Em
door Emma Boom Sep 8, 2020 om 13:30
Geldzaken & recht

Aanmelding mislukt!

Ik heb tot tweemaal toe geprobeerd het platform GIBO te bereiken via spoofing@oban.nl maar kreeg telkens mijn bericht onbestelbaar retour! Wat nu?

1892 6 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Sep 8, 2020 om 13:44
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Inderdaad vreemd. Misschien komt er zo iemand die misschien een alternatief email adres heeft voor u.

Donuts
door Donuts - Sep 8, 2020 om 14:00
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb het voor u geprobeerd, mail wordt gewoon afgeleverd. U zet toch niet per ongeluk een punt achter het e-mailadres?

Kan ook dat de mailbox overvol was. In het bericht dat u terug kreeg, staat de reden waarom de mail niet kon worden afgeleverd.

tenormin
door tenormin Sep 8, 2020 om 14:57
16859 Antwoorden / 108 Vragen

@sprietje, heb, na jouw tip, het ook geprobeerd. Inderdaad niets terug ontvangen van Mail Server. Misschien inderdaad de overbodige punt?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 8, 2020 om 15:57
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Welke inlognaam voert u in. Als ik zoek naar GIBO platform vind ik deze GIBO website  en krijg dan de info daarvan. Als ik de naam ingeef die u noemt (spoofing@oban.nl) zie ik echter dit https://www.plusonline.nl/veilig-online/oplichters-actief-met-nieuwe-truc-spoofing en dat is duidelijk info betreffende spoofing (zoalos ook nog afgelopen zaterdag in de Kassa uitzending als iets dat steeds meet wordt benut om 'geld achter over te drukken' met valse i-net meldingen en dergelijke.

Dus toch ook de vraag: wat bedoelt u nu? (edit) bedoelt u deze? https://www.security.nl/posting/665438/Platform+Spoofing+wil+dat+banken+slachtoffers+telefoonspoofing+vergoeden

diumenge
door diumenge Sep 8, 2020 om 18:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wederom een site gevonden die niets, maar dan ook niets met de vraag te maken heeft. Knap hoor.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 8, 2020 om 23:32
16887 Antwoorden / 202 Vragen

@DIUMENGE, raar maar echt waar, de site die ik aangaf vond ik met het ingeven van de door Ts gegeven naam.  Ik kan daar helaas niets anders van maken. Het lijkt dus een probleem met de door mij benutte browser Yahoo te zijn omdat ik o.a. uit de reactie van @TENORMIN begrijp dat zij iets anders vond . Hoe dan ook is hetgeen ik gaf een verwijzing naar het platform telefoonspoofing dus zo gek is mijn reactie dus niet. Opvallend dat ik nu met Bing hetzelfde resultaat heb bij het ingeven van spoofing@oban.nl. Zie ook de reactie van u zelf van 18:59.

Ik zie inmiddels ook een reactie van KLAAS WILLEMS SPOOFING@OBAN en dat kan betekenen dat dit nog niet met een zoeknaam te vinden is.

diumenge
door diumenge Sep 9, 2020 om 08:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat je een site hebt gevonden met dezelfde naam/afkorting wil nog niet zeggen dat iets met elkaar te maken heeft, meer hondjes heten Fikkie. Je geeft een link naar de website van een of andere Belgische school waar ook GIBO in voorkomt. De vraag gaat inderdaad over spoofing en de GIBO driehoek heeft daar dus helemaal niets mee te maken. Denk toch eens na voor je het eerste de beste Google resultaat hier plaatst, dat heeft niets met de gebruikte zoekmachine (geen browser) of wat dan ook te maken.

Ook uit de reacties van Tenormin, Klaas Willems en die van mij trek je volledig verkeerde conclusies. Het e-mail adres was zaterdag al gevonden en TS geeft simpelweg aan dat de mail aan dat adres niet ontvangen werd, dit wordt door Klaas Willems bevestigd want de mailbox was vol.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 9, 2020 om 09:47
16887 Antwoorden / 202 Vragen

@DIUMENGE, OK! Maar heeft u de laatste zin van mijn reactie van 23:32 niet gezien? Daar bevestig ik dat toch ook in feite. Met het ingeven van de zoeknaam in een browser is SPOOFING@OBAN kennelijk niet te vinden. En daar kan ik dan toch niets anders van maken.
Waarom deze conclusie van uit hetgeen ik in de eerste zin van mijn reactie van 15:57  aangeef? Daarmee geefi ik toch alleen aan dat ik bij zoeken met de zoeknaam uitkom bij een Gibo site. Ik nam aan dat uit het vervolg al had kunnen blijken dat dat dus niet de goede was.

 Ik herhaal nu toch maar even de eerste zin die ik schreef: 'Welke inlognaam voert u in. Als ik zoek naar GIBO platform vind ik deze GIBO website  en krijg dan de info daarvan'. M.i. toch helder dat ik daarmee aangaf dat het kennelijk niet een goede verwijzing is, ik vraag toch naar de inlognaam die Ts aanggaf?

diumenge
door diumenge Sep 9, 2020 om 11:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat is het nut van iets vinden, melden en in diezelfde reactie aan te geven dat het melden daarvan onjuist was. Het is hier niet nodig om je inspanningen te verantwoorden. Dat hele 'denkproces' dient plaats te vinden alvorens een reactie te plaatsten.

Net als die opmering 'Welke inlognaam voert u in.', waar slaat dat op? TS geeft aan te mailen naar een e-mail adres en een melding te ontvangen dat de mail niet aankomt. Wat heeft dat met een inlognaam te maken?

De hele reactie voegt helemaal niets toe aan de vraag van TS.

tenormin
door tenormin - Sep 8, 2020 om 16:03
16859 Antwoorden / 108 Vragen

@emmaboon, had het als test ook naar spoofing@oban.nl verzonden. Krijg een heel antwoord terug, inclusief veel verwijzingen, dus met voorbeeldbrief e.a. papierwerk,dus u moet iets fout gedaan hebben. Omdat ik alleen test had geschreven kwam mijn mail in hun spam box terecht. Maar ze antwoorden dus wel.

diumenge
door diumenge - Sep 8, 2020 om 18:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Op basis van de uitkomst van verschillende tools om het e-mail adres te checken lijkt er wel iets aan de hand met het adres. Krijg een melding van greylisting, een soort anti-spam maatregel. Probeer het anders eens vanaf een ander e-mail adres.

Kl
door Klaas Willems - Sep 8, 2020 om 19:36
1 Antwoorden / Vragen

Helaas was mijn mailbox helemaal volgelopen. Heel veel reacties op de uitzending van Kassa van afgelopen zaterdag. Tussen maandag 7/9 17.00 uur en dinsdag 10.00 uur was er geen mailverkeer mogelijk. Inmiddels is alles hersteld. Meldt je alsnog aan en we sturen je de nodige informatie toe.

m vr gr
Klaas Willems spoofing@oban.nl