Eddieeee
door Eddieeee Oct 25, 2022 om 22:47
Geldzaken & recht
Aangetekende post

Ik heb vandaag een aangetekende brief in mijn brievenbus ontvangen vanuit het buitenland. De enevlop komt van Duitsland maar wat ik zelf op de naam van de brief kan zien is dat het in het Spaans geschreven staat. De brief is voor mijn adres bestemd maar het is voor een totaal onbekend persoon. De naam wat op de brief staat woont niet op mijn adres. Ik heb de brief niet geopend en denk er over na om naar primera te gaan om de brief terug te sturen.

Iemand hier ervaring mee?

24600 27 Rapporteer

Eddieeee
door Eddieeee - Oct 25, 2022 om 22:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is de achterkant

raulescu
door raulescu Oct 26, 2022 om 23:44
Antwoorden / Vragen

Beste Ediee, dit kaartje moest jij ook, naast op het handterminal van het bezorger ondertekenen, dit kaartje gaat eigelijk normaal gesproken retour afzender qua bevestiging ipv digitale, dus gewoon naar primera en gelijk retour afzender volgens het achterkant kaartje, er is zeker en grote type fout.

sira
door sira - Oct 25, 2022 om 23:02
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Google de naam die op de brief staat.
Is de persoon niet te vinden op internet dan zou ik de brief gewoon openen, daar is misschien een adres van de afzender te vinden, zet dat adres op de enveloppe met return to sender + devolver al remitente en dan tevens addressee unknown + desnatario desconocido.

Aanvulling: het lijkt mij een officieel document.

Ar
door AriEllis Oct 26, 2022 om 00:24
57 Antwoorden / Vragen

Waarom lijkt je dat een officieel document?  En wat bedoel je daarmee?

sira
door sira Oct 26, 2022 om 10:02
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Belangrijke post wordt aangetekend verstuurd. Er is geen spammer of oplichter die aangetekende post gaat versturen, dat zou een dure aangelegenheid worden.

tenormin
door tenormin Oct 26, 2022 om 12:01
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Maar sira, aangetekend betekent toch dat die brief niet in de brievenbus terecht moet komen? Ik moet nog steeds tekenen voor aangetekende brieven. Had zelf het woord aantekenen gemist. Ander zou mijn antwoord anders zijn geweest.

sira
door sira Oct 26, 2022 om 12:12
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Dat is ook de normale gang van zaken, maar op een forum krijg je vaak maar een deel van het verhaal te horen.
Heeft de postbode er misschien zelf een krabbel op gezet (wat betekent de geschreven 335 op de enveloppe?). Er wordt tegenwoordig op van alles en nog wat een krabbel door de vervoerder geplaatst. Misschien woont de TS in een klein dorpje, daar gaat alles wat gemakkelijker dan in een grote plaats.

tenormin
door tenormin - Oct 26, 2022 om 00:23
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@edieeee, wat is het probleem? Of return to sender of niet reageren. Heb 10 jaar brieven gehad van een vorige bewoner, heb het voor jaren return to sender gestuurd maar toen het bleef komen genegeerd. U hoeft eigenlijk niets te doen, maar eerst 'onze manieren' maar proberen.

Ar
door AriEllis - Oct 26, 2022 om 00:25
57 Antwoorden / Vragen

Niet voor jou = Gewoon terugsturen!

Franske1958
door Franske1958 - Oct 26, 2022 om 07:46
426 Antwoorden / 2 Vragen

"ik heb vandaag een aangetekende brief in mijn brievenbus ontvangen vanuit het buitenland"
Was het toen U tekende voor die brief niet opgevallen dat er een verkeerde naam op stond??

Gr
door Grunn1 Oct 26, 2022 om 10:01
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het kan sowieso niet want aangetekende post vind je nooit in je brievenbus want je moet er voor tekeken.

atlas1302
door atlas1302 Oct 26, 2022 om 10:42
341 Antwoorden / 13 Vragen

Een typisch Tros Radar antwoord, daar kan sowieso ook niks en vraagstellers zijn bij voorbaat altijd jokkebrokkies. Relativeer man, het is maar gewoon een brief die de postbode in de gleuf (brievenbus) heeft gedaan.

JanF42
door JanF42 Oct 26, 2022 om 13:34
31 Antwoorden / Vragen

@grunn1 Je moet er voor tekenen. In de praktijk werkt het niet altijd zo. Ik zag in de app post.nl dat er voor mij een pakketje onderweg was waarvoor getekend moest worden. Toen de aangekondigde bezorgtijd was versteken, was er bij niet aangebeld, echter stond er wel bezorgd. Getekend was door "Post". Er bleek een aangetekend stuk in mijn brievenbus te liggen.

En wel hierom
door En wel hierom Oct 28, 2022 om 14:34
1 Antwoorden / Vragen

Sinds 2020 mogen aangetekende stukken uit het buitenland ongetekend in de brievenbus worden bezorgd (om het aantal klantcontacten met oog op corona te beperken). Dit stuk heeft overigens een aanvullende dienst en had dus niet zomaar in de bus gegooid mogen worden. Maar het is en blijft een aangetekend stuk.

lo
door lovewinnie Aug 22, 2023 om 20:04
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Hier wordt aangetekende post gewoon in de brievenbus gegooid. Postbode tekend

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 26, 2022 om 08:47
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Ik raad u aan er mee naar Primera te gaan zoals uw eerste gedachte ook al was, die weten er wel raad op.
Misschien was het genoeg de retourzegel op de voorkant te plakken maar dat zullen zij dan wel doen.

Gr
door Grunn1 - Oct 26, 2022 om 10:00
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik heb vandaag een aangetekende brief in mijn brievenbus ontvangen vanuit het buitenland

Aangetekende post vind je nooit zomaar in je brievenbus want je moet er voor tekenen.
Gewoon retour afzender of weggooien want je hebt er niet voor getekend dus is het niet door jou ontvangen.

gr
door gravin2 Oct 26, 2022 om 10:22
24 Antwoorden / Vragen

"Aangetekende post vind je nooit zomaar in je brievenbus want je moet er voor tekenen."
aha, u zegt dit nu een paar keer,

Dus vraagsteller is jokkebrok?

Gr
door Grunn1 Oct 26, 2022 om 13:13
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@gravin2.

Dus vraagsteller is jokkebrok?

Waar schrijf ik dat, wat een beschuldiging die nergens op gebasseerd is.
Wel eens gehoord van nep post waarbij men erop uit is om geld binnen te krijgen?

gr
door gravin2 Oct 26, 2022 om 16:27
24 Antwoorden / Vragen

"Wel eens gehoord van nep post waarbij men erop uit is om geld binnen te krijgen?"
nee,

word es wakker, u schrijft toch echt diverse malen dat TS niet de waarheid spreekt,
oftwel de brief is nep, oftewel hij kan nooooooit zomaar bezorgd zijn,

zoiets?

Gr
door Grunn1 Oct 26, 2022 om 16:55
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Zo je weet echt niet waar je het over hebt he en lezen kan je ook al niet alleen maar beledigen.
Volgens heb ik werkelijk nergens geschreven dat ts de waarheid niet schrijft en een jokkebrok is want dat zijn jouw woorden niet de mijne dus laat maar zien waar wel.
Voor de rest heb je geen idee wat aangetekende post is want dat wordt niet zomaar in een brievenbus gegooid zonder ervoor te tekenen.

gr
door gravin2 Oct 26, 2022 om 19:57
24 Antwoorden / Vragen

@groen, u wint,

ik geef het op.

Gr
door Grunn1 Oct 27, 2022 om 12:52
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@gravin2, heel goed want je kraamt toch alleen maar onzin uit. Heb het trouwens gemeld bij de redactie.

me
door mein33 - Oct 26, 2022 om 10:15
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De brief is niet voor u aangezien uw naam niet die van de geadresseerde is.
De brief is ook niet aangetekend aan u terhand gesteld want hij zat in uw brievenbus.
De brief zeker niet openen omdat het niet voor u bestemd is.

Zet (met viltstift) op de enveloppe "retour afzender" "geadresseerde onbekend" en doe hem in de brievenbus van Postnl.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 26, 2022 om 10:17
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Mijn advies is: Terugzenden! Met notitie, geadresseerde onbekend op genoemd adres. Op zich ooik zeer merkwaardig dat de aldus kennelijk aangetekende brief niet eerst na ontvangstbevestig door u aan u werd afgegeven!

Echter is het m.bt. het terugzenden aan te bevelen om dat wel via een postagenschap te doen (voor u uw Primera) en het advies daar te volgen.

In ieder geval niet openen!

atlas1302
door atlas1302 - Oct 26, 2022 om 10:33
341 Antwoorden / 13 Vragen

Het is een aangetekend stuk, alleen TS heeft niet getekend. Waarschijnlijk niet thuis op dat moment. Doe er mee wat u goed acht voor uw gevoel.

Nee, ik heb zoiets nog nooit meegemaakt. Mijn ervaring op dat gebied is nul.

wi
door wim koelewijn - Oct 26, 2022 om 11:35
68 Antwoorden / Vragen

Gewoon weggooien..

eahmk58
door eahmk58 - Oct 26, 2022 om 11:37
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ik adviseer U contact op te nemen met PostNL via https://www.postnl.nl/klantenservice/probleem-klacht/bezorger/.
Waarom? Nou, blijkbaar heeft de bezorger zich heel slecht van zijn taak gekweten.
In de jaren zeventig heb ik 8 weken in mijn vakanties gewerkt als postbezorger.
Het afleveren van een aangetekende brief zonder een bewoner van het pand waar de brief naar is gestuurd te laten tekenen was absoluut niet toegestaan.
Dit is met grote waarschijnlijkheid nog zo.
Mogelijk heeft de bezorger de huidige richtlijn dat hij of zij zelf mag tekenen bij de bezorging van paketten verkeerd begrepen en gedacht dat dit voor aangetekende poststukken ook geldt.
Naar mijn mening moet deze bezorger een flink standje krijgen of indien de bezorger dit kunstje eerder geflikt heeft in aanmerking komen voor ontslag.

agapon1951
door agapon1951 - Oct 26, 2022 om 12:43
170 Antwoorden / Vragen

Bewijs van versturen en ontvangst? Verstuur je brief aangetekend. Het wordt persoonlijk overhandigd aan de deur, nadat de ontvanger heeft getekend. De inhoud is verzekerd tot € 50 bij verlies of beschadiging.

Het aangetekend versturen van post is niet zonder risico’s en de bewijslast ligt hoog op de verzender. De verzender moet daarom bewijzen dat hij de brief aangetekend naar het juiste adres heeft verzonden en bovendien moet hij ook aanvaardbaar maken dat de brief op de gebruikelijke wijze aan de geadresseerde is aangeboden. Als de gebruikelijke wijze aanvaardbaar is gemaakt, is daarmee komen vast te staan dat 1: de geadresseerde de brief heeft bereikt of 2: dat de geadresseerde de brief bij de aanbieding heeft geweigerd of heeft verzuimd de brief af te halen.

U had dus bij aanbieden van aangetekend schrijven deze moeten weigeren na gecontroleerd te hebben of deze wel voor U bestemd was en alle gegevens klopten.

Bij track and trace loopt dit ook bij regelmaat fout.  Dan krijg je mail dat pakket / brief  is afgegevenen. Adres klopt - naam niet - geen bestelling gedaan -  vervolgens (andere bestelling) ook nog dat het in een naburige dorp is afgegeven enz enz

gr
door gravin2 Oct 26, 2022 om 12:53
24 Antwoorden / Vragen

Heeft u de beginpost gelezen?

En wel hierom
door En wel hierom Oct 28, 2022 om 14:47
1 Antwoorden / Vragen

Er viel niet veel te controleren en te weigeren want de bezorger heeft het stuk onbedoeld gewoon in de brievenbus gegooid (wat bij buitenlandse aangetekende stukken zonder aanvullende  dienst mag tegenwoordig. In dit geval was er wel een aanvullende dienst (handtekening retour kaartje) maar die zat anders dan bedoeld niet op de voorzijde maar minder zichtbaar op de achterzijde).

mo
door mof - Oct 26, 2022 om 13:32
3619 Antwoorden / 3 Vragen

JA, ik heb eens een aangetekende brief aangenomen waar mijn naam niet op stond. Zag ik pas later. Primera wilde die niet terugnemen ... kost hen geld. Klaar. De brief heb ik niet geopend en ligt nog steeds bij mij thuis. U mag de post niet openen (wet op briefgeheim) verder is het niet aan u gericht dus heeft u er geen last van. U kunt het ook gewoon retour afzender, geadresseerde woont niet op dit adres, in de brievenbus stoppen. De fout is niet door mij gemaakt maar door Primera die de naam had moeten controleren met de naam in mijn paspoort. OVerigens, de PostNL bezorger in onze wijk tekent zelf de aangetekende stukken af (volgt uii track and trace overzicht waar de handtekening zichtbaar is). Ik heb nog niet zolang geleden een aangetekend poststuk gewoon in mijn handen gedrukt gekregen en geen handtekening hoeven zetten of me te hoeven legitimeren. (waarvoor handtekening vereist was en slechts aan de geadresseerde mocht worden afgegeven: maw ID controle verplicht).

me
door mein33 - Oct 26, 2022 om 14:32
5658 Antwoorden / 28 Vragen

TS schrijft :  "ik heb vandaag een aangetekende brief in mijn brievenbus ontvangen vanuit het buitenland".

Alleen ik kan, bij nader bezien van de foto, nergens de melding 'aangetekend' (in welke taal dan ook) ontdekken, of zie ik iets over het hoofd ?

rj
door rjw Oct 27, 2022 om 14:29
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Boven de blauwe R op de eerste foto.

En wel hierom
door En wel hierom Oct 28, 2022 om 14:26
1 Antwoorden / Vragen

De R staat inderdaad voor recomande, het internationale symbool voor aangetekend. Daarnaast zie je een streepjescode wat het aangetekende nr is. In dit gavak zie je ook nog de aanduiding  "avis de reception" wat verwijst naar het kaartje achterop, een handtekening retour kaart die na ondertekening retour afzender gaat als bewijs van uitrijking. Zonder dat kaartje had de buitenlandse zending ongetekend in de bus gegooid mogen worden, met dat kaartje niet want die had getekend moeten worden voor het stuk werdt uitgereikt.

Du
door Duc7 - Oct 26, 2022 om 15:08
35 Antwoorden / Vragen

altijd vervelend zulke post die niet voor je bestemd is.

Als je de inhoud een beetje naar beneden klopt komt er een soort van adres in het leesvenster te voorschijn.
zoals ik het nu vaag lees
Staatsanwalt Hof, Berliner Platz 1 95030 Hof en nog wat erachter.

Schrijf op de voorkant retour afzender met het adres erbij en persoon onbekend.

Misschien wel afgeven op een post NL punt, met retour bewijs?

geen idee of dat gratis kan, anders foto maken.
lijkt een officieel document, dus wel handig om het te retourneren, zodat ze jou niet verder lastig vallen :)

succes

ze
door zeemannetje - Oct 26, 2022 om 15:22
120 Antwoorden / 0 Vragen

Voor een aangetekende brief moet je toch tekenen? Hoe kan die dan in je brievenbus terecht gekomen zijn?

Inderdaad gewoon terugsturen eventueel nog met "persoon woont niet op dit adres" (in het engels) erbij.

me
door mein33 Oct 26, 2022 om 17:52
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Waarom in het Engels als de brief retour zou moeten naar onze Oosterburen.

rj
door rjw Oct 27, 2022 om 17:57
3261 Antwoorden / 5 Vragen

@mein33: je weet niet via welke route het terug gaat. En Engels beheerst men overal.

Ge
door GeeJee - Oct 26, 2022 om 15:23
15 Antwoorden / Vragen

Ik ken deze bieven wel. Afzender is deels te lezen en lijkt dat het over een verkeersboete gaat.
Retour is vrijeenvoudig, naar het betreffende adres (Berliner Platz 1, 95030 Hof

Inhoud laat foto van de overtreder en datum, plaats van overtreding zien.
En een contactpersoon om te bellen of mailen.

PR
door PRKeus - Oct 26, 2022 om 18:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

Aangetekend in de bus?? daar moet voor getekend worden!!

Return to sender, maar niet als je daarvoor kosten moet dragen. Dan zou ik m gewoon weggooien.

Bij mij gaan alle bellen af, als ik je bericht lees.

Als er zich mensen aan je deur melden om dit bericht op te halen: NIET doen!! En de ontvangst ervan ontkennen..

ER zijn meldingen van mensen die zaken laten afleveren op iemands adres, zonder dat ze er wonen.. nieuwe oplichtingstruuk

JMA2
door JMA2 Aug 22, 2023 om 23:07
116 Antwoorden / 2 Vragen

Nieuwe oplichtingstruc? Ja misschien nieuw in de jaren 80. Tie en ebeurde dit al.  Alleen kan niemand iets met je et feit dat je een brief mee geeft. Met een pakje ligt dat anders.

mi
door miennaamishaaz - Oct 26, 2022 om 22:50
725 Antwoorden / 1 Vragen

Hiervoor moet u naar het postkantoor/postnl punt gaan, en  vermelden dat deze brief verkeerd is geleverd.

Hiervoor zal dan een nieuwe zending gemaakt worden [er zijn tot zover ik weet voor u geen kosten aan verbonden]

Dit had ik ook een keer gehad [post voor iemand in noord-holland], bij het postnl punt afgegeven en zij hebben hiervoor een speciale "verkeerd geleverd" stikker erop geplakt. en deze in de brievenbus/zak gedaan.

------
Maak wel een foto dat u deze brief hebt afgegeven bij het postkantoor. [indien de zender bij u gaat klagen over waar die brief is] [de kans is klein, maar het kan wel gebeuren]
------

rj
door rjw Oct 27, 2022 om 14:29
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Gewoon met een dikke stift op de enveloppe schrijven "Retour afzender, geaddresseerde onbekend" en dan in de brievenbus gooien is voldoende.

ConnyvdHeijden
door ConnyvdHeijden - Oct 28, 2022 om 01:35
1 Antwoorden / Vragen

Het gebeurt met grote regelmaat dat post NL niet aanbelt maar de postbode zelf tekent voor aangetekende post. Dit is echt niet acceptabel.
Wordt tijd dat post NL er een concurrent bij krijgt. Ze zijn te duur, pakketjes worden ook niet fatsoenlijk afgeleverd. Als je gordijnen van je zaak dicht zijn rijden ze gewoon door nemen niet eens de moeite om aan te bellen terwijl je er ook gewoon woont. Of ze gooien ze gewoon over je poort heen. Kan je aangeven wat je wil als je niet open doet maar zelfs die moeite hebben ze niet. Wat ook gebeurt is dat pakketjes veel langer dan verzender belooft bij post NL in hun opslag blijven liggen waardoor het te laat verzonden wordt

Ha
door Harry-A - Oct 28, 2022 om 07:19
1 Antwoorden / Vragen

Het is inderdaad een aangetekende brief, het rose kaartje is een kaartje bericht van ontvangst die ook getekend had moeten worden en retour naar de afzender zou moeten gaan , de Post heeft hier een grote fout gemaakt maar veel nieuwe Postbezorgers weten dit niet. (Een "oude Postbode")

En wel hierom
door En wel hierom Oct 28, 2022 om 14:15
1 Antwoorden / Vragen

Dit is niet bezorgd door een post.nl postbode of postbezorger want dan had rechtsonder de bij die tak van sport behorende codeerregel moeten staan. Vermoed dat dit exemplaar door de Deutsche Post zelf is bezorgd.

En wel hierom
door En wel hierom - Oct 28, 2022 om 14:01
1 Antwoorden / Vragen

Niet iedereen schijnt te weten dat aangetekende stukken uit het buitenland sinds 2020 gewoon in de brievenbus gegooid mogen worden (ingevoerd om het aantal klantcontacten in coronatijd te minimaliseren). Dat geldt overigens niet voor onderhavig exemplaar want het kaartje op de achterkant is een "handtekening retour" kaart die door de ontvanger moet worden getekend waarna de bezorger het kaartje terug stuurt naar de afzender (retouradres staat als het goed is op dat kaartje). Dit exemplaar is dus ten onrechte in de brievenbus beland. Ik kan niet beoordelen of dit stuk door post.nl of door de Deutche Post is bezorgd. Voor retourneren zou ik het adres doorhalen, "person unknown at this address" erbij schrijven en dan inleveren bij een post.nl servicepoint (kan ook de buitenbus op straat zijn).

Ke
door Kees T10 - Oct 28, 2022 om 14:06
5 Antwoorden / Vragen

Ik zou maar gewoon retour afzender doen en de groeten ermee;-)

Re
door Reinier182 - Aug 23, 2023 om 10:49
160 Antwoorden / Vragen

Waarom heb je er voor getekend en niet geweigerd aan de deur? Dan had je deze vraag niet hoeven stellen. Nu is het afwachten en uitzoeken wat voor gevolgen het accepteren heeft. Zou er zeker mee terug gaan of even bellen naar het bedrijf die het bezorgd heeft voor meer informatie en welke stappen nodig zijn.