senna2010
door senna2010 Feb 6, 2012 om 21:21
Garantie & verzekeringen

Uitbetaling na expiratiedatum

Hallo!
Ik heb even een vraag. Vorige week is mijn verzekering afgelopen en zou moeten worden uitbetaald. Inmiddels zijn we 10 dagen verder en er is nog geen cent gestort.
Iemand ervaring met de tijd tussen expiratie en uitbetaling van Delta Lloyd?? Vind het namelijk belachelijk lang duren.

5741 9 Rapporteer

globetrotter
door globetrotter - Feb 7, 2012 om 09:06
25 Antwoorden / 11 Vragen

Heb je al contact met ze gehad? Meestal is het zo dat er een officieel formulier ingevuld moet worden en dat de originele polis overlegd moet worden. En als dat eenmaal rond is, dan toch nog even wachten op de administratieve afwikkeling en op het geld.
Ik heb geen ervaring met Delta Lloyd, maar bij een andere financiële instelling heeft het bij ons ruim 6 weken geduurd voordat we het geld kregen.
Succes ermee.

senna2010
door senna2010 - Feb 7, 2012 om 09:13
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ja alle formulieren (polis, id kopie, etc) zijn allemaal al in december bij hun aangekomen. Vorige week contact met ze gehad, de uitbetaling was in behandeling... Dat was na een dag of vijf. Nu is het blijkbaar nog steeds ''in behandeling''..
Geen beste reclame voor Delta Lloyd.

globetrotter
door globetrotter - Feb 7, 2012 om 09:16
25 Antwoorden / 11 Vragen

Blijkbaar hebben ze dan niet zo'n haast met uitbetalen, Voor hun geldt de wet van de grote getallen. Het geld nog even vast houden levert zoveel op. Ik kan alleen maar zeggen, blijven bellen en misschien dat er zo wat pressie uitgevoerd kan worden op een snellere afhandeling..

senna2010
door senna2010 - Feb 7, 2012 om 09:20
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ja vraag me af of het helpt... Je wordt door Delta Lloyd vrij makkelijk afgescheept met ' we zijn er mee bezig, het is in behandeling'.
Het gaat echt niet om een lullig bedrag. Uiteraard is het voor hun makkelijk rente vangen en dat al bijna 2 weken lang!!

ke
door kedientje - Feb 7, 2012 om 15:40
4 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Senna,

De verwerkingstijd is (ook bij Delta Lloyd) 4 tot 6 weken. Het is erg druk onder meer door beeindigen van spaarloon e.d.
Schrale troost, het komt beslist in orde.

ku
door kunstzinnig - Feb 7, 2012 om 17:49
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb hetzelfde met Reaal meegemaakt, lieten niets van zich horen , geen antwoord op mails met de vraag of na het opsturen van alle benodigde papieren nog verder actie nodig was.
Ook op de mails dat ik het geld graag op de dag na de expiratie wilde ontvangen werd niet gereageerd.
Verkeerde en onduidelijke informatie per telefoon, alles was er duidelijk op gericht het geld zo lang mogelijk vast te houden.
Na 13.00 kon er pas gebeld worden ( om u zo snel mogelijk te kunnen helpen)
Flink boos worden en roepen "Het is mijn geld, u kunt het niet nodeloos langer vasthouden, ik dien een klacht in enz." heeft uiteindelijk geholpen.
Dus mijn advies is elke dag bellen en een klacht indienen.
Ohra is ook heel traag met uitbetalen!

poltol
door poltol - Feb 7, 2012 om 18:11
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Bent u niet een beetje ongeduldig??????

Tel even mee.

Uw verzekering is afgelopen op datum X.

De verzekeringsafdeling zoekt uit of alle gegevens, papieren en dergelijke in orde zijn. Nadat datum X verstreken is. [duur 2 á 3 dagen.]
Even voor de duidelijkheid dit wordt fysiek, dus niet via de computer, gedaan.

Uw spullen gaan in een interne post enveloppe naar de afdeling waar vandaan de uitbetaling plaats moet gaan vinden. [1 dag] totaal =4 dagen.

Daar wordt uw uitbetaling onder op de stapel uit te betalen polissen gelegd.
Na 1 dag [totaal = 5 dagen] wordt uw uitbetaling geopend.

De betreffende afdeling checkt alles nog één keer.
Zet een handtekening en stuurt uw spullen naar de afdeling uitbetalen.
[totaal =6dagen]

Ze zijn dus al één week verder en zitten in de tweede werkweek.

De afdeling uitbetalen controleerd de spullen en gaat over tot het beschikbaar stellen van de uit te keren som geld. [totaal = 7 dagen.]

Vervolgens gaat de goedgekeurde uitbetaling naar de afdeling gireren.
En daar ligt ING eruit voor de zoveelste keer.
Uw werkelijke uitbetaling blijft nu liggen. [inmiddels zijn we twee werkweken verder]

En u klaagt na tien dagen?
Even geduld zou ik zeggen.
Want als het geld via de giro naar een bankrekenig moet gaan zitten er zomaar weer 3 á 5 dagen tussen.

Vr.gr. poltol [die overigs niet bij zo'n instelling werkt]

senna2010
door senna2010 - Feb 7, 2012 om 20:50
3 Antwoorden / 1 Vragen

Nou ik denk dat ik na twee maand echt niet te vroeg klaag.
De benodigde stukken zijn al in november door Delta Lloyd opgevraagd. Alles is toen netjes verzonden. Niks geen reactie van hun kant, geen bevestiging dat alles binnen is, dus moet je zelf na 1,5 maand maar eens bellen of alles compleet en goed is zo. Dit konden ze me bevestigen begin Januari, toen ik belde.
Volgens hun was dit alles toen al verwerkt.
En aangezien er een uitkeringsgarantie in mijn polis zit, is er verder weinig om nog uit te zoeken voor hun. Dit bedrag stond al vast in de brief van November.
Feit blijft dat het MIJN geld is, en ik er gewoon zelf over wil beschikken. Het si 15 jaar van hun geweest en nu willen ze het nog langer vast houden.
Trage afhandeling en slechte medewerkers die je van het kastje naar de muur sturen bij Delta Lloyd!

ti
door tino24 - Feb 8, 2012 om 19:46
95 Antwoorden / 0 Vragen

volgens mij staat er bij veel verzekeraars in de voorwaarden dat binnen 3 weken na einddatum, indien alles binnen is, de uitbetaling gedaan zou moeten worden. Duurt het langer kunt u misschien wel wettelijke rente krijgen.
Aan het eind van elk jaar en het begin van elk jaar is het topdruk bij levensverzekeringsmaatschappijen. Tel daarbij de beleggingsverzekeringsproblematiek op en je hebt het recept voor zo'n 4-6 weken achterstand.
Heb je je tussenpersoon nog laten bellen? Misschien kan die nog wat.
10 dagen is heel korte termijn. Zeker aangezien de uitbetalingen op vreselijk ouderwetse plaatsvinden (dus niet internetbankieren over het algemeen) Alleen overmaken duurt al meestal zo'n 3 werkdagen.