Ik heb een ziektekosten verzekering bij Zilveren Kruis en vanaf 1 augustus rekenen zij 1 euro kosten als de betaling hiervan niet via automatisch incasso gaat. Mag dit? Ik betaal altijd via Internet bankieren en ik heb nog nooit een betalings achterstand gehad maar ik heb wel een aantal jaar geleden een probleem gehad met Zilveren Kruis toen ik wel betaalde via automatisch incasso en door een fout van Zilveren Kruis ik uiteindelijk 25euro administratie kosten moest betalen. kosten moest betalen. Andere bedrijven geven korting als je via automatisch incasso betaald maar Zilveren Kruis doet het anders om. Ik vind dit associaal en een manier om nog meer geld te verdienen over de rug van klanten.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Voor zover ik weet krijg ik geen korting bij het betalen via internetbankieren. U heeft enige jaren geleden pech gehad met een betaling bij het Zilveren Kruis, wat uiteraard vervelend is, maar dit gaat je dan ook €12,00 per jaar kosten om het per acceptgiro te doen, dus wat is wijsheid in deze. Ja, men rekent tot nu toe legaal een eurootje extra. Wat naar mijn idee in de toekomst nog wel eens hoger zou kunnen worden. Blijft over: ga weer gewoon op de automatische incasso over: 't blijft niet fout gaan (bij U).
Daar is hier al zeer vele malen over geschreven met een antwoord van ja dat mag, u kan misschien via het internet bankieren opgeven dat u een digitale accept wilt gebruiken. Misschien dat dat mogelijk ia bij u zorgverz.
Veel bedrijven rekenen zelfs een hoger bedrag aan administratie kosten. Bij een automatische incasso heeft een bedrijf lagere kosten per betaling. Bij alle vormen van betalen kan er wel eens iets fout gaan. Bij het internetbankieren kunt u zelf ook een fout maken en bestaat zelfs de kans dat het bedrag naar een foutieve rekening gaat en probeer dan maar eens dit te corrigeren. Automatische incasso daar is niets mis mee, zorg wel voor voldoende saldo op de rekening.
Ik kan alleen af gaan op mijn eigen ervaring met Zilver Kruis en die is niet positief. Ik wilde alleen weten of het mocht. Wat mij wel verbaasd is dat bij alle reacties, tot nu toe, mensen het normaal vinden dat hiervoor geld gerekent word, sterker nog sommige zijn zelfs verbaasd dat het niet meer is. Hoezo gehersenspoeld!! Als iets vaak genoeg gebeurt word dat de norm, hoe associaal dan ook. Bedrijven zijn de enige die hier wijzer van worden (minder personeel als iedereen wel zo betaald en pure winst als je niet zo betaald) en niet de klant. Tot voorkort waren bedrijven alleen maar blij als de rekening op tijd betaald werd maar nu is er nog een manier om juist meer (verborgen) winst te maken.
Beste meneer frans.hull, Gehersenspoeld is denk ik, niet het goede woord. Meer op zijn plaats is: meegaan met de tijd. Hoe men het ook wend of keert: dit is nu eenmaal hoe het in de toekomst gaat. Natuurlijk zal er nog een lange tijd overheen gaan voordat de accept girokaart word afgeschaft, maar eens komt die tijd. Maar ik denk dat niet meer mee te maken. En het is echt duurder (heden ten dage) om met die kaarten te betalen. Zowel voor de bedrijven als voor de klant (U). Zie daar geen pure winst in.
In 2019 is het definitief over en uit met de acceptgiro.
