bu
door burgh Jul 11, 2005 om 14:50
Garantie & verzekeringen

Ziekenfonds

Op 13 mei ben ik met een spoedkeizersnee bevallen van een dochter. We mochten hierna dinsdag de 17e weer naar huis. Omdat ik aanvullend verzekerd ben bij de CZ hoef ik hiervoor niks te betalen. Een paar weken na de bevalling heb ik onze dochter ook in laten schrijven bij de CZ. Omdat mijn man particulier verzekerd is (ook CZ) komt zij op zijn polis te staan. Nu heeft mijn man een nota ontvangen van de CZ voor een DBC-verrichting op 13 t/m 14 mei voor onze dochter. Bij navraag van de CZ zijn dit kosten voor de verzorging van onze dochter in het ziekenhuis???? Ik dacht dat alle kosten bij een keizersnee en de dagen daarna met onze dochter allemaal bij mijn bevalling horen en dus onder mijn aanvullende verzekering vallen. Wie heeft dit ook al eens mee gemaakt?

517 3 Rapporteer

user123
door user123 - Jul 11, 2005 om 23:35
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb Hogervorst laatst op de TV een factuur horen verdedigen waarop kosten stonden welke in die specifieke zaak niet waren gemaakt. Er wordt als het ware een standaard totaalpakket berekend ongeacht of je meer of minder zorg hebt gekregen.

In uw geval gebeurt eigenlijk het omgekeerde: Kosten worden verbijzonderd om deze zodoende buiten de verzekering te laten vallen.

Ik schop dit bericht even naar boven om een antwoord te krijgen.

user123
door user123 - Jul 11, 2005 om 23:37
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Overigens : Nog gefeliciteerd !

ellenellen
door ellenellen - Jul 12, 2005 om 10:21
5 Antwoorden / 10 Vragen

Als eerste proficiat met de geboorte!

Na een keizersnede wordt een baby altijd nagekeken door een (kinder) arts, dit omdat de baby door de verdoving van de moeder een risico loopt om ook wat van deze verdoving mee te krijgen. Meestel wordt ook de dag erna het kindje nogmaals gecontroleerd. Dit zijn medische handelingen bij de baby, en worden bij de zorgverzekeraar van de baby gedeclareerd.

  Ellen