Ge
door Georgie.good Nov 9, 2023 om 19:18
Garantie & verzekeringen

Vraag over WAO gat verzekering

Hallo,
ik heb een vraag over de WAO gat verzekering die ik lang geleden toen ik als 16 jarig bakkersknechtje begon heb afgesloten.
Het is nl. het volgende, ik ben 45/55% afgekeurd door het UWV. ( sinds 1998 25/35%, sinds 2018 45/55%),ik heb binnenkort een nieuwe keuring, maar stel een hoger niveau word weer afgewezen, hoe zit dat dan met die WAO gat verzekering? Ik krijg dan een deel WAO 45/55% , een toeslag tot het bijstands niveau door het UWV. Maar tot hoe ver moet die verzekering aanvullen? Het UWV zegt dat de UWV gat aanvulling, plus WAO en toeslag niet meer zal zijn dan bijstands niveau. Maar mij is verteld als jong knechtje dat met een WAO gat verzekering je wat extra's hebt, dat de WAO gat verzekering aanvult tot laatste inkomen van het het werk op welke basis mijn WAO in 1998 is gebasseerd en tot hoe ver moet die verzekering bijspringen want ik voel mij nu genaaid. Heb jarenlang gewerkt, premie betaald voor die WAO gat verzekering en nu zou ik net zoveel krijgen dan als ik nooit een verzekering had afgesloten? Het UWV lacht zich rot want zij hoeven maar een beetje tot de bijstand aan te vullen! Of moet die WAO gat verzekering aanvullen tot een hoger percentage, bv, 70/80% van het inkomen dat ik zou hebben als ik nog gewerkt zou hebben? Of aanvullen tot 100%??? Wie zou mij daar bij aub kunnen helpen? Heb de vraag bij het Juridisch loket gelegd maar zij laten niets meer van zich horen? Ik kom hier niet uit, waar heb ik recht op bij die verzekeraar of heb ik 36 jaar voor de katse K.. gewerkt en betaald? Graag u advies of hulp. Alvast vriendelijk bedankt!!!

1157 5 Rapporteer

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 9, 2023 om 19:41
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien kan Max meldpunt u helpen of u door verwijzen naar de juiste instantie.

https://www.maxmeldpunt.nl/meld-uw-klacht/

Topantwoord

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Nov 9, 2023 om 19:44
2119 Antwoorden / Vragen

"U is verteld", dat lijkt mij een solide basis voor verdere discussie.
De partij die u zoekt heet de vakbeweging, niet dat die achteraf nog dingen kunnen veranderen maar ze zijn er voor de werknemer en ze hebben erstand van alle regelingen rond werk.
Overigens is voor de kat z'n kut betalen kenmerkend voor de meeste verzekeringen die u afsluit, je hoopt hem namelijk nooit nodig te hebben en een enkele pechvogel moet een verzekering dan aanspreken. Nooit een verzekering verwarren met een spaarpot, is een fundamenteel andere propositie.

sw
door swat1500 - Nov 9, 2023 om 22:34
3799 Antwoorden / 0 Vragen

Waar u recht op heeft staat in de voorwaarden die bij de betreffende verzekering horen niet in wat u "ooit eens verteld is".
Van belang daarbij is tevens:
- Werkt u nog steeds bij het bedrijf waar de verzekering was afgesloten of heeft u de verzekering zelf afgesloten?
- Betaald u nog steeds een  premie voor die verzekering?

Kijk in de voorwaarden dan weet u waar u aan toe bent.
Wij kunnen u geen uitsluitsel geven omdat wij de voorwaarden van uw verzekering niet kennen en deze niet wettelijk zijn vastgelegd en dus per verzekering kunnen verschillen.

Als u afgekeurd bent voor 45/55% maar verder nog wel werkt zult u mogelijk een kleine aanvulling krijgen van de verzekeraar zodat u netto op het normale salaris blijft. Wel is de uitkering vaak beperkt in tijd maar dat zou uit de polis moeten blijken.

Ge
door Georgie.good - Nov 10, 2023 om 12:29
13 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb die vezekerig in 1980 afgelsoten, werk helaas niet meer ivm slechte rug, diverse hartaanvallen, COPD/ astma, jicht, fibromyalgie, long/post-covid, rechter knie kapot en ovespannen door dat UWV. Venlo!!! Bedankt voor u reacties, ik ga contact opzoeken met FNV. ben tenslotte al jaren lid, en de vaag ook bij MAX ombudsman neerleggen! Ik moet verder  es bij de oude papieren kijken of ik nog ergens de polis heb liggen? Dank allemaal en alvast fijne feestdagen!!!

rj
door rjw - Nov 10, 2023 om 15:13
3294 Antwoorden / 5 Vragen

" of heb ik 36 jaar voor de katse K.. gewerkt en betaald"

Het is een verzekering dus is het helemaal niet relevant hoe lang je betaald hebt. Je had ook na een paar maanden een verzekeringsuitkering kunnen krijgen. Of nooit. En als je stopt met premiebetalen, ongeacht hoeveel jaar daarvoor je betaald hebt, krijg je ook niets. Het is geen spaarpot. En in een ideale wereld betaal je alleen maar verzekeringspremie en krijg je er nooit iets van terug....