to
door toepie Feb 6, 2005 om 00:08
Garantie & verzekeringen

Verzekering

met toepie

bij mijn broer is in huis ingebroken en hebben ze daarna in brand gestoken ,er is niets meer van over gebleven alleen de muren staan er nog. wie moet hun aan een onderkomen helpen?is dit werk voor de verzekering of moeten ze dat zelf doen  dat hebben ze wel moeten doen

en kregen ook geen hulp vande instantie  wie weet hier iets vanaf

alvast bedankt   groetjes toepie

310 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 6, 2005 om 12:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag toepie,

In zo'n situatie moet je in principe voor jezelf zorgen. Toch hebben veel gemeenten vaak wel wat achter de hand om je te helpen. Vreemd dat dat bij je broer niet zo was. Je kunt overigens de verzekering er wel op aanspreken als je extra kosten maakt, maar dat weet jezelf natuurlijk ook wel. Groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Feb 6, 2005 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

read

bedankt voor je reactie,

de verzekering doet alleen de schade hebben ze gezegd en de dagen dat ze in het hotel hebben gezeten , ze moeten ook zelf het huisje betalen,

wel weet ik dat ze nu pas gehoord hadden dat ze onderverzekerd waren

het is allemaal maar raar, hopelijk komt het nog wel goed met hun,

we wachten maar af de een zegt dit en de ander dat

volgens mij is dit ook voor de verzekering, dat die moeten zorgen voor tijdelijkonderkomen

ve
door verwijderd - Mar 3, 2005 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals dag toepie,

je schrijft:

volgens mij is dit ook voor de verzekering, dat die moeten zorgen voor tijdelijkonderkomen

Dat is dus niet zo. De verzekering dekt de schade, dus inclusief de extra kosten die huisvesting met zich mee brengt. Zij zorgen niet voor een tijdelijk onderkomen. Dat moet je echt zelf regelen.

Ik begrijp dat je somber bent over de situatie waarin je broer nu zit. Bedenk dat er altijd licht schijnt aan het einde van een tunnel. Sterkte, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Mar 3, 2005 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi hoi

het ligt helemaal aan je dekking waarvoor je verzkerd bent.

als je broer verzekerd is voor alle onheilen dan is de inbraak sowieso verzekerd en de brand dat is de gevolgschade is ook verzekerd heeft hij nou als dekking extra uitgebreid dan is waarschijnlijk alleen de inbraak verzekerd en de brand niet.

Daar de brand namelijk de gevolg schade van de inbraak is was er niet ingebroken was het huis waarschijnlijk niet afgebrand.

Daarbij lees ik dat je broer onderverzekerd is en dat houdt in dat ie niet alles vergoed krijgt houd daar rekening mee

rekenvoorbeeld mevr x is verzekerd voor 50000 euro na enige tid onstaat er brandschade van 12000 euro  de schadeexpert stelt vast dat de inboedel een werkelijke waarde heeft van 75000 euro er is dus 1/3 te laag verzekerd dit betekent dat mevr x voor 1/3 te weinig premie betaald heeft gevolg de schade word nu ook voor 1/3 niet betaald mevr x krijgt dus een bedrag van 8000 euro van de verzekering en moet 4000 euro zelf betalen.

zo zie je dat het niet wijs is om te lage bedragen op te geven aan de verzekering.

er is ook een formule:

verzekerde som werkelijke waarde x schade =uitkering

dus je broer zal een deel van de tijdelijke huisvestiging voor zijn eigen rekening moeten nemen.

su6 ermee en sterkte