co
door conedwel Sep 1, 2012 om 12:41
Geldzaken & recht

Aanbieding van werk medische polikliniek

Ik kreeg een mail met de volgende bedenkelijke tekst waar je niet in moet trappen::

Een grote medische polikliniek van Zwitsers kwaliteitsniveau biedt u dit werk aan.

U moet de betalingen van onze klanten ontvangen, die via de bank zijn overgemaakt.
Als u de bankbetalingen kunt ontvangen en overmaken, kunt u met ons werken.

U kunt van 1650 tot 5740 euro per maand verdienen door in uw vrije tijd te werken.
U dient minimaal 2 en maximaal 12 uur per week te werken.

De voordelen van dit werk zijn:
1. U krijgt geld op de werkdag
2. U verdient minimaal 54 euro voor 1 uur werk
3. U «investeert» alleen maar in uw vrije tijd

Als u over de kwaliteiten beschikt, dan is dit werk inderdaad voor u.
We zijn een groot net van medische poliklinieken en we zijn werkzaam in Zwitserland, Israel en Rusland.

Door bij ons te komen werken,
krijgen u en uw familieleden de mogelijkheid in onze poliklinieken gratis behandeld te worden.
Het zal mij verheugen u nadere informatie over dit werk te verstrekken.

Hiervoor verzoek ik u een mail met de aanvraag naar mijn werkadres Rosendo@careersholland.com. te sturen, met de volgende gegevens:
1. Uw volledige achternaam
2. Uw woonplaats
3. Uw telefoonnummer

Let op! Zonder de bovengenoemde gegevens kunnen wij niet met u werken;
wij werken alleen met de aanvragen van serieuze kandidaten.
Met vriendelijke groet,

1454 10 Rapporteer

zwemmer
door zwemmer - Sep 1, 2012 om 13:03
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Gebakken lucht met een luchtje eraan?

hk_mr308
door hk_mr308 - Sep 1, 2012 om 13:05
146 Antwoorden / 2 Vragen

Lijkt op een crimineel witwas netwerk, inderdaad niet aan meedoen, want dat gaat je geld, tijd en je leven kosten! ( fraude, geld-ezel, 8 jaar lang geen bank, huis of uitkering, nee dat moet je niet willen! )

edrick3
door edrick3 - Sep 1, 2012 om 13:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@conedwel e.a.,

.....tekst waar je niet in moet trappen:.....

Inderdaad niet! ONZIN!!!

nz
door nzhippo - Sep 1, 2012 om 14:15
27 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kreeg die mail al meermalen (in diverse varianten).

1) het is te mooi om waar te zijn, dus een goede reden om eens verder te kijken
2) het mailadres van de afzender is nep (soms ben je het zelf)
3) de mail wordt soms aan 10 mensen tegelijk gestuurd, zonder enige indicatie waaróm ze 'm aan jou sturen
4) de mailadres waar je op zou moeten reageren, is een heel ander dan de afzender
5) stel dat dit een serieus bedrijf/aanbod is, waarom zouden ze dan niet onder eigen naam mailen zodat je een gewone reply kunt doen ipv een ander mailadres te gebruiken?
6) niet openen maar gelijk wegmikken dus

valerius-2
door valerius-2 - Sep 1, 2012 om 15:28
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Wat ze al niet verzinnen om u gegevens te pakken te krijgen,

mahadma
door mahadma - Sep 1, 2012 om 16:20
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Die nigerianen (?) zijn weer bezig.

tdehond
door tdehond - Sep 1, 2012 om 16:35
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Als u de bankbetalingen kunt ontvangen en overmaken, kunt u met ons werken.

Ze zijn vergeten om meteen om uw bankrekening nummer te vragen.

Tryingtohelp
door Tryingtohelp - Sep 1, 2012 om 16:37
53 Antwoorden / 3 Vragen

Dank u wel voor de waarschuwing.
Uiteraard niet op ingaan.

annemarie76
door annemarie76 - Sep 1, 2012 om 16:54
9 Antwoorden / 3 Vragen

http://www.fraudehelpdesk.nl/nieuwsbericht/pas_op_voor_job_offer_van_careersholland

Hier staat ook al iets over katvanger zijn...

tonjakassa
door tonjakassa - Sep 1, 2012 om 18:29
165 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik kreeg deze mail diverse malen...NIET DOEN!!!!

Fraudehelpdesk - Pas op voor job offer van Careersholland