yv
door yvonne1946 Oct 2, 2008 om 19:47
Geldzaken & recht

Automatische incasso

Met een aut. incasso word mijn tv abb. geint door Ziggo.


Mag het zo maar dat zij ruim een week voor de betreffende maand het geld al innen?


Indertijd heb ik al bij casema gevraagd dit niet te doen. Als antwoord kreeg ik dat zij mij dan een acceptgiro zouden sturen waar extra kosten aan zaten. Ik heb dit geweigerd.


Op mijn vraag of ik de postbank zelf kon machtigen elke maand het abb. geld aan casema te betalen, werd gezegd dat ik dan toch nog die acceptgirokaart met extra kosten zou ontvangen.


Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat Ziggo één dag voor de betreffende maand incasseert?


Vriendelijke groet, Yvonne.

759 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Oct 2, 2008 om 19:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

ja dat mag yvonne.

ve
door verwijderd - Oct 2, 2008 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@yvonne


Dit kan je alleen bewerkstelligen door Ziggo een briefje te sturen, en om een andere afboekingsdatum te vragen. Zet daar dan evt. je reden in. Lijkt me stug dat ze dat niet willen aanpassen. Bij andere bedrijven kan dat toch ook ....


Ziggo zit momenteel met nogal wat veranderingen. Zou het daaraan kunnen liggen?

ve
door verwijderd - Oct 2, 2008 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag yvonne1946,


Je schrijft: Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat Ziggo één dag voor de betreffende maand incasseert?


Dit is een onmogelijke opgave. Je kan schrijven wat je wilt, maar Ziggo zal aan die vraag geen gehoor geven. Sterker nog: zij zullen in de nabije toekomst steeds vroeger gaan incasseren.


Met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Oct 2, 2008 om 20:42
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als we het dan toch over Ziggo hebben.


Ik heb ze opgezegd aangetekend met ontangstbevestiging en nog blijvenze van mijn rekening afschrijven. Dus ik gebeld. Ze laten me een uur aan de telefoon wachten om vervolgens te zeggen dat ik hun dan maar bij mijn bank moet laten blokeren, omdat zij hun administratie niet op orde hebben. Nog steeds heb ik geen ontvangstbevestiging van mijn opzegging gehad en we zijn al meer dan een maand verder.


Dus het teveel betaalde laten storneren en ze laten blokkeren. gewoon niet te praten met die lui een vreselijke maatschappij en net zo erg als UPC. Ik ben blij met mijn digitenne van KPN, ben ik van die eikels af. Geen goed woord voor over!


Hartelijke groetjes, ElenaFijne avond


 

ve
door verwijderd - Oct 2, 2008 om 22:34
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag elenay,


off topic,


Vraagje: hoe is het eigenlijk afgelopen met het geschil met de verhuurder???


Met collegiale groet, Read3/Ton.

ve
door verwijderd - Oct 2, 2008 om 22:49
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hi Ton, daar had ik al een mededeling over gedaan in desbetreffende topic, maar dat is je denk ik dan ontgaan.


De kantonzaak heb ik met vlag en wimpel gewonnen. Vitalis heeft daarna alle bewoners een brief gestuurd dat ook degene die niet meededen het geld zouden terugkrijgen.


Ik heb nu voor elkaar dat het zendoproepsysteem is doorgestreept, dus dat scheelt € 132,- op jaarbasis. De doorberekening van een vervangend huismeester van meer dan €200,- hebben ze niet meer doorberekend en de verdeelseutel van de huismeesterkosten van de kantonzaak van €135,- krijgen we nu terug. Reken dat maal 119 en dat ieder jaar weer, dan denk ik dat ik een grote zaak goed heb afgerond. Heeft me wel anderhalf jaar bezig gehouden, dus ben blij dat het achter de rug is. Maar antwoorden krijgen we de laatste tijd weer niet op onze brieven. Dus ze hebben er niks van geleerd.


Groetjes, Elena


 

ve
door verwijderd - Oct 5, 2008 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ja, zij mogen een week v.d. nieuwe maand incasseren; Ziggo is trouwens niet het enige bedrijf die dit doet, o.a. verzekeringsmaatschappijen en energiebedrijven hebben er ook een handje van.

Eén dag voor de nieuwe maand afschrijven, is wel erg krap. Enige oplossing is dus om toch maar met een acceptgiro te betalen.

ve
door verwijderd - Oct 5, 2008 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik bedank iedereen voor hun reacties.


Onder ander de KPN, Agis en de woningbouwvereniging  incasseren wel in het begin van de nieuwe maand. Dat nutsbedrijven een ander tijdstip hanteren vind ik niet erg omdat het over voorschotbedragen gaat.


Hoeveel rente vangt casema, nu Ziggo, zo als ze ruim voor de betreffende maand hun klanten al laten betalen??? En wordt de klant er wijzer van? Ik zelf ervaar het als verkapte diefstal.

ve
door verwijderd - Oct 5, 2008 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@ Ziggo heeft de bestaande @home klanten schriftelijk benaderd met vraag, mogen wij automatisch afschrijven ja/nee .In het laatste geval komt er een accept giro met naar ik meen extra kosten van €1.25. Wil de @home klant zijn eerdere machtiging voor internet omzetten naar het systeem  zoals nu bij TV abb. zegt Ziggo nee . Conclusie wil je toch met accept giro betalen zal afscheid moeten nemen van Ziggo \fred


Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer

Ke
Kees Velker - May 3, 2024 om 17:47
Auto & vervoer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend

Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend

Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer

Pe
Pedro Harmsen - May 3, 2024 om 17:16
Garantie & verzekeringen

Niet geïndexeerde begrafenisverzekering

Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer