th
door theoben Nov 23, 2010 om 16:13
Geldzaken & recht

Achteraf betalen

goedenmiddag,
ik ben een regelmatige klant bij wehkamp.
altijd tevreden goede service,
maar wat gebeurt er sinds 22-11 2-10?"
als ik iets bestel en achteraf betaal(wat ik al jaren doe) moet ik daarvoor nu ineens €2.50 betalen!! dit is toch van de zotte? vind U ook niet?
kassa voor wehkamp, hoeveel transacties per dag????
graag een reactie
groet r.k.

4954 42 Rapporteer

birdies
door birdies - Nov 23, 2010 om 16:27
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.....graag een reactie.......

Wat voor reactie? Je hebt meerdere keuzes:

1. Niet meer kopen bij Wehkamp
2. Vooraf betalen via ideal
3. Achteraf betalen met 2,50 extra kosten

Het mag wat ze doen, dus daar kan je verder niks mee.

th
door theoben - Nov 23, 2010 om 16:50
5 Antwoorden / 2 Vragen

tja het is gewoon een bron van extra inkomsten en volgens mij mag dat niet
we praten hiet over TONNEN per jaar waar ze niets voor hoeven te doen.
zo lust ik er ook wel een

stacey
door stacey - Nov 23, 2010 om 16:54
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=theoben schreef op dinsdag 23 nov 2010, 16:50]tja het is gewoon een bron van extra inkomsten en volgens mij mag dat niet
we praten hiet over TONNEN per jaar waar ze niets voor hoeven te doen.
zo lust ik er ook wel een

Dat is onzin, het zijn kosten voor de acceptgiro ( verwerking) en dat Kost veel geld, de banken maken daar wellicht tonen per jaar winst op niet wehkamp die de bank moet betalen voor verwerking acceptgiro`s........

Maar als je een andere koop/betaalmethode kiest dan heb je deze kosten niet.

sy
door sylli - Nov 23, 2010 om 17:03
250 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=theoben schreef op dinsdag 23 nov 2010, 16:13]
maar wat gebeurt er sinds 22-11 2-10?"
als ik iets bestel en achteraf betaal(wat ik al jaren doe) moet ik daarvoor nu ineens €2.50 betalen!! dit is toch van de zotte? vind U ook niet?
kassa voor wehkamp, hoeveel transacties per dag????
graag een reactie
groet r.k.

Ik dacht: huh?! en heb er meteen mijn overzicht erbij gepakt wat ik vandaag heb binnengekregen, maar daar staat helemaal niks over extra kosten hoor.
Weet u zeker dat die € 2,50 niet iets administratiefs ofzo is, zoals voor betaling per acceptgirokaart?

marcel75
door marcel75 - Nov 23, 2010 om 17:04
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Daarnaast moet bij achterafbetaling Wehkamp het bedrag voorfinancieren. Enig idee wat dat kost? En die kosten worden over alle klanten omgeslagen. Ook niet netjes. Je betaald nu eigenlijk verkapt rente.

druifje01
door druifje01 - Nov 23, 2010 om 17:25
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Onder het kopje "Geldzaken" op de Wehkamp-site vind je de toelichting van de maatregel.

birdies
door birdies - Nov 23, 2010 om 17:39
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......zoals voor betaling per acceptgirokaart? .....

Daar gaat het om inderdaad.

stacey
door stacey - Nov 23, 2010 om 17:59
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Begrijp sowieso dat eeuwige gezever niet ;-(
Het staat aangegeven dus als het je Niet bevalt gewoon niet bestellen.
Je bent ook Niet verplicht bij Wehkamp iets te kopen ......
Dan moet je maar gewoon een winkel binnenstappen en daar zonder extra kosten kopen
wat je hebben wilt........

Ja en kom maar weer op met die rode duimen hoor, kost hier niets (extra) ;-)

birdies
door birdies - Nov 23, 2010 om 19:50
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......Ja en kom maar weer op met die rode duimen hoor, kost hier niets (extra) ;-)......

Ha, ha, die hebben ze lekker aan mij gegeven (ja mensen ga ook nu vooral rustig jullie gang).;-)

........Begrijp sowieso dat eeuwige gezever niet ......

