Gr
door Groengeluk1990 Mar 25, 2023 om 17:14
Geldzaken & recht
150 stuks verkeerde geboortekaartjes gekregen.

Na het bestellen van een proefdruk die perfect was hebben wij 150 stuks geboortekaartjes besteld. Een medewerker heeft uit eigen initiatief een aanpassing gedaan waardoor afbeeldingen en teksten versprongen of zelfs niet meer op de kaart stonden, fout was erkend en kregen wij aangepaste kaartjes. Opnieuw 150 stuks de proefdruk besteld. Hierbij heeft een andere medewerker nog een keer een aanpassing gedaan aan de voorkant van het kaartje waardoor een potlood streep zichtbaar was geworden, opnieuw weer afwijkend van de goede proefdruk. Wij krijgen alleen een compensatie van de proefdruk à 6 euro. Wat zijn mijn rechten? B.v.d.

1891 5 Rapporteer

vd
door vdlieuw - Mar 25, 2023 om 17:24
217 Antwoorden / 6 Vragen

U heeft akkoord gegeven op een (de laatste) proefdruk. De uiteindelijke druk (die 150 ex. dus) komen niet overeen met de proefdruk. In dat geval heeft de drukkerij (weer) een wanprestatie geleverd en op grond daarvan hoeft u de 150 kaartjes niet af te nemen en te betalen. Hoe hoog of laag de drukkerij ook springt, de proefdruk is er niet voor niets, voor zekerheid van de drukkerij en die van u. Nu in dit geval valt het verkeerd uit voor de drukkerij, logisch dat men de schade wil beperken maar het is aan u of u daarin mee wilt gaan of niet.

user123
door user123 - Mar 25, 2023 om 18:38
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Gefeliciteerd met Twan, geniet er van.

kaartjes pas betalen wanneer ze goed zijn.

rj
door rjw - Mar 25, 2023 om 19:02
3325 Antwoorden / 5 Vragen

Wat mij niet duidelijk is, is of je nu voor de tweede misdruk moet betalen of betaald hebt.

Gr
door Groengeluk1990 Mar 27, 2023 om 16:59
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt.
Ik heb de eerste bestelling (moeten) betalen via Ideal. Ondanks een bestelling van 514 euro evengoed bezorgkosten betaald.

wi
door wim koelewijn Mar 27, 2023 om 17:27
73 Antwoorden / 1 Vragen

Of er wel of niet voor de 2e druk is betaald  ze moeten van de opmaak van de proefdruk,na akkoord,gewoon afblijven,anders is een profdruk onnodig.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Mar 25, 2023 om 21:48
1843 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Groengeluk,

Om welk bedrijf gaat het?

wi
door wim koelewijn - Mar 27, 2023 om 17:29
73 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon niet accepteren..na akkoord moeten ze van de testdruk afblijven. . .