Er
door Eric O Apr 9, 2020 om 10:54
Garantie & verzekeringen

Stella garantie

De motor van mijn Stella fiets maakt heel veel lawaai. Dit zou onder garantie moeten vallen en wordt ook door Stella erkend. Echter kost het wel geld om de motor te vervangen.Dit terwijl het al aangegeven was bij de "gratis" eerste servicebeurt die een week geleden is uitgevoerd waarvoor ook al €69,95 werd gerekend voor het de remblokjes.

Garantie bij Stella bestaat niet.

13546 21 Rapporteer

ju
door juliomariner - Apr 9, 2020 om 11:00
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Remblokjes zullen ze waarschijnlijk als slijtdelen zien (net als banden).
Het lijkt me dat de motor zonder kosten voor u gerepareerd moet worden mits u het probleem niet zelf heeft veroorzaakt.
Helaas staat internet vol met problemen met Stella fietsen. De plaatselijke fietsenzaak zal u waarschijnlijk niet kunnen en/of willen helpen en aan  inruil van een Stella willen ze meestal ook niet meewerken omdat ze dan bij doorverkoop garantie moeten verlenen maar dat willen ze niet bij deze kwaliteit

Er
door Eric O Apr 9, 2020 om 11:42
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb vooraf niet gekeken of de remblokjes aan vervanging toe waren. Het is gebeurd en de rekening gepresenteerd gekregen.

De fiets is 14 maanden oud en ca. 1500 KM me gereden. Na de servicebeurt, waar ik tevoren al aangegeven had dat de motor zwaar liep en een licht schurend geluid maakt, was het van kwaad tot erger geworden.Hoe ik zelf de problemen veroorzaakt zou kunnen hebben? Fiets is normaal gebruikt, dus lijkt m niet.

ju
door juliomariner Apr 9, 2020 om 12:52
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Ik stel ook niet dat u de fiets niet normaal gebruikt zou hebben maar dat kan volgens mij de enige reden zijn waarom Stella onder garantie uit kan komen. In mijn ogen zou Stella de motor dus onder garantie moeten repareren.

me
door mein33 - Apr 9, 2020 om 11:13
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Dit terwijl het al aangegeven was bij de "gratis" eerste servicebeurt die een week geleden is uitgevoerd waarvoor ook al €69,95 werd gerekend voor het de remblokjes.

Het is pertinent onmogelijk dat bij de eerste servicebeurt ( 1000 km o.i.d.) de remblokjes al moe(s)ten worden vervangen !!

Waarschijnlijk is voor deze "gratis" eerste service beurt wel de voorrijkosten bij u in rekening gebracht.
Lees eens de spelregels door die er voor deze onderhoudsbeurten aan huis zijn afgesproken.

Over Stella, de kwaliteit en de verleende service ga ik verder niets zeggen, want daarvoor is deze antwoordmogelijkheid veel te beperkt. :-((

Er
door Eric O Apr 9, 2020 om 11:47
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de fiets zelf aangeleverd bij een service center. Dus van voorrijkosten is geen sprake. De remblokjes zelf zijn niet heel erg spannend en zijn vrij eenvoudig zelf te vervangen. Als dit was gecommuniceerd, dan had ik dat niet laten uitvoeren voor dat bedrag.

LieV
door LieV Apr 10, 2020 om 13:53
6 Antwoorden / Vragen

dat je remblokjes moeten worden vervangen kan absoluut wel, ik moet ook ieder jaar nieuwe. Maar het vervangen daarvan kost zeker niet meer dan twee tientjes

me
door mein33 Apr 10, 2020 om 15:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@liev,

Dan wordt je elk jaar opnieuw en onnodig een poot(je) uitgetrokken !   ;-))

hutch
door hutch - Apr 9, 2020 om 11:19
4515 Antwoorden / 29 Vragen

'Versleten' remblokjes al bij een eerste servicebeurt? Is dat niet heel erg snel??

Hoe lang heeft u die fiets al c.q. hoeveel kilometers heeft u er al mee gereden?

