an
door anjaniels Apr 6, 2004 om 19:24
Garantie & verzekeringen

Taxikosten via zorgverzekeraar

Mijn dochter van 9 jaar is gehandicapt en gaat naar de speciale dagopvang tijdens de schoolvakanties. Wij hebben voor die dagopvang een indicatiestelling van het LCIG. De kosten voor de opvang worden betaald uit een PGB. Vervoerskosten mogen daar niet uit betaald worden. Wij kregen de tip dat de zorgverzekeraar dit moet vergoeden. Een telefoontje naar de OHRA, ja hoor dat wordt vergoed. Ik nog gevraagt weet u het wel zeker want het gaat om 100 Euro per dag. Ja, ze ging het navragen en het was zo. Min een eenmalige eigen bijdrage per jaar van ik meen 67 euro. Oke, onze dochter 9 dagen naar de opvang. Een rekening van 900 Euro ingediend. Kregen we dus terug. Wordt niet vergoed. We zijn nu al vanaf september vorig jaar bezig om uitgezocht te krijgen wie dit moet vergoeden. PGB zegt OHRA, gemeente zegt OHRA, zorgkantoor zegt OHRA.
En OHRA, die is druk aan het zoeken hoe ze onder de vergoeding uit kunnen komen.
Ik ben zo onderhand ten einde raad!! Weet niet meer wie ik om advies kan vragen.
Is hier misschien iemand die weet hoe dit in elkaar steekt, bij wie of wat kan ik hierover informatie krijgen. De volgende vakantie staat al weer voor de deur.
Ik hoop dat iemand hier ons een stapje verder kan helpen.
Alvast bedant voor het lezen van mijn vraag.
Vr. groet, Anja

1177 6 Rapporteer

yo
door yorgos - Apr 16, 2004 om 13:11
17 Antwoorden / 0 Vragen

In eerste instantie zegt een medewerker van Ohra is akkoord. Weet u nog wie u gesproken heeft. Tevens is het belangrijkste de polisvoorwaarden, wat staat er in de polisvoorwaarden over taxivergoeding. Heeft u een verwijsbriefje van de specialist/huisarts omtrent het noodzakelijk gebruik van de taxi. U kunt derhalve Ohra verwijzen naar de polisvoorwaarden en samen met verwijsbriefje alsnog verzoeken de betaling in orde te maken.

an
door anjaniels - Apr 16, 2004 om 13:11
3 Antwoorden / 3 Vragen

Dank je wel voor je reactie!
De eerste brief van de huisarts kregen wij retour met de mededeling dat die niet goed was. Telefonisch om uitleg gevraagt en wat er dan wel in de verwijzing moest staan. De tekst door mijn huisarts letter over laten nemen en de nieuwe brief weer toegezonden. Zo ie zo belachelijk dat je uit moet leggen waarom je gahandicapte dochter van 9!! niet met het openbaar vervoer kan reizen (heen en terug ruim 100km). Maar goed.
Wij voldoen dus aan alle voorwaarden die in de polis staan vermeld. OVerleggen alle stukken die nodig zijn. Maar waar het om gaat is dat de OHRA er gewoon onderuit probeerd te komen omdat we een besluit van het LCIG (Landelijk Centrum Indicatiestelling Gehandicaptenzorg)hebben. En zeggen dat wij de vergoeding elder moeten halen. Maar alle instellingen zeggen dat dat niet waar is en OHRA moet vergoeden.
Ik weet dus niet hoe ik uit dat kat en muis spelletje kan komen.

yo
door yorgos - Apr 16, 2004 om 13:11
17 Antwoorden / 0 Vragen

oke bedankt voor de overige informatie, ik kom op deze vraag terug, moet even wat informatie inwinnen. groet.

he
door hermanus1951 - Apr 16, 2004 om 22:25
10 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou u willen adviseren niet door te gaan met modderen maar dit voor te leggen aan een programma als Kassa, of Ook dat nog, of Radar. Het is steeds weer verbazingwekkend hoe snel onze verzekeraars en andere dienstverleners over de brug kunnen komen als hun naam en handelswijze negatief in het nieuws komt. U kunt ook de hulp inroepen van een Rechtswinkel of van de juridische bijstand van een vakbond. U heeft hier echt vakbewame juristen bij nodig

an
door anjaniels - Apr 17, 2004 om 09:17
3 Antwoorden / 3 Vragen

Dank je wel voor je reactie!

Ik heb gisteren contact gehad met iemand van het college van zorgverzekeraars (dat schijnt het hoogste oorgaan te zijn die toezicht houdt op de handel en wandel van zorgverzekeraars) en die meneer zei ook dat het een ingewikkeld verhaal is omdat we met AWBZ en en een indicatiestelling te maken hebben. Maar het blijft te gek voor woorden dat we gewoon nog steeds geen antwoord hebben. Ik heb begin volgende week weer contact met die meneer van het college, als daar ook niets uitkomt ga ik inderdaad overwegen om bij Kassa of iets dergelijks aan de bel te trekken.

Nogmaals bedankt voor het lezen en je reactie.

Groet,

Anja

yo
door yorgos - Apr 19, 2004 om 22:51
17 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had u nog een antwoord beloofd en zoals mijn voorganger ook al schrijft niet blijven modderen.

Er is ook een klachteninstituut verzekeringen"

www.klachteninstituut.nl hierop vind u alles wat u nodig hebt om een klacht in te dienen veel succes.