Je kunt ook kiezen voor Finbox, dan houd je de betaling toch in eigen hand en worden geen extra kosten in rekening gebracht:
FiNBOX is een nieuwe betaalwijze, waarbij u uw rekeningen online ontvangt en betaalt. Dit maakt betalen via internet makkelijker. FiNBOX is beschikbaar bij de banken ABN-AMRO, Rabobank en ING. Meer informatie over FiNBOX leest u op finbox.nl
[quote=frans.hull schreef op vrijdag 12 jul 2013, 11:59]Ik heb een ziektekosten verzekering bij Zilveren Kruis en vanaf 1 augustus rekenen zij 1 euro kosten als de betaling hiervan niet via automatisch incasso gaat. Mag dit? Dit mag niet, behalve wanneer overeengekomen is dat dit wel mag, bijvoorbeeld via algemene voorwaarden. En als het overeengekomen is, dan nog moeten de kosten proportioneel zijn. Als dit niet overeengekomen is dan mag men alleen de transactiekosten van de bank door berekenen en die zijn iets van 10 a 15 cent.
[quote=carola.83 schreef op vrijdag 12 jul 2013, 17:54]In 2019 is het definitief over en uit met de acceptgiro. Op automatische incasso's kunnen bedrijven niet vertrouwen, omdat een onherroepbare machtiging in beginsel niet afgegeven kan worden. Verplichting tot het gebruik van een Finbox zal niet kunnen wanneer de klant geen internet heeft of wanneer de bank dat niet aanbied. In de overige gevallen vind ik het ongepast. Een factuur kun je ook altijd sturen naar een post- of e-mail adres. Dit is overigens niet perse nodig wanneer het gaan om overeengekomen periodieke bedragen.
In het geval van zilveren kruis mag het. Zie de algemene voorwaarden 10.1
De discussie over de kosten mbt acceptgiro's loppt al tijden. Zelfs rechters zijn het er niet helemala over eens. http://blog.iusmentis.com/2010/08/26/kosten-bij-acceptgiro-nu-weer-niet-onredelijk-bezwarend/#comment-34652
Het gaat mij niet om de acceptgiro kaart, deze heb ik nog nooit gebruikt, het gaat mij om het feit dat Zilveren Kruis mensen probeert te dwingen om via automatisch incasso te laten betalen. Ik had al eerder Zilveren Kruis betaald via een automatisch incasso maar door een fout van hun (zij gaven, onterecht, de schult aan de benk) moest ik een keer 25 euro admin kosten betalen waarna ik geen vertrouwen meer had in de administratie van Zilveren Kruis en onmiddelijk stopte met dit sort betaling. Ik betaal gewoon via internet bamkieren nadat ik een bericht heb gekregen van Zilveren Kruis dat ik voor een bepaalde datum mijn premie moet betalen, zo hou ik het zelf in de hand.
[quote=frans.hull schreef op maandag 15 jul 2013, 08:18]Het gaat mij niet om de acceptgiro kaart, deze heb ik nog nooit gebruikt, het gaat mij om het feit dat Zilveren Kruis mensen probeert te dwingen om via automatisch incasso te laten betalen. Ik had al eerder Zilveren Kruis betaald via een automatisch incasso maar door een fout van hun (zij gaven, onterecht, de schult aan de benk) moest ik een keer 25 euro admin kosten betalen waarna ik geen vertrouwen meer had in de administratie van Zilveren Kruis en onmiddelijk stopte met dit sort betaling. Ik betaal gewoon via internet bamkieren nadat ik een bericht heb gekregen van Zilveren Kruis dat ik voor een bepaalde datum mijn premie moet betalen, zo hou ik het zelf in de hand.
Dan is het toch echt een goede optie om je voor Finbox aan te melden, geen acceptgiro meer EN je houdt de controle over je eigen rekening.
Ts moet betalen, op wat voor manier dan ook. Als hij geen automatische incasso wil toestaan, zal het op een andere manier moeten. En daar zit een kostenplaatje aan. Heel simpel.
TS wil geen automatische incasso: oplossing Finbox
TS wil geen acceptgirokosten betalen: oplossing Finbox.
Wil TS toch gebruik blijven maken van acceptgiro dan zijn daar kosten aan verbonden. Dan is dit zijn eigen keuze, tenslotte worden er 2 gratis betaalmethoden aangeboden.
Hierover verbaas ik me altijd. Echter vraag ik mezelf ook wel af waarop deze kosten zijn gebaseerd. Ik bedoel, moet ik voor elke brief en/of transactie ook kosten rekenen als consument?
Ik betaal ook een periodiek bedrag aan de bank, ik betaal een periodiek bedrag aan mijn internet provider voor internet. In het geval van een brief betaal ik dan ook het papier, de inkt en de slijtage van mijn computer om over de energie (stroom) nog maar te zwijgen.
Moet ik dan elke keer dit bedrag in mindering brengen of een factuur sturen aan bedrijven waar ik contact mee heb?
Ik zie het al voor me "dat is dan 25 euro administratie kosten" wilt u per acceptgiro betalen? Dan komt er nog eens 5 euro bij. Graag binnen 14 dagen betalen.
[quote=tijger1 schreef op maandag 15 jul 2013, 10:22]Ts moet betalen, op wat voor manier dan ook. Als hij geen automatische incasso wil toestaan, zal het op een andere manier moeten. En daar zit een kostenplaatje aan. Heel simpel. Daar aggregeer ik ook niet tegen. ALS in de algemene voorwaarden staat er voor een bepaalde betalingswijze betaald moet worden, dan zal de doorsnee rechter deze kosten toewijzen, mits de hoogte redelijk is. Anders kan slechts 11 cent of zo geind worden voor de transactiekosten van de bank.
[quote=shine schreef op zaterdag 13 jul 2013, 09:44]Zelfs rechters zijn het er niet helemala over eens. Alleen mr. Visser (de rijdende rechter) had een afwijkende mening in een zaak waar het er helemaal niet toe deed.
Hallo Frans.hull,u betaalt altijd per internet en ook heb zilveren kruis,u heeft n brief gekregen waarin staat dat er ook op n andere manier betaalt kan worden namelijk via FINBOX wat bij iedere bank aanwezig is,en dan betaalt u niks extra s goed de brieven lezen succes
Eigenlijk is jouw vraag of Zilveren Kruis kosten in rekening mag brengen voor het 'op een andere manier' betalen dan automatische incasso. Het grote probleem hiermee is dat er bedrijven zijn die 10 jaar geleden hier niets in hun 'Algemene voorwaarden' hadden staan en zelfs met nieuwe contracten is er weinig over te vinden, behalve dan dat er vaak niets anders overblijft voor de klant dan te betalen via een automatische machtiging. Officieel behoort elk bedrijf meerdere manieren va betalen aan te bieden, maar ze mogen er rustig een kortingsbeleid of een ontmoedigingsbeleid op na houden, daar staat niets over in de wet.
Jij kan je beroepen op het feit dat ze 'vroeger' niets vroegen voor betalen via een acceptgiro, ALS dat ooit zo geweest is. Als in de Algemene Voorwaarden, die je natuurlijk hebt gekregen bij het afsluiten van de verzekering, iets staat over betaalwijze dan is dat helder, dan ben je er mee akkoord gegaan. Staat er niets in de algemene voorwaarden, dan kan je het kostenverschil aanvechten via de geschillencommissie. In hun Zorgpolis staat er mijns inziens niets over, dus vraag het Zilveren Kruis zelf of ze willen aanwijzen waar het staat!
De verklaring is simpel : al geruime tijd moeten bedrijven en anderen betalen voor het aanmaken van acceptgiro's. En dat wordt doorberekend naar de klant.
De vraag is of het mag en dat is volgens mij NEE. Er wordt een premie overeengekomen en daar zitten ook alle administratiekosten in. Als zij dit toepassen en er zijn meerdere bedrijven die dit toepassen, dan zouden zij dit in hun voorwaarden moeten zetten zodat je daar van te vorenen rekening mee kunt houden. Als dit de trend gaat worden, dan krijg je straks nog een rekening voor elke brief die ze je gaan toesturen, het moet niet gekker worden. Misschien kan KASSA hier iets aan doen.