Er
door Eric O Apr 9, 2020 om 11:48
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ca. 1500 KM

me
door mein33 Apr 9, 2020 om 12:52
5658 Antwoorden / 28 Vragen

In 1500 km verslijt je geen remblokjes, of je moet al constant bergje af gaan !
Dit 'riekt' aan alle kanten !!

gerbera
door gerbera - Apr 9, 2020 om 11:35
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Een eerste servicebeurt wordt normaal binnen 2 á 3 maanden na aankoop uitgevoerd. En dan al versleten remblokjes, moet u al die tijd met "slepende/vaste"remmen gereden hebben. En dan € 69,95 moeten betalen, neem maar van mij aan dat u die "gratis" servicebeurt gewoon zelf heeft betaald. En als de motor onder de garantie valt dient dit kosteloos te gebeuren. Maar er komt straks wel iemand met alle wetgeving die hierop betrekking heeft.
Maar ja het is Stella en die houden er eigen bepalingen op na, o.a echte garantie tot aan de deur.

me
door mein33 - Apr 9, 2020 om 12:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR ERIC O 9 APR. 2020 OM 11:47
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Ik heb de fiets zelf aangeleverd bij een service center. Dus van voorrijkosten is geen sprake. De remblokjes zelf zijn niet heel erg spannend en zijn vrij eenvoudig zelf te vervangen. Als dit was gecommuniceerd, dan had ik dat niet laten uitvoeren voor dat bedrag.

Ben wel benieuwd wat er precies op de rekening staat voor deze "gratis" service beurt, want alleen voor het vervangen van remblokjes € 69,95 in rekening brengen ruikt naar  ........., al zal dat moeilijk aan te tonen zijn  !!

Meldt uw klacht ook aan de redactie van "KASSA", dit kunt u doen door rechtsboven op de panina op 'contact' te klikken.

panter22
door panter22 - Apr 9, 2020 om 13:07
6599 Antwoorden / Vragen

Gratis eerste servicebeurt bij 14 maanden? Dan voldoe je volgens de service-en garantie voorwaarden van Stella niet aan de garantievoorwaarden;
Lees artikel 6
https://www.stella.nl/service-en-garantievoorwaarden/
D
e gratis onderhoudsbeurt kost €69,95
https://www.stella.nl/service/onderhoudsbeurt/

bussy02
door bussy02 - Apr 9, 2020 om 14:07
145 Antwoorden / 37 Vragen

Kijk goedkoop kan soms duurkoop  en service loos worden. Ik heb ook remblokken laten vervangen bij de fietsenwinkel in het dorp. Servicebeurt 3x gratis en bij de 3e beurt was ik 19,50 kwijt voor mij remblokken.

gerbera
door gerbera - Apr 9, 2020 om 14:44
7368 Antwoorden / 14 Vragen

De fiets is 14 maanden oud en ca. 1500 KM me gereden.

Als u pas na 14 maanden en 1500km op de teller de eerste onderhoudsbeurt laat uitvoeren bent u daar wel rijkelijk laat mee. In de garantievoorwaarden staat binnen 2 á 3 maanden met een tellerstand lager dan 500 km. Dus uw "gratis"onderhoudsbeurt is dan niet van toepassing en heeft u die zelf betaald en de remblokjes er gratis bij gekregen. Wat de motor betreft die dient gewoon onder garantie hersteld te worden maar mogelijk beroepen zij zich op het niet nakomen van de onderhoudsverplichting.

LieV
door LieV Apr 10, 2020 om 13:55
6 Antwoorden / Vragen

ja precies, volgens mij klopt dit helemaal

gerbera
door gerbera Apr 10, 2020 om 16:11
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Fijn dat iemand het met mij eens is;-)) blijft dat Stella er soms een vreemde werkwijze op na houd voor wat garantie betreft.

Thijs12
door Thijs12 - Apr 9, 2020 om 14:53
544 Antwoorden / Vragen

Dat kosten de remblokken voor en achter van mijn auto.

Grunnen.
door Grunnen. Apr 10, 2020 om 20:12
509 Antwoorden / Vragen

Inclusief montage?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 9, 2020 om 15:19
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Ook bij Stella heeft men zich te houden aan de consumentenwetgeving. Zie https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn  en voor hetgeen dat geld voor de verkoper dus Stella https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten

Voor de in deze relevante wetgeving verwijs ik u naar
 www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html  en eventueel verder naar

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html

Als u van mening bent dat men zich hier niet aan houdt kunt u Stella in gebreke stellen. Zie ook www.consuwijzer.nl voor nadere info of kijk bij op de site van de consumentenbond.
Remblokjes zullen echter buiten welke garantie dan ook vallen.

