fellinga
door fellinga Dec 13, 2014 om 14:02
Garantie & verzekeringen

Wijgeren zorgverzekering

Ik ben geweigerd bij een aanvraag voor een zorgverzekering.
Om rede: Er is een gestelde diagnose dat ik in de toekomst veel fysiotherapie zou gaan volgen.
Ik begrijp dan ook niet hoe zij hierop komen, aan de hand van mijn ingevulde aanvraagformulier.
Ik heb vorig jaar 1 maal fysiotherapie gehad en heb hun verteld dat dit mijns inzien niets heeft voorgesteld en ik in de toekomst hier ook geen nut in zou zien van het herhalen.
Als zij deze mening zijn toe gedragen dan zou ik mij kunnen voorstellen dat u bv. de Beweegzorg: fysiotherapie en oefentherapie
100%, max. 12 behandelingen, zou voorstellen.
Dit is een optie doe ik zou accepteren onder de keuze van aanvullende Optifit pakket.
Uit hun motivatie moet ik concluderen dat zij mij maar een verhaaltje op spelt, met andere woorden mij zit voor te liegen.
Met vriendelijke groeten, verblijf ik, best regards.
Hoogachtend,

762 12 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Dec 13, 2014 om 14:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Geen verzekeraar is verplicht iemand te accepteren voor aanvullende verzekering.

Je kunt het hooguit nog bij een andere verzekeraar proberen. Meer kun je niet doen.

edrick3
door edrick3 - Dec 13, 2014 om 14:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo fellinga,

Je zit nu op een openbaar forum.
Dan is het niet zo handig om je persoonsgegevens te vermelden.
heb de redactie gevraagd deze te verwijderen (maar ja, weekend hè)

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Dec 13, 2014 om 14:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt niet geweigerd worden voor de basisverzekering, maar wel voor de aanvullende verzekering. En tegen die weigering voor een aanvullende verzekering kunt u niets doen.

Wilt u zich per se wel voor fysiotherapie verzekeren, dan moet u een andere verzekeraar benaderen.

Verder is het zeer overstandig uw persoonlijke gegevens te vermelden op een openbaar forum. Spam en eventueel vervelende telefoontjes. Ik heb de redactie gevraagd die te verwijderen, maar dat wordt wel maandag.

di
door digioma - Dec 13, 2014 om 14:17
646 Antwoorden / 29 Vragen

Zoals de vorige mensen al schreven... dit is een openbaar forum waarop iedereen in heel Nederland en ook ver daarbuiten anoniem kan meelezen. Deze mensen hoeven niet eens in te loggen (wat je als vraagsteller wel moet doen). Leuk dat je al je gegevens vermeldt... nu nog je BS-nummer, je bankrekening en je pincode.
Over je vraag... als je meent dat je wordt voorgelogen dan snel een andere zorgverzekeraar zoeken en niet direct beweren dat de andere kant liegt. Succes met je zoektocht.

edrick3
door edrick3 - Dec 13, 2014 om 14:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@fellinga,

Ik begrijp uit je tekst dat het om ONVZ-verzekering gaat?
Dat is zeker niet één van de goedkoopste.
Als je het Optivit pakket wilde afsluiten met o.a. 35 behandelingen fysiotherapie (€ 36,73 p/m) en dit werd afgewezen wat gaven ze dan voor redenen aan?
Was je al bij deze maatschappij verzekerd?

valerius-2
door valerius-2 - Dec 13, 2014 om 14:26
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Voor de aanvulende verz. kan ik het mijn voorstellen. Maar zoals al eerder isgeschreven kan dat niet voor de basisverz.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 13, 2014 om 14:52
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Zeer waarschijnlijk heeft de verzekeraar zijn naam in Google ingetikt en zo tot deze conclusie gekomen.

tijger1
door tijger1 - Dec 13, 2014 om 15:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zo'n wielrenner gaat wat kosten. Begrijp overigens niet dat als iemand niet zulke hoeveelheden fysiobehandelingen verwacht, zo'n dekking uitzoekt.

En blijkbaar als je ze wel verwacht, wordt er niet verzekerd. Uiteraard volkomen logisch voor de verzekeraar.

Cookies
door Cookies - Dec 13, 2014 om 15:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......en dit werd afgewezen wat gaven ze dan voor redenen aan?......

Om rede: Er is een gestelde diagnose dat ik in de toekomst veel fysiotherapie zou gaan volgen.

edrick3
door edrick3 - Dec 13, 2014 om 15:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@carola.83,

OK; duidelijk.
De verz.my heeft dus een diagnose (? op grond waarvan?) gesteld.....

ro
door ron530 - Dec 13, 2014 om 16:15
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De basisverzekering mag in normale omstandigheden niet geweigerd worden. Voor een aanvullende verzekering wel want als u tot een risicogroep behoort staat het de zorgverzekeraar vrij om u al dan niet te accepteren. U stelt geen fysio therapie nodig te hebben en dat in de toekomst ook niet gaat gebruiken dan sluit u die aanvullende verzekering toch niet af, ik zie het probleem niet.

fellinga
door fellinga - Dec 14, 2014 om 12:01
7 Antwoorden / 2 Vragen

Lieve mensen, Bedankt voor alle reacties, maar wel even nadenken voor wat je schrijft. Ik heb voor deze aanvullende verzekering gekozen om zijn uitgebreide pakket en niet voor de fysio. Denk bijvoorbeeld aan het eigen risico voor het gebruik van medicijnen. Zo zijn er meerdere redenen dan alleen oefentherapie!!!!!!!!!!