Mi
door MirandaNL Apr 10, 2019 om 09:30
Geldzaken & recht

Afschrijving Bankgiroloterij dag voor trekking

Ik ben normaal niet echt een online zeurkous, maar ik voel me nu toch een beetje in de maling genomen.

Op 13 maart bezocht ik het Gemeentemuseum van Den Haag en werd daar aangesproken door een medewerker van de Bankgiroloterij. Voor 13,75 per maand kon ik lid worden (en na 1 maand ook online meteen weer opzeggen, keurig) en zo gratis naar binnen. Afgaande op de prijs van de twee exposities die ik wilde bekijken, was dit een winstpakker. Op advies van de verkoper zette ik een reminder in mijn agenda mijn lot op 10 april op te zeggen, zodat een extra maand lidmaatschap mij bespaard zou blijven. Zo kon ik wel nog meedingen naar de laatste trekking die op 9 april gedaan werd.

Op 24 maart schreef de bankgiroloterij mijn eerste betaling af. Maar wat zie ik gisteren: op 9 april staat de volgende betaling ingeboekt!
De regels van de bankgiroloterij schrijven dat je vanaf moment van opzeggen niet meer meedingt naar een prijs. Dat betekent dus dat je ALTIJD een maand meer lidmaatschap betaalt dan dat je prijzen kunt winnen.

Ligt het aan mij of is dit een heel flauwe manier om een extra maandje lidmaatschap uit mensen te kloppen?

4266 10 Rapporteer

ne
door neodutchio - Apr 10, 2019 om 09:37
5158 Antwoorden / 12 Vragen

Na 1 maand opzeggen met, mag ik aannemen, ook een opzegtermijn.
Maar, wat denkt u, dat de bankgiroloterij geld weg geeft? U zou 1 keer meespelen en ze betalen uw entree. En dat voor een prijs lager dan de entreeprijs. Dat kan nooit uit natuurlijk.
Ik vind het juist flauw van u om lid te worden om zo gratis een museum binnen te komen.

tijger1
door tijger1 - Apr 10, 2019 om 09:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze hebben u voor de juiste maand te pakken want er is deze maand nig een extra trekking.

https://www.bankgiroloterij.nl/speluitleg/hoe-wordt-er-getrokken.htm

Echt flauw dat u dacht voor niets naar binnen te kunnen.

Voortaan niet meer op colportage ingaan.

edrick3
door edrick3 - Apr 10, 2019 om 09:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zo kon ik wel nog meedingen naar de laatste trekking die op 9 april gedaan werd.

Is dat je zo medegedeeld door die colporteur of dacht je dat?
In het eerste geval ben je dus foutief voorgelicht (maar bewijs dat maar eens) en zou ik hier toch melding van maken bij de BG-loterij.

tijger1
door tijger1 Apr 10, 2019 om 10:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er waren twee trekkingen op 9 april.

me
door mein33 - Apr 10, 2019 om 11:11
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Voor 13,75 per maand kon ik lid worden (en na 1 maand ook online meteen weer opzeggen, keurig) en zo gratis naar binnen.

Een toegangskaartje kost €16,00, dan mag je naar binnen, zonder enig gedoe achteraf met een lotterij die je aan het aan de aangegane overeenkomst houdt.
Niks 'flauwe manier', ook loterijen hebben hun verdien model.
Waarom zou je al dat gedoe op je nek halen omdat een (handige en getrainde) colporteur je in zijn verkoop praatje "gratis toegang" beloofd.
Niets is "gratis" en dat is hiermee maar weer eens bewezen.  ;-))

lo
door lovewinnie - Apr 10, 2019 om 13:18
1210 Antwoorden / 1 Vragen

In april is een extra trekking. Totaal zijn er 15 trekkingen per jaar
9 april is dus ook voor een extra trekking

panter22
door panter22 - Apr 10, 2019 om 14:05
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt een opzegtermijn van 1 maand.  Je had meteen moeten opzeggen . Je hebt vandaag opgezegd en moet nog een maand betalen.
https://www.opzegtermijn.nl/loterij/bankgiro-loterij-opzeggen

jo
door jorisw - Apr 10, 2019 om 18:45
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Volgende keer iets minder hebberig zijn.

PerCeptie
door PerCeptie - Apr 11, 2019 om 10:09
26 Antwoorden / 2 Vragen

Weer een slimme truc van de Bankgiroloterij. Bedenk vooral dat het bedrijf eraan moet verdienen. Die gouden bergen die ze beloven zijn vaak een illusie.

Yuneec
door Yuneec - Apr 11, 2019 om 19:37
13 Antwoorden / Vragen

Bankgiroloterij is erg agressief en levert sowieso niet veel op.
Ik gok dat u ongemerkt accoord gegaan bent met een abonnement van een jaar. Het is niet de eerste keer dat Bankgiroloterij 'verkopers' je zo het bos insturen.

Mijn advies:
Ga -nooit- akkoord met iets dat u op straat door een vreemde verteld wordt als het gaat om abonnementen, lage prijzen, etc.
Als het product u interesseert neem dan de informatie mee naar huis en lees de voorwaarden goed door.
Er zijn zo veel mensen die het verhaal over 'goedkope energie' geloofden op de blauwe ogen van de straatverkoper, de aardige stem van de telefonische colporteur en de vrolijke charmeur bij MediaMarkt, die nu met de gebakken peren zitten.

Eerst thuis in alle rust lezen, nadenken en dan pas doen.