El
door ElisaL Mar 28, 2018 om 12:10
Geldzaken & recht

Aanmaning abonnement

Hallo, ik had via een leverancier van medische hulpmiddelen een abonnement op een tijdschrijft van een patiëntenvereniging. Nu zou dit sinds 2016 niet meer door hun betaald worden en krijg ik hiervoor een aanmaning van deze vereniging. Zij beweren dat de leverancier indertijd bericht heeft gestuurd dat het abonnement niet meer door hen werd vergoed. Ook de vereniging zou een brief hebben gestuurd waarin zij aan zouden hebben gegeven dat ik het abonnement op dat moment stop kon zetten indien ik het niet op persoonlijke titel voort wilde zetten. Ik kan mij deze brieven echter niet meer herinneren. De vereniging heeft nu aangegeven het abonnement per 1 juli 2018 stop te willen zetten, maar eist dus betaling van het achterstallige abonnementsgeld.
Kunnen zij dit eisen, terwijl ik in de veronderstelling was dat het abonnement nog steeds door de leverancier betaald werd? Ik heb nooit een handtekening gezet of bevestiging gegeven van het abonnement. Moet de vereniging niet bewijzen dat ik de brieven ontvangen heb?

Alvast dank.

Vriendelijke groet, Elisa

1380 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 28, 2018 om 12:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is toch niet een vereniging van Alzheimer patienten?:-))

Laat die vereniging en die leverancier maar aantonen dat zij die brieven hebben gestuurd.

ho
door holy53 Mar 28, 2018 om 12:35
68 Antwoorden / 1 Vragen

Beetje flauwe reactie!

edrick3
door edrick3 Mar 28, 2018 om 12:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ach, grapje moet kunnen, toch? ;-)

boppe1943
door boppe1943 Mar 28, 2018 om 18:30
1129 Antwoorden / 98 Vragen

@tijger1:
Het is toch niet een vereniging van Alzheimer patienten?:-))

:-(((

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 28, 2018 om 12:47
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Ik denk eerder dat de leverancier alleen aan de vereniging een bericht gestuurd heeft en deze wilde de klanten het abonnement laten houden maar daar betaalt de vereniging dan niet voor.Het is moeilijk te bewijzen dat u die brief van de vereniging destijds niet hebt ontvangen zodat u kon opzeggen. Vind het wel merkwaardig dat u nu pas een aanmaning krijgt terwijl er al sinds 2016 geen abonnementsgeld is ontvangen.

Gr
door Grunn1 Mar 28, 2018 om 13:34
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Inderdaad een vreemde gang van zaken, normaal betaal je abonnements kosten vooraf. Niet betalen betekend dan ook vaak niet ontvangen.

tijger1
door tijger1 Mar 28, 2018 om 13:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je kunt natuurlijk nooit bewijzen dat je iets NIET hebt ontvangen. Zij moeten bewijzen dat u dat wel hebt.

En daar pas mee in maart 2018 mee aankomen, kan niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 28, 2018 om 16:47
16861 Antwoorden / 202 Vragen

U had een abonnement via een leverancier en niet via de p.vereniging.
Met als uitgangspunt dat u niet op de hoogte was dat dit door HEN, de patientenvereniging, werd betaald, kan de vereniging u op geen enkele wijze aanspreken voor een eventuele nabetaling. U had dan, opnieuw opbasis van het uitgangspunt geen enkele overeenkomst of verplichting met die vereniging.

'Laat u niet gek maken' indien men met een nadere vordering komt en zo er onverhoopt toch een deurwaarder zou komen ook niet. Degene die eist bewijst is nog altijd regel. Bij een eventuele procedure bij de kantonrechter zal men 'nat gaan' maar zo daarvan sprake zou komen, vraag dan advies bij het juridisch loklet.

panter22
door panter22 - Mar 28, 2018 om 18:14
6599 Antwoorden / Vragen

Kreeg je bij aanschaf van een medisch hulpmiddel een jaarabonnement kado.
Ik kan mij niet voorstellen dat de leverancier elk jaar opnieuw het abonnementsgeld gaat betalen.
Heb je al met die leverancier gesproken over dit abonnement.
Heb je de voorwaarden nog?
Je hebt wel toestemming verleend voor het abonnement, ook al was het destijds gratis voor jou.
Ongetwijfeld heeft de patientenvereniging de aanmelding nog wel hebben en de voorwaarden.