tv
door tvellenga Oct 5, 2016 om 17:09
Geldzaken & recht

Banken reserveren creditcard betaling bij tanken buitenland

Onlangs tank ik in Frankrijk bij een onbemand pompstation, ik tank voor 77,00 euro en krijg op mijn app bericht dat er 130,00 euro is gereserveerd. Dit is op 27 september .De 77,00 euro zijn dezelfde dag verwerkt als betalig maar de 130,00 euro blijft staan.
Ik bel 2 keer naar de Amro bank en deze kunnen alleen vertellen dat dit gereserveerde geld na een week word opgeheven.
Dit is toch een schande ,als de betaling is verwerkt behoort de reservering te worden opgeheven.
Het gaat zeker slecht met de banken en ik wens ze nog heel veel meer slechte tijden als ze op deze manier doorgaan.
Theo

9226 15 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Oct 5, 2016 om 17:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat is al jaren zo. Niks nieuws onder de zon. Op het web genoeg info over te vinden, kost minder tijd dan hier een topic plaatsen.

tijger1
door tijger1 - Oct 5, 2016 om 17:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat is nu uw vraag? Voor het eerst in het buitenland en dan ook nog tanken?

tenormin
door tenormin Oct 5, 2016 om 17:46
16935 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, dat is toch een schande? 'vraag'teken, @tijger1. ;-)

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 5, 2016 om 18:37
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Hoop wel dat TS in Luxemburg heeft getankt, lekker goedkoop.
Anders krijgen we daar nog een topic over.
Heb net getankt in België, rijdt Luxemburg in en zie dat de brandstof veel goedkoper is................

aurora1
door aurora1 - Oct 5, 2016 om 17:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Oud nieuws en ik zie geen vraag.
Ik zou nooit meer naar het buitenland gaan en ik zou daar al helemaal niet gaan tanken bij een onbemand tankstation.

diumenge
door diumenge - Oct 5, 2016 om 17:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Die reservering op de CC kost je toch niets? Dus waarom zou dit de banken helpen?

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 5, 2016 om 18:38
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ts denkt dat de ABN over €53 rente vangt voor al deze dagen.

diumenge
door diumenge Oct 5, 2016 om 18:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik begrijp dat TS dat denkt, maar wie zou deze rente volgens TS dan moeten betalen. TS in ieder geval niet...

tenormin
door tenormin - Oct 5, 2016 om 17:22
16935 Antwoorden / 108 Vragen

U heeft kennelijk nog nooit getankt bij een onbemand pompstation. Het kan zo zijn dat u zelfs tot 10 dagen moet wachten voor het geld weer op uw rekening staat. Ik ga niet mee met uw wens dat het de banken slecht mag gaan: zijn we weer de dupe van......

ti
door tilpend - Oct 5, 2016 om 17:26
145 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat om een reservering van een creditcard dus het geld is geeneens afgeschreven van de rekening maar slechts in mindering gebracht op de uitstaande kredietlimiet. De bank zelf heeft hier overigens helemaal niets mee van doen maar de creditcard maatschappij regelt dat.
Daarnaast kost het u helemaal niets dat dat bedrag gereserveerd is maar ja, het is zo makkelijk om tegen banken aan te schoppen he?

edrick3
door edrick3 - Oct 5, 2016 om 17:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nou, dat weten we dan ook weer. ;-)

pi
door pieterwolters - Oct 5, 2016 om 17:32
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Beste TS: ontwerp een systeem waarbij het wereldwijd allemaal real-time wordt verwerkt. De markt ligt voor je open als je dat kunt.... Schathemelrijk kan je er mee worden.

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 5, 2016 om 18:39
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Schijnt in 2019 voor overboekingen van en naar banken real time te gaan werken.

ha
door halex - Oct 5, 2016 om 17:35
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Volgende keer dan maar voor € 130 tanken, probleem opgelost. #omdenken

me
door mein33 - Oct 5, 2016 om 17:52
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@tvellinga,

Als het goed is dan is de betaling inmiddels volledig verwerkt en geeft uw bankrekening weer het actuele saldo aan.
Wat gebeurt er wel niet met het saldo op de bankrekening als er binnen een dag of tien minstens drie maal of vaker wordt getankt.
Dit is iets om rekening mee te houden alvorens men vertrekt.
Overigens komt dit niet alleen in Frankrijk voor maar ook in bijv. ons eigen kikkerlandje, alleen vindt de verwerking hier over het algemeen iets sneller plaatsen en meestal merk je het zelfs helemaal niet.
Maar dat het een schande is ben ik het helemaal met u eens, het zou niet moeten mogen kunnen en zelfs verboden moeten zijn, maar het gebeurt wel en daar heb je je als klant maar naar te schikken. ;-))
Overigens heeft de bank hier niets mee van doen maar is het de oliemaatschappij of tankstationeigenaar die deze reservering en de eindafrekening verwerkt.

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 5, 2016 om 18:42
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Heeft niets met de bankrekening te maken. Is slechts een reservering op de creditcard. Dus hoezo schande?
In het buitenland hebben ze amper last van doorrijden na het tanken,  vaak zelfs vooraf betalen. Prima systeem dus want minder derving voor de oliemaatschappijen dus voordeliger aan de pomp

hansje klein
door hansje klein - Oct 5, 2016 om 17:56
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@ Collega's. Ik vind het niet echt netjes om bij iemand's opmerking of vraag te laten doorschemeren, dat hij/zij onder een steen lijkt te hebben geleefd. Dat doet uiteindelijk de goede naam van het V&B-forum ook geen goed. Véél vragen zijn inmiddels routine geworden voor de deelnemers, maar heb je een probleem, is het voor de soms nieuwkomer-vraagsteller meestal de eerste confrontatie met het probleem en prima dat er dan hier een vraag festeld wordt. Geef dan liever een hyperlink zonder commentaar en basta.

tijger1
door tijger1 - Oct 5, 2016 om 18:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt het probleem ook simpel voorkomen door in Frankrijk bij een bemande pomp te tanken en cash af te rekenen.

tijger1
door tijger1 - Oct 5, 2016 om 18:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje klein

Het is zeker niet raar dat iemand hier een vraag stelt over een situatie die hij of zij blijkbaar nog nooit heeft meegemaakt.

Maar het blijft, ook bij de Ts, niet bij die vraag. Er wordt meteen van alles geroepen en  schande van die situatie gesproken, dat terwijl de Ts zelfs tweemaal over die kwestie met de bank gebeld heeft.

Dan verdiep je je toch wat in die materie. En komt dus onder die steen vandaan.

ha
door halex - Oct 5, 2016 om 19:27
1374 Antwoorden / 4 Vragen

@HansjeKlein
Als TS gewoon een vraag had gesteld, had hij ook gewoon antwoord gehad. Maar TS gooit er een behoorlijke saus ongefundeerde onderbuik tegenaan. Dan kan je dergelijke reacties ook verwachten. Geheel in stijl met de vraag, wordt er ook een uitgebalanceerde saus bij het antwoord geserveerd.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 7, 2016 om 15:58
16966 Antwoorden / 202 Vragen

Van wie is de credoitkaart? Van ABNAMRO?