pl
door plebpleb Dec 18, 2011 om 14:33
Geldzaken & recht

Algemene verhoging...

Door al die graaiers van banken en de witte boordencrimi-nelen worden de gemeentelijke lasten en zorgpremies ook de gewone boodschappen voor 't komend jaar steeds duurder voor 't klootjesvolk...
De huurtoeslag p/m is ruim € 40 verlaagd..
Zelf eens uitgerekend wat ik maandelijks dan tekort kom door al die verhogingen...Dat is meer dan € 100 p/m....
Beseffen mensen wel dat de levensstandaard 't komend jaar onbetaalbaar wordt door al die bezuiningen...

5977 29 Rapporteer

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 18, 2011 om 14:59
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik krijg 10 euro minder huurtoeslag per maand.

40 euro lijkt me erg veel.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 18, 2011 om 15:28
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op zondag 18 dec 2011, 14:59]Ik krijg 10 euro minder huurtoeslag per maand.

40 euro lijkt me erg veel.
Dat omt door dat als de huur hoger is dan 623 euro er ectra verlaging komt.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 18, 2011 om 15:29
7840 Antwoorden / 95 Vragen

625 moet 525 euro zijn tikfoutje.

rj
door rjw - Dec 18, 2011 om 15:48
3279 Antwoorden / 5 Vragen

Wat hebben de banken met de toenemende vraag naar zorg te maken? Maar zelfs zonder falende bankiers had er bezuinigd moeten worden, domweg omdat de overheid stelselmatig al decennia lang te veel uitgeeft.

In het specifieke geval van huurtoeslag: de overheid stelt regels op waaraan nieuwe woningen en woningbouwverenigingen moeten voldoen. Vervolgens worden huizen en verhuur daarvan te duur, waardoor de overheid huurders moet bijstaan. Klinkt niet echt logisch.

De overheid zou slimmer bezig zijn door sociale woningbouw zodanig te laten bouwen dat het economisch verantwoord is om deze standaard voor een lager bedrag te kunnen verhuren. Dat zou o.a. kunnen door het bouwproject eenmalig te subsidieren i.p.v. huurders tot in lengte van dagen te helpen.

Iedereen die een beetje kan rekenen snapt dat zo'n oplossing uiteindelijk veel goedkoper voor iedereen is. Denk alleen maar aan de administratieve kosten om de huurtoeslagen te verwerken.

moeder56
door moeder56 - Dec 18, 2011 om 20:37
483 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=rjw schreef op zondag 18 dec 2011, 15:48]Wat hebben de banken met de toenemende vraag naar zorg te maken? Maar zelfs zonder falende bankiers had er bezuinigd moeten worden, domweg omdat de overheid stelselmatig al decennia lang te veel uitgeeft.

In het specifieke geval van huurtoeslag: de overheid stelt regels op waaraan nieuwe woningen en woningbouwverenigingen moeten voldoen. Vervolgens worden huizen en verhuur daarvan te duur, waardoor de overheid huurders moet bijstaan. Klinkt niet echt logisch.

De overheid zou slimmer bezig zijn door sociale woningbouw zodanig te laten bouwen dat het economisch verantwoord is om deze standaard voor een lager bedrag te kunnen verhuren. Dat zou o.a. kunnen door het bouwproject eenmalig te subsidieren i.p.v. huurders tot in lengte van dagen te helpen.

Iedereen die een beetje kan rekenen snapt dat zo'n oplossing uiteindelijk veel goedkoper voor iedereen is. Denk alleen maar aan de administratieve kosten om de huurtoeslagen te verwerken.

Uiteindelijk lost dit niets op. Er komt dan weer een leger met scheefwoners.

pl
door plebpleb - Dec 18, 2011 om 22:47
113 Antwoorden / 60 Vragen

Enkelen hebben begrip dat de huur-en zorgtoeslag worden verlaagd voor de minima's e.a...
Maar de hypotheekrentes worden niet gekort en blijft gehandhaafd...
Grootverdieners kunnen/mogen blijven graaien dankzij dit rechtse kabinet..
Klootjesvolk mogen voor de tekorten van de staatschuld overal voor opdraaien en ook créperen...Rijken worden steeds rijker en de armen steeds armer...
Als de rijken honger gaan lijden...sterven de armen alom...

loreleigil
door loreleigil - Dec 19, 2011 om 05:19
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=plebpleb schreef op zondag 18 dec 2011, 22:47]Enkelen hebben begrip dat de huur-en zorgtoeslag worden verlaagd voor de minima's e.a...
Maar de hypotheekrentes worden niet gekort en blijft gehandhaafd...
Grootverdieners kunnen/mogen blijven graaien dankzij dit rechtse kabinet... Hier heb ik dus ook geen begrip voor. Dat er bezuinigt moet worden snap ik, maar de posten waarop er wordt bezuinigt snap ik niet. Dat de mensen met modaal en iets daarboven worden ontzien met hypotheekrenteaftrek vind ik prima. Maar mensen met huizen van een paar miljoen, mensen met een inkomen van meer dan 3 keer de Balkenende-norm zouden die aftrek niet (nodig) moeten hebben. Dat is onzin. En de Jager maar roepen dat je er bijna niet op kan besparen. Kosten vorig jaar aan hypotheekrenteaftrek: 11 miljard. Daarvan kwam bijna 50% terecht bij 20% van de allerhoogste inkomens. Nee, daar bezuinig je zó weinig op, doe maar niet joh!

inekel1953
door inekel1953 - Dec 19, 2011 om 08:47
323 Antwoorden / 2 Vragen

De naam VVD klopt eigenlijk niet, dat moet in mijn ogen GGG zijn, dit staat dan voor:
(G)rutte Graait Graag.

Bij deze de link waar te zien is wat Rutte per dag verdient, bijna 600 Euro, dit inkomen is voor velen en maanduitkering. Extra geld moest er naar de banken, zodat ze en buffer op kunnen bouwen, dat geld komt ook van de belasting betaler. Niet te vergeten het geld dat naar Griekenland ging, als je de letters van Griekenland gaat puzzelen zie je staan: er kan geld in
Daar waar geld zit, komt meer geld bij, dit is de hele opzet van Rutte, Verhagen en Wilders.

Mensen die hard moeten werken en hen die het helaas door ziekte niet meer kunnen, worden harder gepakt waardoor de armoede is gestegen, de gezondheidszorg ernstige vormen aanneemt, het (bijzonder-)onderwijs er onder te lijden heeft.

Dit kabinet moet zich schamen, en dan nog zeggen dat het nog niet zo slecht gaat met Nederland. Dit kabinet voert letterrlijk struisvogelpolitiek.

http://www.loonwijzer.nl/home/Vippaysalarissen

ooparry
door ooparry - Dec 19, 2011 om 11:23
80 Antwoorden / 3 Vragen

Om er het inkomen van de premier bij te halen is volstrekte onzin. Als we een links kabinet zouden hebben is het inkomen voor de premier en de ministers even hoog als nu. Ik ben het er wel mee eens dat de hypotheekrente aftrek ter discussie moet worden gesteld, zeker voor de hogere inkomens.

loreleigil
door loreleigil - Dec 20, 2011 om 15:38
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=ooparry schreef op maandag 19 dec 2011, 11:23]Om er het inkomen van de premier bij te halen is volstrekte onzin. Als we een links kabinet zouden hebben is het inkomen voor de premier en de ministers even hoog als nu. Ik ben het er wel mee eens dat de hypotheekrente aftrek ter discussie moet worden gesteld, zeker voor de hogere inkomens. Nou, ik vind het wel iets toevoegen. Als iemand dus € 600,- per dag 'verdient' (norm bijstand voor alleenstaande netto per maand is overigens € 877,-) het is zijn kneiter haalt om te zeggen dat er in Nederland geen armoede is, terwijl de Voedselbanken de aanvragen niet meer aankunnen..... Als blijkt dat steeds meer mensen hun vaste lasten niet meer kunnen betalen en de 'wanbetalers' voor de zorgpremie elk jaar stijgen, vind ik dat tekenend. Hij heeft dus geen ($#&%( verstand van armoede. Hoe kan hij zich überhaupt inleven in de onderkant van de samenleving als zijn inkomen van twee dagen al meer bedraagt dan iemand in de bijstand per maand ontvangt?!? En inderdaad, een linkse premier ontvangt waarschijnlijk hetzelfde bedrag. Maar stel dat Roemer ooit premier zou worden, zal je hem niet horen zeggen dat er geen armoede is in Nederland, zal je hem niet horen zeggen dat de bovenkant al zoveel betaalt dat je die moet ontzien (hypotheekrenteaftrek behouden, kinderbijslag voor allerrijksten niet afschaffen) om het vervolgens aan de onderkant weg te halen.

ooparry
door ooparry - Dec 20, 2011 om 17:14
80 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=loreleigil schreef op dinsdag 20 dec 2011, 15:38][quote=ooparry schreef op maandag 19 dec 2011, 11:23]Om er het inkomen van de premier bij te halen is volstrekte onzin. Als we een links kabinet zouden hebben is het inkomen voor de premier en de ministers even hoog als nu. Ik ben het er wel mee eens dat de hypotheekrente aftrek ter discussie moet worden gesteld, zeker voor de hogere inkomens. Nou, ik vind het wel iets toevoegen. Als iemand dus € 600,- per dag 'verdient' (norm bijstand voor alleenstaande netto per maand is overigens € 877,-) het is zijn kneiter haalt om te zeggen dat er in Nederland geen armoede is, terwijl de Voedselbanken de aanvragen niet meer aankunnen..... Als blijkt dat steeds meer mensen hun vaste lasten niet meer kunnen betalen en de 'wanbetalers' voor de zorgpremie elk jaar stijgen, vind ik dat tekenend. Hij heeft dus geen ($#&%( verstand van armoede. Hoe kan hij zich überhaupt inleven in de onderkant van de samenleving als zijn inkomen van twee dagen al meer bedraagt dan iemand in de bijstand per maand ontvangt?!? En inderdaad, een linkse premier ontvangt waarschijnlijk hetzelfde bedrag. Maar stel dat Roemer ooit premier zou worden, zal je hem niet horen zeggen dat er geen armoede is in Nederland, zal je hem niet horen zeggen dat de bovenkant al zoveel betaalt dat je die moet ontzien (hypotheekrenteaftrek behouden, kinderbijslag voor allerrijksten niet afschaffen) om het vervolgens aan de onderkant weg te halen.
Ik heb alleen maar gesteld dat het inkomen van een linkse premier evenveel is als dat van een rechtse premier, verder niets. Dit als argument aanhalen vind ik onjuist. Ik ontken niet dat er geen armoede in Nederland is en ik heb ook niet beweerd dat je de bovenkant van onze maatschappij moet ontzien!

loreleigil
door loreleigil - Dec 21, 2011 om 03:57
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=ooparry schreef op dinsdag 20 dec 2011, 17:14][quote=loreleigil schreef op dinsdag 20 dec 2011, 15:38]Nou, ik vind het wel iets toevoegen. Als iemand dus € 600,- per dag 'verdient' (norm bijstand voor alleenstaande netto per maand is overigens € 877,-) het is zijn kneiter haalt om te zeggen dat er in Nederland geen armoede is, terwijl de Voedselbanken de aanvragen niet meer aankunnen..... Als blijkt dat steeds meer mensen hun vaste lasten niet meer kunnen betalen en de 'wanbetalers' voor de zorgpremie elk jaar stijgen, vind ik dat tekenend. Hij heeft dus geen ($#&%( verstand van armoede. Hoe kan hij zich überhaupt inleven in de onderkant van de samenleving als zijn inkomen van twee dagen al meer bedraagt dan iemand in de bijstand per maand ontvangt?!? En inderdaad, een linkse premier ontvangt waarschijnlijk hetzelfde bedrag. Maar stel dat Roemer ooit premier zou worden, zal je hem niet horen zeggen dat er geen armoede is in Nederland, zal je hem niet horen zeggen dat de bovenkant al zoveel betaalt dat je die moet ontzien (hypotheekrenteaftrek behouden, kinderbijslag voor allerrijksten niet afschaffen) om het vervolgens aan de onderkant weg te halen.
Ik heb alleen maar gesteld dat het inkomen van een linkse premier evenveel is als dat van een rechtse premier, verder niets. Dit als argument aanhalen vind ik onjuist. Ik ontken niet dat er geen armoede in Nederland is en ik heb ook niet beweerd dat je de bovenkant van onze maatschappij moet ontzien! Ik denk dat u mijn post verkeerd begrijpt. Ik herhaal uitspraken van Rutte en dicht ze u niet toe. Ik plaats zijn denkwijze naast zijn salaris en dan krijg je toch een ander plaatje dan als je niet weet wat hij binnen krijgt per dag.

de eelco
door de eelco - Dec 21, 2011 om 11:21
607 Antwoorden / 92 Vragen

600 euro per dag??????????....nu snap ik waarom de tweede kamerleden er 30% loonsverhoging bijkrijgen...arme mensen zal er bijna medelijde mee krijgen.

eenigma
door eenigma - Dec 21, 2011 om 11:35
252 Antwoorden / 14 Vragen

Dominee Gremdaat heeft gelijk!

"Het is ons toch gelukt: Nederland is in recessie. En tegelijk zijn we na Luxemburg het rijkste land van Europa. We zijn een beetje de man van tien miljard die heel zielig is omdat hij er een miljoen op achteruitgaat, vindt dominee Gremdaat."

Ik blijf het zeggen er is geen geld te kort, er is niet te weinig geld, er is geen probleem met toegenomen kosten door vergrijzing, er is alleen een verkeerd prioriteitenlijstje, we geven het geld uit aan nutteloosheid, status en imago projectjes van wethouders, ministers en andere regeerders. In Amsterdam stoppen we het in een onzinnige, waanzinnig en megalomaan project als de Noord-Zuid lijn, in Den Haag moest er zo nodig miljarden weggegooid worden aan een JSF et cetera, et cetera ;-)

Dominee Gremdaat (filmpje)

inekel1953
door inekel1953 - Dec 21, 2011 om 15:33
323 Antwoorden / 2 Vragen

Wat denkt u van de Europese afgevaardigden? Lees onderstaand bericht, kijk, luister en huiver vervolgens naar het waargebeurde filmpje om u overtuigen wat er werkelijk gaande is.

SCHANDALIG en wij maar bezuinigen !!!!

Zo gebeurt het in STRASBOURG.... kijk luister en huiver

SCHANDE, OPDOEKEN DIE HANDEL EN DE ZAKKENVULLERS STRAFFEN!!!!!!
Klik op de link en val van de ene in de andere “zakkenvullers”

Beslist door sturen !!!
Een TV – team probeert te filmen hoe Europese afgevaardigden INKLOKKEN op vrijdagmorgen 7 uur, om nog even 284 EURO daggeld te incasseren…maar al wel hun koffers bij hebben zodat ze direct daarna naar huis kunnen vertrekken …
Na het maken van de eerste beelden wordt het TV-team (geaccrediteerde journalisten)
manu militari buiten gezet !

MOOI VOORBEELD VAN ONZE EU – VERKOZENEN… . en democratische nieuwsgaring !!!

Zonder trucage,commentaar is in het Duits…Nederlands onder titelt

http://dotsub.com/view/01ad2718-073c-474a-ac40-c7a72e199d55

Ik hoop dat jullie dit allemaal de wereld rond sturen en hier je hele adresboek gebruiken.
Waar zitten nu echt de criminelen???
Niet waar ze horen tenminste.

M.vr.gr.,
Ineke L

op
door oplossing - Dec 22, 2011 om 13:50
119 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben het ook zo langzamerhand spuug zat met al die bezuinigingen, als we nu eens als eerste beginnen bij beatrix aan te kloppen en laat haar nu ook eens belasting over haar vermogen betalen, "haar vermogen"??? neen dat is ons vermogen en daar moeten wij met z'n alle nog eens belasdting over betalen, wij betalen belasting over ons inkomen en als je het dan spaart en je zit boven die grens dan mag je daar ook nog eens belasting over betalen en beatrix zit lekker 6x per jaar in ons vliegtuig om heerlijk op vakantie te kunnen gaan met al haar familie en aanhang niet te vergeten, wij moeten overal voor betalen maar hoeveel draagt zij af??? haar inkomen is niet verandert sinds verleden jaar en als beatrix nu ook belasting ging betalen dan is onze schatkist zo vol en hoeven wij klootjesvolk niet zoveel te bezuinigen want het ene staat nog niet voor de deur of het andere komt er al aan, al die blauwe enveloppen schieten door de brievenbus en al ons geld gaat naar beatrix en zoon,schoondochter en niet te vergeten kleinkinderen ja mensen dat alles moeten wij betalen om hun te onderhouden. lang leve de koningin nou aan m'n laars, nu zal ik niet beweren dat het met een president beter zal zijn maar zoals het nu allemaal gaat zijn we er echt niet op vooruit gegaan.
Ik zou nog veel meer willen schrijven maar alleen bij de gedachten al word ik kwaad dus laat ik het hier maar bij. Ongetwijfeld zal ik hier wel commentaar op krijgen maar dat neem ik dan maar voor lief. Oh ja, vergeten jullie niet naar de Kerstboodschap van bea te kijken?? niet voor mij in ieder geval.

killroy
door killroy - Dec 22, 2011 om 15:10
87 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo OPLOSSING, Ik wil u wel de enige en echte OPLOSSING aanreiken, EEN NIEUWE WERELDOORLOG, alleen zo kom je van ONGEDIERTE en KAKKERLAKKEN af, IS WEL VERSCHRIKKELIJK, MAAR HET KOMT. !!!!!!

li
door lisa123 - Dec 22, 2011 om 15:35
134 Antwoorden / 53 Vragen

Hoi Inekel1953,

Zit net in te loggen om hetzelfde bericht hier te posten over de EU, ik zit niet snel om woorden verlegen maar dit is toch wel het toppunt!!!!

Als WAO'er met een laag inkomen (gewerkt als medisch secretaresse, had beter bij een bank kunnen gaan werken) weet ik echt niet meer hoe ik de eindjes aan elkaar moet knopen.
De gemeentelijke belastingen gaan met 10,6% !!!! omhoog (gemeente Schiedam, burgemeester oneervol ontslagen, alles verkloot, wel wachtgeld) en tot 2 keer toe een blunder met bouwbedrijven en wie betaalt?

Over de zorgkosten maar niet te spreken, die rijzen echt de pan uit.
Volgend jaar kost het me 1/6 van mijn inkomen en de zorg is op sommige punten belachelijk slecht. Huisarts verdomd het om zalf voor te schrijven van de specialist (ruzie met de regering) en die verdomd het om voor te schrijven want ik ben "patiënt af" , geen behandeling meer nodig.

Wilde dat het "klootjesvolk" eens met zijn allen in opstand kwamen, ik sluit me er graag bij aan.

sa
door saturnus - Dec 22, 2011 om 15:42
72 Antwoorden / 12 Vragen

Mag ik even gezegd hebben, dat ik dit een heel onsmakelijke opmerking vind?
Verder even dit: iedere dag kijk ik naar "een huis vol". Gewone mensen met een gewone baan en 12 kinderen.Ze eten goed, gaan op vakantie, hebben plezier en zien er niet haveloos uit.De enige conclusie die ik dan kan trekken is dat ofwel die 2 gezinnen doen het heel goed of PlebPleb doet iets heel fout. Ik verwijs u graag naar het Nibud . Daar kun je je eigen uitgavenpatroon invoeren en vergelijken met anderen in de zelfde omstandigheden. Heel verhelderend

=killroy schreef op donderdag 22 dec 2011, 15:10: Hallo OPLOSSING, Ik wil u wel de enige en echte OPLOSSING aanreiken, EEN NIEUWE WERELDOORLOG, alleen zo kom je van ONGEDIERTE en KAKKERLAKKEN af, IS WEL VERSCHRIKKELIJK, MAAR HET KOMT. !!!!!!

geer56
door geer56 - Dec 22, 2011 om 16:02
100 Antwoorden / 9 Vragen

Ja je hebt gelijk
Ik behoor tot die groep chronis zieken en gehandicapten ik heb meer dan 400 euro tekort om van te leven en omdat ze bijstand velaagd hebben krijg ik ook daar geen hulp meer van ook de belastingaftrek is veel minder geworden nee het word lijden

ti
door tippelaar1 - Dec 22, 2011 om 16:44
10 Antwoorden / 0 Vragen

De burgers in NL zijn huin zelfredzaamheid en onafhankelijkheid kwijt. Zeker de lagere inkomens eten uit de hand van de belastingdienst. Die doen aan het rondpompen van geld. Geheel volgens de zogenaamde democratisch vastgestelde regels wordt van iedere burger bijna alles aan inkomen afgenomen, in de vorm van BTW, directe belastingen enz. De aldus verkregen gelden worden ook weer volgens zogenaamde democratisch vastgestelde regels verdeeld. Eerst de machtigen (Koningshuis en de daaraan verbonden profiteurs). Dan de machtige ambtenaren met hun directeuren en de politici. Zo gaan we verder de ladder af. Onderaan hangt Jan Kloot, die tegenwoordig met hard werken de kost niet meer kan verdienen en die mondjesmaat wordt bijgevoerd door de belastingdienst, met o.a. huurtoeslag, zorgtoeslag, persoonsgebonden budget, toeslagje voor buitengewone ziektenkosten, enz. Aldus in de tang genomen komt Jan Kloot tot de conclusie dat meer verdienen en harder werken totaal zinsloos is. Hoe meer hij met buffelen verdient hoe meer hem wordt afgenomen. Hierbij zijn buiten beschouwing gelaten de gigantische bedragen die gaan naar Europa, oorlogvoeren in het middenoosten, asielzoekers en de consequenties van de borden die aan de NL.grens staan met in 6 talen het opschrift "Iedereen in Nederland, krijgt gratis geld". En voor alle Jan Kloten heb ik een advies. Bedenk bij alles wat u doet dat de staat met al zijn organen, de laatste is die failliet gaat.

bl
door blvdr - Dec 22, 2011 om 17:56
14 Antwoorden / 3 Vragen

ook op dit forum, net als o.a. in de politiek, heel veel verschillende meningen over wie de oorzaak van de huidige crisis is. Naar mijn idee zijn dat primair de bankiers, maar nu vooral ook de politici, die het niet lukt om met een gezamenlijk beleid voor de Europese munt te komen. En vergeet Griekenland niet, die met leugens over de eigen financiële positie, indertijd is toegestaan ook de Euro te mogen invoeren. Italië en enkele andere landen hebben een erg zwakke financiële positie. En ga zo maar door. Teveel mogelijke oorzaken om op te noemen. Maar belangrijker is m.i. het antwoord op de vraag hoe we uit deze crisis kunnen komen.
De opmerking van een van de vorige reageerders over de VVD, die als nieuwe naam voor die partij aandraagt GGG: (G)rutte Graait Graag, is wel heel erg minnetjes en kennelijk door een rooie bril bezien. Waarom dan ook niet de PvdA aangeduid als de Partij van de Armoe? Met dit soort van opmerkingen schieten we niets op . Ik ben overigens geen lid van een van de vorengenoemde partijen.

We zijn in NL alleen maar gebaat bij een goede, gezamenlijke Europese aanpak, ook als dat misschien gaat ten koste van een deel van onze eigen (zogenaamde) financiële zelfstandigheid. Europa bepaalt immers toch al voor een groot deel wat er in de Unie gebeurt. De huidige gang van zaken vwb de aanpak van de crisis toont aan dat het alleen maar op die manier zal kunnen lukken om uit de financiële problemen te komen..

f1
door f16 - Dec 22, 2011 om 19:48
16 Antwoorden / 9 Vragen

Het enigste wat ik wil zeggen is dat ik me onderhand kapotschaam dat ik Nederlander ben.Ik vind het heel erg dat mijn 4 kleinkinderen moeten opgroeien in een verziekt Nederland,waar totaal geen normen en waarden meer gelden en waar ze schijnbaar alleen maar kunnen regeren om de gewone man tot op het bot uit te kleden.Lang leve de graaiers.
Ik hoop in ieder geval dat onze 'zeer capabele'regering zeer spoedig zal vallen!!!!

bl
door blvdr - Dec 22, 2011 om 20:45
14 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=f16 schreef op donderdag 22 dec 2011, 19:48]Het enigste wat ik wil zeggen is dat ik me onderhand kapotschaam dat ik Nederlander ben.Ik vind het heel erg dat mijn 4 kleinkinderen moeten opgroeien in een verziekt Nederland,waar totaal geen normen en waarden meer gelden en waar ze schijnbaar alleen maar kunnen regeren om de gewone man tot op het bot uit te kleden.Lang leve de graaiers.
Ik hoop in ieder geval dat onze 'zeer capabele'regering zeer spoedig zal vallen!!!!

F16: in plaats van nare dingen te hopen, zou je ook kunnen zeggen: ik ga er iets aan doen om die (in jouw ogen) verziekte Nederlandse maatschappij beter te maken. F16: klim uit je cockpit en maak er iets. Aan dat negatieve gedoe en gejammer hebben we niets. Verbeter de wereld, begin met jezelf!

erik9472
door erik9472 - Dec 22, 2011 om 21:20
50 Antwoorden / 1 Vragen

Vanaf 1980 ben ik al het bezuinigen. Soms denk ik even meer armslag te hebben doordat de lonen omhoog gaan. Dan komt er weer een regeling die de verhoging teniet doen. En zo gaat het al jaren.
Ik denk verhoog de kosten nu eens niet. Bevries de subsidies ipv verlagen. Dan wordt er vanzelf bezuinigd omdat de inkomsten niet toenemen.

f1
door f16 - Dec 22, 2011 om 21:32
16 Antwoorden / 9 Vragen

Beste blvdr,wat is er zo naar aan als dit kabinet zou vallen?En weet je wat ik mijn hele leven heb gedaan? Hard gewerkt,belastingen betaald,geleefd volgens de wet.
Dus hoezo moet ik de wereld verbeteren? En jammeren? Ik denk dat ik daar niet alleen in sta. Er is alle reden om te jammeren.Alleen de graaiers zal het worst zijn of de gewone man onderhand crepeert en alle eindjes aan elkaar moeten knopen.
Ik ben echt geen doemdenker van huis uit hoor,maar zoals het tegenwoordig in Nederland gaat met alles maakt een mens wel tot een doemdenker.

bl
door blvdr - Dec 22, 2011 om 21:50
14 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=f16 schreef op donderdag 22 dec 2011, 21:32]Beste blvdr,wat is er zo naar aan als dit kabinet zou vallen?En weet je wat ik mijn hele leven heb gedaan? Hard gewerkt,belastingen betaald,geleefd volgens de wet.
Dus hoezo moet ik de wereld verbeteren? En jammeren? Ik denk dat ik daar niet alleen in sta. Er is alle reden om te jammeren.Alleen de graaiers zal het worst zijn of de gewone man onderhand crepeert en alle eindjes aan elkaar moeten knopen.
Ik ben echt geen doemdenker van huis uit hoor,maar zoals het tegenwoordig in Nederland gaat met alles maakt een mens wel tot een doemdenker.

beste F16, wat is erg? Als dit kabinet zou vallen, wat krijgen we dan? Zou je dan een tevreden mens worden? Wees om te beginnen een voorbeeld voor je kleinkinderen en laat zien wat je door hard werken hebt gepresteerd; dat je daar trots op bent. Goed voorbeeld doet goed volgen. Laat je kleinkinderen zien dat er ook goeie mensen zijn, en ook dat er mensen zijn die van aanpakken weten als het niet zo gaat als ze wel zouden willen. Leer ze dat ze niet bij de pakken moeten gaan neerzitten, want dat zou verschrikkelijk zijn.
Als ik zo je verhaal lees, dan begrijp ik dat je het nu erg moeilijk hebt. Helaas ben je niet de enige. Ik wens je alle sterkte toe en hoop dat er ook voor jou weer lichtpuntjes komen.

mo
door moniquel_1 - Dec 22, 2011 om 22:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas heeft Killroy wel gelijk...
we leven nu in de periode van hebzucht, en zoals de geschiedenis blijft herhalen volgt na deze periode oorlog, het is helaas de oplossing.

eenigma
door eenigma - Dec 22, 2011 om 22:44
252 Antwoorden / 14 Vragen

Sinds de recessie van de jaren 80 is het ieder jaar hetzelfde gegaan, de armen worden armer en de rijken rijker. Tegenwoordig heeft een groot deel van de armen dan ook nog een kleur en een minderheidsgodsdienst wat ze makkelijk herkenbaar maakt en simpel als zondebok aan te wijzen. Nu weet ik uit eigen ervaring dat die beroemde Nederlandse tolerantie alleen heeft bestaan in de fantasie van (vooral intellectueel) Nederland en nooit in de praktijk waar tolerantie stond voor "leven en laten leven als ik er maar geen last van heb", het is en was geen tolerantie maar onverschilligheid en desinteresse.

Tegenwoordig heeft iedereen overal last van en wordt heel veel als "last hebben van" ervaren, van baarden, van hoofddoekjes, van andere talen en gebruiken, van andere leefstijlen, van andere uitgavenpatronen tot de eetgewoontes aan toe die ons niet bevallen.

De toenemende tweedeling in de maatschappij zal vooral daar te merken zijn waar het van oudsher te merken is namelijk aan de onderkant van de samenleving, onder hen die het minst hebben maar de grootste groep zijn. Tevens de grootste groep die onderverdeeld is in allerlei etnische en culturele groepen die tegenover elkaar staan omdat ze gefocust zijn op de verschillen in plaats van op de overeenkomsten en dus niet kunnen zien dat zij met elkaar sterk zouden kunnen zijn naar die minderheid die het voor het zeggen heeft en die hun zakken vullen over de rug van de meerderheid heen.

L'histoire se répète, de geschiedenis herhaald zich, altijd en altijd weer, vroeger waren arbeiders gewoon maar met trots arbeiders en wisten zich in 1 maatschappelijke klasse verenigd, tegenwoordig is diezelfde klasse verdeeld in allerlei subgroepen. Nu zijn er de zieken, de ouderen, de gehandicapten, de asielzoekers, de vluchtelingen, de allochtonen, de Surinamers, de Antillianen, de Turken, de Marokkanen, de....... en niet voor niets handhaven degenen met de macht nog steeds het verdeel en heersprincipe want het werkt zoals het vroeger deed nog steeds fantastisch goed.

Dus krijgen die de schuld van jouw malaise, en geef je die de schuld van jouw armoe, en zijn die de schuld van....vul maar in........ en het liefst mensen die je niet kent en die je nog nooit ontmoet hebt en waar je dus niets vanaf weet. Diezelfde Nederlanders die zo tekeer gaan over "al die buitenlanders die zoveel geld kostten", kopen vakantiehuizen in bijvoorbeeld Frankrijk, Portugal of Thailand om straks in een lekker goedkoop land van hun pensioen te gaan genieten of vertrekken met zijn allen naar de Spaanse Costa's om daar met Nederlands personeel in door Nederlands management gerunde bejaardenhuizen hun oude dag door te brengen.

De MP vind dat we in dit land niet van armoede mogen spreken omdat het vergeleken met andere landen geen armoede is, tja hij kan dat met gemak beweren, de jongeman heeft nog nooit tekort gehad in zijn leven. Je bent namelijk zo arm als je omgeving rijk is, dus als jouw kind de enige in de klas is die in kleding van de goedkoopste winkels loopt en daarom uitgescholden wordt voor ZeBra ben je arm en heb je te kampen met armoede, als je naar de voedselbank moet en blij bent met wat je gegeven word aan voedingsmiddelen ben je arm in dit land. Relativeren is iets wat altijd alleen maar degene mag doen die in de situatie zit en is niet een recht van de ander die zich zo een situatie niet eens voor kan stellen.

Het is een idée fixe dat we het slecht hebben, dat er bezuinigd moet worden en we dus allemaal een steentje bij moeten dragen, echt laat je niets wijs maken, praat de leugens van de media en de overheid niet na, ze liegen dat ze barsten. We kunnen zelfs Griekenland helpen zonder daar zelf iets van te merken als we maar anders met ons geld omgaan en een ieder die zegt dat het niet waar is laat zich sprookjes voor waarheid verkopen door lui die er heel goed voor zorgen zelf nergens last van te hebben.