pauls0
door pauls0 Jan 25, 2012 om 00:32
Garantie & verzekeringen

Woekerpolis premievrij maken?

Verzekeringsmaatschappijen hebben in het verleden hun uiterst best gedaan, om zoveel mensen om de tuin leiden met hun mooie praatjes, en verkochten haar bekende woekerpolissen. Helaas ben ik ook in het bezit van een woekerpolis bij ASR. Hiermee ben ik al maanden bezig om het premievrij te maken, maar echte weigert ASR om hiermee aan mee te werken, en kreeg alleen maar ontwijkende antwoorden.
Vandaag kreeg een zeer klantonvriendelijk mailtje, waarin staat dat mijn woekerpolis geen woekerpolis is.. Om het premievrij te maken, worden kosten in rekening gebracht. Deze kosten zijn ongeveer net zo hoog als wat nu mijn totale inleg van 8 jaar zal zijn. Omdat het nog 15 jaar doorloopt, schrijft ASR dat kosten nog kunnen gaan oplopen, waarvoor ik de kosten moet dragen. Deze zal verrekend worden in 2027..

Laat ik mijn polis zo doorlopen, dan worden de kosten doorberekend die per jaar kan oplopen tussen 1000 en 1500 euro. Dat komt op neer, dat kosten totaal niet in verhouding liggen tegenover de inleg. Volgens ASR moet het goedmaken op de beurzen, met een rendement van meer dan 5% per jaar, en dat schreeuwt ASR dit al jaren. Maar ik begin te geloven, dat ASR nog steeds door blijft gaan met het leegzuigen van woekerpolissen en zichzelf wil verrijken over de rug van haar cliënten.

Aangezien dat ASR totaal niets doet met de klachten, ik heb meerdere malen mijn klachten geuit, met mail, aangetekende brieven, telefonisch, tussenpersoon aangesproken, maar niets mag baten.
Mijn nederige vraag is, wat nu mijn optie's zijn om deze verzekeringsmaatschappij eens laten bewegen om met een fatsoenlijk voorstel te komen...

13068 31 Rapporteer

merlijn2005
door merlijn2005 - Jan 25, 2012 om 11:54
47 Antwoorden / 43 Vragen

ASR is een ramp. ..... We bellen u vandaag terug....ze bedoelen met Sint Juttemis!
Klantvriendelijkheid.....daar hebben ze nog nooit van gehoord denk ik. Als je iets vraagt wat te moeilijk wordt dan is plotseling de verbinding verbroken. Ligt natuurlijk altijd aan de klant ASR is perfect daar gaat niets fout. Bij afsluiten prachtige beloftes maar niets komt er uit. Ik ben single en wilde geen overlijdensverz. kwam helemaal goed. Later bleek die er toch wel degelijk in gestopt te zijn en ga zo maar door.
Ik kreeg een brief dat ik had verzuimd om papieren op tijd in te leveren voor een uitbetaling. Jammer voor ASR........ik had ze aan de balie afgegeven en er op gestaan dat ik een ontvangstbewijs kreeg.
Ik ben nog nooit zo blij geweest met een stukje papier.

Ik heb nog een polis bij ze lopen maar als die afloopt doe ik geen zaken meer met ze.

ka
door karin-suzie - Jan 25, 2012 om 11:57
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij hadden een woekerpolis bij Nationale Nederlanden en hebben dit nou omgezet in een bankproduct (bij RegioBank) en premievrij, wij kunnen als we willen toch nog geld inleggen maar dit is niet verplicht.
Dit hebben we door onze verzekeringsadviseur laten doen.
Zij(de verzekering) moeten het geld fiscaal geruisloos overboeken en jij hebt daar geen nadelen van je parkeert je geld voor een vaste periode en je bent verzekert van een vast rente percentage en geen kosten meer.

os
door osking - Jan 25, 2012 om 12:02
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb 2 ASR woekerpolissen. Het is een ingewikkelde materie geworden. Afkopen heeft geen zin vanwege de hoge kosten. Dit is anti-reclame voor ASR (voorheen polis Amev/Fortis). Ik zal nooit meer een produkt van ze afnemen en denk dat velen zich daar bij aansluiten. Sterkte Paul!

ka
door karin-suzie - Jan 25, 2012 om 12:06
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=osking schreef op woensdag 25 jan 2012, 12:02]Ook ik heb 2 ASR woekerpolissen. Het is een ingewikkelde materie geworden. Afkopen heeft geen zin vanwege de hoge kosten. Dit is anti-reclame voor ASR (voorheen polis Amev/Fortis). Ik zal nooit meer een produkt van ze afnemen en denk dat velen zich daar bij aansluiten. Sterkte Paul!

Je kunt wel afkopen maar dit moet dan om worden gezet in een ander product en dit gebeurd fiscaal geruisloos dit wil zeggen dat je geen belasting betaald over het af te kopen bedrag.
Dit kan bv met een bankspaarproduct.

ka
door karin-suzie - Jan 25, 2012 om 12:19
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=paul s schreef op woensdag 25 jan 2012, 00:32]Verzekeringsmaatschappijen hebben in het verleden hun uiterst best gedaan, om zoveel mensen om de tuin leiden met hun mooie praatjes, en verkochten haar bekende woekerpolissen. Helaas ben ik ook in het bezit van een woekerpolis bij ASR. Hiermee ben ik al maanden bezig om het premievrij te maken, maar echte weigert ASR om hiermee aan mee te werken, en kreeg alleen maar ontwijkende antwoorden.
Vandaag kreeg een zeer klantonvriendelijk mailtje, waarin staat dat mijn woekerpolis geen woekerpolis is.. Om het premievrij te maken, worden kosten in rekening gebracht. Deze kosten zijn ongeveer net zo hoog als wat nu mijn totale inleg van 8 jaar zal zijn. Omdat het nog 15 jaar doorloopt, schrijft ASR dat kosten nog kunnen gaan oplopen, waarvoor ik de kosten moet dragen. Deze zal verrekend worden in 2027..

Laat ik mijn polis zo doorlopen, dan worden de kosten doorberekend die per jaar kan oplopen tussen 1000 en 1500 euro. Dat komt op neer, dat kosten totaal niet in verhouding liggen tegenover de inleg. Volgens ASR moet het goedmaken op de beurzen, met een rendement van meer dan 5% per jaar, en dat schreeuwt ASR dit al jaren. Maar ik begin te geloven, dat ASR nog steeds door blijft gaan met het leegzuigen van woekerpolissen en zichzelf wil verrijken over de rug van haar cliënten.

Aangezien dat ASR totaal niets doet met de klachten, ik heb meerdere malen mijn klachten geuit, met mail, aangetekende brieven, telefonisch, tussenpersoon aangesproken, maar niets mag baten.
Mijn nederige vraag is, wat nu mijn optie's zijn om deze verzekeringsmaatschappij eens laten bewegen om met een fatsoenlijk voorstel te komen...

Misschien heb je hier iets aan !! http://www.moneywise.nl/

pa
door paulc - Jan 25, 2012 om 12:30
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het is eigenlijk niet te beschrijven hoe oneerlijk deze maatschappijen hun zaken doen. Ik heb ook verzekeringen lopen en weet niet eens of er wel een woekerpolis bij zit, maar kan er iemand zeggen welke maatschappijen er nu woekerpolissen hebben afgegeven en wat voor?
Zou ik graag willen weten, bedankt alvast.

uv
door uvraenwijdra - Jan 25, 2012 om 13:33
5 Antwoorden / 3 Vragen

Ook bij AEGON/SPAARBELEG hoef je geen medewerking te verwachten. Ze vragen bewijzen van in leven zijn op en berekenen hoge kosten bij het uitkeren.
In 2012 komen er twee Koersplannen vrij maar ik verwacht er niets van.Temeer daar ik in 2002, na 5 jaar zogenaamd sparen in een Sprintplan met een bedrag van 100 Gulden per maand dus 6000 gulden aan het eind van de rit, helemaal NIETS kreeg uitgekeerd. Slechts een briefje van AEGON dat ze niks konden uitkeren omdat het geld weg was, Een afschrijfbriefje was alles wat ik in die 5 jaar had gespaard!! Het bleek ook later dat ik een lening had afgesloten van 25.000 gulden in plaats van iets te sparen. Met die 25.000 gulden ging AEGON de beurs op en verloor alles. Ik betaalde als nietsvermoedende klant de maandelijkse rente voor het geleende bedrag!! In de bijsluiter kon je niet zien dat je een lening afsloot. Twee Koersplannen heb ik premievrij gekregen 2 jaar geleden maar dat heeft wel consequenties voor de toekomst schreef AEGON. Als ik van de Koersplannen af ben, doe ik nooit meer zaken met AEGON.Vlotte babbelende jongemannen in driedelig pak en een laptop die bij je aan de deur komen, niet binnenlaten. En ook geen tussenpersonen accepteren die hebben het meeste geld opgestreken en wie waren die tussenpersonen, juist, de driedelige pakken!! En die maar in hun handen wrijven, elk jaar staken ze een vergoeding op voor de verkochte polissen.

ma
door maron - Jan 25, 2012 om 13:34
31 Antwoorden / 8 Vragen

hier ook asr :( hadden we het maar op de bank gespaard, nu zitten we er aan vast,
omdat je met afkopen nòg minder overhoud.
abc spaarplan (asr) waar doen ze het van,
moeten ze zich afgevraagd hebben,
toen ze ons de polis aansmeerden.

st
door stefpen - Jan 25, 2012 om 14:35
2 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag toevallig 2x contact gehad met asrcompenseert via de telefoon n.a.v. een telefonisch overleg afgelopen vrijdag. Gezien de ervaringen hierboven heb ik het kennelijk 2x getroffen: uiterst vriendelijke mensen, die zelf ook aangaven het niet precies te weten en mij dus zouden terugbellen (na 2,5 uur al!). De informatie komt overeen met die van een "andere tussenpersoon". Ik merk wel, dat zij natuurlijk het liefst hebben, dat je bij hen blijft, maar ook aan andere voorstellen van mij, werken zij nu mee (toezending afkoopsom). Ik bel hen op dit nummer: 0900-5220522 (lokaal tarief).
Natuurlijk moet je zelf wel goed voorbereid zijn en met zo concreet mogelijke vragen komen.

je
door jenika - Jan 25, 2012 om 15:26
25 Antwoorden / 13 Vragen

ik wil ook de woekerpolis omzetten. maar ik mag dit niet van fortis mijn hypotheelverstrekker vreemd toch ??

leograper
door leograper - Jan 25, 2012 om 16:31
31 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben ook met ASR te maken, en dat kost idd kracht!
In 2010 nog wel met succes het verzekering gedeelte uit de belegging laten halen.
Na 2 mislukte offertes om het kosteloos in een nieuw plan om te zetten hebben we aangegeven het uit te laten keren.
Er zouden minimale kosten in rekening gebracht gaan worden.
Dan, uit het niets, worden er kosten en een 1e inleg geïncasseerd op een nieuw Vermogenplan dat wij nooit hebben aangevraagd/geaccordeerd.
Storneren dus, ik was pissed!
Toen mbv hun Team NGL de zaak terug laten draaien, en tot op heden geen enkel excuus!
Nu 2 maanden later eindelijk een keuringsarts gevonden, want dat moet bij het vroegtijdig incasseren.
Maar mij zien ze daar nooit meer terug, tenminste, ik denk dat de strijd nog wel even door zal duren, want afhankelijk van de hoogte van de kosten ga ik om uitleg vragen.
Hoop echter dat het niet nodig zal zijn, kwade brief erbij gedaan, waarin ik eis dat ze mij bellen en uitleg geven.
Concluderend kunnen we rustig stellen dat er bij ASR heel veel langs elkaar heen wordt gewerkt!

