vi
door vinkm62 Mar 24, 2018 om 20:10
Garantie & verzekeringen

Verzekering

Ik heb zojuist naar uw aflevering van 24 maart gekeken waar u aandacht geeft aan het geen verzekering kunnen afsluiten van een auto verzekering voor ex gedetineerden. Wat ik mis in uw aandacht is dat verzekeraars klaarblijkelijk inzicht hebben in het juridische dossier/verleden van iemand. Hoezo kan het zijn dat, nadat iemand een "delict" heeft "gepleegd", daarvoor door de maarschappij een straf heeft gekregen, daarna door een publiek rechtelijke organisatie als een verzekeraar nogmaals een "straf" krijgt?
Ikzelf heb, mede door mijn eigen gebrek aan tjidig handelen, omdat ik belasting betaalde voor een onverzekerde motor waarmee uberhaupt de openbare weg niet opgegaan kon worden omdat deze in onderdelen in de garage lag, een straf gekregen van 4 maanden onvoorwaardelijke rijontzegging.
Ongeveer een jaar na deze zaak, probeerde ik een aangeschafte auto te verzekeren. Deze aanvraag werd door het voorgaande door de verzekeraar afgewezen.

Uw behandeling in genoemde uitzending mist de vraag: Hoezo heeft het verzekeringswezen inzicht in het persoonlijke dossier van iemand?

Mocht u hier meer over willen weten, dan hoor/verneem ik dat graag [edit redactie]

1381 8 Rapporteer

vi
door vinkm62 - Mar 24, 2018 om 20:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

In het mail ardres zit een type fout. Graag het "[" teken verwijderen.

marita5
door marita5 Mar 24, 2018 om 20:15
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@vinkm62 , zie mijn reactie , wij kunnen niks verwijderen , klik op het potloodje en verwider uw e-mailadres , dit moet u doen binnen 1 uur .

tenormin
door tenormin Mar 24, 2018 om 20:37
16859 Antwoorden / 108 Vragen

@vinkm62, in uw commentaar zit ook een type fout. ;-) In dit geval is het prima dat de TS een emailadres fout heeft geschreven, hoewel...

marita5
door marita5 - Mar 24, 2018 om 20:13
11545 Antwoorden / 15 Vragen

hallo Vinkm62 ,

U bent hier op een openbaar forum verwijder uw e-mailadres , voor contact met de redactie , klik op de rode regel .

https://kassa.bnnvara.nl/pagina/contact

tijger1
door tijger1 - Mar 24, 2018 om 20:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Haal uw prive gegevens weg. Dit is een openbaar forum.

Als u een verzekering afsluit, moet u een aantal vragen beantwoorden, ondermeer over een strafrechterlijk verleden. Als het goed is hebt u die vragen gelezen.

U kreeg een straf van vier maanden onvoorwaardelijke rijontzegging voor een onverzekerde motor? Lijkt me tamelijk ongeloofwaardig, daar moet je in Nederland haast iemand voor doodrijden.

sw
door swat1500 Mar 25, 2018 om 13:48
3799 Antwoorden / 0 Vragen

Het is wel degelijk mogelijk om voor een dergelijke overtreding een onvoorwaardelijke ontzegging te krijgen, echter niet bij de eerste keer. Die wordt altijd afgedaan met een geldboete.

diumenge
door diumenge - Mar 24, 2018 om 20:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Die ex-gedetineerden gaven dat zelf door bij het aanvragen van de verzekering.

getty
door getty - Mar 24, 2018 om 21:17
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Er is geen inzage in het strafrechterlijke dossier maar een vraag op het aanvraagformulier die naar waarheid beantwoord moet worden.

ex
door exdipri - Mar 25, 2018 om 08:22
1 Antwoorden / Vragen

Er is een registratie systeem waar verzekeringsmaatschappijen in mogen kijken.
Dat heet CIS., daar wordt ondermeer in opgeslagen of je een rijontzegging hebt (gehad)
Kijk maar eens op www.cis.nl

groet

ro
door ron503 - Mar 25, 2018 om 09:44
1229 Antwoorden / 0 Vragen

'Rijontzeggingen

Rijontzeggingen worden ook in CIS geregistreerd. Rijontzeggingen worden niet door een verzekeraar aangemeld, maar door het Openbaar Ministerie.'
Bron Independer.

me
door mein33 - Mar 25, 2018 om 15:38
5658 Antwoorden / 28 Vragen

een onverzekerde motor

De oorzaak van de weigering om uw auto te verzekeren komt voort uit het probleem dat u had vanwege een "onverzekerd" motorvoertuig en een dergelijke situatie staat gewoon en het register van de verzekeraars.
En u bent geen ex. gedetineerde en daarmee vervalt iedere vergelijking die u wil maken.
Uw  probleem is niets meer of minder dan een verzekeraar die een risico inschatting maakt om u wel of niet als klant te accepteren en blijkbaar voldoet u niet aan de acceptatie criteria.
Een verzekeraar heeft geen acceptatieplicht.
Op zoek naar een andere verzekeraar die u wel als klant wil accepteren !! Mogelijk moet u dan wel (een beetje) meer premie betalen.