Ik ook niet: gezeur en gezever om niks. Niemand is tenslotte verplicht bij Wehkamp te kopen. Maar ja, Nederlanders moeten blijkbaar altijd iets te zeuren hebben, hebben ze niks om over te zeuren, gaan ze het wel zoeken.

druifje01
door druifje01 - Nov 23, 2010 om 19:55
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Wordt tijd dat de zon weer gaat schijnen. Maar het is wel zo dat deze € 2.50 - maatregel tamelijk nieuw is.

a_
door a_janssen - Nov 26, 2010 om 13:50
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het ook belachelijk. Dit onderscheidde hen juist van de concurrentie. Mijn vrouw bestelt regelmatig bijv. voor 600 euro aan kleding. Zoekt dan de kleding uit die ze leuk vindt (in de maten uit die haar passen) en stuurt de rest terug. Het is natuurlijk onzin om eerst 600 euro voor te schieten om vervolgens voor bijv. 100 euro te kopen. Aan de andere kant vind ik het ook duur als je voor deze service van Wehkamp 2,50 moet betalen.

Daarom heb ik een truc bedacht om het te omzeilen. Laat zo veel mogelijk mensen van deze truc weten, dan is deze onzin regeling zo afgeschaft.

Truc: Bestel de artikelen waaruit je wilt kiezen. Stuur alles terug (zo hoef je de 2,50 niet te betalen). Bestel nu alleen de artikelen die je echt wilt hebben en betaal die wel meteen via iDEAL

ee
door eelcodev - Nov 27, 2010 om 13:24
13 Antwoorden / 1 Vragen

Het hele idee van een postorderbedrijf is dat je op zicht de producten krijgt en deze achteraf betaalt. Wehkamp heeft echter 'in het geniep' kosten ingevoerd voor achteraf betalen. Zoals gezegd: als je naar een winkel gaat hoef je ook niet eerst 600 euro aan kleding te kopen, te passen en dan 500 euro terug te gaan vragen voor de kleding die niet goed is, en deze 500 euro pas na een maand terug te krijgen (samengevat uit andere reacties).

Had Wehkamp dit eerder/duidelijker gemeld, dan was het wellicht anders geweest, maar deze 'valuterings'truc die in het geniep is ingevoerd stuit ons tegen de borst.

Wat meer is: Als je wat besteld hebt, zitten er verzendkosten aan. Pas ná het betalingsproces (iDeal omdat ik uit principe weiger ineens 2,50 extra te betalen) krijg je dan te zien dat je 'gratis' je pakketje kunt ophalen bij een DHL punt. Wil je het thuisbezorgd hebben, dan kost dat €1,- extra. 's Avonds thuisbezorgd is €2,- extra. Ophalen bij DHL punt is vaak in het centrum, met bijbehorende parkeerkosten.
Deze gang van zaken is te vergelijken met het volgende:
Je neemt een abonnement op een krant. Je sluit een contract, en vervolgens krijg je te horen: oh ja, om klantvriendelijker (krantvriendelijker?) te zijn hebben we besloten dat je die krant gratis kunt ophalen bij de kiosk in het centrum. Wat? U wilt hem bezorgd hebben? OK, dan komt er 0,30 bij. Oh, ook nog op dezelfde dag dat hij uitkomt? Sorry, maar dat kost nog eens 0,30. Oh, omdat het een ochtendblad is, het liefst ook nog vóór 7:30 uur? Sorry, maar dat kost dan nog eens 0,50…

Dit is wat Wehkamp doet. Het lijkt misschien om (relatief) kleine bedragen te gaan, maar het gaat hier vooral om het principe.

Totdat Wehkamp zijjn dwalingen inzien, kunnen we alleen maar doen wat a_janssen hierboven voorstelt (geniaal trouwens, bestel dan ook gelijk artikelen waar je niet uit wilt kiezen, maar die gewoon leuk zijn om een keertje gezien te hebben of zo :-P), of Wehkamp van je ongenoegen op de hoogte stellen (vrij naar Brigitte Kaandorp):
En, meneer Wehkamp, Dit, meneer Wehkamp, is, meneer Wehkamp, NIET, meneer Wehkamp, klantvriendelijk, meneer Wehkamp!!!!!!
We verzoeken u, meneer Wehkamp, dan ook om onze gegevens uit uw klantenbestand te halen, meneer Wehkamp!!!

sonjaatje
door sonjaatje - Nov 27, 2010 om 13:28
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Een kennis van mij koopt veel bij Wehkamp maar heeft nu zoiets van laat maar ik koop het voortaan wel gewoon in de winkel.
Samen met de verzendkosten wordt het gewoon te duur.
Denk wel dat dit klanten gaat kosten.

mr
door mriet - Nov 29, 2010 om 14:11
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben/was een goede klant bij Wehkamp en heb ook geklaagd over de 2,50.
Ik wil niet alles wat niet goed is betalen en afwachten wanneer het geld terugkomt. Ik heb ze voorgesteld om als je binnen een week na aflevering van de goederen betaald, je geen extra kosten krijgt. Je hebt dan de tijd om terug te doen wat je wil en hun krijgen het geld sneller. Ze hoeven trouwens ook helemaal geen acceptgiro te sturen: gewoon via de mail een rekeningoverzicht.

marcel75
door marcel75 - Nov 29, 2010 om 14:15
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Ik denk dat ik binnenkort ook maar bij de slager en de bakker ga vragen om achter te betalen. Als het vlees me bij thuiskomst toch niet aanstaat, breng ik het gewoon terug. Blijkbaar meent menig Wehkamp-klant dat dat normaal is.

sonjaatje
door sonjaatje - Nov 29, 2010 om 14:27
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Het is al zo sinds Wehkamp bestaat dus voor de vaste Wehkamp klant is dit inderdaad normaal.

ee
door eelcodev - Nov 29, 2010 om 14:29
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=marcel75 schreef op maandag 29 nov 2010, 14:15]Ik denk dat ik binnenkort ook maar bij de slager en de bakker ga vragen om achter te betalen. Als het vlees me bij thuiskomst toch niet aanstaat, breng ik het gewoon terug. Blijkbaar meent menig Wehkamp-klant dat dat normaal is.
Zoals eerder gezegd: Dit is het hele idee achter postorderbedrijven. Ze hebben zich jáááááren lang geprofileerd met de slogan: "bestel, en houdt wat je leuk vindt, betaal daarna wat je houdt".

Wat jij hier zegt is natuurlijk complete onzin, dat weet je zelf ook. Appels en peren hier. De insteek van een postorderbedrijf of een versmarkt (bakker, slager, groenteboer) is totaal niet te vergelijken.

Andere postorderbedrijven kunnen het wel klantvriendelijk oplossen, waarom Wehkamp dan niet?

En om nog even terug te komen op je bakker/slager verhaal: stel je bestelt bij de slager een pondje biefstuk. Je rekent af, en als je je vlees verwacht zegt de slager ineens: Oh, wilde je het ingepakt hebben in een stukje plastic of papier? dat kost dan nog eens €1,- extra. NA het betalen dus! en dat is wat Wehkamp doet met zijn verzendkostenverrekening. Na het betalen wordt doodleuk gemeld dat je het zelf moet ophalen bij een DHL punt, en anders moet je nog extra betalen. Nou, deze jongen gaat dan écht naar een andere slager. Als jij bij die slager wilt blijven, ga je gang, maar val dan niet mensen aan die wél zinnig kunnen denken.

marcel75
door marcel75 - Nov 29, 2010 om 14:37
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Bij Bol werkt dat al zo sinds de invoering.

En vroeger kwam de melkboer ook nog langs de deur. Nu moet het zelf gaan halen. Kost je dus vervoerskosten. Die wil ik dan vergoed krijgen van de melkboer. De redenering: "vroeger ging het ook zo en toen was alles veel beter" is vooral goed voor mensen die niet open (willen) staan voor de kostprijs. Want wat houd je tegen om het zelf op te halen? Ik moet ook naar een winkel, daar kleding passen en meteen afrekenen. Ik vind het ook niet meer dan logisch dat niet de ondernemer het financiële risico hoeft te hebben. De consument kan toch ook gewoon betalen en bij annulering geld teruggestort krijgen? Zo gaat het bij andere winkels (ook postorderbedrijven) ook.

Maar ik heb voor Wehkamp de nog betere oplossing: verhoog gewoon de prijs met € 2,50. Lekker ondoorzichtig en niet opvallend! Moet je eens zien wat ze dan verdienen. Zijn ze een keer een beetje transparant, is het weer niet goed.

ee
door eelcodev - Nov 29, 2010 om 15:14
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=marcel75 schreef op maandag 29 nov 2010, 14:37]Bij Bol werkt dat al zo sinds de invoering.

