So
door Soltramogas122 Apr 30, 2017 om 02:30
Geldzaken & recht

Aangifte tegen cyberdiefstal en hacking?

Hallo,

Mijn gmail account en Habbo account zijn dus gehackt, hier heb ik erop wat er precies is gehackt.
Habbo Account: 7500cr (€750.- aan waarde).
Gmail account: Privé gegevens (Adres/naam etc.)
Heeft aangifte doen zin, heb ik kans op schadevergoeding en krijgt de dader straf?

2291 7 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Apr 30, 2017 om 07:20
16845 Antwoorden / 108 Vragen

Wat denkt uzelf? Uw onderbuik gevoelens zullen wel goed zijn. M.a.w. Habbo account/hacking, denk echt niet dat er kans is op schadevergoeding en de 'dader' krijgt geen straf. Wie wel....Niet vergeten dat u in Nederland woont....

jo
door jorisw Apr 30, 2017 om 10:26
4340 Antwoorden / 1 Vragen

In Nederland zijn de straffer gemiddeld hoger dan in de meese andere Europese landen...

tijger1
door tijger1 Apr 30, 2017 om 11:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ach ja, daarom willen Nederlandse boeven die in het buitenland gevangen zitten, graag hun verdere straf in Nederland uitzitten. Wordt de rest meteen kwijtgescholden.

tenormin
door tenormin May 1, 2017 om 06:47
16845 Antwoorden / 108 Vragen

@jorisw, zou dan graag een link willen lezen in welke Europese landen de straffen hoger zijn. Is gewoon niet waar.  Wat tijger1 gisteren al schreef, dat is wel waar.

tijger1
door tijger1 - Apr 30, 2017 om 08:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heeft aangifte doen zin? Niet echt maar kan geen kwaad.

Schadevergoeding? Nee.

Dader straf? Nee.

Cookies
door Cookies Apr 30, 2017 om 10:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Aangifte doen van een gehackt account? Ze zien je aankomen daar op het bureau.

tijger1
door tijger1 Apr 30, 2017 om 10:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is toch leuk voor die agenten? :-)) Weer eens iets anders dan moord of doodslag , of aangifte van een niet ontvangen product.:-))

ne
door neodutchio - Apr 30, 2017 om 09:09
5164 Antwoorden / 12 Vragen

Heeft dit iets te maken met uw andere vraag? Dat er iemand zit die om persoonsgegevens vraagt? En heeft u die gegevens domweg gegeven?

En sorry dat ik het zeg, € 750 in een spel zitten nu? U gooit uw geld in en bodemloze put.

jo
door jorisw Apr 30, 2017 om 10:27
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is het verschil met geld stoppen in andere hobby's? Ik ken mensen van 60 die ieder jaar een nieuwe Pinarello kopen om rondje van 30km door de polder te fietsen.

ne
door neodutchio Apr 30, 2017 om 10:35
5164 Antwoorden / 12 Vragen

Een fiets die altijd nog waarde heeft is iets anders als een computerspel waar je niets uit kunt halen. Zal wel aan mij liggen, maar we zijn dan verdomd rijk in Nederland als we daar zoveel geld in kunnen pompen.

Cookies
door Cookies Apr 30, 2017 om 10:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....maar we zijn dan verdomd rijk in Nederland als we daar zoveel geld in kunnen pompen..... Of we hebben verdomd hoge schulden.;-))

ne
door neodutchio Apr 30, 2017 om 10:52
5164 Antwoorden / 12 Vragen

@carola83, ik zou het mij bijna niet durven voor te stellen, geld lenen voor een spel, of onnodige aankopen. Maar ja, zonder dat had dit forum waarschijnlijk ook geen bestaansrecht.

fa
door familyman - Apr 30, 2017 om 09:16
888 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft aangifte doen zin, Weinig, maar je kan het proberen,
heb ik kans op schadevergoeding? Weinig, ze moeten eerst de dief vinden,
 en krijgt de dader straf? weinig, ALS die al gevonden wordt. Op dit soort zaken wordt niet direct het hele politieapparaat ingezet.

marita5
door marita5 - Apr 30, 2017 om 09:23
11529 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Soltramgas122

Heeft aangifte doen zin, heb ik kans op schadevergoeding en krijgt de dader straf?

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels ..

https://help.habbo.nl/hc/nl/articles/221159448-Aangifte-doen-Hoe-werkt-het-

https://help.habbo.nl/hc/nl/articles/221159468-Een-Habbo-speler-doet-aangifte-Wat-moet-ik-doen-

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 30, 2017 om 10:19
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U heeft beide accounts dus behoorlijk slecht beveiligd.
Leg mij eens uit wat ze met een gehackt Habbo account kunnen. Ze kunnen die €750 die u erin heeft zitten niet verzilveren. En hoezo heeft u uw privégegevens in Gmail staan, mailt u zichzelf met uw eigen gegevens?
Als ik met een ander apparaat op Gmail inlog krijg ik direct een mailtje met de vraag of dit klopt, zo nee dan klikt u dat aan en wordt het andere apparaat de toegang ontzegd.
Ik denk dat u onzorgvuldig bent geweest en niet echt bent gehackt. De zogenaamde hacker heeft gewoon uw informatie gebruikt .

jo
door jorisw Apr 30, 2017 om 10:28
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Jij stuurt nooit eens een mail met je adresgegevens in de signature?

ne
door neodutchio Apr 30, 2017 om 10:38
5164 Antwoorden / 12 Vragen

Zie de andere vraag van ts. Er zit iemand op habbo die zich voordoet als beheerder en vraagt om prive gegevens. Als je zelf deze gegevens geeft ben je al fout bezig. Heeft dus niets met hacken te maken.

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 30, 2017 om 11:35
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Jorisw, scherp, daar had ik inderdaad niet bij stilgestaan maar dan nog wat kan een zogenaamde hacker hiermee, dit gebeurt zo vaak.

aurora1
door aurora1 - Apr 30, 2017 om 19:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Doet u wel aan beveiliging van uw pc en met sterke wachtwoorden?
Heeft u al contact met Habbo gezocht gezien uw eerdere vraag?