kr
door krootvogel - Jan 25, 2012 om 17:49
5 Antwoorden / 0 Vragen

Nog zo iets,Af straffen via een belasting heffing.
Daarom kunnen er BONUSSEN worden betaald JIJ betaald dat.
Ja,dit premie vrij maken is geen slecht idee.
krootvogel

ka
door kamman_1 - Jan 25, 2012 om 19:14
2 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben er ook jaren over gedaan om de woekerpolis over te zetten naar een ander product.
Uiteindelijk heeft poliservice ons goed geholpen.
Wij hadden geen tussenpersoon meer want toen de polis was aangepraat was de tussenpersoon na een week met pensioen. Dit was in de tijd van AMEV. Later ging dit over naar ASR.
Via ASR kon ik contact opnemen met poliservice in Hardinsveld-Giesendam.
Product is nu overgezet naar een lijfrente groeirekening bij Delta Lloyd.

je
door jenika - Jan 26, 2012 om 06:14
25 Antwoorden / 13 Vragen

nu begrijp ik waar om fortis mij niet toestaat om mijn woekerpolis om te zetten. deze loopt bij asr. en zoals ik nu begrijp is asr van fortis. hoe kom ik er nu uit??

marjon1
door marjon1 - Jan 26, 2012 om 08:35
284 Antwoorden / 3 Vragen

jenika,
ASR is niet (meer) van Fortis maar een zelfstandige maatschappij.
Fortis bestaat niet meer!!

pauls0
door pauls0 - Jan 26, 2012 om 11:57
149 Antwoorden / 2 Vragen

Zowel Fortis als ASR zijn in hun voorlichting veel tekort geschoten. Ik ben ook via de media achtergekomen. ASR had destijds niet het fatsoen genomen, om haar cliënten per brief in te lichten. Dat komt, dat ASR totaal nergens geen respect voor niemand heeft, en op zo'n manier worden ook haar cliënten ook zo behandeld..

=jenika schreef op donderdag 26 jan 2012, 06:14: nu begrijp ik waar om fortis mij niet toestaat om mijn woekerpolis om te zetten. deze loopt bij asr. en zoals ik nu begrijp is asr van fortis. hoe kom ik er nu uit??

ma
door marita13 - Jan 26, 2012 om 13:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

asr had een compensatie voor teveel betaalde kosten voor onze lijfrente polis ( opgebouwd uit 17 jaar lang spaarloon betalen!) beloofd. Kreeg in mei 2011
bericht dat ze de compensatie in onze beleggingsverzekering hadden gestort. Bij het jaaroverzicht in december geen compensatie te vinden. Ons geld was, volgens hun informatie, dus door hun weer belegd en verloren! Begrijp niet hoe dat kan. Compenseren is toch geld terugbetalen! Bij asr dus niet. Ben nu bezig om naar het Kifid een klachtenformulier te sturen, maar weet niet of dat helpt. Verder wil ik de lijfrente ook gaan overzetten naar een bankspaarrekening. Maar dan wel bij een andere maatschappij.

st
door stefpen - Jan 26, 2012 om 13:20
2 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, Marita, staat dat compensatiebedrag niet in het laatste jaaroverzicht duidelijk te lezen. Mondeling is mij medegedeeld, dat er B units voor zijn gekocht en dat je je compensatie bij het bedrag mag optellen van de huidige waarde. Uit zichzelf kwam de medewerker met het voorstel om mij -binnen 2,5 week- de afkoopwaarde toe te zenden. Misschien ook een idee voor jou, dan weet je in ieder geval zeker wat het NU waard is, incl. compensatie. Verder kan je op hun website de koersen van het produkt per dag oproepen. Daarmee hoop ik een goed moment van evt. afkopen te kunnen kiezen.

pauls0
door pauls0 - Jan 26, 2012 om 23:34
149 Antwoorden / 2 Vragen

Vanavond ontving ik een mail van ASR. Hierin legt ASR uit waarom ik geen woekerpolis heb, met een hele lap tekst waarom mensen teleurgesteld zijn in tegenvallende resultaten.

Het komt op neer dat ASR niet verantwoordelijk gesteld kan worden, voor tegenvallende resultaten op de beurs, dus ook op de resultaten van woekerpolissen.. Alle mensen die woekerpolissen hebben zijn naar alle redelijkheid gecompenseerd, in overleg met alle partijen.. ASR schrijft dat ik een zeer risicovolle beleggingsverzekering heb. Destijds was dit verkocht als een veilige spaarverzekering, waarmee niet werd belegd. Het premievrij maken worden zoveel kosten in rekening gebracht, dat met 8 jaar inleg bijna niets overblijft. Volgens ASR zijn de kosten extreem laag, maar gaat wel om ruim 1500 kosten aan ASR, met alle verliezen op de verzekering, wat in de duizenden euro's lopen.

Natuurlijk heb ik gevraagd om antwoord te geven, hoe het kan dat de polis eenzijdig is veranderd door ASR, waarom zoveel kosten in rekening gebracht worden, en ik heb gevraagd om een eerlijk antwoord.. Ik wacht af, maar na de laatste e-mail is de hoop alsmaar minder geworden...

je
door jenika - Jan 27, 2012 om 07:46
25 Antwoorden / 13 Vragen

ik deed fortis het voorstel. om het bedrag wat er in mijn polis zit/ over te storten in een bankspaarpolis. er zelf 4000 in te storten en deze opnieuw 10 jaar te laten lopen . maar fortis weigert, ik mag niet weg bij asr . dit is volgens mij vreemd. en zo frustrerend je staat met de rug tegen de wand. ik moet nog 6 jaar betalen/ en dit geld is zo goed als zeker verloren/

leoroos
door leoroos - Jan 27, 2012 om 10:03
11 Antwoorden / 7 Vragen

Beste,
Ook ik heb een zogeheten woekerpolis, maar dan bij Reaal.
Ik heb net besloten om er mee door te gaan, met een kleine basis inleg, omdat je op deze manier wel belastingvrij kunt sparen. Spaar wat je kunt missen.
Dat we met z'n allen niet meer het hoogst rendabele halen, is een feit, beurzen gaan niet al te goed momenteel. Maar waar maakt een ieder zich druk om? Ik kan ten aller tijden mijn polis opzeggen, en ja er zitten afkoopkosten aan bij vroegtijden afkopen, maar dat wist men toch al dat men deze afsloot? Deze zou tenslotte voor min. 20 tot 30 jaar vast komen te staan. Dus is het na een onderzoekje inderdaad niet slim om te doen. Beurzen gaan zo lang ze bestaan op en neer, en bij beleggen zit altijd risico. Je hoort niemand klagen als het goed gaat, maar wel als het slechter gaat en terecht, niemand wil verlies draaien! Reaal neemt z'n tijd, maar is ook al keurig bezig met een compensatieregeling op de te grote verliezen die we draaien.
Mijn tip' heb je geen vertrouwen meer, zoek een goede tussenpersoon, koop je polis af, neem je verlies of hoop op het beste. Misschien hebben we over een paar jaar weer gouden bergen of heb je een leuke gok genomen.

je
door jenika - Jan 27, 2012 om 15:04
25 Antwoorden / 13 Vragen

ik mag van asr omzetten in een spaarplan. naar fortis verbied mij dit

marjon1
door marjon1 - Jan 27, 2012 om 15:47
284 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=jenika schreef op vrijdag 27 jan 2012, 15:04]ik mag van asr omzetten in een spaarplan. naar fortis verbied mij dit
U moet bij ASR zijn, dit is een zelfstandige maatschappij en Fortis bestaat niet meer maar is nu ABN-AMRO.

je
door jenika - Jan 27, 2012 om 15:50
25 Antwoorden / 13 Vragen

kan zijn. maar mijn hypotheek polis staat nog op naam fortis. en die (fortis of amro) geven mij geen toestemming . om de woekerpolis om te zetten. asr deed mij een goede aanbieding. ik mag omzetten in een spaarplan. maar fortis(abn amro) ligt dwars

marjon1
door marjon1 - Jan 27, 2012 om 16:01
284 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft een hypotheek met daaraan gekoppeld een polis die valt onder woekerpolis of wat heeft u eigenlijk voor polis, kan zijn dat het door de koppeling komt met de hypotheek dat er een probleem is?

je
door jenika - Jan 27, 2012 om 16:35
25 Antwoorden / 13 Vragen

beleggingsverzekering van asr.

marjon1
door marjon1 - Jan 27, 2012 om 17:49
284 Antwoorden / 3 Vragen

jenika,
Als de beleggingsverzekering is afgesloten bij ASR en de hypotheek destijds bij Fortis nu ABN AMRO dan moet de bank daarvoor inderdaad toestemming geven.
Lees deze informatie maar eens. Onderaan het stuk staat iets over de toestemming die hypotheekverstrekker moet geven. Heb je geen adviseur bij ABN AMRO. Anders gewoon een kantoor binnenlopen en een afspraak vragen met een adviseur.

marjon1
door marjon1 - Jan 27, 2012 om 17:55
284 Antwoorden / 3 Vragen

jenika,
Ik heb er nog iets over gevonden, misschien heb je er wat aan. Zie hier..

je
door jenika - Jan 27, 2012 om 19:44
25 Antwoorden / 13 Vragen

Klanten van ASR krijgen dezer dagen een brief waarin staat dat ze kosteloos hun beleggingsverzekering mogen veranderen. Een ’veiliger’ bankspaarpolis hoort hierbij tot de mogelijkheden. Anders dan met beleggen lopen bankspaarders geen risico. Hun geld staat vast op een geblokkeerde spaarrekening waar ze rente op krijgen. Daarbij krijgen de klanten van ASR hun woekerpoliscompensatieregeling niet aan het einde van de looptijd, maar nu al bijgeschreven bij de waarde van de polis. „Klanten voelen zich gevangen in een product. Die willen wij weer perspectief bieden”, zo meent ASR deze aanbieding kreeg ik ook/ ik zou er graag op in gaan. maar nogmaals fortis staat het ons niet toe

marjon1
door marjon1 - Jan 28, 2012 om 10:06
284 Antwoorden / 3 Vragen

Ik weet niet wat je allemaal al hebt ondernomen maar als het mijn polis was ging ik toch naar de ABN-AMRO en zou staan op een afspraak met een adviseur. Eis uitleg waarom ze het tegehouden terwijl ASR een aanbod heeft gedaan. Flink aanhouden kan geen kwaad. Als je iemand in je omgeving kent met verstand van zaken neem die dan eventueel mee maar neem geen genoegen met zomaar een afwijzing zonder duidelijke motivatie. Succes.

ma
door maron - Feb 24, 2012 om 15:26
31 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=jenika schreef op vrijdag 27 jan 2012, 19:44]Klanten van ASR krijgen dezer dagen een brief waarin staat dat ze kosteloos hun beleggingsverzekering mogen veranderen. Een ’veiliger’ bankspaarpolis hoort hierbij tot de mogelijkheden. Anders dan met beleggen lopen bankspaarders geen risico. Hun geld staat vast op een geblokkeerde spaarrekening waar ze rente op krijgen. Daarbij krijgen de klanten van ASR hun woekerpoliscompensatieregeling niet aan het einde van de looptijd, maar nu al bijgeschreven bij de waarde van de polis. „Klanten voelen zich gevangen in een product. Die willen wij weer perspectief bieden”, zo meent ASR deze aanbieding kreeg ik ook/ ik zou er graag op in gaan. maar nogmaals fortis staat het ons niet toe

Liever heb ik nooit meer iets met ASR te maken. Vertrouwen is volkomen verdwenen.