Precies! Zo werkt het al sinds de invoering. Men heeft zich zo in de markt gezet, met het gemak van thuiswinkelen met achterafbetalen, en nu wordt ineens stilletjes dat veranderd. Bol.com heeft het vanaf het begin gezegd, die heeft zich niet ineens anders geprofileerd.
Nogmaals: als jij bij de slager ineens moet betalen om je vlees verpakt mee te krijgen in plaats van een bloederig lapje in je binnenzak te moeten stoppen, dan ga je toch ook protesteren? Dan denk je toch ook niet: "ach, die arme ondernemer moet toch ook die schaaltjes en plasticfolie kopen? logisch dat hij die kosten nu geheel doorberekent aan mij! Wat een toffe slager!"
Nee, je gaat ergens anders kijken en je vertelt aan de mensen dat die slager wel ineens heel raar gaat doen!

a_
door a_janssen - Nov 29, 2010 om 15:29
3 Antwoorden / 0 Vragen

@marcel75
Wat een onzin vergelijking. Daar moet de Wehkamp het juist van hebben. Ze willen concurreren met 'normale' kledingzaken, met als toegevoegde waarde dat men de deur niet uit hoeft. In een kleding zaak kun je toch ook een boel kleding proberen zonder er eerst voor te moeten betalen.

ee
door eelcodev - Nov 29, 2010 om 15:34
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=a_janssen schreef op maandag 29 nov 2010, 15:29]@marcel75
Wat een onzin vergelijking. Daar moet de Wehkamp het juist van hebben. Ze willen concurreren met 'normale' kledingzaken, met als toegevoegde waarde dat men de deur niet uit hoeft. In een kleding zaak kun je toch ook een boel kleding proberen zonder er eerst voor te moeten betalen.
Precies!
Ik stel me Marcel al bij de slager voor: Dag slager, ik wil graag een stukje vlees. Dat kan meneer, wat wilt u? Biefstuk of hamlap? Dat wordt dan 128,93 voor 6 stukjes biefstuk en 5 stukjes hamlap. Oh, u wilt alleen maar dát ene stukje omdat die er het best uit ziet, en wilt die andere niet? dan krijgt u over een maand 108,42 teruggestort op uw rekening :-P

dobby
door dobby - Nov 29, 2010 om 15:45
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=eelcodev schreef op maandag 29 nov 2010, 14:29]
En om nog even terug te komen op je bakker/slager verhaal: stel je bestelt bij de slager een pondje biefstuk. Je rekent af, en als je je vlees verwacht zegt de slager ineens: Oh, wilde je het ingepakt hebben in een stukje plastic of papier? dat kost dan nog eens €1,- extra. NA het betalen dus! en dat is wat Wehkamp doet met zijn verzendkostenverrekening. Na het betalen wordt doodleuk gemeld dat je het zelf moet ophalen bij een DHL punt, en anders moet je nog extra betalen. Nou, deze jongen gaat dan écht naar een andere slager. Als jij bij die slager wilt blijven, ga je gang, maar val dan niet mensen aan die wél zinnig kunnen denken.

Sorry - ik koop zelden bij Wehkamp, maar ik kan me toch niet echt indenken dat dit klopt - dat je NA het betalen *NOG* een betaling moet doen? Dus twee keer transactiekosten (wie die dan ook betaalt), extra lastige administratie bij Wehkamp? Weet je echt heel zeker dat je NA het betalen NOG een keer zou moeten betalen??

li
door lizmol - Nov 29, 2010 om 15:51
61 Antwoorden / 5 Vragen

Als je bij de slager verpakkingsmateriaal moet gaan betalen, dan neem je toch gewoon een tupperware bak mee, hahahaha !!!

marcel75
door marcel75 - Nov 29, 2010 om 16:00
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Als we het nu toch over de slager gaan hebben: let eens goed op hoe vlees gewogen wordt. Met bakje en al bij de meeste slagers! Je betaald dus behoorlijk voor het stukje plastic. Namelijk tegen de kiloprijs van het soort vlees dat je koopt!

ee
door eelcodev - Nov 29, 2010 om 16:31
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=marcel75 schreef op maandag 29 nov 2010, 16:00]Als we het nu toch over de slager gaan hebben: let eens goed op hoe vlees gewogen wordt. Met bakje en al bij de meeste slagers! Je betaald dus behoorlijk voor het stukje plastic. Namelijk tegen de kiloprijs van het soort vlees dat je koopt!
Nou, dan zou ik als ik jou was maar niet meer naar die dure slager gaan. Je weet de vergelijking wel iedere keer erg scheef te trekken hè? :-P
OK, dan wordt dat bakje meegewogen. Stel je voor dat hij dan nog ineens zou zeggen: ja, dat bakje is wel meegewogen, maar als je het toch wilt hebben kost dat €1,- extra. En de folie die eromheen gaat is €0,50 wegens klantvriendelijkheid. Dát zie je de meeste slagers niet doen, toch? En dat is wat Wehkamp nu dus ineens wel doet zonder dat duidelijk te maken.

[quote=dobby schreef op maandag 29 nov 2010, 15:45]Sorry - ik koop zelden bij Wehkamp, maar ik kan me toch niet echt indenken dat dit klopt - dat je NA het betalen *NOG* een betaling moet doen? Dus twee keer transactiekosten (wie die dan ook betaalt), extra lastige administratie bij Wehkamp? Weet je echt heel zeker dat je NA het betalen NOG een keer zou moeten betalen??

Ja, ik heb net een bestelling gedaan, en pas ná de betaling (waarbij een post van €4,95 verzendkosten staat) krijg je de melding dat je je pakketje kunt ophalen bij een DHL servicepoint 'bij u in de buurt, zodat u het kunt ophalen wanneer u wilt. Wilt u het pakketje echter thuisbezorgd hebben, dan komt er €1,- extra kosten bij. Betreft het een avondbezorging, dan zijn de extra kosten €2,-'. Echt, ik verzin dit niet! Ik heb Wehkamp dan ook verzocht mijn gegevens te wissen en mij als klant uit te schrijven totdat ze weer klantvriendelijk kunnen zijn. Genoeg andere postorderbedrijven die wél doen wat ze al jaren beloven...

erik008
door erik008 - Nov 29, 2010 om 16:54
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Wehkamp wil gewoon van die ouderwetse acceptgiro af en ontmoedigd dit met kosten.
Vooruitbetalen via Ideal heeft voor hun veel meer voordelen.

a_
door a_janssen - Nov 29, 2010 om 16:58
3 Antwoorden / 0 Vragen

Van mij mogen ze € 2,50 extra rekenen voor die acceptgiro. Ik hoef die acceptgiro niet. Het gaat mij erom dat achteraf betalen op zich niets moet kosten. Ik vind het prima om achteraf met iDEAL te betalen, het geld over te schrijven of via een eenmalige machtiging (als dat dan wel gratis is).

ee
door eelcodev - Nov 29, 2010 om 17:17
13 Antwoorden / 1 Vragen

@erik008, @a_janssen: precies! voor mij hoeft die acceptgiro ook niet, kan makkelijk via iDeal achteraf, of via bankoverschrijving, of electronische acceptgiro, of via rekeningoverzicht of zo.
Vooruitbetalen heeft voor Wehkamp het voordeel dat ze zo via valutering enorm veel extra inkomsten binnenkrijgen. Zoals eerder genoemd door iemand: als je voor 600 euro kleding op zicht bestelt, en je daarvan slechts 100 euro afneemt, dan heeft Wehkamp toch lekker minstens een maand lang de rente van die 500 euro. En dat is dan van één persoon. Nu kan Marcel wel roepen: ja, maar ze lopen zelf ook risico van voorfinanciering: dat heet ondernemersrisico. En als ze dan op deze manier te werk gaan, dan zouden de prijzen substantieel omlaag moeten, omdat ze dat risico nu niet meer lopen (immers: via valutering halen ze veel binnen, en van mensen die toch 2,50 betalen omdat ze achteraf moeten betalen omdat ze niet de hele set in één keer kunnen voorschieten - immers, als je tussen twee maten in zit, moet je wel beide laten komen om te zien welke het beste past).De prijzen zijn echter niet substantieel verlaagd.

Om in Marcel's slager-voorbeeld te blijven hangen: ik zie nog geen enkele slager de prijzen verlagen omdat hij het vlees pas in huis haalt als de klant er is (omdat hij anders ook met de voorfinancieringssituatie zit), of omdat de klant vooraf zou betalen, nog voordat hij het vlees gezien heeft of weet hoeveel vlees hij krijgt. :-P

marcel75
door marcel75 - Nov 29, 2010 om 17:29
5124 Antwoorden / 4 Vragen

eelco,
Je vergelijking met de slager gaat mank. Wehkamp houdt namelijk ook een voorraad aan die al betaald zal zijn.

Daarnaast kun je geld binnen 5 werkdagen terug hebben nadat je de spullen teruggestuurd hebt.

