Verschillende soorten laminaat geleverd
Onlangs heb ik laminaat besteld online. Het werd keurig op de afgesproken tijd geleverd, maar toen het gelegd moest worden bleek ineens dat er twee verschillende soorten vloeren geleverd waren. De kleur klopte, maar de klik systemen waren niet samen te gebruiken en één van de soorten was 1mm breder dan de andere. De leggers moesten onverrichter zaken weer vertrekken.
Het heeft ons nogal in de problemen gebracht. Het hele huis ligt overhoop, terwijl wij gewoon moeten werken op maandag. Ook moeten wij extra kosten maken ivm de voorrij kosten van de leggers. Wat mogen wij redelijkerwijs van de verkoper van het laminaat verwachten om deze situatie weer recht te zetten?
gr. Mark
Topantwoord
Elk partij krijgt zijn eigen nummer mee. Van te voren moet dus ook gekeken worden of de partijnummers overeen komen. Maar vreemd dat u de leggers hebt laten komen terwijl u voorheen had kunnen zien dan de vloer niet juist was. Daarbij moet een vloer 2 dagen acclimatiseren alvorens die gelegd kan worden. U hebt een hoop zaken nagelaten en dat kan alleen voor uw rekening komen.
De verkoper moet zorgen dat er een nieuwe vloer komt, uit 1 partij. Maar u had dagenlang de tijd gehad om de levering te controleren en de leggers dus minimaal 2 dagen van te voren te kunnen afbellen. Die kosten komen dus voor uw rekening.
Dit is de eerste keer dat ik laminaat besteld heb, het was mij niet bekend dat het normaal is dat er verschillende partijen door elkaar worden gezonden en dat het aan de klant is om deze eruit te vissen. Is dit een normale gang van zaken?
Er kan altijd ergens is mis gaan. Zodoende kijk je ook altijd naar de datum van de melk die je koopt in de supermarkt. En neen, het is niet normaal om partijen door elkaar heen te verzenden.
Het is een stomme fout van de verkoper dat ze het niet in de gaten hadden. Maar jullie hadden het ook niet in de gaten. Ik gok dat de producent van het laminaat het 'vernieuwd' heeft en dat jullie een deel 'oud procedé' en een deel 'nieuw procedé'. Domme pech en ik denk niet dat je het op iemand kunt verhalen.
Allereerst zal de leverancier dit natuurlijk moeten corrigeren door alsnog voldoende laminaat van het juiste soort te leveren. Een vorm van schadevergoeding ligt puur aan de (coulante) houding van de leverancier. Vergoeding van de voorrijkosten lijkt mij wel redelijk, maar ik denk niet dat je ze daartoe kan verplichten. Zal mede afhankelijk zijn van het soort leverancier, bij een dozenschuiver hoef je minder te verwachten dan een duurdere winkel die meer service gericht is.
Redelijkerwijs mag je verwachten dat de leverancier de verkeerde pakken terugneemt en de juiste levert. De extra voorrijkosten zijn niet van het niveau om daar meer heisa om te maken. Ook eventueel extra vrije dagen moet je m.i. accepteren. Bij dit soort relatief grote klussen kan altijd wat fout gaan.
De verkoper heeft vermoedelijk dit niet gezien....
Ik zie verschillende etiketten en lees ook maat verschil.
Dezelfde kleur kan maar je moet altijd controleren of alle pakken onbeschadigd zijn en hetzelfde.
Het komt helaas vaker voor... of bijna zelfde kleuren als het andere partij is.
Had bij Eiken kleur vloer dit ook ooit, zelfde fabriek en art. nr maar andere partij....
mocht gewoon ruilen en kreeg andere...
Dat je laat leggen en nu deze voor niets kwamen, de meeste leggen zelf en Verkoper en Leggen was niet 1 firma helaas.
Als je via de verkoper dit geregeld hebt is het daar wel te claimen.
Ook als zij een ZZPer in gehuurd hebben.
U maakt ook vaak eenzelfde probleem mee als vele Ts'ers hier. Het is mij echter nog nooit overkomen dat ik een verkeerde partij kreeg. Maar ik koop dan ook bij een echte laminaatboer.
@kkt
U hebt het maar zwaar. Elk probleem wat hier gemeld wordt, hebt u ook gehad.
@tijger1, maar dan wel steeds nét wat erger...
Komkommer soms ?
Als al gezegd: de verkoper dient te zorgen dat u datgene geleverd krijgt wat door u is besteld en in ieder geval dan één en dezelfde soort.
Dit betekent naar mijn mening dat de verkoper hier nalatig is en dus in gebreke is te stellen op basis van http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html en dus voor alle schade die u hierdoor heeft. Het lijkt mij zinvol om eerst te proberen om hier in goed overleg uit te komen maar als dat niet lukt dan https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en kunt u deze voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ benutten. Heeft u een rechgtsbijstandsverzekering, ga dan niet zelf aan de slag maar schakel die in.
(Strikt formeel had/heeft u recht op terugzenden binnen de bedenktijd maar ik vrees dat de daarvoor genoemde 14 dagen voorbij zijn)
De schade die TS heeft is groter door eigen toedoen. Was de zending gewoon gecontroleerd en had TS die laten acclimatiseren, dan was er dagen voordat de leggers kwamen al bekend dat de vloer niet juist was. Op dat moment had er nog geschakeld kunnen worden.
Ik betwijfel of je nu alle kosten op het bordje van de verkoper kan schuiven.
@NEODUTCHIO, dat kan en mag uw menig zijn en ik kan uw twijfel ook volgen. De verkoper kan inderdaad stellen dat de koper dit bij levering had moeten en kunnen zien maar de vraag is of dat gelet op het artikel dan redelijk is. Vandaar ook mijn opmerking om te pogen er in goed overleg uit te komen en evt. de rechtsbijstandsverzekeraar in te schakelen als Ts die heeft. Ook indien er een in gebreke stelling zou worden gezonden is het afhankelijk van het feit of die reactie voor Ts acceptabel is. M.a.w. alles op het bordje schuiven van de verkoper lukt mogelijk niet maar er om vragen kan en mag altijd. Ts. heeft hoe dan ook recht op het bestelde product.
Ik vergat aan te geven dat het zinvol kan zijn om na te gaan of de verkoper is aangesloten bij een branchevereniging met geschillencommissie.
.
Het controleren van nummers op de artikelen is ook bij behang belangrijk dat je gelijke nummers hebt, anders krijg je ook kleurverschillen op je muur.
Leverancier had hier op moeten letten, dus of laten aanpassen of alles terugsturen een nieuwe zending laten sturen. Er wordt hier aangegeven dat jezelf ook had moeten opletten, tja.... Het gat hier waarschijnlijk over een flink aantal pakketten waarbij ik mij kan voorstellen dat je dat niet doet, maar ook gewoon in de veraonderstelling bent dat het klopt. Misschien dat je het een en ander kan aangeven waardoor de fout nog gecompenseerd wordt
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer