pl
door plopje2 Jun 17, 2010 om 23:53
Garantie & verzekeringen

Welke verzekering moet ik bellen als ik plotseling naar van vakantie naar huis moet.

Goedenavond
Wij zitten met een vraag, mijn zwager broer, is ernstig ziek, nu gaan wij woensdag op vakantie voor 4 weken.
Wij hebben gevraagd of wij deze reis moeten anuleren, maar niemand kan zeggen hoe en wat het verloop op termijn is..
Wij zelf hebben het er erg moeilijk mee,en willen dus eigenlijk niet weg, maar zo als het nu is kan je niet anuleren,en onze zwager broer wil dat wij gewoon weg gaan,aangezien wij zelf ook een heel slecht jaar hebben gehad.
Maar stel dat het plotseling zo erg slecht gaat dat wij naar huis moeten, welke verzekering moeten wij dan bellen.
De anuleringsverzekering of de reisvezekering, en hoe word dat dan afgehandeld, b.v moeten wij dan zelf de terugreis regelen en betalen, of doet de verzekering dit.
Wij hopen dit zeker niet mee te maken, maar willen wel graag op alles voorbereid zijn.

Bijvoorbaat onze hartelijke dank.

1744 11 Rapporteer

stacey
door stacey - Jun 18, 2010 om 00:25
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

De reisverzekering moet je bellen als je al op reis bent...........

Annuleren doe vooraf, dus Als je Niet kunt vertrekken.
Ben je al op reis en moet je onverhoopt terug dan bel je de reisverzekering want dan breek je de reis tussentijds af.

Je moet even de voorwaarden nakijken of informeren of zij de terugreis regelen en of dat je zelf moet voorschieten en aan welke voorwaarden ! je moet voldoen om voor vergoeding van kosten in aanmerking te komen.

Sterkte.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 18, 2010 om 03:02
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag plopje,

Vervelend dilemma.

Je moet, zoals Stacey al aangeeft, de reisverzekering inschakelen wanneer je onverhoopt teruggeroepen wordt. Dat gevoel ken ik.

Doch zekerheidshalve zou ik voldoende geld voor de terugreis meenemen of op de bank direct opvraagbaar zetten. Wanneer je vóór kunt schieten dan ben je niet volledig van de verzekering afhankelijk wanneer je acuut terug moet. Vertraging geeft onnodig veel stress.
Later kun je wel terug claimen. Ook extra telefoonkosten. Alle gegevens goed bewaren. Let wel op dat je aan alle voorwaarden voor repatriëring voldoet!

Hardware ERror MAN.

frau_antje
door frau_antje - Jun 18, 2010 om 03:31
65 Antwoorden / 8 Vragen

Daarbij zal de vezekeraar nagaan of ten tijde van het afsluiten van een (de) verzekering(en) u weet heeft gehad van de ernstige ziektebeeld van uw (schoon)broer. Art. 251 Wetboek van Koophandel kan dan van toepassing zijn voor de verzekeraar om/door nalatigheid zijdens verzekeringnemer(s) van niet-informatie geen vergoeding te verstrekken. M.a.w. het kan dus zijn dat de verzekeraar niets vergoedt bij mogelijk annuleren dan wel het afbreken van de vakantie als het gevolg van het sterven van uw (schoon)broer.

jscholtes
door jscholtes - Jun 18, 2010 om 08:24
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=frau_antje schreef op vrijdag 18 jun 2010, 03:31]Daarbij zal de vezekeraar nagaan of ten tijde van het afsluiten van een (de) verzekering(en) u weet heeft gehad van de ernstige ziektebeeld van uw (schoon)broer. Art. 251 Wetboek van Koophandel kan dan van toepassing zijn voor de verzekeraar om/door nalatigheid zijdens verzekeringnemer(s) van niet-informatie geen vergoeding te verstrekken. M.a.w. het kan dus zijn dat de verzekeraar niets vergoedt bij mogelijk annuleren dan wel het afbreken van de vakantie als het gevolg van het sterven van uw (schoon)broer.

