de
door deoude Apr 25, 2005 om 09:50
Garantie & verzekeringen

Zilveren kruis en achterstanden

In januari jl. heb ik de tandarts bezocht, daarna de rekening betaald aan de tandarts en de tandartsrekening opgestuurd naar het zilveren kruis. Per februari ben ik (gelukkig) overgestapt naar OZ. Maar wat wil nu, zilveren kruis heeft nog steeds de tandartsrekening niet aan mij vergoed en ik heb nog steeds de maandpremie van januari niet betaald aan zilveren kruis, ik heb wel vaker lang op mijn geld moeten wachten dus vandaar. Zilveren kruis krijgt van mij nu nog 70 euro en ik krijg van zilveren kruis nog 125 euro. Na allemaal dreigbrieven dat ik mijn maandpremie nog moet betalen heb ik maar opgebeld en gezegd dat als zij de premie aftrekken van de tandartsrekening dat ik dan nog steeds 50 euro van ze krijg ipv dat zij geld van mij krijgen. En nu gaan ze het uit handen geven. Bespottelijk want in feite is het zo dat ik geld van zilveren kruis krijg alleen ben ik niet in die positie om het uit handen te geven. Hebben meer mensen deze ervaring? Moet ik nu voet bij stuk houden of toch de maandpremie betalen en maar afwachten wanneer ik mijn geld krijg?

430 4 Rapporteer

wi
door wipama - Apr 25, 2005 om 10:45
3 Antwoorden / 1 Vragen

Je moet eerst de premie van januari betalen en dan ga je het zelfde doen als zij. Geef het uit handen.

Neem even kontakt op met mij en ik help je verder.

Wim Vink

wi
door wipama - Apr 25, 2005 om 10:49
3 Antwoorden / 1 Vragen

Het reactie adres is: w.vink@solcon.nl

vladja
door vladja - Apr 25, 2005 om 11:09
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Dit is een slecht advies. Het Zilveren Kruis gaat echt geen
incassokosten betalen. Die komen dan voor rekening van degene, die de
incasso opgestart is. Blijft er niets meer over van het netto bedrag
van 50 euro. Meer waarschijnlijk is, dat je er nog op toe moet leggen.
Tel uit je "winst".

Vladja

vladja
door vladja - Apr 28, 2005 om 09:21
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Je moet eerst de maandpremie betalen, dan ben je pas verzekerd voor de
maand januari. En als je verzekerd bent, dan kunnen zij jou de rekening
terugbetalen.

Vladja