Bedenk overigens ook dat Wehkamp levering van goederen mag weigeren totdat er zekerheid voor de betaling is gesteld. Wehkamp heeft immers de verplichting om goederen te leveren, maar de klant heeft de verplichting de goederen bij ontvangst te betalen. Als Wehkamp geen zekerheid voor die betaling heeft, kunnen met een simpele wijziging in de voorwaarden, die zekerheid alsnog verlangen, bijvoorbeeld door een kleine aanbetaling of reservering op een credit-card. Zoals ze nu werken is alleen maar gebaseerd op service, niet op geld verdienen. En Wehkamp wil niets liever dan geld verdienen.

birdies
door birdies - Nov 29, 2010 om 17:32
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Daarnaast kun je geld binnen 5 werkdagen terug hebben nadat je de spullen teruggestuurd hebt.....

Nee, dit is zeker niet het geval! Het duurt al minstens 2 weken voordat je retour verwerkt is en dan hebben ze nog een paar weken nodig. Doorgaans ben je dus het geld zo'n 30 dagen kwijt. Begrijpelijk dat veel mensen daar helemaal geen zin in hebben en daarom liever achteraf betalen.

dobby
door dobby - Nov 29, 2010 om 17:32
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=erik008 schreef op maandag 29 nov 2010, 16:54]Wehkamp wil gewoon van die ouderwetse acceptgiro af en ontmoedigd dit met kosten.
Vooruitbetalen via Ideal heeft voor hun veel meer voordelen.

AH ok.. dan is het dus niet *na* de betaling (want een acceptgiro die nog verzonden moet worden heb je nog niet betaald), en dus ook niet een extra betalings transactie.. hooguit na het tonen van het subtotaal bedrag.

Overigens - niet onredelijk datje pas na het kiezen van de betaal en verzend (en inpak?) opties een definitie bedrag te zien krijgt (maar zou wel leuk zijn als die kosten van te voren bekend zouden zijn)..

Maar het gaat blijkbaar alleen maar om de administratiekosten van een acceptgiro.. en dan is 2.50 niet eens zo'n extreem ongewoon bedrag...

ee
door eelcodev - Nov 29, 2010 om 17:43
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=marcel75 schreef op maandag 29 nov 2010, 17:29]eelco,
Je vergelijking met de slager gaat mank. Wehkamp houdt namelijk ook een voorraad aan die al betaald zal zijn.
Niet helemaal juist. Veel spullen bestellen zij ook weer bij leveranciers. Lees de fora er maar eens op na: Besteld bij Wehkamp, volgens Wehkamp op voorraad en direct leverbaar, zeker indien iDeal gebruikt wordt beste klant, echter na betaling pas duidelijk dat levering nog een tweetal weken zal duren 'kunnen we ook niets aan doen, komt door onze leverancier'. Dus ze hebben zéker niet alles op voorraad, hoe vaak ik niet op een artikel heb moeten wachten dat volgens hen op voorraad was maar na bestelling (ja, ik praat nu nog over de goede oude tijd toen die achterafbetalingsheffing nog niet was ingevoerd, laat staan de thuisbezorgverzendkostenvermeerderende heffing) bleek dan dat het niet leverbaar was.

[quote=marcel75 schreef op maandag 29 nov 2010, 17:29]Zoals ze nu werken is alleen maar gebaseerd op service, niet op geld verdienen. En Wehkamp wil niets liever dan geld verdienen.
Nou, dan zijn ze op de 'goede' (gouden?) weg: geen service meer, alleen maar verdienen via valutering.
Ik probeer me voor te nemen om niet meer op je te reageren, gezien je klaarblijkelijke weigering ook maar een beetje kritisch naar de klantopstelling van Wehkamp te kijken. Zelf belangen misschien? :-P

ee
door eelcodev - Nov 29, 2010 om 18:12
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=dobby schreef op maandag 29 nov 2010, 17:32]AH ok.. dan is het dus niet *na* de betaling (want een acceptgiro die nog verzonden moet worden heb je nog niet betaald), en dus ook niet een extra betalings transactie.. hooguit na het tonen van het subtotaal bedrag.
OK, nog even duidelijk maken: er spelen hier twee zaken: a) een achterafbetalingsheffing, al dan niet om een acceptgiro-ontmoedigingsbeleid uit te voeren (kan over gediscussieerd worden) en b) een heffing NA betaling (!!!) om spullen thuisbezorgd te krijgen. Bij de bestelling staat netjes een post "verzendkosten" á €4,95.
Pas NA DE BETALING (iDeal) wordt een schermpje getoond met daarin de mededeling dat de klant "uit klantvriendelijkheidsoverwegingen" het pakje ZELF moet ophalen bij een DHL-servicepunt. Wil de klant dit niet, dan wordt er nog €1,- in rekening gebracht (BOVENOP de reeds betaalde VERZENDkosten) om het thuisbezorgd te krijgen. Vindt die thuisbezorging 's avonds plaats, dan worden de kosten verdubbeld naar €2,-!!!

Wellicht ook niet onredelijk, maar MELDT DIT DAN VÓÓR betaling!!!!!!!!!
Deze manier van 'zaken' doen is uitermate klantonvriendelijk en, zal ik het zeggen?, achterbaks. Het riekt zeer sterk naar misleiding. Ben benieuwd of dit wettelijk mag.

Voor ons voorlopig dus geen Wehkamp meer, dat mag duidelijk zijn. Genoeg andere postorderbedrijven die wél klantvriendelijk zijn.

birdies
door birdies - Nov 29, 2010 om 18:19
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Wellicht ook niet onredelijk, maar MELDT DIT DAN VÓÓR betaling!!!!!!!!! .......

Als je even de moeite neemt om op hun site te kijken onder het kopje 'klantenservice' dan kun je daar alle info vinden over betaalzaken/bezorgkosten klik hier
Tja, als je niet kijkt, dan is dat je eigen nalatigheid c.q. gemakszucht.

En genoeg andere postorderbedrijven die wel klantvriendelijk zijn? Ik ken ze niet!

N.B.: ben zeker geen fan van Wehkamp, sterker nog: koop er nooit.

sonjaatje
door sonjaatje - Nov 29, 2010 om 18:25
1961 Antwoorden / 1 Vragen

5,95 bezorgkosten+ 2,50 achteraf betaling.

Stel dat je een shirtje van 30 euro wil bestellen, dan zijn de kosten gewoon te hoog.
Zulke bestellingen zullen mensen nu hoogstwaarschijnlijk dus niet meer gaan doen.

ee
door eelcodev - Nov 29, 2010 om 18:47
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=birdies schreef op maandag 29 nov 2010, 18:19]Als je even de moeite neemt om op hun site te kijken onder het kopje 'klantenservice' dan kun je daar alle info vinden over betaalzaken/bezorgkosten klik hier
Tja, als je niet kijkt, dan is dat je eigen nalatigheid c.q. gemakszucht.

En jij kijkt natuurlijk ALTIJD eerst even ALLE ALGEMENE VOORWAARDEN na voordat je ergens iets koopt, zeker als het een bedrijf is waar je al jaaaaaaren klant bent?????? Laat naar je kijken, met je 'gemakszucht en nalatigheid'......
Zo werkt het niet in de normale omgangsvormen, en dat weet jij ook!

dobby
door dobby - Nov 29, 2010 om 18:49
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=eelcodev schreef op maandag 29 nov 2010, 18:12]
Bij de bestelling staat netjes een post "verzendkosten" á €4,95.
Pas NA DE BETALING (iDeal) wordt een schermpje getoond met daarin de mededeling dat de klant "uit klantvriendelijkheidsoverwegingen" het pakje ZELF moet ophalen bij een DHL-servicepunt. Wil de klant dit niet, dan wordt er nog €1,- in rekening gebracht (BOVENOP de reeds betaalde VERZENDkosten) om het thuisbezorgd te krijgen. Vindt die thuisbezorging 's avonds plaats, dan worden de kosten verdubbeld naar €2,-!!!

Dit is inderdaad toch wel redelijk belachelijk.. Ok toeslag door keuze van een duurdere / verzekerde / andere verzendmethode.. natuurlijk, maar om die keuze pas te geven NADAT je alles al betaald hebt.. ?? Je zou bijna denken dat er ergens een foutje in de process-flow op de website gemaakt is...

(op zich zou ik geen moeite hebben met die toeslagen, want dat betekent bijvoorbeeld dus dat als ik overdag iets op mijn werk laat bezorgen dat ik dan niet meebetaal aan/voor de mensen die avondbezorging verkiezen)

birdies
door birdies - Nov 29, 2010 om 19:42
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......En jij kijkt natuurlijk ALTIJD eerst even ALLE ALGEMENE VOORWAARDEN na voordat je ergens iets koopt,.........

Inderdaad, ja! En het overbodig gebruik van hoofdletters is trouwens verboden op deze site, aangezien dit op het web schreeuwen betekent!

birdies
door birdies - Nov 29, 2010 om 19:43
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..............En jij kijkt natuurlijk ALTIJD eerst even ALLE ALGEMENE VOORWAARDEN na voordat je ergens iets koopt,.........

Bovendien: zouden eens heel wat meer mensen moeten doen, hoeven ze hier niet te komen klagen.

ee
door eelcodev - Nov 30, 2010 om 13:24
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=birdies schreef op maandag 29 nov 2010, 19:42]......En jij kijkt natuurlijk ALTIJD eerst even ALLE ALGEMENE VOORWAARDEN na voordat je ergens iets koopt,.........

Inderdaad, ja! En het overbodig gebruik van hoofdletters is trouwens verboden op deze site, aangezien dit op het web schreeuwen betekent!
Sorry, had misschien inderdaad beter italics en/of bold kunnen gebruiken.

Los daarvan: je maakt mij niet wijs dat je altijd alle algemene voorwaarden en aanvullende voorwaarden leest bij iedere transactie, zeker niet als je ergens al jaren vaste klant bent. dat kan je mij echt niet wijsmaken. Iemand die wel bij elke transactie die hij doet alle algemene voorwaarden opvraagt en doorleest (en dan bedoel ik dus altijd, óók bij de slager en bakker en zo) heeft geen leven (meer).
Ik stop maar hiermee, er valt met sommige mensen hier toch geen zinnig woord te wisselen. Have a nice life allemaal!

pino123
door pino123 - Nov 30, 2010 om 14:16
2772 Antwoorden / 14 Vragen

Indien ik naar een site ga om daar iets aan te schaffen, kijk ik ook inderdaad naar een aantal zaken, daarbij horen zeker de algemene voorwaarde, maar ook naar het keurmerk en of het bedrijf ergens een vestiging heeft en zeker of er een telefoonnummer is!
ik moet Eelcodev wel gelijk geven dat indien ik ergens al vaker iets besteld heb ik niet constant in de A.V. ga kijken of er iets gewijzigd is geworden. Dit laatste vind ik duidelijk een tekortkoming van de het bedrijf. Deze had de maatregel ook even via bijv. de email netjes kunnen aankondigen ( wel zo netjes dacht ik).

Er kan op diverse manieren besteld worden bij Wehkamp, Ideal en apart overschrijving zijn daar twee van. Indien er betaald moet worden voor een overschrijving vind ik dat niet meer dan logisch aangezien er voor het bedrijf ook op een goedkopere manier betaald kan worden. Mensen zullen moeten wennen aan de technologische vooruitgang, of ze dat willen of niet....

htvd1950
door htvd1950 - Feb 17, 2011 om 19:48
6 Antwoorden / 0 Vragen

Na jaren een goede Wehkamp-klant te zijn geweest heb ik het definitief gehad met dit postorderbedrijf. De voorlaatste keer dat ik had besteld en alles gelijk via internet-bankieren betaald had,kreeg ik een rekeningoverzicht met de mededeling dat er nog een bedrag open stond. Dat klopte dus niet en het is na diverse emails van mijn kant gecorrigeerd. Heb ze nog een kans gegeven en weer kleding besteld. Alles wat ik gehouden heb is gelijk betaald via internet-bankieren.
Heb bewijzen van alle retouren. Mijn boekhouding klopt tot op de cent. Wehkamp bleef echter maar rekeningoverzichten sturen dat er nog een bedrag open stond. Elke keer kwam er weer 2.50 boete bij. Als ik Ellen Boone een email stuurde kreeg ik een automatische email terug met nietszeggende informatie. Heb nu maar het bedrag dat nog open stond voldaan, zeer tegen mijn zin want het is niet terecht maar je wordt niet met rust gelaten. Het bedrag werd steeds hoger. Ik was bovendien bang dat ik bij het BKR geregistreerd zou staan en we hebben net een huis gekocht en was bang dat ik moeilijkheden zou kunnen krijgen met de hypotheek. Zoals al gezegd betaal ik altijd via internet-bankieren dus heb geen acceptgiro nodig. Vraag daar niet om. Moet er wel 2.50 betalen. Ben wel gek om vooruit te betalen De administratie van Wehkamp deugt absoluut niet. Ze maken fout op fout. Ik heb er geen vertrouwen in dat je bij vooruit betalen je geld weer terug krijgt bij het retourneren van artikelen.Je kunt je bij Wehkamp niet uit het klantenbestand laten halen. Heb het getracht maar je blijft daar geregistreerd.
Wehkamp zal op deze manier heel veel trouwe klanten kwijtraken!!!