pa
door parfumgirl Apr 8, 2013 om 12:04
Geldzaken & recht

Als je appartement huurt van iemand die zei dat onderverhuur geoorloofd was en dit is niet zo,maar volgens zijn zelf opgestelde contract wel.Wat moet je doen?

Het probleem:
onderverhuur is niet toegestaan maar volgens de verhuurder wel en zijn contract maar de hoofdverhuurder zegt van niet.
Wat nu te doen?

1315 13 Rapporteer

pa
door parfumgirl - Apr 8, 2013 om 12:04
6 Antwoorden / 5 Vragen

Graag reacties..

wo
door wolkie - Apr 8, 2013 om 12:10
49 Antwoorden / 4 Vragen

Lijkt mij dat de hoofdverhuurder gelijk heeft, hij kan je waarschijnlijk ook het contract laten zien. Dus niet gaan wonen en als je er al woont dan ben ik bang dat je rap zonder huis zit.

freya
door freya - Apr 8, 2013 om 12:12
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo parfumgirl,

Het lijkt me nogal vanzelfsprekend dat degene van wie het appartement is (de eigenaar), bepaalt of er mag worden onderverhuurd. Dat die huurder vindt dat het wel mag (terwijl de eigenaar zegt dat het niet mag), doet niets ter zake.

m.vr.gr. Freya

pa
door parfumgirl - Apr 8, 2013 om 12:14
6 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=freya schreef op maandag 8 apr 2013, 12:12]Hallo parfumgirl,

Het lijkt me nogal vanzelfsprekend dat degene van wie het appartement is (de eigenaar), bepaalt of er mag worden onderverhuurd. Dat die huurder vindt dat het wel mag (terwijl de eigenaar zegt dat het niet mag), doet niets ter zake.

m.vr.gr. Freya

valerius-2
door valerius-2 - Apr 8, 2013 om 12:17
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Wat nu te doen?

Dat is wel duidelijk de eigenaar/verhuurder staat dit niet toe. Dan kan het ook niet doorgaan.

pa
door parfumgirl - Apr 8, 2013 om 12:20
6 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=freya schreef op maandag 8 apr 2013, 12:12]Hallo parfumgirl,

Het lijkt me nogal vanzelfsprekend dat degene van wie het appartement is (de eigenaar), bepaalt of er mag worden onderverhuurd. Dat die huurder vindt dat het wel mag (terwijl de eigenaar zegt dat het niet mag), doet niets ter zake.

m.vr.gr. Freya

Hallo Freya,

Bedankt voor je antwoord maar het feit is dat het een zelf opgesteld contract is door de verhuurder dus niet van de hoofdverhuurder.Beetje een vreemd geval zeg maar rustig!
Hoofdverhuurder(bemiddelaar tussen particulier en huurbaas) zegt hier niks vanaf te weten maar deze twee hebben een conflict over huurschuld.Waar de de onderverhuurder nu de dupe van wordt op deze manier.
gr parfumgirl

Cookies
door Cookies - Apr 8, 2013 om 12:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=parfumgirl schreef op maandag 8 apr 2013, 12:04]Het probleem:
onderverhuur is niet toegestaan maar volgens de verhuurder wel en zijn contract maar de hoofdverhuurder zegt van niet.Wat nu te doen?

Dat is niet de verhuurder, maar de huurder. En die heeft het niet voor het zeggen, maar de eigenaar. De eigenaar kan je er zo uit zetten als je zonder zijn toestemming er in trekt. Bovendien krijg je ook geen huurtoeslag.

dearagain
door dearagain - Apr 8, 2013 om 13:57
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*als je al betaald hebt, dan kun je dat geld terugvorderen bij de huurder

aurora1
door aurora1 - Apr 8, 2013 om 14:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft het te maken met de vraag die je op 1 april stelde over het al dan niet nog betalen van de huur? KLIK HIER.

pa
door parfumgirl - Apr 8, 2013 om 19:21
6 Antwoorden / 5 Vragen

Ja dat klopt,maat dank jullie wel voor alle informatie.
groetjes parfumgirl

zoekster
door zoekster - Apr 8, 2013 om 19:23
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wat kan er gebeuren als ik illegaal onderhuur?

Huurt u onder zonder toestemming van de verhuurder, of in strijd met de huurovereenkomst? Dan kan de verhuurder de hoofdhuurder daarop aanspreken, of zelfs de rechter vragen de huurovereenkomst te ontbinden. U kunt bij ontbinding van de huurovereenkomst mogelijk een schadevergoeding vorderen van de hoofdhuurder.

bron

freya
door freya - Apr 8, 2013 om 19:24
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=parfumgirl schreef op maandag 8 apr 2013, 12:20]....
Hallo Freya,

Bedankt voor je antwoord maar het feit is dat het een zelf opgesteld contract is door de verhuurder dus niet van de hoofdverhuurder.
....
Ik neem aan dat je met 'verhuurder' de persoon bedoelt, die het appartement van de hoofdverguurder gehuurd heeft? En ja, die verhuurder kan opstellen wat hij wil, maar als het van de hoofdverhuurder niet mag, dan mag het niet. Punt....
Zie ook de reactie van zoekster.

Freya

pa
door parfumgirl - Apr 8, 2013 om 19:26
6 Antwoorden / 5 Vragen

maat = maar.. even te snel getypt!!!