ma
door manus59 Dec 17, 2020 om 17:19
Geldzaken & recht

AEGON Spaarrekening

Ik heb een spaarrekening op AEGON staan
Nu moet ik mij vóór 28 december opnieuw identificeren op de AEGON site.
Vanaf die datum kan ik niet aan mijn rekening komen als ik mij niet identificeer, wat me gewoon niet lukt!
Ik heb het al verschillende keren geprobeerd maar het lukt me echt niet.
Met proberen te bellen en chatten kom ik er met geen mogelijkheid doorheen.
Ik heb wel op WhatsApp contact gehad, en daar wordt gezegd dat ik het moet doen zoals ik al verschillende keren tevergeefs heb geprobeerd.
Of werdt er gezegd: dan zet u het spaartegoed maar op een andere spaarrekening!!
Moet ik dat dan maar doen?
Dit is toch verre van klantvriendelijkheid?

2646 11 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 17, 2020 om 17:26
7202 Antwoorden / 3 Vragen

Ja het is beter het te doen en het is juist klantvriendelijk.

Om (online) bankieren zo veilig mogelijk te houden, vraagt Aegon Bank alle klanten om zich opnieuw te identificeren.

https://www.aegon.nl/particulier/klantenservice/id

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 17, 2020 om 17:32
16879 Antwoorden / 202 Vragen

@SHOPPY, het identificeren lukt niet (maak ik op uit de vraag). :-)

ma
door manus59 Dec 17, 2020 om 17:49
61 Antwoorden / 35 Vragen

Heremietkreeft, u hebt gelijk, ik heb na verschillende pogingen de moed opgegeven.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 17, 2020 om 17:28
16879 Antwoorden / 202 Vragen

Zoals ik het lees dan is ook mijn advies (bijzoner vreemde reactie va Aegon) om uw spaarrekening daar dan weg te halen en bij een andere bank 'stallen'.

Ik kan echter een dergelijke reactie van een organisatie als Aegon niet begrijpnen en nu ik zie dat u via whattsapp navraag heeft gedaan is ook de vraag gerechtigd of u daarmee wel een goede of daarvoor geschikte persoon als beantwoorder heeft gehad. Op zich is m.i. een drgelijke reactoie al een klact waard. Zie daaron deze info: https://www.aegon.nl/particulier/klantenservice/klachten en als u onverhoopt geen of opnieuw een 'merkwaardig'antwoord krijgt dan nadr advies vragen bij / melding doen bij de Ombudsaman van www.kifid.nl.  Nog een aanviulling, ik zie inmiddels ook deze waar ik uit opmaak dat er kennelijk meer klachten zijn. https://www.aegon.nl/particulier/klantenservice/klachten/klacht-melden  Hier wordt identificeren letterlijk in genoemd.

rj
door rjw Dec 17, 2020 om 20:38
3273 Antwoorden / 5 Vragen

Bij een andere bank moet je je ook identificeren. Alleen bij banken die nog kantoren hebben kan je naar de balie gaan, bij alle anderen moet het net zo als bij Aegon.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 18, 2020 om 10:04
16879 Antwoorden / 202 Vragen

@RJW, het niet over het moeten identificeren maar: (citaat uit vraag) Vanaf die datum kan ik niet aan mijn rekening komen als ik mij niet identificeer, wat me gewoon niet lukt!
Ik heb het al verschillende keren geprobeerd maar het lukt me echt niet.
Met proberen te bellen en chatten kom ik er met geen mogelijkheid doorheen.

Het lukt Ts. dus niet om te identiciferen.

marita5
door marita5 - Dec 17, 2020 om 17:35
11525 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Manus59 ,

U kunt zich ook identificeren met het webformulier , lees hier , klik op de rode regel .

https://www.aegon.nl/particulier/klantenservice/id

mahadma
door mahadma - Dec 17, 2020 om 17:37
11559 Antwoorden / 51 Vragen

Bij ELKE bank loopt een herhaling indentifiecatie, wettelijk. Dus gewoon doen, en met bellen geloven ze u terecht niet.
Kopieer uw id en schrijf dwars erover heen; Alleen voor AEGON dec 2020 en stuur ze dat. Kunnen zij alles mee, en een ander niet.
Als u naar een andere bank gaat, tja, dan moet u zich OOK indentificeren ...........