Ik heb een verzekering lopen die via ASR geincasseerd wordt, nu kreeg ik een brief dat ik in het vervolg voor mijn acceptgiro 1, 65 euro moet betalen, of automatische incasso, dat is gratis. Deze verzekering betaal ik één keer per jaar, dus niet iedere maand, het is te zielig voor woorden, ik ga nu naar een andere verzekeraar, dit is een principekwestie voor mij.
UPC, mijn kabelaar, stuurt mij een mailtje wanneer de nieuwe rekening klaarstaat. Even inloggen, toestemming tot innen geven, en klaar. UPC tevreden en ik ook, want ik heb controle over het bedrag. Klopt er iets niet, dan kan ik meteen actie ondernemen. Een wijze van betalen die ik helaas te weinig tegenkom, maar misschien biedt uw verzekering die mogelijkheid ook? Vragen kost niks. :)
Hierbij geef ik je een reden waarom er door bv. instellingen incassokosten in rekening gebracht worden. Zelf ben ik administrateur van een V.v.E. en incasseer maandelijks de servicekosten van de bankrekening van de bewoners. Het betreft een groot aantal appartementen. Indien alle bewoners de servicekosten zelf zouden betalen, dan zou het mij heel veel tijd kosten om elk betaald bedrag handmatig in de administratie te verwerken. Bij een incassomachtiging kunnen de geïncasseerde bedragen echter als één totaalbedrag worden geboekt. Het is dus duidelijk, dat er zonder incassomachtiging veel meer werk aan verbonden zit.
Ik mag toch aannemen dat u een en ander wel specificeert. Want niet altijd kan de incasso echt plaatsvinden en u met toch echt weten, wie betaalt heeft en wie niet.
Beste Tijger1, dat heb je goed begrepen. De mensen die zelf de bedragen overmaken worden apart behandeld. Bij hen worden er dus bij voorbaat incassokosten bijgeteld voor het extra werk dat er aan verbonden zit. Ze werden hiervan eerder op de hoogte gesteld. Bij incassomachtigingen wordt zelfs alleen een lijst met het totaalbedrag aan de bank doorgegeven. De bank int de bedragen. De geïnde bedragen worden door de bank als één bedrag vergoed aan de begunstigde; dus lekker makkelijk.
het mag, geld vragen om geld te ontvangen, maar bedenk wel goed dat dit omgekeerd ook rechtsgeldig is, even van 1 euro uitgaan, maak je als bedrijf een fout of moet je een creditnota schrijven bij veel mensen dan is dat een duur grapje, die moet je dan allemaal 1 euro extra terugboeken (naast de betaalde euro). zelfde geld voor bedrijven die betaalboetes willen opleggen, indien het bedrijf een fatale termijn overschreden heeft is het kassa voor de klant.
Het mag inderdaad. Een ander raar voorbeeld hierin is Essent. Ook zij rekenen geld als je een acceptgiro wil hebben en niet als je per automatische incasso betaald echter ik ontvang de rekening digitaal in mijn fin box van de Ing dus geen acceptgiro en toch moet je er voor betalen.
[quote=epcot schreef op dinsdag 16 jul 2013, 08:30]Het mag inderdaad. Een ander raar voorbeeld hierin is Essent. Ook zij rekenen geld als je een acceptgiro wil hebben en niet als je per automatische incasso betaald echter ik ontvang de rekening digitaal in mijn fin box van de Ing dus geen acceptgiro en toch moet je er voor betalen. Dat is weer een geheel nieuwe insteek, bij Essent moet je dus voor fin box ook al betalen. Ik zie hoe verhullend ze dat brengen. Ze doen het voorkomen alsof je korting krijgt bij betalen via een andere methode dan via een acceptgiro. Kosten per acceptgiro zijn bij Essent overigens €2,42! Automatische incasso is 'gratis', dan wat duurder Fin box, dan weer een trede duurder AcceptEmail en als klap op de vuurpijl de acceptgiro. Met een kletspraatje erbij dat je bijdraagt aan een schoner milieu, waar het ze klaarblijkelijk helemaal niet om te doen is, want voor 'schone' betaalmethoden moet je ook betalen. KLIK Met Finbox betaal je, volgens mijn berekeningen, toch nog 14 euro per jaar.
Ik vind dit wel een heel dubieuze manier van opereren. Enorme dwingelandij om per automatische incasso te betalen. Alle andere methoden kosten geld.
Bij Eneco en Nuon kan ik niet vinden of en hoeveel ze vragen voor Fin Box of AcceptEmail, ook al bieden ze wel de mogelijkheid tot alternatieven voor ac.giro en aut. inc., beiden verkondigen ze luid en duidelijk dat automatische incasso gratis is en dat je voor een acceptgiro moet betalen, bij de andere methodes zijn ze erg zwijgzaam over de kosten. Vreemd!
Voor de goede orde. Bij Eneco is betalen via automatische incasso niet "gratis", maar krijg je "korting" op de administratiekorting van ca. € 12,00. De korting is hetzelfde bedrag als de kosten.
[quote=tijger1 schreef op dinsdag 16 jul 2013, 09:39]@zoekster
Voor de goede orde. Bij Eneco is betalen via automatische incasso niet "gratis", maar krijg je "korting" op de administratiekorting van ca. € 12,00. De korting is hetzelfde bedrag als de kosten. Ze noemen het zelf toch ook gratis hoor. Ook al komt dat door de 'korting'. KLIK
Maar kun jij hier vinden of er nog wat berekend wordt voor de Online nota? Toch irritant, dat ze niet gewoon duidelijk zijn?
Ik refereer de vraagsteller en de antwoordgevers naar een uitspraak van de Kantonrechter Frank Visser, ja de bekende van de NCRV programma's "De Rijdende Rechter", in een zaak onder rolnummer 415843 CV expl. 09-1336 van 23.07.09 gepl.op 10.8. 09 waarin hij stelt dat:
Volgens het bepaalde in artikel 6:114 lid 1 van het Burgerlijk Wetboek zijn [gedaagde] bevoegd om het aan Stadsverwarming Purmerend verschuldigde via internet over te maken. Die bevoegdheid is contractueel niet uitgesloten of beperkt. Gesteld noch gebleken is dat daaraan kosten, zoals bedoeld in artikel 6.47 van het Burgerlijk Wetboek, zijn verbonden. Zo bezien bestaat er geen enkele grond om van [gedaagde] bijkomende kosten van betaling te vorderen. Dat Stadsverwarming Purmerend voor het administreren van inkomende betalingen kosten moet maken ligt voor de hand. Dergelijke kosten behoren echter tot de algemene bedrijfsvoering.
Zie de stukken in Wetboekonline, als ik me niet vergis. Dit geeft wel een andere kijk op deze reeks onverkwikkelijke extra kostenheffingszaken. Ik maak zelf al jaren een verwoede strijd tegen dit soort praktijken en ze geven zo langzamerhand toe als je maar bezwaar blijft maken. Succes allemaal!
Beste tijger1, er bestaan 2 soorten incasso's. 1. De incasso-machtiging: de leverancier incasseert de bedragen via de bank. Hiervoor hoeft de klant nooit kosten te betalen. De begunstigde krijgt de bedragen via de bank van de klant. In dit geval is de begunstigde er altijd van verzekerd dat hij het geld ontvangt.
2. Incasso's waarbij de bedragen via bv. een vervoersbedrijf worden geïnd: hieraan zijn altijd kosten verbonden, zelfs behoorlijk veel. In dit geval is er sprake van veel administratief werk. Soms weigert de klant te betalen. De klant betaalt voor het product plus rembours- en vervoerskosten.
Een acceptgirokaart is gemakkelijk voor de klant, maar kost de begunstigde veel geld. Om die reden verzoekt deze vaak aan de klant om een incassomachtiging te verlenen (automatische afschrijving).
[quote=aaromijn schreef op dinsdag 16 jul 2013, 17:13]Beste tijger1, er bestaan 2 soorten incasso's. 1. De incasso-machtiging: de leverancier incasseert de bedragen via de bank. Hiervoor hoeft de klant nooit kosten te betalen. De begunstigde krijgt de bedragen via de bank van de klant. In dit geval is de begunstigde er altijd van verzekerd dat hij het geld ontvangt.
Maar u weet toch wel dat ook automatische incasso's mislukken, omdat de klant te weinig saldo heeft? De bank gaat het echt niet voorschieten.
Ik dacht van niet.... bij de meeste banken kun je rood staan tegen betaling van rente. En dan schiet de bank het heel gewoon voor. +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++============
=zoekster schreef op dinsdag 16 jul 2013,
[/quote: Maar u weet toch wel dat ook automatische incasso's mislukken, omdat de klant te weinig saldo heeft? De bank gaat het echt niet voorschieten.
[quote=wimmi20 schreef op dinsdag 16 jul 2013, 17:28]Ik dacht van niet.... bij de meeste banken kun je rood staan tegen betaling van rente. En dan schiet de bank het heel gewoon voor. +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++============
[quote=zoekster schreef op dinsdag 16 jul 2013,
Maar u weet toch wel dat ook automatische incasso's mislukken, omdat de klant te weinig saldo heeft? De bank gaat het echt niet voorschieten. Wel eens gehoord van betalingsregelingen die mislukken door tekort saldo van de klant? Gaan ook meestal via automatische incasso's.
[quote=wimmi20 schreef op dinsdag 16 jul 2013, 17:28]Ik dacht van niet.... bij de meeste banken kun je rood staan tegen betaling van rente. En dan schiet de bank het heel gewoon voor.
Dat gaat niet zomaar. Dat moet je specifiek aanvragen bij een bank. Doe je dat niet dan geeft een bank echt niet thuis als er een automatische betaling gedaan moet worden en je hebt niet genoeg saldo!
Rood staan bij een bank kan. Bij de ING het het bijvoorbeeld "kwartaal-limiet" . Dat is een mogelijkheid die veel meer mensen zouden moeten doen die een (te) krappe regelmaat van inkomen hebben. Het scheelt ze een hoop ellende als ze automatische betalingen moeten doen. Quote:
Kwartaallimiet Alleen rente betalen bij rood staan
Heeft u af en toe wat extra geld nodig, dan kunt u met de Kwartaallimiet rood staan op uw Betaalrekening.
Wat is de Kwartaallimiet?
Rood staan op uw Betaalrekening Alleen rente betalen bij rood staan Rente eenmaal per maand automatisch afgeschreven
Maar als al uw leden die machtiging hebben afgegeven en u doet het verzoek bij de banken tot incasso kan het dus wel degelijk gebeuren dat niet alle incasso's lukken en dan zult u dat toch boekhoudkundig moeten verwerken.
Maar daar ging het hier niet over. Het aanmaken van acceptgirokaarten kost geld. En dan komen de betalingen ook nog op verschillende dagen binnen. Dus lastig voor een bedrijf. Bij een automatische incasso hoeft alleen maar nog meer werk verricht te worden als het niet lukt.
Ik weet ook wat incasso's zijn; sterker nog: ik heb een contract met de bank waarbij ik zelf bedragen kan incasseren bij leden. Je schrijft, dat niet alle incasso's lukken. Dit komt echter zéér zelden voor; en eigenlijk alleen wanneer iemand is overgestapt naar een andere bank, en verzuimd heeft dit door te geven aan de administrateur. De behandeling van bv. 1000 incassomachtigingen vergt slechts een paar muisklikken, en klaar is Kees.
De betaling via acceptgirokaarten is een heel ander verhaal. De leverancier of instelling moet niet alleen betalen voor de bedrukking van deze kaarten, maar ook voor elke acceptgirokaart nog eens betalen aan de bank voor behandelingskosten. Dat is dus echt een dure grappenmakerij.
Ik heb echt geen super klanten. Waarom denk je dat incasso's niet altijd lukken? Noem zelf eens een of meer voorbeelden wanneer de inning van een incasso niet zal lukken.
Rood staan bij de bank mag altijd tot op zekere hoogte. Dat is alleen maar gunstig voor de bank. Die pakt een altijd een hogere rente dan de rente die wij met z'n allen ontvangen van de bank.
t lijkt wel n spelletje tussen aaromijn en tijger......nogmaals wat ik al eerder zei laat de Hr Frans hull z n post eens beter lezen die hij net zoals ik en vele andere hebben gekregen van zilveren kruis
[quote=aaromijn schreef op dinsdag 16 jul 2013, 22:30]Rood staan bij de bank mag altijd tot op zekere hoogte. Nee hoor! Ik kan niet rood staan en ik wil het ook niet. :-))
[quote=aaromijn schreef op dinsdag 16 jul 2013, 21:45] Je schrijft, dat niet alle incasso's lukken. Dit komt echter zéér zelden voor; en eigenlijk alleen wanneer iemand is overgestapt naar een andere bank, en verzuimd heeft dit door te geven aan de administrateur. Daar vergis je je in. Sommige instanties hebben de nare gewoonte om het geld te innen op het moment dat het juist niet uitkomt. Dus bijvoorbeeld net voor de maandelijkse van het loon.
Dus als die instanties of organisaties het geld proberen te innen net voordat het geld gestort is, draait de bank die inning echt wel terug vanwege onvoldoende saldo.
Simontje55 heeft ook mijn vraag blijkbaar niet goed gelezen. De enige vraag die ik stelde was "of dit wel mocht"? Ik heb niet gezegt dat er niets anders in de brief stond. Finbox was bij mij onbekend maar immidels heb ik mijn eigen daar in verdiept. De zorg verzekeraars maken goede winsten en hebben millioenen ik kas dus al die gesprekken over de kosten van de premies innen zijn overbodig omdat dit altijd bij het uitrekenen van de premies is meegenomen, zij zijn niet gek. Als iedereen via automatisch incasso betaald kan weer wat personeel richting UVW (dus geld besparig) maar als niemand dat zou doen dan maken zij 12 euro extra winst (die zij nu niet krijgen) per verzekerde per jaar. Als Zilveren Kruis 800,000 verzekerde heeft dan komt dat op een bedrag van 9,600,000 euro per jaar. Food for thought!!
[quote=frans.hull schreef op woensdag 17 jul 2013, 08:11]Simontje55 heeft ook mijn vraag blijkbaar niet goed gelezen. De enige vraag die ik stelde was "of dit wel mocht"? Ik heb niet gezegt dat er niets anders in de brief stond. Finbox was bij mij onbekend maar immidels heb ik mijn eigen daar in verdiept. De zorg verzekeraars maken goede winsten en hebben millioenen ik kas dus al die gesprekken over de kosten van de premies innen zijn overbodig omdat dit altijd bij het uitrekenen van de premies is meegenomen, zij zijn niet gek. Als iedereen via automatisch incasso betaald kan weer wat personeel richting UVW (dus geld besparig) maar als niemand dat zou doen dan maken zij 12 euro extra winst (die zij nu niet krijgen) per verzekerde per jaar. Als Zilveren Kruis 800,000 verzekerde heeft dan komt dat op een bedrag van 9,600,000 euro per jaar. Food for thought!!
en het controleren van al die handmatige overboekingen kost helemaal niks.... Plus die rekening moet ook verstuurd worden, en dat kost ook geld. Finbox is veel makkelijker, eigenlijk automatische incasso met uitstel van betaling, omdat je zelf voor de vervaldatum kan bepalen wanneer je hem betaald.
Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om
...
Lees meer
Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking. De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB. Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.
Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m
...
Lees meer
Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ?
Lees meer
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de
...
Lees meer
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen. Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde. Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Hallo allemaal, Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen. Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer