as
door astronella May 16, 2021 om 18:29
Geldzaken & recht

Als een bankstel veel duurder uitvalt als het word aan gegeven in de winkel

Eerst een verkeerde bank uitgezocht. Was veel te groot voor mijn huis. Op zondag uitgezocht, donderdag om 9 uur stond ik voor de deur van de winkel seats en Sofas. In overleg om een andere uit te zoeken. Ik had helaas al een handtekening gezet bij de eerste uitgezochte bank. De andere 2de bank had een bordje hangen vanaf 999 euro. Deze bank kwam uiteindelijk op 2400 euro uit. Dus 1400 euro duurder. Ik zei al waar is dit op gebaseerd. Maar daar kreeg ik niet echt een antwoord op. Als ik de eerste bank had geannuleerd had ik 600 euro moeten betalen. 30 % van het bedrag. Dus heb ik deze maar gedaan maar het zit mij niet lekker. Ik vind het een leuke bank. Maar hoe kom ik hier nou achter waar ze dit bedrag hebben gebaseerd.?

3678 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Ho
door Hommer - May 16, 2021 om 18:54
30 Antwoorden / Vragen
2

U vraagt: hoe kom ik er hier nou achter?
mijn antwoord: terug naar de Seats & Sofa's en daar doorvragen. Waarschijnlijk heeft het met de kwaliteit van de uitvoering te maken. Wellicht ook met de afmetingen. 


Maar zonder meer informatie van uw kant is er niemand op dit forum die u een zinnig antwoord kan geven. 

diumenge
door diumenge - May 16, 2021 om 18:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen
1

Dus de eerste bank was 2.000 euro, maar je kon die aankoop 'gratis' annuleren bij bestelling van een andere bank. Dat is al netjes.

Dan zie je een bank van 999 euro, die uitkomt op 2.400 euro en je accepteert het kennelijk dat ze dat prijsverschil niet uitleggen?

Afijn, nu zit je aan die tweede bank vast. Maar dat neemt niet weg dat ze je het prijsverschil kunnen toelichten.

ne
door neodutchio - May 16, 2021 om 19:54
5184 Antwoorden / 12 Vragen
4

Hoe ze aan de prijs komen? Simpelweg door te zeggen wat de klant wil horen. Die van 999 euro heeft een levertijd van 168 weken, die kleur is er net niet meer, enz. Een betere stofgroep, net andere poten, enz geeft een iets duurder prijsje. U was al binnen als klant, ze konden dus een hogere prijs geven.

mahadma
door mahadma - May 16, 2021 om 20:05
11605 Antwoorden / 51 Vragen
2

Dit is het bedrijf met de meeste klachten qua banken verkopen, dat dit nog bestaat ............ over garantie zullen we het maar niet hebben.

rj
door rjw May 17, 2021 om 10:19
3298 Antwoorden / 5 Vragen

Ze verkopen dan ook met voorsprong de meeste banken, dan krijg je vanzelf meer klachten. Je moet naar het percentage klanten kijken met klachten om daar een oordeel over te kunnen geven. Over een bedrijf zonder klanten zal je geen klachten vinden. Het feit dat ze al zo lang bestaan geeft toch aan dat blijkbaar de meeste mensen geen klachten hebben. Ik zou er nooit kopen domweg omdat het lelijk spul is, maar als je minder geld hebt (of minder geld aan meubels wilt uitgeven is het goed dat je dit soort bedrijven hebt).

Iv
door Ivo W - May 16, 2021 om 22:41
741 Antwoorden / Vragen
1

"Model ABC Vanaf 999 euro" dat is dus in de goedkoopste uitvoering met de goedkoopste stof.

Dat hoeft niet te betekenen dat het getoonde bank van Model ABC ook is uitgevoerd in de goedkoopste uitvoering met de goedkoopste stof. Vaak is een showmodel juist een duurdere uitvoering.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 17, 2021 om 08:48
16888 Antwoorden / 202 Vragen
0

Daar zult u wel nooit achter komen gelet op .....  als ook al door anderen gezegd.

En aanvullend: ga met een zoekmachijne het -net op met zoeknaam 'klachten seats and sofas' en u ziet alsu even voorbij de eerste scrollt een lange lijst.

U ziet ook nog mogelijkheden om eenn klacht in te dienen en mogelijk is het zinvol om dit te melden aan https://www.klachtenkompas.nl/?icmp=juridischadvies_home_klachtenkompas  (gratis service van de Consumentenbond) maar u dan via hen antwoord op uw vraag krijgt is ook te betwijfelen.

rj
door rjw May 17, 2021 om 10:21
3298 Antwoorden / 5 Vragen

Hoezo zul je daan nooit achter komen? Je bent er toch zelf bij als je een bank gaat kopen? Bij iedere keuze die je maakt zie je dat het duurder wordt dan het basismodel. Consumenten zijn toch geen domme schapen die alles maar accepteren? Als de prijs anders wordt zonder reden vraag je hoe dat komt en als er geen antwoord komt ga je weg. Hoe moeilijk kan het zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft May 17, 2021 om 10:36
16888 Antwoorden / 202 Vragen

Voor vraagsteller kennelijk wel moeilijk omdat op de vraag bij de verkoper geen bevredigend antwoord kwam. En @RJW, kijk ook eens naar de vele referenties!

