ei
door eindhoven Jul 26, 2004 om 16:46
Garantie & verzekeringen

WA-autoverzekering

Ruim een maand geleden kocht ik mijn eerste autootje voor 6500 euro bij een garagebedrijf. Na twee weken werd mijn auto total los gereden zonder mijn schuld .Ik ben zelf WA verzekerd en de verzekering van de tenpartij wil nu maar 6000 euro uitbetalen.Ik blijf nu zitten met een schade van 500 euro plus andere kosten zoals geen auto meer voor mijn werk, erpertisekosten ,ik had net getankt en nog meer kosten. Dit is toch niet eerlijk om zonder dat ik er iets aan kan doen zoveel geld kwijt te zijn .De verzekring zegt dat die 500 euro kosten zijn die de garage gemaakt heeft om de auto te keuren rijklaar te maken een beurt tegeven, maar daar hoef ik toch niet voor op te draaien. Ik vind dat de tegenpartij mij schadeloos moet stellen voor al het leed en ellende die ik heb . Daar ben ik toch voor verzekerd.Na twee weken mag zo'n auto toch niet zoveel minder waard zijn geworden.

240 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 26, 2004 om 19:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag eindhoven,

Als ik het goed begrijp hebt u ruim een maand geleden een tweedehands wagen gekocht. Als dat zo is, dan is het normaal dat je de dagwaarde krijgt van de tegenpartij die schuld heeft aan het ongeluk. De dagwaarde ligt in dit geval een stuk lager dan 6500 euro. 500 euro valt dan erg mee, het had ook 1500 euro kunnen zijn als je objectief gezien een te hoge prijs voor je 'nieuwe' auto had betaald. Groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Jul 26, 2004 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou mijn handjes maar dicht knijpen aangezien je alleen maar wa verzekerd bent.

Je bent namelijk alleen verzekerd voor de schade die je aan een ander toebrengt en niet wat een ander jouw toebrengt

Iemand anders heeft zoals ik begrijp een aanrijding veroorzaakt met gevolg dat u auto total-loss is.

DE tegenpartij hoeft u helemaal niet schadeloos stellen omdat u geen wa+ of wa casco verzekering heeft.

Het is misschien niet eerlijk maar u betaalt maar een fractie van de premie.

Omdat u alleen wa heeft  brengt dit in u geval het risico met zich mee, dat wanneer de auto betrokken is bij een ongeval u zelf voor alle reparatie kosten moet opdraaien ongeacht de schuldvraag.

Andersom is het zelfde wanneer u een wa casco verzekering heeft en u rijd nooit schade moet u in verhouding tot de wa verzekering meer premie betalen.

Hierbij staat wel tegenover wanneer je een schadevrij jaar hebt gereden een kortingspercentage krijgt op de premie.

Ik zou zeggen neem u verlies en verzeker de volgende auto wa+  of wa casco

vergeet trouwens ook niet dat er een afschrijving is op de auto.

bij een nieuweauto wil het wel eens gebeuren dat de verzekering het 1ste jaar geen afschrijving in rekening brengt(geldt alleen voor wa casco)

bij een 2de hands auto is dat anders daar loopt de afschrijving gewoon door .

ve
door verwijderd - Jul 26, 2004 om 20:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry maar ik had mijn auto WA casco verzekerd. En Ik bedoel maar te zeggen dat ik een afschrijving van 500 euro in twee weken erg veel vind

Bedankt voor je reactie