ba
door basbeest May 18, 2009 om 20:14
Garantie & verzekeringen

Verzekering mobiel annuleren

ik heb voor mijn zoon een verzekering afgesloten bij de aanschaf van zijn mobiel.

Spijtig genoeg is hij zijn mobiel kwijtgeraakt, 5 dagen na aankoop.

Is het nog mogelijk om de verzekering te annuleren?

Hartelijke groeten,

Irma

473 7 Rapporteer

matusso
door matusso - May 18, 2009 om 20:32
191 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u al de algemene voorwaarden van de verzekering doorgelezen? Daar vindt u ongetwijfeld de antwoorden op uw vragen!

Als het verzekerde object niet meer in uw bezit is, dan eindigt normaal gesproken de betreffende verzekering.  (wel de verzekering in kennis stellen natuurlijk)

ba
door basbeest - May 18, 2009 om 20:38
4 Antwoorden / 2 Vragen

De aankoop is vorige week zaterdag geweest en ik vroeg mij af of er wellicht sprake is van een wettelijke bedenktijd. In de voorwaarden lees ik alleen dat de verzekeraar recht heeft op 14 dagen bedenktijd en vroeg me af of de verzekerde ook recht heeft om de verzekering te annuleren...

matusso
door matusso - May 18, 2009 om 20:52
191 Antwoorden / 4 Vragen

Een bedenktijd voor verzekeringen ken ik niet.

Maruh... dekt de verzekering niet verlies van de mobiel? Daarvoor heeft u, neem ik aan, de verzekering toch afgesloten?

aurora1
door aurora1 - May 18, 2009 om 20:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

In de voorwaarden/polis moet ook iets staan over opzeggen en annuleren. Kijk anders ook even op internet bij de betreffende maatschappij.

vr.gr.

lottesanne
door lottesanne - May 18, 2009 om 20:57
438 Antwoorden / 47 Vragen

Dekt de verzekering niet het verlies van het mobiel? Normaal gesproken worden deze verzekeringen afgesloten tegen schade, verlies en diefstal.

ba
door basbeest - May 18, 2009 om 21:03
4 Antwoorden / 2 Vragen

Het is bijna te genant om te vertellen, maar ik ben zeer naief geweest bij het afsluiten van de verzerkering en heb de voorwaarden niet vooraf gelezen... verzekering vergoedt alleen als je ernstig gewond in het ziekenhuis ligt na beroving of als de telefoon bijvoorbeeld uit een afgesloten kluisje wordt gestolen...

een goede leerschool dus ook voor mij, helaas.

Bedankt voor de reacties tot zover!

aurora1
door aurora1 - May 19, 2009 om 02:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@Irma, wel een aparte verzekering. Op een trosforum is het onderwerp verzekering mobiele telefoons ook aan de orde geweest. Als niets te vinden valt over annuleren e.d., zou ik p.o. terug naar de winkel gaan met alle papieren, bon etc. en e.e.a. voorleggen. Misschien kan per direct geannuleerd worden, of heeft men enige coulance. Gewoon proberen zou ik zeggen.

vr.gr.