen zij zich op het niet nakomen van de onderhoudsverplichting.
ja precies, volgens mij klopt dit helemaal
Fijn dat iemand het met mij eens is;-)) blijft dat Stella er soms een vreemde werkwijze op na houd voor wat garantie betreft.
Ook bij Stella heeft men zich te houden aan de consumentenwetgeving. Zie https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn en voor hetgeen dat geld voor de verkoper dus Stella https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten
Voor de in deze relevante wetgeving verwijs ik u naar
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html en eventueel verder naar
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html
Als u van mening bent dat men zich hier niet aan houdt kunt u Stella in gebreke stellen. Zie ook www.consuwijzer.nl voor nadere info of kijk bij op de site van de consumentenbond.
Remblokjes zullen echter buiten welke garantie dan ook vallen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer