Ge
door Gerard Snelder Sep 4, 2023 om 14:13
Garantie & verzekeringen

Zonnepanelen

hierbij een vraag.heb zonnepanelen maar nu is er een paneel dat niet goed werkt.(er zit nog garantie op.)maar nu is de installateur failiet.
kan mij iemand zeggen hoe ik toch van de garantie gebruik kan maken.

3130 11 Rapporteer
ju
door juliomariner - Sep 4, 2023 om 14:16
1345 Antwoorden / 2 Vragen
0

U zou bij de importeur een beroep op fabriwksgarsntie kunnen doen

rj
door rjw Sep 4, 2023 om 15:05
3298 Antwoorden / 5 Vragen

En hopen dat het geen grijze import was. Dat gebeurt momenteel best wel veel om snel aan panelen te komen.

ro
door ronny530 - Sep 4, 2023 om 14:46
2810 Antwoorden / 41 Vragen
1

Is toch een moeilijke vraag want de installateur is falliet en daarmee valt uw eerste aanspeekpunt ook weg.
De fabrikant kan voor nu niets voor u betekenen want de oorzaak van een niet goed werkend zonnepaneel kan ook elders in het gehele systeem veroorzaakt worden.
Als de toenmalige installateur bij een branchevereniging bijvoorbeeld Uneto VNI was aangesloten kunt u daar uw vraag stellen want die behartigd ook de belangen van de consumenten.

An
door Antwoord23 - Sep 4, 2023 om 15:29
7 Antwoorden / Vragen
1

Kijk in uw garantiepapieren of daar iets over staat wanneer de installateur van de zonnepanelen failliet gaat. Wellicht de naam van de branchvereniging, zoals eerder door iemand al is aangegeven.

marita5
door marita5 - Sep 4, 2023 om 16:13
11553 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo Gerard Snelder , 

Wat te doen bij een failliet installatiebedrijf?

1. Neem Contact op met de Fabrikant 

Het eerste wat je moet doen als je installateur failliet gaat, is contact opnemen met de fabrikant van je zonnepanelen. Zij kunnen je mogelijk verder helpen, omdat de productgarantie rechtstreeks van de fabrikant komt. De fabrikant kan mogelijk ook adviseren over gekwalificeerde installateurs in jouw regio voor eventuele reparaties of onderhoud.

2. Zoek een Nieuwe Installateur 

Je zult waarschijnlijk een nieuwe installateur moeten vinden voor toekomstige reparaties of onderhoud. Zoek naar een betrouwbaar en gecertificeerd installatiebedrijf dat ervaring heeft met het merk en model van jouw zonnepanelen.

3. Controleer je Garanties 

Het is belangrijk om de garantiedocumentatie te controleren om te zien wat er gedekt wordt in geval van faillissement van de installateur. In sommige gevallen kan de fabrikant een bepaalde periode van de installatiegarantie dekken. In andere gevallen kan er sprake zijn van een verzekering of een garantiefonds die kan dekken als een installateur failliet gaat.

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel . 

https://www.zonnefabriek.nl/nieuws/steeds-meer-installatiebedrijven-van-zonnepanelen-failliet/

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 4, 2023 om 16:16
2131 Antwoorden / Vragen
0

Als u van "de" garantie gebruik wil maken zou ik beginnen "de" voorwaarden te bekijken. Wettelijke garantie heeft u na een faillissement sowieso niet meer maar mogelijk loopt er nog fabrieksgarantie en dat zou uit de papieren moeten blijken. En hopelijk is er dan ook nog een partij die daar dan invulling aan wil geven.

mo
door mof - Sep 6, 2023 om 11:14
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Als het fabrieksgarantie is zou ik het bij de fabriek/importeur proberen.

ne
door neodutchio - Sep 6, 2023 om 13:25
5181 Antwoorden / 12 Vragen
0

Is er een organisatie waar de installateur bij aangesloten is geweest? Bij mijn panelen kreeg ik netjes een blaadje met alle info en waar ik mij zou kunnen melden in geval van?

mahadma
door mahadma - Sep 6, 2023 om 15:05
11602 Antwoorden / 51 Vragen
0

Stel (wat ik niet hoop) dat u een bedrijf heeft wat fout gaat, zou u dan nog middelen hebben voor garanties?

alk
door alk - Sep 7, 2023 om 13:59
86 Antwoorden / 9 Vragen
0

Als de installateur failliet is zal je naar de importeur of naar de fabrikant toe moeten.

De fabrikant zit in China, daar zal je weinig succes hebben. Nu is het te hopen dat je achter de gegevens van de importeur kan komen.

 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mu
Mureuswausss - Jun 13, 2024 om 01:46
Computers & telefonie

Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode

Goedenavond Kassa,

Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.

Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon. 
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.

Vanzelfsprekend heb ik een repa ... Lees meer

Ev
Evergreen2024 - Jun 7, 2024 om 19:32
Huishouden & energie

Legionella

Als ik de boiler een week uitzet moet ik dan de leidingen doorspoelen, of is dat alleen bij langer dan een week?
boiler op 55 gr. en dan alle leidingen 1 minuut doorspoelen? Of is beide niet nodig? Lees meer

pi
pierre1962 - Jun 10, 2024 om 19:23
Geldzaken & recht

Liander

Hoi ,
Ik ben doof !!!

Afgelopen 29 Mei kreeg ik een brief van Liander. Er staat op dat slimme meter niet goed functioneren. Er staat op dat op Maandag 10 Juni om 10.45 - 12.45 uur een monteur bij mij langskomen om slimme meter te controleren.
Die duurt ongeveer anderhalf uur in beslag.

Vandaag ben ik om 11.00 uur thuis gekomen , was 1 kwartier te laat door gemiste t ... Lees meer