@Frau Antje; klinkt als een hele vreemde uitspraak. Iedereen sterft, dat is voorspelbaar. Ik weet dus dat iemand kan overlijden en het kan dan ook nog zo zijn dat ik toevallig op vakantie ben. Daarvoor sluit je juist een verzekering! Een toekomstige, onzekere gebeurtenis......

pl
door plopje2 - Jun 18, 2010 om 09:43
12 Antwoorden / 9 Vragen

Wij hebben deze verzekeringen al jaren, het zijn doorlopenden.
En wij hebben de reis geboekt in oktober, en weten sinds februari dat hij ziek is.
Maar als de dokter zelf nog geen idèè van het verloop heeft, dan weten wij het toch ook niet, het kan volgende week, maar ook over een paar maanden.
Kan de dokter dan toch een verklaring af geven!

tdehond
door tdehond - Jun 18, 2010 om 09:45
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ plopje

Huisartsen geven geen schriftelijke verklaring af.

jscholtes
door jscholtes - Jun 18, 2010 om 09:46
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=plopje2 schreef op vrijdag 18 jun 2010, 09:43]Wij hebben deze verzekeringen al jaren, het zijn doorlopenden.
En wij hebben de reis geboekt in oktober, en weten sinds februari dat hij ziek is.
Maar als de dokter zelf nog geen idèè van het verloop heeft, dan weten wij het toch ook niet, het kan volgende week, maar ook over een paar maanden.
Kan de dokter dan toch een verklaring af geven!

Op het leven wordt geen garantietermijn afgegeven....

pl
door plopje2 - Jun 18, 2010 om 10:16
12 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb net gebeld met de oncoloogverpleegkundigge en die vertelde dat er op DIT moment geen reden is om te annuleren.

pl
door plopje2 - Jun 18, 2010 om 10:34
12 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=vladja schreef op vrijdag 18 jun 2010, 10:21][quote=frau_antje schreef op vrijdag 18 jun 2010, 03:31]Daarbij zal de vezekeraar nagaan of ten tijde van het afsluiten van een (de) verzekering(en) u weet heeft gehad van de ernstige ziektebeeld van uw (schoon)broer. Art. 251 Wetboek van Koophandel kan dan van toepassing zijn voor de verzekeraar om/door nalatigheid zijdens verzekeringnemer(s) van niet-informatie geen vergoeding te verstrekken. M.a.w. het kan dus zijn dat de verzekeraar niets vergoedt bij mogelijk annuleren dan wel het afbreken van de vakantie als het gevolg van het sterven van uw (schoon)broer.

Art 251 Wetboek van Koophandel (verzwijging) bestaat sinds 01.01.2006 niet meer.

Sinds 01.01.2006 is de gehele Titel 9: "Van assurantie of verzekering in het algemeen", zoals dat deel van het Wetboek van Koophandel heet, vervallen.

pl
door plopje2 - Jun 18, 2010 om 10:43
12 Antwoorden / 9 Vragen

Vladja
Bedankt voor je antwoord, dan weten wij ook weer wat meer, en hoef ik niet te zoeken naar Art. 251
Bedankt.

Wij hopen het allemaal niet nodig te hebben.

Iedereen bedankt voor zijn of haar antwoord.

vladja
door vladja - Jun 18, 2010 om 10:51
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=frau_antje schreef op vrijdag 18 jun 2010, 03:31]Daarbij zal de vezekeraar nagaan of ten tijde van het afsluiten van een (de) verzekering(en) u weet heeft gehad van de ernstige ziektebeeld van uw (schoon)broer. Art. 251 Wetboek van Koophandel kan dan van toepassing zijn voor de verzekeraar om/door nalatigheid zijdens verzekeringnemer(s) van niet-informatie geen vergoeding te verstrekken. M.a.w. het kan dus zijn dat de verzekeraar niets vergoedt bij mogelijk annuleren dan wel het afbreken van de vakantie als het gevolg van het sterven van uw (schoon)broer.

Art 251 Wetboek van Koophandel (verzwijging) bestaat sinds 01.01.2006 niet meer.

Sinds 01.01.2006 is de gehele Titel 9: "Van assurantie of verzekering in het algemeen", zoals dat deel van het Wetboek van Koophandel heet, vervallen.