Er
door Eric O - Apr 9, 2020 om 17:09
2 Antwoorden / 1 Vragen
gerbera
door gerbera Apr 9, 2020 om 21:30
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Men hoort u in elk geval van verre aankomen, blijf ze op de nek zitten voor herstel want dit valt echt onder de garantie en dient kostenloos hersteld te worden. Nog even en de motor zal het helemaal begeven.

aurora1
door aurora1 - Apr 9, 2020 om 20:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor de mededeling, maar ik zou nooit een Stellafiets gekocht hebben of willen kopen.

Jammer dat u niet eerst, vooraf uitgezocht heeft of er klachten zijn.

mo
door mooimeisje - Apr 10, 2020 om 11:52
4 Antwoorden / 2 Vragen

Rij zelf al 4 jaar een stella nooit geen problemen mee gehad
service aan huis gratis
in september een nieuwe Stella gekocht mijn man en ik de zelfde
kreeg een lek band thuis gekomen gelijk contact op genomen
de volgende dag waren ze hier om een nieuwe band er op te doen
service is wel goed
iedere fietsen winkel hanteert anderen prijzen of service

me
door mein33 Apr 10, 2020 om 16:02
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Hoe bent u dan thuis gekomen terwijl u lekke band had ??

panter22
door panter22 Apr 10, 2020 om 19:51
6599 Antwoorden / Vragen

Als je na 3,5 jaar weer een nieuwe e-bike koopt, dan zal die e-bike nog niet versleten zijn.

gerbera
door gerbera Apr 11, 2020 om 11:14
7368 Antwoorden / 14 Vragen

nooit geen problemen mee gehad.
Hier staat dus letterlijk dat u altijd problemen heeft gehad.

Ca
door Cassie020 - Apr 10, 2020 om 11:57
6 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer worden we nu eens wakker. De fietsen van Stella zijn echt niet goedkoper qua aanschaf als een Gazelle of Batavus. En als je bij de locale fietsenwinkel je fietst koopt dan krijg je ook nog een (gratis)service. En niet te vergeten eerlijk advies.
Dat Stella kosten in rekening brengt is niet vreemd en staat zeker in de algemene voorwaarde. Helaas is het lezen van de algemene voorwaarde niet iets wat mensen doen.
En hier gaat het dus mis.
De volgende beurten zijn verplicht:
- De eerste afstelbeurt:
  binnen een periode van 3 maanden na aankoop; én
  bij een kilometerstand van minder dan 500 kilometer.
- De reguliere onderhoudsbeurt, dient te worden uitgevoerd uiterlijk  bij ommekomst van iedere:
  12 maanden na aankoop; én  5.000 kilometer.

Heeft de fiets al een afstelbeurt gehad?

jhogaarts
door jhogaarts - Apr 10, 2020 om 12:12
101 Antwoorden / 1 Vragen

Nu al zoveel kilometer gereden dat er al nieuwe remblokjes gemonteerd moeten worden. En dat bij de 1e servicebeurt al die bij 500 km gebeurt als het goed is.

de
door debode - Apr 10, 2020 om 13:07
7 Antwoorden / 2 Vragen

Ben ik het mee eens, Ook kan je met een stella fiets niet bij een andere fietsenmaker terecht.
Want zij branden hun handen daar niet aan.

LieV
door LieV - Apr 10, 2020 om 13:58
6 Antwoorden / Vragen

wat bedoeld u nu met de motorgarantie? krijt u nou geen nieuwe motor of wel maar de installatie betaad u zelf?

1paul
door 1paul - Apr 10, 2020 om 14:24
3161 Antwoorden / 0 Vragen

remblokjes is een zogenaamd slijtage onderdeel, tegelijk, dat ze nu al versleten zijn is veel te snel en als niet van tevoren is gecommuniceerd hierover mag men dit niet eens uitvoeren afhankelijk van de gemaakte afspraken hierover al neem ik tegelijk direct aan dat die niet zijn gemaakt...

motorvervanging in de garantie behoort vergoed te worden door stella oftewel de verkoper waar u de fiets gekocht heeft...

bel hoofdkantoor of mail en vraag hen eens wat er aan de hand is.... wijs ze ook op de consumentenwetgeving waarin specifiek verboden staan om geld te rekenen bij garantieggevallen

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

Er
door Eric O - Apr 10, 2020 om 18:10
2 Antwoorden / 1 Vragen

Echt de zotheid ten top. Stella stelt in een email dat IK aggresief geweest zou zijn!

