pedissekali
door pedissekali Nov 6, 2005 om 10:57
Geldzaken & recht

1e lijn familie

beste mensen,

vanwege het overlijden van mijn opa heb ik van de week een extra vrije
dag genomen om hem te kunnen begraven. Nu heb ik begrepen dat in de
horeca cao alleen vrije dagen worden gegeven voor familie in 1e lijn.
(mijn opa is 2e lijn toch). Weet iemand of dit klopt.

2255 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 6, 2005 om 11:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fred,

Zet het toch even naar Word en maak er een normale tekst van i.p.v. deze idiote grote herrie.

Vladja

ve
door verwijderd - Nov 6, 2005 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

OffTopic

Fred heeft al een aantal malen tips gekregen hoe te handelen bij sommige dingen die beter zijn voor de site en hemzelf, maar geeft de indruk dat hij het liefst zich daar niets van aan trekt.

Groet,
Hell-Rider

ve
door verwijderd - Nov 6, 2005 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Luitjes,Ik schrok me een hoedje, ik dacht o jee er komen klachten!.Maar jongelui even geduld Opa krijgt z.s.m  bezoek van Wily Wortel voor een APK beurt van de PC en wat bijscholing.En dan ben ik een braaf expertje in het  kassa klasje .Dus geen Paniek off Topic de vraag was toch goed beantwoord,? nou de tien punten nog.fred

ve
door verwijderd - Nov 6, 2005 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

OffTopic,

Fred, als je nu de verhouding van jezelf en je kleinzoon als antwoord had gegeven dan was je klaar geweest, het kan ook zo maar zijn dat je niet weet welke graad dit is.

Groet

ve
door verwijderd - Nov 6, 2005 om 14:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Fred,

hartelijk dank voor het snelle antwoord. De kapitalen worden niet opgevat als schreeuwen hoor. Heel veel plezier met de 10 punten

ve
door verwijderd - Nov 6, 2005 om 20:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou pedissekali, De buren zijn net weg ,het was geen 10 punten feest maar een eeuw feest.en nu gaat opa slapen xxxx voor de hele kassa klas .frederik fluweel.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2005 om 20:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fred, ik heb weliswaar geen breeeeeeeeedbeeld-monitor (mijn muis rolt bijna van het bureau af knipoog [;)] ), maar toch:

 [d]

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Sep 5, 2006 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedenmorgen ,Dit zijn de CAO regels van de Horeca op dit moment.met betrekking tot vrije dagen.Fred

ARTIKEL 14 BUITENGEWOON VERLOF

Buitengewoon verlof wordt met behoud van loon verleend in de volgende gevallen en voor de daarbij genoemde duur:

  1. Bij overlijden van: de echtgenoot, geregistreerd partner, levenspartner, een inwonend kind. Van de dag van overlijden tot en met de dag van de begrafenis, maar in elk geval ten minste 4 dagen.
  2. Bij overlijden van één van zijn ouders of een niet-inwonend kind: 2 dagen.
  3. Bij begraven of cremeren van: een broer, zwager, (schoon)zuster of schoonouder: 1 dag.
  4. Bij huwelijk of het aangaan van een geregistreerd partnerschap van de werknemer: 1 dag.
  5. Bij bevalling van echtgenote, (levens)partner of bij adoptie: 2 dagen.

  1. Buitengewoon verlof wordt zonder behoud van loon verleend in verband met vakbondswerk van in totaal maximaal 2 dagen per kalenderjaar voor:

    1. het bijwonen van landelijke bijeenkomsten van werknemersorganisaties, die partij zijn bij deze CAO, als aangewezen officiële afgevaardigde, mits de werknemer de werkgever aantoont, dat hij als zodanig de bijeenkomst dient bij te wonen. Hiervan zijn uitgezonderd CAO-bijeenkomsten over andere CAO's dan de CAO's voor het horecabedrijf; en/of
    2. het bijwonen van scholings- en vormingscursussen, georganiseerd door de werknemersorganisaties, mits de werkzaamheden dit toelaten en de werknemer tijdig tevoren overleg met de werkgever heeft gepleegd.