rebek
door rebek Jan 16, 2020 om 21:28
Geldzaken & recht

ASR verzekering kijkt enkel naar verweerschrift

Ik had een invalhulp. Ik legde duidelijk uit wat ze wel en niet met mijn medisch matras moest doen. --Op zijn kant laten staan tot ik aangeef dat het naar beneden kan--
Dit deed ze niet zodat ik noodgedwongen haar 2 keer extra mee heb moeten helpen het matras weer omhoog te krijgen.
Dit voelde ik achteraf zo sterk aan mijn rug, en nog steeds, dat ik verhaal ben gaan halen bij het bedrijf die dat doorgezet heeft naar ASR verzekering.
Ik heb al  meer dan 10 jaar hulp hiervoor en al vele invalhulpen gehad maar tot deze toe begrijpen ze mijn uitleg altijd prima.

Nu zegt ASR de invalhulp gehoord te hebben en dat zij zegt, ik citeer: "Ik heb niets fout gedaan, ze heeft zelf het matras opgetild toen ik al weg was."

Áls ik al het matras opgetild zou hebben bij haar afwezigheid zou daar een noodzaak door een tekort van haar hulp voor zijn en hoe kan zij weten wat ik gedaan heb bij haar afwezigheid.

Het enigste wat ik verlang zijn mijn hierdoor gemaakte kosten.

Wat zijn mijn rechten hierin?

2320 12 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 16, 2020 om 21:34
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Eeen klacht indienen, zie: https://www.asr.nl/over-asr/klachtenformulier  en als het resultaat u niet bevalt dan bij www.kifid.nl en begin bij de ombudsman.

Aanvullend: in beginsel is de hulpverlener en/of de werkgever ervan aansprakelijk en van daaruit zal ASR zijn ingeschakel.  U kunt ook nog nader advies vragen bijhet juridisc lolet in uw omgeving www.juridiesckloket.nl en als u lid bent van een patientenorganisatie (of een seniorenorganisatie) vraag daar dan nader advies gelet op de al meer vragen die u stelde i.v.m. eerdere problemen.

Ps. U dient wel bewijs te hebben van de door u gemaakte kosten. En: heeft men u dan helemaal niet gehoord? Dat zou dan een extra reden zijnom een klacht in te dienen bij KiFiD resp.eerst de ombudsman van KiFiD te benaderen.

rebek
door rebek Jan 16, 2020 om 21:53
228 Antwoorden / 97 Vragen

Ze stond naast en en zei het te begrijpen.
Ja, kostenoverzicht heb ik wel.

Dank je. Zal kifid aanschrijven.

Tr
door Trostomaat - Jan 16, 2020 om 22:14
239 Antwoorden / Vragen

Welke kosten zijn er gemaakt? Ik lees het niet in uw bericht.
Kosten voor medische behandeling wellicht? Dat is sowieso lastig, omdat er een verband zal moeten worden aangetoond met de onjuiste handelwijze van de hulp in kwestie. Daarnaast staan juist de feiten ter discussie: zie de verklaring van de hulp. Moeilijk.

tijger1
door tijger1 - Jan 16, 2020 om 22:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat voor kosten hebt u dan wel? En een matras op zijn kant laten staan? Waarom moet het op zijn kant staan?

En wat moet u bij het Kifid? Compleet onzin advies van Heremietkreeft.  Ziet u weer ergens geld?

rebek
door rebek Jan 16, 2020 om 22:50
228 Antwoorden / 97 Vragen

Kosten voor fysio buiten bundel zoal.
Waarom dat zo moet is niet ter sprake, wel het feit dat zij de woorden -laten staan tot ik anders aangeef-  2 maal toe niet door haar werden begrepen / opgevolgd

tijger1
door tijger1 Jan 16, 2020 om 23:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar datgedoe over die fysio zat u verleden jaar al uit te rekenen, omdat er niet gedekt was dat u dacht dat er gedekt was. En nou op het bordje van de hulp schuiven?

Blijf van die matras af.

rebek
door rebek - Jan 16, 2020 om 22:45
228 Antwoorden / 97 Vragen

Had paar weken daarvoor n succesvolle pijnbehandeling gehad. Maar door het reeds half opgemaakte bed weer te moeten liften- is de pijn er weer infeschoten. Mn bundel was op dus fysio heb ik zelf moeten betalen.

Het verhaal van haar is onlogisch. Hoe kan zij weten wát ik heb gedaan bij haar afwezigheid.
Heb al zo'n 40 hulpen / invallers gehad in al die tijd en  nog nooit heeft iemand mijn uitleg niet / verkeerd begrepen. Dat pleit voor mij zou ik denken

justmeagain
door justmeagain - Jan 16, 2020 om 23:01
623 Antwoorden / 8 Vragen

Nog even en de hulpen laten hun cliënten tekenen dat ze A niet verantwoordelijk kunnen worden gehouden of B hulp gaan weigeren die door cliënten wordt voorgesteld.

Als u zo gevoelig bent neem een zorgverzekering met onbeperkte fysio. Want als u nu in januari al door uw fysio heen bent..

@Heremietkreeft, ik gok dat ze bij het lezen van uw advies de kriebels krijgen bij het Kifid. U stuurt de helft van alle vraagstellers door. Of heeft u een belang hierbij? Last het Kifid echte problemen oplossen, geen onzin!

Kifid kan hier niets mee, dat snapt uzelf toch ook wel.

tenormin
door tenormin Jan 19, 2020 om 19:12
16836 Antwoorden / 108 Vragen

voor commentaar laatste 3 regels +10 @justmeagain

tijger1
door tijger1 Jan 19, 2020 om 20:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou doe er nog maar 10 bij. Wordt haast allergisch voor dat woord Kifid. En dat alles omdat de hulp de bevelen blijkbaar niet opvolgt. En alle fysiobehandelingen opgebruikt zijn bij de osteopaat. Nu de kosten proberen af te schuiven op de hulp.

Te gek voor woorden.

me
door mein33 - Jan 16, 2020 om 23:15
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Als je vanwege rugklachten niet mag/kan tillen, dan moet je zelf zo verstandig zijn om dat dan ook niet te doen.
En zeer zeker niet aan een 'dood' gewicht van een matras gaan tillen of sjorren, dat is vragen om ellende.
En dan ook nog eens twee keer, hoe verzint iemand met een beperking zoiets, waar is de eigen verantwoordelijkheid, daar lees ik geen letter over van Ts. !!

rebek
door rebek Jan 17, 2020 om 15:36
228 Antwoorden / 97 Vragen

Ik had de keus tussen een half opgemaakt bed of haar helpen

Tr
door Trostomaat Jan 19, 2020 om 18:54
239 Antwoorden / Vragen

Dat was in ieder geval een keus. De gevolgen komen voor eigen rekening.
Een half opgemaakt bed was wellicht de betere keus geweest.

tijger1
door tijger1 - Jan 16, 2020 om 23:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waarom staat die matras op zijn kant en moet zo blijven? Als u dan alleen maar koffie en koek kunt tillen in de dierentuin, waarom blijft u dan niet van die matras af?

En nou denkt u uw hulp asnsprakelijk te kunnen stellen voor fysio behandelingen? Wat een dwaasheid.

me
door mein33 Jan 17, 2020 om 11:01
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@rebek gaat heel erg graag in de slachtofferrol !  ;-))

rebek
door rebek Jan 17, 2020 om 15:33
228 Antwoorden / 97 Vragen

De vraag is eerder, waarom begrijpt zij de opdracht "laten staan" niet

Tr
door Trostomaat Jan 19, 2020 om 18:56
239 Antwoorden / Vragen

Uw vraag was een andere: 'wat zijn mijn rechten'?
Het antwoord moet inmiddels duidelijk zijn.

sw
door swat1500 - Jan 16, 2020 om 23:38
3789 Antwoorden / 0 Vragen

Is het optillen van een kennelijk zwaar matras wel een taak voor in invalhulp en dan is het uw verklaring tegen die van de inval hulp. Uw verklaring weegt daarbij niet zwaarder. Kortom 1 tegen 1.

rebek
door rebek Jan 17, 2020 om 15:21
228 Antwoorden / 97 Vragen

Zij  legde het matras neer tegen mijn instructie's in

Tr
door Trostomaat Jan 19, 2020 om 19:00
239 Antwoorden / Vragen

U had een punt gehad als door onzorgvuldig handelen van de hulp het matras op u terecht was gekomen, waardoor u gewond geraakt was.
Echter:
- onzorgvuldig handelen is niet aangetoond
- u bent niet gewond geraakt
- er is geen oorzakelijk verband tussen uw probleem en het handelen van de hulp, wel met uw eigen beslissing de hulp te helpen
- het staat zelfs niet vast dat er een verband is tussen de behandeling die u moest ondergaan en uw eigen hulpvaardige actie

panter22
door panter22 - Jan 17, 2020 om 08:24
6599 Antwoorden / Vragen

Je had van die matras af moeten blijven. Je hebt thuiszorg voor rugklachten.
Als de matras  te zwaar was voor de hulp om alleen om te kieperen, dan had je moeten klagen bij de thuiszorgorganisatie ipv zelf beginnen te sjorren.
Je hebt het over het half opgemaakte bed. Bed opmaken is toch een taak van de thuiszorg.Of doe je het zelf nog een keer over.
En nu wil je fysiotherapie claimen omdat jezelf onverstandig bezig bent geweest?

rebek
door rebek Jan 17, 2020 om 15:29
228 Antwoorden / 97 Vragen

Ze had het verkeerd opgemaakt zodat ik bloot zou komen te liggen 's nachts maar zij vond het best. Als ik samen met haar het matras niet weer opgetild had had ik beroerd geslapen

aurora1
door aurora1 Jan 17, 2020 om 16:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het is allemaal weer een vreselijk drama.... not.
Ik zou maar wat zuiniger met die hulpen omgaan, ze zijn immers zonder meer al dun gezaaid. En.... u bent niet de werkgever van die hulpen dat u ze maar naar eigen goeddunken kunt rondcommanderen. Straks wil niemand meer bij u komen helpen, wat ik ze zelfs zou aanraden. U lijkt keer op keer op eigen voordeeltjes uit te zijn, overal geld vandaan te willen regelen en steeds ten onrechte en ten koste van anderen.

panter22
door panter22 Jan 19, 2020 om 18:39
6599 Antwoorden / Vragen

Waarom tilde de hulp de matras niet alleen op? Of help je altijd met het optillen van de matras.

tenormin
door tenormin Jan 19, 2020 om 19:19
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@rebek, jezus man, hoe kan je nu bloot komen te liggen op een niet goed opgemaakt bed. Dat bed was wel of niet opgemaakt. Alleen in het tweede geval had je bloot moeten liggen. Ik mag van mijn WMO hulp niet eens aan mijn bed komen, denk je toch niet dat ik dat dan toch zelf ga doen? Krijg ik op mijn duvel hoor. Maar, zo al je problemen te hebben gelezen, er vliegen wel veel muggen in uw huis die olifanten worden. Mijn "Sergeant Majoor" , want zo noem ik haar: ik laat haar haar gang gaan, veel te bang dat ik op mijn kop krijg. ☺

MR
door MR. Ronald - Jan 17, 2020 om 11:50
18 Antwoorden / Vragen

U heeft er alleen zelf voor gekozen het matras te gaan tillen/verplaatsen, u bent hiervoor zelf verantwoordelijk.

rebek
door rebek Jan 17, 2020 om 15:30
228 Antwoorden / 97 Vragen

Was de keuze op een verkeerd / half opgemaakt bed slapen of samen met haar het op te tillen

Tr
door Trostomaat Jan 19, 2020 om 19:06
239 Antwoorden / Vragen

U maakte die keuze, niemand anders. U draagt de gevolgen daarvan (welke dat ook mogen zijn), niemand anders.
Dat begrijpt u nu toch wel?

rebek
door rebek Jan 20, 2020 om 14:14
228 Antwoorden / 97 Vragen

Op dat moment denk je daar niet aan. En zeker als het probleem zich nooit eerder voor heeft gedaan

Tr
door Trostomaat Jan 21, 2020 om 02:00
239 Antwoorden / Vragen

Ok. Dat snap ik (of niet, maar goed). Maar het feit dat u er niet aan dacht op dat moment, doet verder niets af aan de verantwoordelijkheid die u zelf draagt, en aan het feit dat u de gevolgen van uw eigen beslissingen moet dragen. Begrijpt u dat inmiddels wel?

aurora1
door aurora1 - Jan 17, 2020 om 15:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Geen.
Maar het klinkt wél gewichtig....: "verweerschrift".....

ro
door ron503 - Jan 20, 2020 om 18:42
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt mij niet het fijnste werk om aan een matras te gaan sjorren en ook nog eens iemand naast me hebben die instructies geeft maar terzijde. Invalhulpen zijn geen krachtpatsers en ik snap ook niet waarom bij het opmaken van een bed het matras op de kant moet staan en pas op uw commando weer naar beneden mag. Kan het niet zo zijn dat het bed niet naar uw zin was opgemaakt en u zelf het matras nadat de invalhulp was vertrokken heeft opgetild om het wel naar uw zin te krijgen want dat kan het citaat van de invalhulp verklaren. Als dat zo is dan heeft u op eigen initiatief het matras opgetild en zijn de consequenties ook voor u en kunt u zich niet verschuilen achter de invalhulp die haar werk wellicht wel goed doet maar niet volgens de regels die u opgesteld heeft.

rebek
door rebek Jan 31, 2020 om 22:30
228 Antwoorden / 97 Vragen

Waarom het matras pas op mijn commando weer naar beneden mag.... Wat dacht je ervan om juist overbodige  inspanning te voorkomen.

Tr
door Trostomaat Jan 31, 2020 om 22:53
239 Antwoorden / Vragen

Dat zijn uw zaken toch helemaal niet?

rebek
door rebek Feb 9, 2020 om 00:12
228 Antwoorden / 97 Vragen

Trostomaat# Wiens zaken zijn het dan wél wat er in de 2 uur schoonmaaktijd in MIJN huis  gedaan moet worden???

aurora1
door aurora1 Feb 9, 2020 om 02:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Van de dienst die de mensen stuurt? Of wilt u dat ze daarmee ophouden als u dit gedrag blijft tonen? De mensen die komen helpen zijn niet uw lijfeigenen.