Ik ben boos en teleurgesteld omtrent HUN handelen en dat mag blijkbaar niet.

Naar aanleiding van uw berichten via Social Media en het telefonisch contact wat u heeft gehad met één van mijn collega’s berichten wij u graag het volgende.

U geeft onder andere aan dat Stella u niets heeft aangeboden wat betreft de garantie van de motor. Helaas moeten wij dit toch tegenspreken, tijdens het telefonisch contact is er aangeboden om de reparatie van de motor volledig onder garantie op te lossen. Kortom zowel de onderdelen als arbeid aan de motor zouden geheel voor rekening van Stella zijn.

Derhalve is er op 9 april jl. een servicemonteur bij u aan huis geweest om dit probleem te verhelpen volgens afspraak. Onze collega heeft dit bezoek met betrekking tot uw gedrag als agressief en intimiderend ervaren. Een dergelijke klacht als deze hebben wij ook eerder mogen ontvangen van één van onze servicecenters. Dit betreuren wij dan ook ten zeerste, desondanks begrijpen wij dat ook hierin het mes aan twee kanten snijd en dat in uw geval er geen gebruik gemaakt kan worden van de e-bike.

Toch zal Stella altijd kiezen voor een prettige en veilige werkomgeving voor zijn werknemers, vandaar dat wij ons afvragen of dit in deze mogelijk is.

Aangezien Stella van goede wil is om tot een oplossing te komen, waarbij er voor beide partijen voldoening uit te halen is, vragen wij u om via een reactie op dit e-mailbericht uw kant van het verhaal te belichten.

In afwachting van uw reactie, verblijf ik,

Met vriendelijke groet,

Bas Mostert  ·  Klanttevredenheidsmanager

Kortom. ze geven MIJ de schuld! SCHANDALIG DIT!

panter22
door panter22 Apr 10, 2020 om 20:03
6599 Antwoorden / Vragen

De onderdelen van en arbeidsloon aan de motor komen voor rekening van Stella,staat in de brief.
Hoe komt het dan dat je moet betalen.
De motor is nog niet gemaakt en de monteur is weggegaan?
Ben je zo te keer gegaan tegen de medewerkers van Stella?
Wat heeft je dat opgeleverd?

Er
door Eric O Apr 10, 2020 om 20:15
2 Antwoorden / 1 Vragen

De monteur is idd onverrichte zaken vertrokken omdat ik geen montagekosten wilde betalen. Een antwoord waarom ik deze kosten moet betalen heb ik niet gekregen.
Ik heb gezegd dat ik het niet eens was met deze kosten en dat heb ik naar mate de discussie aanhield uiteraard laten blijken. Ik woorden, verder niets.Wat het heeft opgeleverd staat geschreven in het bericht.

1paul
door 1paul Apr 11, 2020 om 08:30
3161 Antwoorden / 0 Vragen

dan stuur een email terug met daarin uw verhaal, dat er, in afwijking van wat er in de mail staat, wel degelijk gesproken werd over kosten en dat u deze kosten vorige keer ook al heeft moeten betalen....

u heeft uiteraard de rekening bewaard om dit te staven stuur een gescande afbeelding hier van mee....

panter22
door panter22 Apr 11, 2020 om 08:59
6599 Antwoorden / Vragen

Als je je boosheid en teleurstelling op zodanige wijze hebt uitgesproken dat de monteur weggegaan is, dan heb je jezelf goed in de vingers gesneden.
De monteur komt monteren meer niet en voert zijn opdracht uit.  Die gaat niet gratis een nieuwe motor monteren als hij daar geen opdracht voor heeft gekregen, Je ontevredenheid over hem heenstorten heeft geen zin. Hij is niet de baas van Stella.
Maar eens een beleefde brief terugsturen en proberen een oplossing te vinden.
Met schadalig roepen en hoofdletters typen los je het probleem niet op.

mo
door mof - Apr 10, 2020 om 18:30
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Remblokjes vallen nooit onder garantie. Zijn aan verslijting onderhevige onderdelen. Vervanging/ reparatie moteor zou niets moeten kosten als dit wel garantie is.