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum May 17, 2021 om 14:51
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Dit was een andere uitzoeken, dus  weglopen en  €2000 laten liggen?

Dan word je positie voor iets te onderhandelen erg klein.
Alleen in een andere winkel deze €2400 kostende  nogmaals uitzoeken en vragen wat het met jou  keuze aan stof kost.
Dan  is de kans dat deze van €999,- naar €1499 is gegaan en dan moet je dit opnemen.....
Dan beltaalde je dus  €400 extra  en geen €500 terug!

Een telefoon in borstzak die beeld en geluid opneemt, 

wel  een signaal van lampje zoals  bij enkele  wegplakken.



zoom1
door zoom1 - May 17, 2021 om 16:07
40 Antwoorden / 24 Vragen
0

Vreemd, als ik in de winkel een product zie met een prijskaartje erbij, en ik moet vervoglens bijna 2,5 keer zoveel betalen, dan ga ik toch echt vragen stellen, en niet betalen! Verder is het zo dat als u een handtekening onder een verkooporder zet, u er aan gebonden bent, en er mogelijk (meestal) annuleringskosten zijn. Dat staat dan in de kleine lettertjes. En uiteraard altijd eerst de ruimte meten waar de nieuwe bank moet komen, en dan met duimstok naar de bankenwinkel.

Inderdaad navraag doen bij S&S kan altijd, maar of ze nu nog willen praten...

mo
door mof - May 17, 2021 om 16:32
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Maakt niet uit. Het is een vanaf prijs. U vertelt wat u wilt en zij geven een prijs. Die accepteert u of niet. De winkel is u vwb de prijsstelling geen verantwoording verschuldig. Maar het blijft klantonvriendelijk.

gezien de hoeveelheid klachten die het laatste half jaar van dat bedrijf komen zouik ook snel iets bestellen daar.

va
door vanhestpatrick@gmail.com - May 17, 2021 om 17:18
5 Antwoorden / Vragen
0

Ik was er ooit in getrapt naar binnen te stappen bij die club en zag een bank met een vanaf prijs. Er kwam 1500 bij voor een ander stofje en andere pootjes.
Uitleg gevraagd die bestond uit: de stof die er op gaat kost geld en het erop maken ook, datzelfde geldt voor de pootjes.
Ok.... zei ik, er zou sowieso stof en pootjes op en onder die bank moeten, dus geldt alleen de meerprijs voor de stof en de pootjes en dat kan naar mijn inzicht nooit 1500 zijn. Dit liep vrij hoog op, ik kon 500 korting krijgen, maar moest dan wel meteen beslissen. Vervolgens bracht ik ook nog in dat ik wettelijk! binnen 8 dagen zonder opgaaf van reden kon annuleren waarna de verkoper helemaal los ging tegen mij en mijn vriendin. Ik heb meneer een vriendelijke glimlach gegeven en ben onder een scheldcannonade inclusief de wetenschap dat ik daar niet meer welkom ben..... weggegaan... Dagje Efteling is er niets bij!

ne
door neodutchio May 17, 2021 om 18:27
5184 Antwoorden / 12 Vragen

Waar haalt u vandaan dat u binnen 8 dagen zou mogen annuleren? In een winkel geldt koop is koop. En daar mikken ze juist op. Hoog inzetten, strooien met flinke kortingen en dan de handtekening laten zetten. Maar wettelijk kosteloos annuleren zit er dan echt niet meer in hoor.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ekiem
ekiem - Jun 14, 2024 om 21:25
Vakantie & reizen

Annuleren vacantie

Goedenavond
Het verhaal gaat als volgt.
Mijn dochter heeft vol enthousiasme begin dit jaar een vakantie geboekt bij Allcamps.
Niet wetende dat zij op de 2de Paasdag de diagnose uitgezaaide eierstokkanker zou krijgen. Wat volgde was een hele emotionele toestand.
Nu krijgt zij over een week een zware operatie en heeft deze vakantie geannuleerd. Ze heeft bij de boeking een annuler ... Lees meer

het rooie draakje
het rooie draakje - Jun 14, 2024 om 14:52
Geldzaken & recht

Aflossing lening bij Vesting Finance van NN

Onlangs hebben wij een aflosnota bij Vesting Finance opgevraagd om onze lening ( die ze ovegekocht hebben van Nationale Nederlanden ) vervroegd te kunnen aflossen.
Deze is netjes opgestuurd en door ons betaald. We hebben hier verder geen bewijs van gekregen.
Na gebeld te hebben was hun antwoord : Kijk maar op BKR... ( en daar staat hij een maand na inlossen nog steeds op "lopend")
... Lees meer

mathijs_b
mathijs_b - Jun 14, 2024 om 14:47
Geldzaken & recht
Vlak voor bezorgmoment verandert PostNL het tijdstip naar 'zelf afhalen'.

Vlak voor bezorgmoment verandert PostNL het tijdstip naar 'zelf afhalen'.

Vlak voor afgesproken bezorgmoment verandert postNL van bezorgtijd 14:10-16:10 naar 'zelf afhalen' bij afhaalpunt. Bij het afhaalpunt vertelden ze dat dit héél veel gebeurt. PostNL doet er niets aan.   Mogelijk is het luceratief voor de bezorger die alles op afhaalpunt dumpt en zo dubbel zoveel pakjes kan "afhandelen".   De verzender kan er niets aan doen en voor post NL wil er n.m.m. nie ... Lees meer