getty
door getty - Dec 17, 2020 om 18:27
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Maar wat lukt niet?  Een bepaald onderdeel of u bent niet digitaal vaardig genoeg?

ma
door manus59 Dec 17, 2020 om 18:48
61 Antwoorden / 35 Vragen

Ik heb geen NFC wat dat ook moge zijn.
Ook niet met web formulier.
Printen? Misschien!

getty
door getty Dec 17, 2020 om 19:03
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik vind uw reactie niet zo duidelijk , helaas.

rj
door rjw Dec 17, 2020 om 20:41
3273 Antwoorden / 5 Vragen

Wat is het probleem met het webformulier? Je moet NAW, geboortedatum, telefoonnummer, emailadres en laatste cijfers van je rekening invullen en op verzenden klikken. Wat gaat er fout?

diumenge
door diumenge - Dec 17, 2020 om 20:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

NFC staat voor Near Field Communication, via de app en die NFC-chip kunnen ze dan je paspoort uitlezen.

"Heeft Aegon Bank een wettelijke verplichting om de NFC chip van mijn paspoort uit te lezen bij het opnieuw identificeren?

Aegon is niet verplicht om jouw NFC-chip uit te lezen. Wij doen dit omdat deze manier van het uitlezen van data volgens ons de meest veilige en uniforme manier is om de data te ontvangen die wij nodig hebben om onze klanten opnieuw te identificeren."

Je hebt geen smartphone of geen smartphone met NFC, dus dan moet je het webformulier gebruiken. Waarom werkt dat niet? Het ziet er nogal eenvoudig uit. Je kan je daar aanmelden en dan komen ze bij je langs voor de identificatie.

DOOR MANUS59 17 DEC. 2020 OM 18:48
39 ANTWOORDEN / 22 VRAGEN

Ik heb geen NFC wat dat ook moge zijn.
Ook niet met web formulier.
Printen? Misschien!

me
door mein33 - Dec 17, 2020 om 22:54
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Lukt identificatie niet tijdig, om welke reden dan ook, dan maar snel de spaarrekening leegtrekken en de pecunia elders onderbrengen.

1paul
door 1paul - Dec 18, 2020 om 07:59
3163 Antwoorden / 0 Vragen

kunt u een kopie opsturen van uw id? zo ja zet er dan op kopie en stuur die op....

of via deze weg....

https://www.aegon.nl/particulier/klantenservice/identificeren-zonder-identificatie-app

diumenge
door diumenge Dec 18, 2020 om 09:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De optie op een kopie van de ID op te sturen bieden ze helemaal niet, dus vrij zinloos om dat te doen.

1paul
door 1paul Dec 18, 2020 om 15:08
3163 Antwoorden / 0 Vragen

go he, jammer.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 18, 2020 om 08:59
7202 Antwoorden / 3 Vragen

Als het verzenden niet lukt bent u misschien niet ingelogd, boven de gedeelde link klikken op mijn Aegon.

ma
door manus59 - Dec 18, 2020 om 18:55
61 Antwoorden / 35 Vragen

Aan allen die hebben geantwoord op mijn vraag kan ik meedelen dat ik via de chat, een medewerker heb gesproken, en probleem voorgelegd.
Er wordt nu werk van gemaakt en ik hoop dat het goed komt.

mi
door miennaamishaaz - Dec 20, 2020 om 15:15
725 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u een fysieke brief hierover gehad?
Of een vaag mailtje met slechte opmaak, waarbij ze zeggen dat u zich opnieuw moet identificeren.
stond er ook in deze mail een Contact nummer?

Of heeft u zelf op de site van AEGON hun nummer genomen.

Het kan namelijk zijn dat het om Spoofing gaat.

diumenge
door diumenge Dec 20, 2020 om 17:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Altijd goed om alert te zijn, echter hier gaat het om een legitiem verzoek.

mi
door miennaamishaaz Dec 21, 2020 om 13:19
725 Antwoorden / 1 Vragen

@DIUMENGE

Uit de post kon ik niet zeker opmaken of het legetiem was of niet. gezien oplichters het zo echt mogelijk proberen te laten lijken.
Het viel me wel op dat er niemand anders was die waarschuwde voor mogelijke Spoofing.
Dus een waarschuwing is niet verkeerd.