bc
door bchui Oct 24, 2011 om 00:36
Geldzaken & recht

45 cent per minuut is dat normaal?

POSTNL heeft even de tarieven verhoogd met maar liefst 35 cent per minuut. De klantenservice kost nu 45 cent per minuut!!! Dus als je wilt weten hoe het met je zending zit of andere vragen hebt betreffende de post dan moet je bellen met 0900-0990.
Als je dan nog geholpen wordt .... maar nee hoor.
Na een kwartier heb ik opgehangen zonder iemand echt aan de lijn te hebben gehad. (kosten 7 euro!!!)
Ik ben zo woedend hierover, dit is crimineel en staat niet in verhouding tot rechtvaardig.

10108 19 Rapporteer

bc
door bchui - Oct 24, 2011 om 00:44
12 Antwoorden / 4 Vragen

Nog even voor de duidelijkheid dat het hier om oplichting gaat:
Op deze pagina staat dat het 10 cent kost:
http://www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/telefoonnummers/index.aspx

Pakketten 0900 0990 (10 ct/pm) (voor als de link niet zichtbaar is, dit heb ik met copy/past hier geplakt)

Ga je het bellen dan krijg je te horen; dit nummer kost 45 cent per minuut!!!!!
De prijs van een sexlijn, maar zonder happy ending dus ....... want ze laten je in de wacht staan zonder enige waarschuwing hoe lang de wachttijd kan bedragen. (een zinnetje als: de wachttijd bedraagt meer dan 5 minuten had mij al doen ophangen, maar ik ben zo stom geweest om 15 minuten tevergeefs te blijven wachten) Ja ik ben nog steeds razend op deze criminele organisatie!

hutch
door hutch - Oct 24, 2011 om 03:42
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Ik heb het al eerder geschreven: dit 'bedrijf' vind ik langzamerhand een onbetrouwbare onderneming geworden. (Heeft de 'Dikke van Dale' daar niet een heel mooi woord voor?)

En uiteraard laten zij de meeste personen gewoon in de wacht staan: dit is dik verdienen.
Zij hebben er geen baat bij, om zo snel mogelijk de 'klanten'(of zou je van slachtoffers kunnen spreken) te helpen. En (ook) dat is a-sociaal. Net zoals die vele pakketjes die 'per ongeluk' verdwijnen.

Zoals iemand op deze site al schreef: "Heb er een keer vakantie werk gedaan tijdens kerst periode. Doe maar niet want je ziet ze stelen als gekken, post die tussen machines komen laten ze liggen (krijg je dus nooit).Ik meldde dat er gestolen werd en ik dat niet prettig vond, maar ze deden niks."

Dit 'bedrijf' heeft haar eigen personeel al lang niet meer onder controle.........

Lang leve de concurrentie.......

Maar ja, dat is mijn mening.

PS: zij hebben op 30 mei 2011 ook een profiel op deze site aangemaakt: 'postnl webcare'. Echter tot nu toe nog geen reactie geplaatst. Is misschien ook beter van niet, daar zij het dan wel erg druk krijgen ;-)

diumenge
door diumenge - Oct 24, 2011 om 07:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Bchui,

45 cpm is inderdaad een schandalig bedrag, voor de service die ze momenteel leveren zouden ze een gratig nummer moeten hebben. Maar, en ik weet niet of het werkt, je kan dit alternatieve nummer proberen: 088 8686161

Bron

Laat even weten of het werkt.

tdehond
door tdehond - Oct 24, 2011 om 07:21
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Volgens consuwijzer mag dit niet. U kunt een klacht indienen over zowel de hoogte van de kosten als de lange wachttijd.

klik hier

ka
door kassa26 - Oct 24, 2011 om 11:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Via de website http://www.0900alternatieven.nl/postnl is het 0900-alternatief te vinden voor PostNL. En ook eventueel een twitter en of andere contact mogelijkheden die je kunt gebruiken om contact te leggen met postNL zonder die 45 eurocent te betalen.

tdehond
door tdehond - Oct 24, 2011 om 12:00
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=kassa26 schreef op maandag 24 okt 2011, 11:33]Via de website http://www.0900alternatieven.nl/postnl is het 0900-alternatief te vinden voor PostNL. En ook eventueel een twitter en of andere contact mogelijkheden die je kunt gebruiken om contact te leggen met postNL zonder die 45 eurocent te betalen.

Persoonlijk meld ik via klachtenformulier op de site.

Ik kan me voorstellen dat bij zoekgeraakte pakketten de klager een mens wil spreken.

bc
door bchui - Oct 24, 2011 om 16:38
12 Antwoorden / 4 Vragen

De alternatieve nummers had ik in eerste instantie uitgeprobeerd maar zonder resultaat je wordt doorverwezen naar het 0900 nummer. Om die reden het uiteindelijk gaan bellen.

Consuwijzer zal ik zo bezoeken en eventueel ook daar mijn klacht bekend maken.

Gelukkig kon ik het bedrijf bellen waar het pakje afgeleverd moet worden (0.10 ct per minuut en werd direct opgenomen). Ik kan hun nu de track/trace gegevens mailen en dan gaan zij uitzoeken waarom het pakket nooit bij hun is aangekomen.

Uiteindelijk zal postnl heus wel op het matje geroepen worden door een of andere instantie maar dan hebben die criminelen al wel hun zakken inmiddels flink weten te vullen.

tdehond
door tdehond - Oct 24, 2011 om 17:01
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=bchui schreef op maandag 24 okt 2011, 16:38]De alternatieve nummers had ik in eerste instantie uitgeprobeerd maar zonder resultaat je wordt doorverwezen naar het 0900 nummer. Om die reden het uiteindelijk gaan bellen.

Consuwijzer zal ik zo bezoeken en eventueel ook daar mijn klacht bekend maken.

Gelukkig kon ik het bedrijf bellen waar het pakje afgeleverd moet worden (0.10 ct per minuut en werd direct opgenomen). Ik kan hun nu de track/trace gegevens mailen en dan gaan zij uitzoeken waarom het pakket nooit bij hun is aangekomen.

Uiteindelijk zal postnl heus wel op het matje geroepen worden door een of andere instantie maar dan hebben die criminelen al wel hun zakken inmiddels flink weten te vullen.

Dien ook een klacht in bij Consuwijzer over zoek raken van pakketten.
Ik heb hier ook een reactie van Consuwijzer over gekregen:
Quote deel reactie
Als toezichthouders één of meer meldingen krijgen, dan kunnen zij verschillende dingen doen, bijvoorbeeld:

· een onderzoek doen naar een bedrijf;

· bij een overtreding een boete geven aan een bedrijf;

· een bedrijf dwingen om een oplossing te zoeken voor een bepaald probleem;

· via ConsuWijzer extra voorlichting geven over een bepaald onderwerp.

Het lijkt mij hoog tijd worden dat een onderzoek hiernaar verricht wordt.

birdies
door birdies - Oct 24, 2011 om 17:07
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........Ga je het bellen dan krijg je te horen; dit nummer kost 45 cent per minuut!..........

Zojuist even gebeld: de kosten van dit gesprek zijn 0,10 cent per minuut.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 24, 2011 om 19:42
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=birdies schreef op maandag 24 okt 2011, 17:07].........Ga je het bellen dan krijg je te horen; dit nummer kost 45 cent per minuut!..........

Zojuist even gebeld: de kosten van dit gesprek zijn 0,10 cent per minuut.
Bel met vaste lijn via mobiel

valerius-2
door valerius-2 - Oct 24, 2011 om 19:44
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ging iets verkeerd .
Birdies belde jij met de vaste lijn of via mobiel. Waarschijnelijk heeft TS mobiel gebeld.

bc
door bchui - Oct 24, 2011 om 19:44
12 Antwoorden / 4 Vragen

Dat is vreemd ... want op deze pagina vermelden ze namelijk wél het bedrag waarvoor ik gebeld heb, namelijk de 45 cent.
Dan kunt u op werkdagen van 08.30 tot 17.30 contact opnemen met de medewerkers van onze klantenservice via 0900-0990 (€0,45 p/m, max. €22,50).

link zie rechtsonderaan de pagina: http://www.postnlpakketten.nl/klantenservice/veelgestelde-vragen/tracktrace/consument/index.aspx

