ka
door kassa65 Sep 10, 2013 om 16:19
Garantie & verzekeringen

Toezenden van polis via internet; kan dit zomaar?

Menzis zond mij een mail dat ik voortaan de polis digitaal ontvangen. Indien ik het er niet mee eens ben MOET ik aktie ondernemen. Kan dit zomaar?

723 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 10, 2013 om 16:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat is dan het probleem? Bespaart papier en porto. En als u het toch op papier wilt hebben, dan laat u ze dat toch even weten?

ka
door kassa65 - Sep 10, 2013 om 16:32
3 Antwoorden / 2 Vragen

Vriendelijke reactie van u, maar dat heb ik vaker gezien. Is het een antwoord op mijn vraag? Nee dus bedankt voor niets.

tijger1
door tijger1 - Sep 10, 2013 om 16:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan maar een antwoord op uw vraag. Ja, dat kan zomaar.

door 14peter - Sep 10, 2013 om 16:40
567 Antwoorden / 2 Vragen

Ook niet wat u wilt horen, maar het beantwoord wel uw vraag; ja, dit kan zomaar. Waarom zou het niet kunnen?

dearagain
door dearagain - Sep 10, 2013 om 16:59
2462 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=kassa65 schreef op dinsdag 10 sep 2013, 16:19]Menzis zond mij een mail dat ik voortaan de polis digitaal ontvangen. Indien ik het er niet mee eens ben MOET ik aktie ondernemen. Kan dit zomaar?

*het hanteren van de strategie "wie zwijgt stemt toe" is bij wet niet verboden, maar het blijft een onfatsoenlijke en minderwaardige strategie

kaasbroodje
door kaasbroodje - Sep 10, 2013 om 17:02
937 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=dearagain schreef op dinsdag 10 sep 2013, 16:59][quote=kassa65 schreef op dinsdag 10 sep 2013, 16:19]Menzis zond mij een mail dat ik voortaan de polis digitaal ontvangen. Indien ik het er niet mee eens ben MOET ik aktie ondernemen. Kan dit zomaar?

*het hanteren van de strategie "wie zwijgt stemt toe" is bij wet niet verboden, maar het blijft een onfatsoenlijke en minderwaardige strategie

uiteindelijk zullen ze wel moeten, als ze afwachten totdat iedereen zich inschrijft voor zoiets dan wachten we nog 1000 jaar ;)

tijger1
door tijger1 - Sep 10, 2013 om 17:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=dearagain schreef op dinsdag 10 sep 2013, 16:59][quote=kassa65 schreef op dinsdag 10 sep 2013, 16:19]Menzis zond mij een mail dat ik voortaan de polis digitaal ontvangen. Indien ik het er niet mee eens ben MOET ik aktie ondernemen. Kan dit zomaar?

*het hanteren van de strategie "wie zwijgt stemt toe" is bij wet niet verboden, maar het blijft een onfatsoenlijke en minderwaardige strategie

Wat is daar onfatsoenlijk en minderwaardig aan? Het gaat niet over een wijziging in de polis met bv meer premie betalen. Het gaat simpelweg over het sturen van de polis. Hoeveel mensen leggen dat ding niet in de kast en kijken er nooit naar om? Pas als iets niet vergoed wordt, staan ze op hun achterste benen en doen hier hun beklag, maar de polisvoorwaarden lezen, ho maar.

Dus er is niets mis mee om die via internet te sturen en is voor deze kwestie ook niets mis met het feit dat men zelf even moet aangeven toch liever de papieren versie te ontvangen.

dearagain
door dearagain - Sep 10, 2013 om 17:17
2462 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 10 sep 2013, 17:11][quote=dearagain schreef op dinsdag 10 sep 2013, 16:59][quote=kassa65 schreef op dinsdag 10 sep 2013, 16:19]Menzis zond mij een mail dat ik voortaan de polis digitaal ontvangen. Indien ik het er niet mee eens ben MOET ik aktie ondernemen. Kan dit zomaar?

*het hanteren van de strategie "wie zwijgt stemt toe" is bij wet niet verboden, maar het blijft een onfatsoenlijke en minderwaardige strategie

Wat is daar onfatsoenlijk en minderwaardig aan? Het gaat niet over een wijziging in de polis met bv meer premie betalen. Het gaat simpelweg over het sturen van de polis. Hoeveel mensen leggen dat ding niet in de kast en kijken er nooit naar om? Pas als iets niet vergoed wordt, staan ze op hun achterste benen en doen hier hun beklag, maar de polisvoorwaarden lezen, ho maar.

Dus er is niets mis mee om die via internet te sturen en is voor deze kwestie ook niets mis met het feit dat men zelf even moet aangeven toch liever de papieren versie te ontvangen.

*we zijn het dus niet eens met elkaar, maar een discussie daarover laat ik graag aan anderen over

zwemmer
door zwemmer - Sep 10, 2013 om 17:47
2638 Antwoorden / 35 Vragen

We zullen langzamerhand wel toegroeien naar een toestand waarin dit een gewoonte mag zijn.

mahadma
door mahadma - Sep 10, 2013 om 17:49
11707 Antwoorden / 51 Vragen

Je weet als het per email wordt verzonden aanzienlijk meer zeker dat je de betreffende papieren/mededeling ook reeël ontvangt. Dat is (welliswaar OT maar toch) via "tante Pos" niet meer zeker te noemen.