S.
door S. Belderbos Dec 3, 2015 om 16:20
Garantie & verzekeringen

Verkeerd matras gekocht. Garantie??

Ik heb een boxspring gekocht bij beddenzaak. Maar na twee nachten blijkt het matras echt veel te hard. Wat zijn de rechten om het na twee nachten te mogen omruilen?

Suzanne

2152 5 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Dec 3, 2015 om 17:21
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Heeft u het in de stenen winkel gekocht, dan heeft u in principe geen recht op ruilen tenzij dit bij de verkoop is aangegeven. Bij koop op afstand zal het ervan afhangen of het uit een gesealde verpakking is gehaald en wat er is aangegeven bij de verkoop.

Maar nu u zo'n beetje in het duister tast, vrees ik dat het matras in een stenen winkel gekocht is zonder ruilgarantie. De enige manier om nu nog wat voor elkaar te krijgen, is een situatie waarbij de verkoper u bij verkoop verkeerd heeft ingelicht. Bijv. dat hij u een heerlijk zacht matras beloofde en het is aantoonbaar een hard matras. Meestal wordt de hardheid van een matras bij verkoop aangegeven.

Een heel andere manier is een vriendelijk gesprek met de verkoper aangaan waarbij u aangeeft dat u graag de matras zou willen ruilen en waarbij u een beroep doet op coulance.

haarp
door haarp - Dec 3, 2015 om 17:29
514 Antwoorden / 62 Vragen

Als het plastiek nog om de matras zit kun je deze gewoon ruilen. Zonder plastiek niet ivm hygiene.

zoekster
door zoekster Dec 3, 2015 om 17:32
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Niet als het in een stenen winkel is gekocht, dan is dat geen recht, tenzij dat bij de kassa of op de bon staat vermeld.

me
door mein33 - Dec 3, 2015 om 17:43
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Als er geen sprake is van een fout aan het matras dan zult u het er mee moeten doen.

Maar gerenomeerde beddenzaken bieden meestal de mogelijkheid om een matras uit te proberen en als het niet bevalt deze om te ruilen voor een andere hardheid of type matras.

Het is maar wat u met de leverancier hieromtrend heeft afgesproken toen u de koop sloot.

marita567
door marita567 - Dec 3, 2015 om 18:32
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Waar hebt uw deze matras gekocht ?

lees ook dit klik

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 3, 2015 om 23:59
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Haarp,

Ook al is de matras nog origineel verpakt de winkelier hoeft deze niet terug te nemen. Koop=Koop. Coulance is een gunst, geen plicht.

Diewilik