Als een bankstel veel duurder uitvalt als het word aan gegeven in de winkel
Eerst een verkeerde bank uitgezocht. Was veel te groot voor mijn huis. Op zondag uitgezocht, donderdag om 9 uur stond ik voor de deur van de winkel seats en Sofas. In overleg om een andere uit te zoeken. Ik had helaas al een handtekening gezet bij de eerste uitgezochte bank. De andere 2de bank had een bordje hangen vanaf 999 euro. Deze bank kwam uiteindelijk op 2400 euro uit. Dus 1400 euro duurder. Ik zei al waar is dit op gebaseerd. Maar daar kreeg ik niet echt een antwoord op. Als ik de eerste bank had geannuleerd had ik 600 euro moeten betalen. 30 % van het bedrag. Dus heb ik deze maar gedaan maar het zit mij niet lekker. Ik vind het een leuke bank. Maar hoe kom ik hier nou achter waar ze dit bedrag hebben gebaseerd.?
U vraagt: hoe kom ik er hier nou achter?
mijn antwoord: terug naar de Seats & Sofa's en daar doorvragen. Waarschijnlijk heeft het met de kwaliteit van de uitvoering te maken. Wellicht ook met de afmetingen.
Maar zonder meer informatie van uw kant is er niemand op dit forum die u een zinnig antwoord kan geven.
Dus de eerste bank was 2.000 euro, maar je kon die aankoop 'gratis' annuleren bij bestelling van een andere bank. Dat is al netjes.
Dan zie je een bank van 999 euro, die uitkomt op 2.400 euro en je accepteert het kennelijk dat ze dat prijsverschil niet uitleggen?
Afijn, nu zit je aan die tweede bank vast. Maar dat neemt niet weg dat ze je het prijsverschil kunnen toelichten.
Hoe ze aan de prijs komen? Simpelweg door te zeggen wat de klant wil horen. Die van 999 euro heeft een levertijd van 168 weken, die kleur is er net niet meer, enz. Een betere stofgroep, net andere poten, enz geeft een iets duurder prijsje. U was al binnen als klant, ze konden dus een hogere prijs geven.
Dit is het bedrijf met de meeste klachten qua banken verkopen, dat dit nog bestaat ............ over garantie zullen we het maar niet hebben.
Ze verkopen dan ook met voorsprong de meeste banken, dan krijg je vanzelf meer klachten. Je moet naar het percentage klanten kijken met klachten om daar een oordeel over te kunnen geven. Over een bedrijf zonder klanten zal je geen klachten vinden. Het feit dat ze al zo lang bestaan geeft toch aan dat blijkbaar de meeste mensen geen klachten hebben. Ik zou er nooit kopen domweg omdat het lelijk spul is, maar als je minder geld hebt (of minder geld aan meubels wilt uitgeven is het goed dat je dit soort bedrijven hebt).
"Model ABC Vanaf 999 euro" dat is dus in de goedkoopste uitvoering met de goedkoopste stof.
Dat hoeft niet te betekenen dat het getoonde bank van Model ABC ook is uitgevoerd in de goedkoopste uitvoering met de goedkoopste stof. Vaak is een showmodel juist een duurdere uitvoering.
Daar zult u wel nooit achter komen gelet op ..... als ook al door anderen gezegd.
En aanvullend: ga met een zoekmachijne het -net op met zoeknaam 'klachten seats and sofas' en u ziet alsu even voorbij de eerste scrollt een lange lijst.
U ziet ook nog mogelijkheden om eenn klacht in te dienen en mogelijk is het zinvol om dit te melden aan https://www.klachtenkompas.nl/?icmp=juridischadvies_home_klachtenkompas (gratis service van de Consumentenbond) maar u dan via hen antwoord op uw vraag krijgt is ook te betwijfelen.
Hoezo zul je daan nooit achter komen? Je bent er toch zelf bij als je een bank gaat kopen? Bij iedere keuze die je maakt zie je dat het duurder wordt dan het basismodel. Consumenten zijn toch geen domme schapen die alles maar accepteren? Als de prijs anders wordt zonder reden vraag je hoe dat komt en als er geen antwoord komt ga je weg. Hoe moeilijk kan het zijn.
Voor vraagsteller kennelijk wel moeilijk omdat op de vraag bij de verkoper geen bevredigend antwoord kwam. En @RJW, kijk ook eens naar de vele referenties!
Dit was een andere uitzoeken, dus weglopen en €2000 laten liggen?
Dan word je positie voor iets te onderhandelen erg klein.
Alleen in een andere winkel deze €2400 kostende nogmaals uitzoeken en vragen wat het met jou keuze aan stof kost.
Dan is de kans dat deze van €999,- naar €1499 is gegaan en dan moet je dit opnemen.....
Dan beltaalde je dus €400 extra en geen €500 terug!
Een telefoon in borstzak die beeld en geluid opneemt,
wel een signaal van lampje zoals bij enkele wegplakken.
Vreemd, als ik in de winkel een product zie met een prijskaartje erbij, en ik moet vervoglens bijna 2,5 keer zoveel betalen, dan ga ik toch echt vragen stellen, en niet betalen! Verder is het zo dat als u een handtekening onder een verkooporder zet, u er aan gebonden bent, en er mogelijk (meestal) annuleringskosten zijn. Dat staat dan in de kleine lettertjes. En uiteraard altijd eerst de ruimte meten waar de nieuwe bank moet komen, en dan met duimstok naar de bankenwinkel.
Inderdaad navraag doen bij S&S kan altijd, maar of ze nu nog willen praten...
Maakt niet uit. Het is een vanaf prijs. U vertelt wat u wilt en zij geven een prijs. Die accepteert u of niet. De winkel is u vwb de prijsstelling geen verantwoording verschuldig. Maar het blijft klantonvriendelijk.
gezien de hoeveelheid klachten die het laatste half jaar van dat bedrijf komen zouik ook snel iets bestellen daar.
Ik was er ooit in getrapt naar binnen te stappen bij die club en zag een bank met een vanaf prijs. Er kwam 1500 bij voor een ander stofje en andere pootjes.
Uitleg gevraagd die bestond uit: de stof die er op gaat kost geld en het erop maken ook, datzelfde geldt voor de pootjes.
Ok.... zei ik, er zou sowieso stof en pootjes op en onder die bank moeten, dus geldt alleen de meerprijs voor de stof en de pootjes en dat kan naar mijn inzicht nooit 1500 zijn. Dit liep vrij hoog op, ik kon 500 korting krijgen, maar moest dan wel meteen beslissen. Vervolgens bracht ik ook nog in dat ik wettelijk! binnen 8 dagen zonder opgaaf van reden kon annuleren waarna de verkoper helemaal los ging tegen mij en mijn vriendin. Ik heb meneer een vriendelijke glimlach gegeven en ben onder een scheldcannonade inclusief de wetenschap dat ik daar niet meer welkom ben..... weggegaan... Dagje Efteling is er niets bij!
Waar haalt u vandaan dat u binnen 8 dagen zou mogen annuleren? In een winkel geldt koop is koop. En daar mikken ze juist op. Hoog inzetten, strooien met flinke kortingen en dan de handtekening laten zetten. Maar wettelijk kosteloos annuleren zit er dan echt niet meer in hoor.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer