AEGON Spaarrekening
Ik heb een spaarrekening op AEGON staan
Nu moet ik mij vóór 28 december opnieuw identificeren op de AEGON site.
Vanaf die datum kan ik niet aan mijn rekening komen als ik mij niet identificeer, wat me gewoon niet lukt!
Ik heb het al verschillende keren geprobeerd maar het lukt me echt niet.
Met proberen te bellen en chatten kom ik er met geen mogelijkheid doorheen.
Ik heb wel op WhatsApp contact gehad, en daar wordt gezegd dat ik het moet doen zoals ik al verschillende keren tevergeefs heb geprobeerd.
Of werdt er gezegd: dan zet u het spaartegoed maar op een andere spaarrekening!!
Moet ik dat dan maar doen?
Dit is toch verre van klantvriendelijkheid?
Ja het is beter het te doen en het is juist klantvriendelijk.
Om (online) bankieren zo veilig mogelijk te houden, vraagt Aegon Bank alle klanten om zich opnieuw te identificeren.
@SHOPPY, het identificeren lukt niet (maak ik op uit de vraag). :-)
Heremietkreeft, u hebt gelijk, ik heb na verschillende pogingen de moed opgegeven.
Zoals ik het lees dan is ook mijn advies (bijzoner vreemde reactie va Aegon) om uw spaarrekening daar dan weg te halen en bij een andere bank 'stallen'.
Ik kan echter een dergelijke reactie van een organisatie als Aegon niet begrijpnen en nu ik zie dat u via whattsapp navraag heeft gedaan is ook de vraag gerechtigd of u daarmee wel een goede of daarvoor geschikte persoon als beantwoorder heeft gehad. Op zich is m.i. een drgelijke reactoie al een klact waard. Zie daaron deze info: https://www.aegon.nl/particulier/klantenservice/klachten en als u onverhoopt geen of opnieuw een 'merkwaardig'antwoord krijgt dan nadr advies vragen bij / melding doen bij de Ombudsaman van www.kifid.nl. Nog een aanviulling, ik zie inmiddels ook deze waar ik uit opmaak dat er kennelijk meer klachten zijn. https://www.aegon.nl/particulier/klantenservice/klachten/klacht-melden Hier wordt identificeren letterlijk in genoemd.
Bij een andere bank moet je je ook identificeren. Alleen bij banken die nog kantoren hebben kan je naar de balie gaan, bij alle anderen moet het net zo als bij Aegon.
@RJW, het niet over het moeten identificeren maar: (citaat uit vraag) Vanaf die datum kan ik niet aan mijn rekening komen als ik mij niet identificeer, wat me gewoon niet lukt!
Ik heb het al verschillende keren geprobeerd maar het lukt me echt niet.
Met proberen te bellen en chatten kom ik er met geen mogelijkheid doorheen.
Het lukt Ts. dus niet om te identiciferen.
Hallo Manus59 ,
U kunt zich ook identificeren met het webformulier , lees hier , klik op de rode regel .
https://www.aegon.nl/particulier/klantenservice/id
Bij ELKE bank loopt een herhaling indentifiecatie, wettelijk. Dus gewoon doen, en met bellen geloven ze u terecht niet.
Kopieer uw id en schrijf dwars erover heen; Alleen voor AEGON dec 2020 en stuur ze dat. Kunnen zij alles mee, en een ander niet.
Als u naar een andere bank gaat, tja, dan moet u zich OOK indentificeren ...........
Maar wat lukt niet? Een bepaald onderdeel of u bent niet digitaal vaardig genoeg?
Ik heb geen NFC wat dat ook moge zijn.
Ook niet met web formulier.
Printen? Misschien!
Ik vind uw reactie niet zo duidelijk , helaas.
Wat is het probleem met het webformulier? Je moet NAW, geboortedatum, telefoonnummer, emailadres en laatste cijfers van je rekening invullen en op verzenden klikken. Wat gaat er fout?
NFC staat voor Near Field Communication, via de app en die NFC-chip kunnen ze dan je paspoort uitlezen.
"Heeft Aegon Bank een wettelijke verplichting om de NFC chip van mijn paspoort uit te lezen bij het opnieuw identificeren?
Aegon is niet verplicht om jouw NFC-chip uit te lezen. Wij doen dit omdat deze manier van het uitlezen van data volgens ons de meest veilige en uniforme manier is om de data te ontvangen die wij nodig hebben om onze klanten opnieuw te identificeren."
Ik heb geen NFC wat dat ook moge zijn.
Ook niet met web formulier.
Printen? Misschien!
Lukt identificatie niet tijdig, om welke reden dan ook, dan maar snel de spaarrekening leegtrekken en de pecunia elders onderbrengen.
kunt u een kopie opsturen van uw id? zo ja zet er dan op kopie en stuur die op....
of via deze weg....
https://www.aegon.nl/particulier/klantenservice/identificeren-zonder-identificatie-app
De optie op een kopie van de ID op te sturen bieden ze helemaal niet, dus vrij zinloos om dat te doen.
go he, jammer.
Als het verzenden niet lukt bent u misschien niet ingelogd, boven de gedeelde link klikken op mijn Aegon.
Aan allen die hebben geantwoord op mijn vraag kan ik meedelen dat ik via de chat, een medewerker heb gesproken, en probleem voorgelegd.
Er wordt nu werk van gemaakt en ik hoop dat het goed komt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Glasvezel voor de prijs van een auto!!
Offerte aangevraagd voor aanleg van glasvezel in woning. Kost maar liefst €10.664,00 Is hier iets aan te doen? Lees meer
Krimpflatie
Hr.- mevr. Hoogvliet Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.] Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer