![senna2010](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/4838192.Chrysanthemum.jpg)
Uitbetaling na expiratiedatum
Hallo!
Ik heb even een vraag. Vorige week is mijn verzekering afgelopen en zou moeten worden uitbetaald. Inmiddels zijn we 10 dagen verder en er is nog geen cent gestort.
Iemand ervaring met de tijd tussen expiratie en uitbetaling van Delta Lloyd?? Vind het namelijk belachelijk lang duren.
![globetrotter](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/1817459.roadrunner.gif)
Heb je al contact met ze gehad? Meestal is het zo dat er een officieel formulier ingevuld moet worden en dat de originele polis overlegd moet worden. En als dat eenmaal rond is, dan toch nog even wachten op de administratieve afwikkeling en op het geld.
Ik heb geen ervaring met Delta Lloyd, maar bij een andere financiële instelling heeft het bij ons ruim 6 weken geduurd voordat we het geld kregen.
Succes ermee.
![senna2010](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/4838192.Chrysanthemum.jpg)
Ja alle formulieren (polis, id kopie, etc) zijn allemaal al in december bij hun aangekomen. Vorige week contact met ze gehad, de uitbetaling was in behandeling... Dat was na een dag of vijf. Nu is het blijkbaar nog steeds ''in behandeling''..
Geen beste reclame voor Delta Lloyd.
![globetrotter](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/1817459.roadrunner.gif)
Blijkbaar hebben ze dan niet zo'n haast met uitbetalen, Voor hun geldt de wet van de grote getallen. Het geld nog even vast houden levert zoveel op. Ik kan alleen maar zeggen, blijven bellen en misschien dat er zo wat pressie uitgevoerd kan worden op een snellere afhandeling..
![senna2010](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/4838192.Chrysanthemum.jpg)
Ja vraag me af of het helpt... Je wordt door Delta Lloyd vrij makkelijk afgescheept met ' we zijn er mee bezig, het is in behandeling'.
Het gaat echt niet om een lullig bedrag. Uiteraard is het voor hun makkelijk rente vangen en dat al bijna 2 weken lang!!
Beste Senna,
De verwerkingstijd is (ook bij Delta Lloyd) 4 tot 6 weken. Het is erg druk onder meer door beeindigen van spaarloon e.d.
Schrale troost, het komt beslist in orde.
Heb hetzelfde met Reaal meegemaakt, lieten niets van zich horen , geen antwoord op mails met de vraag of na het opsturen van alle benodigde papieren nog verder actie nodig was.
Ook op de mails dat ik het geld graag op de dag na de expiratie wilde ontvangen werd niet gereageerd.
Verkeerde en onduidelijke informatie per telefoon, alles was er duidelijk op gericht het geld zo lang mogelijk vast te houden.
Na 13.00 kon er pas gebeld worden ( om u zo snel mogelijk te kunnen helpen)
Flink boos worden en roepen "Het is mijn geld, u kunt het niet nodeloos langer vasthouden, ik dien een klacht in enz." heeft uiteindelijk geholpen.
Dus mijn advies is elke dag bellen en een klacht indienen.
Ohra is ook heel traag met uitbetalen!
![poltol](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/2736345.3478771.jpg)
Hallo,
Bent u niet een beetje ongeduldig??????
Tel even mee.
Uw verzekering is afgelopen op datum X.
De verzekeringsafdeling zoekt uit of alle gegevens, papieren en dergelijke in orde zijn. Nadat datum X verstreken is. [duur 2 á 3 dagen.]
Even voor de duidelijkheid dit wordt fysiek, dus niet via de computer, gedaan.
Uw spullen gaan in een interne post enveloppe naar de afdeling waar vandaan de uitbetaling plaats moet gaan vinden. [1 dag] totaal =4 dagen.
Daar wordt uw uitbetaling onder op de stapel uit te betalen polissen gelegd.
Na 1 dag [totaal = 5 dagen] wordt uw uitbetaling geopend.
De betreffende afdeling checkt alles nog één keer.
Zet een handtekening en stuurt uw spullen naar de afdeling uitbetalen.
[totaal =6dagen]
Ze zijn dus al één week verder en zitten in de tweede werkweek.
De afdeling uitbetalen controleerd de spullen en gaat over tot het beschikbaar stellen van de uit te keren som geld. [totaal = 7 dagen.]
Vervolgens gaat de goedgekeurde uitbetaling naar de afdeling gireren.
En daar ligt ING eruit voor de zoveelste keer.
Uw werkelijke uitbetaling blijft nu liggen. [inmiddels zijn we twee werkweken verder]
En u klaagt na tien dagen?
Even geduld zou ik zeggen.
Want als het geld via de giro naar een bankrekenig moet gaan zitten er zomaar weer 3 á 5 dagen tussen.
Vr.gr. poltol [die overigs niet bij zo'n instelling werkt]
![senna2010](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/4838192.Chrysanthemum.jpg)
Nou ik denk dat ik na twee maand echt niet te vroeg klaag.
De benodigde stukken zijn al in november door Delta Lloyd opgevraagd. Alles is toen netjes verzonden. Niks geen reactie van hun kant, geen bevestiging dat alles binnen is, dus moet je zelf na 1,5 maand maar eens bellen of alles compleet en goed is zo. Dit konden ze me bevestigen begin Januari, toen ik belde.
Volgens hun was dit alles toen al verwerkt.
En aangezien er een uitkeringsgarantie in mijn polis zit, is er verder weinig om nog uit te zoeken voor hun. Dit bedrag stond al vast in de brief van November.
Feit blijft dat het MIJN geld is, en ik er gewoon zelf over wil beschikken. Het si 15 jaar van hun geweest en nu willen ze het nog langer vast houden.
Trage afhandeling en slechte medewerkers die je van het kastje naar de muur sturen bij Delta Lloyd!
volgens mij staat er bij veel verzekeraars in de voorwaarden dat binnen 3 weken na einddatum, indien alles binnen is, de uitbetaling gedaan zou moeten worden. Duurt het langer kunt u misschien wel wettelijke rente krijgen.
Aan het eind van elk jaar en het begin van elk jaar is het topdruk bij levensverzekeringsmaatschappijen. Tel daarbij de beleggingsverzekeringsproblematiek op en je hebt het recept voor zo'n 4-6 weken achterstand.
Heb je je tussenpersoon nog laten bellen? Misschien kan die nog wat.
10 dagen is heel korte termijn. Zeker aangezien de uitbetalingen op vreselijk ouderwetse plaatsvinden (dus niet internetbankieren over het algemeen) Alleen overmaken duurt al meestal zo'n 3 werkdagen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Heeft iemand ervaring met een aanvraag gehandicaptenparkeerkaart bij Argonaut?
Heb op 27 mei j.l. een aanvraag ingediendt voor een gehandicaptenparkeerkaart. Tot op op heden geen enkele reactie van Argonaut. Er over gebeld, maar je wordt er niets wijzer van.
Met vriendelijke groet
Herman van der Poort
Lees meer
![mijnnaamwashaas2345](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/e4dd6a9267947f543b136f81ddbbe6b6af86f4fbe8a0f2e47036c73b28dea845.png)
Kun je een speakertje aansluiten op een koptelefoonaansluiting?
mijn wekkkerradio heeft een heel dun geluid. Beschikt wel over een koptelefoonaansluiting. Kun je daar een speakertje op aansluiten? Lees meer
![Glas breekt door folie van verhuurder, ben ik aansprakelijk?](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/question/acafee231df87ef95004652be49763d1e3fffb2f.jpg)
Glas breekt door folie van verhuurder, ben ik aansprakelijk?
Toen ik in deze huurwoning kwam in 2020 zat er melk-witte folie op de ramen beneden. Mij is toen niet gemeld dat die folie een probleem zou kunnen vormen, noch is mij verzocht die verwijderen. Ik woon pal aan de straat dus ik vond het zelf wel prettig om die privacy te hebben van de folie. Begin 2024 begon de folie los te laten, dus ik besloot op eigen kosten deze te vervangen met nieuwe raam ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
![rebek](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/3635addad96f15184ad219da14b4363240839aec637e62d40950bf38bc35beff.png)
![Kruidvat foto cd's niet afleesbaar](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/question/32b5d2084a5281758093c15fff51749e09720593.jpeg)
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer