Wasmachine met bijbetaling ondanks geldige service certificaat
Mijn wasmachine was bijna 8 jaar oud en is kapot en miele bood een omruilregeling waarbij ik 30% moet betalen van de adviesprijs. De reparatie kosten zouden hoog zijn en omdat de wasmachine nog geen 8 jaar was kreeg ik daarom de korting van 70% Mijn service certificaat was nog 2 jaar geldig kan dit zomaar? Mijn vorige wasmachine was 6 jaar oud en had hetzelfde probleem en toen kreeg ik een kostenloze omruilregeling met mijn service certificaat . Ik heb miele gevraagd waarom dit niet meer is maar volgens hen is het hun beleid en kunnen ze er niets aan doen. Ook willen ze geen verdere coulance regeling treffen voor de hoge adviesprijs terwijl andere bedrijven een lagere prijs voor hetzelfde type wasmachine hanteren. Wat zijn mijn verdere rechten en wat kan ik nog meer doen?
Topantwoord
Wat u kunt doen? Hun aanbod accepteren? 70% Korting vind ik nogal wat. U heeft de machine 8 jaar (afschrijving) gebruikt, wat overigens niets zegt over hoe vaak, hoe intensief en hoe vol gestopt en hoe onderhouden. De vorige machine, ook Miele begrijp ik, slechts 6 jaar?
Het gaat niet zo zeer om de 70% maar meer om de klachten zelf van de wasmachine. Beide hadden hetzelfde defect en de 1e machine zou terug naar de fabrikant gaan omdat het niet mogelijk zou zijn dat je een ( waarschijnlijk) afgebroken trommelkruis kon hebben. De 2e machine was volgens de monteur het gevolg van het poreus worden van de ophanging.
Hallo Vissenberg,
Enkele vragen:
Wat was de nieuwprijs van de wasmachine?
Wat is er precies stuk?
Misschienis het rendabel om een onafhankelijke wasmachine specialist ernaar te laten kijken?
De nieuwprijs van de machine was € 1699,00 en de nu voorgestelde machine €1799,00 Het betreft hier een volgens de monteur poreuze trommelkruis . Ik heb een winkelier uit de buurt om advies gevraagd en deze gaf aan dat het een dure reparatie zou worden. De monteur heeft de machine afgekeurd en daarom een omruilregeling voorgesteld.
Lees uw certificaat eens na. Daar zal toch echt niet in staan dat u na acht jaar zonder kosten een nieuwe machine krijgt als de oude niet meer te repareren is.
Persoonlijk vind ik 70% korting een goede deal.
Er staat in het certificaat niet duidelijk wat de kosten van de omruilregeling zou zijn dus ik wist niet wat ik hier precies mee aanmoest. Maar een verwachte levensduur van 20 jaar en een gebruiksduur van net geen 8 jaar met een zelfde defect vond ik een beetje vreemd.
Hallo Vissenberg - Guttenberg ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.kieskeurig.nl/document/A19B25827AA58DE3C12574AB00374E15
Dankjewel voor de link maar ik weet niet of ik nu toch mijn klacht moet neerleggen bij onze rechtsbijstand verzekering.
Nou, als u die hebt, zou ik dat zeker doen. Die machines zijn gewoon wrakken. De naam Miele onwaardig.
@Vissenberg - Guttenberg , Graag gedaan , volg het advies van @tijger1 neem contact op met uw rechtsbijstandsverzekering . Volgens mij zijn deze wasmachines op een blauwe maandag gemaakt . Ik heb een Miele wasmachine , de eerste 18 jaar . De tweede is nu inmiddels 11 jaar .
Als het de pomp is die defect is dan loont het misschien om daar zelf een ander in te zetten.
Het laten vervangen kost namelijk veel meer dan de pomp gaat kosten.
Zijn het de lagers of de motor dan is het wel een ander verhaal.
De lagers zijn dan wel zelf te doen maar dan moet bijna de hele maschiene uit elkaar gehaald worden en de motor is gewoon heel duur maar ook wel zelf te doen.
Maar als uw cefiticaat of verzekering (BCC?) wel vermeld dat de maschiene vervangen wordt bij een defect dan zou ik toch weigeren om het te betalen en als u die heeft de rechtbijstands verzekering aan spreken of naar het juridiche loket gaan.
Beide machines hadden hetzelfde defect nl. de trommelkruis de 1e zou terug naar de fabrikant gaan en de 2e werd afgekeurd door de monteur vanwege poreus zijn van de ophanging van de trommelkruis en reparatie zou duur zijn dus vandaar de omruilregeling. Over een bepaalde korting staat niets over in het certificaat voor zover ik het kan zien .
Bij deze een link met de voorwaarden in PDF
.https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=10&ved=2ahUKEwixvrPd3pDhAhUQr6QKHV_5AyQQFjAJegQIBBAC&url=http%3A%2F%2Fvleeshouwers.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F03%2Fmiele-Contractvoorwaarden_MSC_A4_27062014.pdf&usg=AOvVaw3bOVO82VfJUuGTtacr3I45usg=AOvVaw3bOVO82VfJUuGTtacr3I45.
"4. Indien de hoogte van de reparatiekosten
de restwaarde van het Miele-apparaat over-
stijgt, is Miele gerechtigd een inruilvoorstel
te doen, waarbij bij het bepalen van de inruil-
prijs een redelijke afschrijving van het be-
trokken in te ruilen apparaat in aanmerking
wordt genomen."
Bovenstaande komt uit de voorwaarden van een Miele service certificaat. Het voorstel dat u gedaan is is ronduit genereus te noemen omdat u de wasmachine bijna acht jaar lang conform heeft kunnen gebruiken.
De machine is door de monteur afgekeurd en de verwachting voor de machine was 20 jaar. Ik weet niet hoe het berekenen van deze regeling werkt maar mijn beide machines hadden hetzelfde defect en samen nog niet die verwachting gehaald. Daarom deze vraag hier.
Ook ik ben van mening dat u een goed bod heeft gekregen. Een service certificaat is iets anders dan garantie. Strikt gesproken zou u een nader beroep kunnen doen op het naleven van de gesloten overeenkomst resp. stellen dat men m.b.t. de naleving in gebreke blijft. Dat geldt in ieder geval als er niets anders voorwaardelijk is geregeld in het het certificaat. Zie de hiervoorgaande reactie m.b.t. de voorwaarde die Miele stelt in deze m.b.t. de hoogte van de reparatiekosten in relatie tot de waarde van de wasmachine na 8 jaar.
Uw vraag is in die zin wel onduidelijk omdat u het heeft over Miele en navraag bij Miele en ook bij een ander bedrijf een lagere prijs zou worden gerekend.
Miele wordt door diverse bedrijven geleverd dus lijkt het er op dat de firma die u heeft benaderd het aanbod heeft gedaan.
Maar toch adviseer ik u om het aanbod te accepteren omdat u hoe dan ook uitermate voordelig een gelijkwaardige nieuwe krijgt.
Het is denk ik maar hoe je het bekijkt want ik heb een Miele gekocht vanwege de verwachting dat de machine 20 jaar zou meegaan en de beide machines hebben dit samen bij lange na niet gehaald. De 30 % bijbetaling voor de nieuwe machine gaat uit van de adviesprijs en verschillende winkels bieden hetzelfde type wasmachine aan voor rond de € 335,00 minder. Ik ben echter afhankelijk van de miele doordat de afgekeurde machine door hen geleverd was en niet door een winkelier.
Tja, en geldt de consumentenbescherming dus niet als Miele zelf heeft geleverd. In dat geval zou een procedure wegens wansprestatie mogelijk aan de orde kunnen zijn maar dat zal u veel meer kosten met de grote vraag of u een beslissing krijgt in uw voordeel. Herhaald dus: aanbod accepteren maar dan m.i. wel op basis vann "af fabrieksprijs + BTW".
Goedeavond,
Tja, ik zou direct toehappen . Ik weet niet hoe duur uw wasmachine was maar het bod klinkt zeer redelijk.
Ekiem
Dat service certificaat betekentdat u aanspraak kunt maken op service van Miele. Miele biedt u service, een nieuwe miele tegen 30% van de adviesprijs van de oude ... dat kreeg je niet zonder certificaat. Zo bezien is het certificaat zeer waardevol, 70% van de adviesprijs van uw huidige wasmachine ...
Het betreft hier een 30% regeling van de adviesprijs van de nieuwe miele en niet van de oude miele.
Deze Miele was de gratis vervanging van de vorige 6 jaar oude wasmachine?
En heb je daar dan weer opnieuw een service certificaat voor 10 jaar bij gekocht?
Bij elkaar heb je dan al 14 jaar garantie te pakken.
En voor 30% van de adviesprijs weer een nieuwe kopen?
Komt dat neer op 50% van de verkoopprijs in de winkel?
Kijk voor prijzen;
https://www.kieskeurig.nl/
Als die wasmachines steeds hetzelfde probleem hebben, misschien zou je een ander merk moeten kiezen. Maar dan loop je de korting mis. Of een nieuwer type Miele kiezen.
Voor de 6 jaar oude machine heb ik € 100,00 moeten betalen voor arbeidsloon en voorrijkosten., ondanks het service certificaat. Voor de nieuwe wasmachine heb ik nog een service certificaat kunnen kopen . De 30% van de adviesprijs staat niet gelijk aan de 50% van de winkelprijs. Voor de machine staat een levensduur van 20 jaar die ik bij beide machines bij elkaar niet heb gehaald.
Dan zou ik een ander merk kiezen. Maar geen Zanussi of een ander goedkoop merk. Gewoon kijken in de winkel en een model uitzoeken die pas uitgekomen is.
Kijk eens op:
https://www.monteuropafstand.nl/wasmachine-reparatie/wat-is-het-beste-wasmachine-merk
https://www.monteuropafstand.nl/wasmachine-reparatie/hoe-lang-gaat-een-wasmachine-mee
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer