sa
door sandra11 Mar 21, 2005 om 16:38
Geldzaken & recht

0 uren contract

sinds vorig jaar februari werk ik by deze werkgever, heb een 0 uren contract en die is sinds 31 dec afgelopen, geen nieuw contract hoeven tekenen, maar ik werk van maandag tot vrydag 22 uur in de week, heb ik dan recht op een vast contract, en nu blykt ook dat alle collega's van my een o uren contract hebben, mag dit zomaar? ik wil hier namelyk met mn baas over gaan praten, maar dan moet ik dus wel dingen duidelyk hebben, oja het is in de horeca, en werk alleen doordeweeks, binnen de schooluren van de kinderen dus parttime.

alvast bedankt.

433 1 Rapporteer

wvs
door wvs - Mar 21, 2005 om 18:37
28 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo sandra11

Voor flexwerkers geldt vanaf 1 januari 1999 het  rechtsvermoeden dat aangenomen wordt dat iemand die gedurende 3 opeenvolgende maanden wekelijks, dan wel gedurende tenminste 20 uur per maand arbeid heeft verricht tegen beloning, een arbeidsovereenkomst heeft met zijn werkgever. Een werkgever moet voor het einde van het contract de werknemer duidelijk maken of dat hij het contract wil verlengen. Doet hij dit niet en zet de werknemer zijn werkzaamheden voort, dan wordt de overeenkomst na het verstrijken van de datum automatisch voortgezet voor eenzelfde periode met een maximum van één jaar. Recht op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd is er pas als binnen een periode van drie jaar ten hoogste driemaal een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd wordt gesloten. Onderbrekingen van drie maanden of korter tellen dan wel mee.

In uw geval is er dus sprake van verlenging van het contract.

Groeten Willie