Heb bij consuwijzer overigens mijn klacht neergelegd. Ik zit op mijn werk nu en ga niet dit dure nummer uitproberen, maar het zou wel heel erg raar zijn als ze dat nu al weer veranderd hebben naar 10 cent.

bc
door bchui - Oct 24, 2011 om 19:46
12 Antwoorden / 4 Vragen

Ik bel uitsluitend via de vaste lijn

birdies
door birdies - Oct 24, 2011 om 19:47
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=bchui schreef op maandag 24 okt 2011, 19:46]Ik bel uitsluitend via de vaste lijn

Ik heb ook met de vaste telefoon gebeld. Heb het toch echt goed gehoord, hoor, geen twijfel mogelijk: 0,10 cent per minuut.

jo
door jorisw - Sep 6, 2012 om 11:40
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 24 okt 2011, 07:09]Hallo Bchui,

45 cpm is inderdaad een schandalig bedrag, voor de service die ze momenteel leveren zouden ze een gratig nummer moeten hebben. Maar, en ik weet niet of het werkt, je kan dit alternatieve nummer proberen: 088 8686161

Bron

Laat even weten of het werkt.

Gratis bestaat niet. Als je een telefonische helpdesk gratis maakt, moeten die kosten in de prijs van postzegels worden verwerkt. Aangezien er veel meer mensen post versturen zonder gebruik te maken van de helpdesk dan wel, is het handiger om die kosten direct aan de kosten van de helpdesk te koppelen. Overigens is zelfs 45 cent per minuut niet kostendekkend.

fryslan4me
door fryslan4me - Aug 6, 2013 om 15:34
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=bchui schreef op maandag 24 okt 2011, 00:36]POSTNL heeft even de tarieven verhoogd met maar liefst 35 cent per minuut. De klantenservice kost nu 45 cent per minuut!!! Dus als je wilt weten hoe het met je zending zit of andere vragen hebt betreffende de post dan moet je bellen met 0900-0990.
Als je dan nog geholpen wordt .... maar nee hoor.
Na een kwartier heb ik opgehangen zonder iemand echt aan de lijn te hebben gehad. (kosten 7 euro!!!)
Ik ben zo woedend hierover, dit is crimineel en staat niet in verhouding tot rechtvaardig.

fryslan4me
door fryslan4me - Aug 6, 2013 om 15:35
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=bchui schreef op maandag 24 okt 2011, 00:36]POSTNL heeft even de tarieven verhoogd met maar liefst 35 cent per minuut. De klantenservice kost nu 45 cent per minuut!!! Dus als je wilt weten hoe het met je zending zit of andere vragen hebt betreffende de post dan moet je bellen met 0900-0990.
Als je dan nog geholpen wordt .... maar nee hoor.
Na een kwartier heb ik opgehangen zonder iemand echt aan de lijn te hebben gehad. (kosten 7 euro!!!)
Ik ben zo woedend hierover, dit is crimineel en staat niet in verhouding tot rechtvaardig.

(Ging iets fout met reageren op bericht BCHUI d.d. 24 okt 2011)

Ik heb precies dezelfde ervaring, maar dan bij Dynafix, het bedrijf wat je moet inschakelen om je vodafone toestel gerepareerd te krijgen. Exact dezelfde feiten. Kostte mij al ruim twintig euro.

Je zou moeten betalen vanaf het moment dat je een Helpdesk medewerker aan de lijn hebt. Die kosten moeten toch betaald worden. Ik vertrouw ze ook gewoon niet. Misschien laten ze standaard een telefoontje 5 minuten in de wacht staan. Je krijgt hierover totaal geen info.

Iets voor de Nationale Ombudsman??

tijger1
door tijger1 - Aug 6, 2013 om 16:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@frysian4me

Het topic is al bijna een jaar oud.

Als u zelf een probleem hebt, kunt u beter een nieuw topic openen.

dearagain
door dearagain - Aug 6, 2013 om 20:03
2462 Antwoorden / 7 Vragen

...Iets voor de Nationale Ombudsman??

*bij PostNL zou dat wellicht nog kunnen (?), maar bij gewone bedrijven kun je daar niet terecht