ro
door ronv Feb 4, 2012 om 20:34
Geldzaken & recht

Banksparen

Hallo allemaal.
Ik heb mijn lijfrente premie vrij laten maken.

Nu zat ik te kijken naar Kassa vanavond maar nu zit ik nog met een vraag, en misschien kan ik hier een antwoord krijgen.

Is het mogelijk de premievrije lijfrente over te zetten naar banksparen?

groeten Ron

5292 22 Rapporteer

ke
door kedientje - Feb 7, 2012 om 16:00
4 Antwoorden / 0 Vragen

Beste RONV,

Dit is goed te regelen, neem contact op met Delta Lloyd en vraag welke stappen je kunt ondernemen. Zij geven de hoogste rente en uitkeringen, evenals enkele banken.
Ben zelf sinds enkele maanden met Delta Lloyd in zee gegaan.
Succes

inekel1953
door inekel1953 - Feb 7, 2012 om 16:41
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Kedientje,

u schrijft over Delta Lloyd, anders verwoord, De maatschappij en hun tussen personen met de inmiddels bekende woekerpolissen, je weet wel die mensen het liefst bleven en nog steeds finacieël blijven uitkleden met hun bekende woekerpolissen.

Daar ga je iemand toch niet naar toe verwijzen als advies?!

jw
door jwolfsen - Feb 7, 2012 om 18:06
21 Antwoorden / 0 Vragen

beste Allemaal,

alle banken en verzkeraars hebben woekerpolissen verkocht. ABN onder hun eigen label maar de verzdekraar erachter was DL. SNS onder eigen label met verzkeraar REAAL, RABO met Interpolis, OHRA, FBTO, Unive noem maar op.

Waar het om gaat is dat een aantal verzekeraars en banken nu bankspaarproducten aanbioeden die wel eerlijk en zuiver zijn. En als consument moet je je best doen om zo goed mogeljik rendement op je geld te ontvangen. Als dat bij DL is en je hebt daar een naar gevoel bij omdat ze in het verleden ook woekerpolissen hadden dan begrijp ik dat. Alleen heb je dan een probleempje: zoals ik al zei hebben alle partijen deze polissen in het verleden aan hun klanten verkocht of geadviseerd.

Wees zakelijk en bekijk de zaken rationeel. Vergelijk goed en maak op basis van cijfers keuzes. En als je iets niet begrijpt? Doe het dan niet!

jw
door jwolfsen - Feb 7, 2012 om 18:08
21 Antwoorden / 0 Vragen

Oja die verzekeraars die banksp[aren aanbieden: bijvoorbeeld NN, DL of REAAL doen dat vanuit hun bankvergunning. Dus het is echt een bankproduct met uiteraard ook de bescherming van het depositostelsel.

jw
door jwolfsen - Feb 7, 2012 om 21:40
21 Antwoorden / 0 Vragen

beste Inekel, ik ben bang dat u me niet helemaal begrepen hebt. Dat maakt ook niks uit.

ik sluit niet voor niks af met de volgende zin:

Wees zakelijk en bekijk de zaken rationeel. Vergelijk goed en maak op basis van cijfers keuzes. En als je iets niet begrijpt? Doe het dan niet!

en daar moet ook nog bij: als iets nog steeds tegen je gevoel ingaat: doe het dan niet.

Iedereen maakt zijn keuzes. De ene doet het op verstand , de andere op gevoel. Doe dat waar je je prettig bij voelt! Dat is waar het om gaat...

inekel1953
door inekel1953 - Feb 8, 2012 om 11:39
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Ron,

zoek via "uitzending gemist" van afgelopen week naar het programma van Radar, [Hier wordt uiteraard ons programma 'Kassa' bedoeld - Redactie Kassa-online] die hebben het perfect uitgeplozen.

Er was een onafhankelijke advieseur de heer Kapé Breukelaar die heel veel feiten heeft getoond.

De bank heeft verschillende spaarvormen die minder belast worden en het uit te keren bedrag is honderen tot duizenden euro's beter dan welke verzekering dan ook. Niet één verzekering of tussen persoon heeft eht ebste voor met zijn klanten. Hoewel er veel te zeggen valt over de handelswijze van banken wat betreft de bonussen, zijn ze voor de klanten die (willen) sparen of hun geld beter willen onderbrengen, vele malen beter dan de verzekeringmaatschappijen.

Elke verzekeringsmaataschappij en tussenpersoon, denken alleen vanuit hun eigen winst, nooit aan die voor de klant! Er is niet één verzekeringsmaatschappij die aan de rente en gunstige omstandigheden van de klant kan tippen van de bank.

Kijk gerust de (gehele) uitzending van Radar [Hier wordt 'Kassa' bedoeld - Redactie Kassa-online] terug via je computer en je weet meteen alles.

Succes!

M.vr.gr.,
Ineke L.

inekel1953
door inekel1953 - Feb 8, 2012 om 11:43
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Jwolfsen,

men kan hoog of laag springen maar niet één verzekeringsmaatschappij en/of tussenpersoon is eerlijk of zuiver, over de lijfrente naar haar/zijn klanten toe.

Zoek de uitzending van het Radar [Hier wordt 'Kassa' bedoeld - Redactie Kassa-online] programma uitzending van afgelopen maandag(?) op "Uitzending gemist" ...luister en huiver naar de verhalen van de mensen die getroffen zijn, en overtuig u allen van de uitkomsten.
Het gaat niet om enkelen maar velen die misleid en bestolen zijn door de verzekingsmaaatschappijen, wat heden ten dage nog steeds blijft plaatsvinden.
Resultaat, u kunt het beste uw geld weg te halen bij de verzekeringsmaatschcappijnen en op de gewone banken te storten! Dus geen bank die bij de verzekeringsmaatschappij is aangesloten, u bent dan een dief van uw eigen portemonee.

Het was zelfs zo erg, dat de verzerkingsmaatschapijen, door de mazen van de wet nieuwe regels hebben toegevoegd die je niet (makkelijk) kunt vinden.

Oh en over uitbetalen als u komt te overlijden was ook zo´n punt... iedere verzekeringsmaatschappij geeft niets aan de nabestaande van u, dat geld is dan eigendom van de betreffende verzwekeringsmaatschappij.

En de bank dan.... wel die keert als enige het geld wel uit aan de nabestaanden

Lieve mensen, nogmaals, u hoeft mij niet te geloven.... kijk naar RADAR [Hier wordt 'Kassa' bedoeld - Redactie Kassa-online] en overtuig uzelf !
Wilt u zich liever laten bestelen, tja blijf dan maar bij de verzekeringsmaatschappijen zitten maar dan niet over 5 , 10 of 15 jaar klagen dat er geen cent meer op de rekening staat. Of dat alles naar de belasting gaat.

inekel1953
door inekel1953 - Feb 8, 2012 om 11:46
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste JWolfsen,

ik begrijp je juist heel goed waar je naar toe wilt met de informatie die u geeft.

Juist om de TS, Ron V, om advies vraagt is het goed om de feiten te benoemen.
Daarom doen we er goed aan om dat met verstand en niet met gevoel de keuze te maken en dat kan alleen als je van de feiten op de hoogte bent.

Gezien uw profiel, heeft u zich aangemeld op het moment dat deze vraag door TS werd gestart.
Mogelijk bent u een, zoals u dat noemt een intermediair, of te wel tussenpersoon van een verzekeringsmaatschappij, al maakt niet uit. Zo weet u dan wel dat juist deze mensen altijd op het gevoel werken van de mensen. En kunnen zo goed praten dat de mensen het (willen) geloven wat er wordt verteld.

De woekerpolissen van verzekeringsmaatschappijen en hun tussenpersonen cq. intermediair hebben het vertrouwen in van mensen beschadigd. Er zijn heden ten dage nog steeds 1,5 miljoen woekerpolisen in omloop waar niet één maatschappij of tussenpersoon iets aan doet om de gedupeerde mensen te helpen. Deze worden dus willens en wetens bestolen van hun gelden, terwijl ze in de veronderstelling waren goed verzekerd te zijn.

Dus nooit in zee gaan met één van die woekeraars die mensen alleen het geld afhandig maken, ongeacht hun mooie verkoop praatjes.
Dat zijn : Aegon, Axent ( is van Aegon), Reaal, Nationale Nederlanden, Achmea, ASR en Delta Lloyd ( DL)

Wil je zeker zijn van je geld, ga nooit bij/naar een verzekeringsmaatschappij voor het banksparen.doe dat bij een gewone bank, waar u nu bv uw salaris of ander inkomen op gestort krijgt.

Bovenstaande bestaat uit feiten dus met verstand.
Beste Ron V, dit is mijn advies... bij twijfel, zeg ik het nogmaals, kijk bij "Uitzending gemist"naar het programma Radar [Hier wordt 'Kassa' bedoeld - Redactie Kassa-online] en overtuig u zelf.

Ron V, ik wens u veel wijsheid met het maken van uw keuze.

M.vr.gr.,
Ineke L

den dries
door den dries - Feb 8, 2012 om 13:32
62 Antwoorden / 1 Vragen

Altijd kiezen voor het overzetten naar een bankrekening !
Neem contact op met je bank en open een rekening en richt het verzoek tot overschrijving tot je verzekering naar dit nummer.
Er mogen geen kosten in rekening gebracht worden iets wat de bank ook niet doet.
Eén en ander was laatst te zien in Kassa.

polleke1945
door polleke1945 - Feb 8, 2012 om 14:27
76 Antwoorden / 2 Vragen

Reactie van een deskundige:
Op het moment dat de polis tot uitkering komt mag je zelf weten bij welke bank of maatschappij dit bedrag gaat parkeren om een pensieonuitkering te doen; in dat geval zouden ook wij niet voor nationale Nederlanden kiezen. Verder is het natuurlijk wel goed dat je dit soort programma’s ziet, maar op financieel gebied slaan ze wel erg vaak de plank mis, maar het is mevrouw Woekerpolis uiteraard ook alleen maar om de kijkcijfers te doen. Haar "onpartijdige” deskundige. INDEPENDER is gewoon een internettussenpersoon, die inmiddels is verkocht aan Avero-Achmea !! Hoezo onpartijdig !!

da
door daphy - Feb 8, 2012 om 18:43
36 Antwoorden / 4 Vragen

@ inekel1953
Goed gezien.
jwolfsen (Jeroen) maakt reclame voor zijn eigen website!
Dat mag hier toch niet?
Zie contactadres op zijn geadviseerde website en google eens op j wolfsen nunspeet.

inekel1953
door inekel1953 - Feb 8, 2012 om 19:17
323 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=polleke1945 schreef op woensdag 8 feb 2012, 14:27]Reactie van een deskundige:
Op het moment dat de polis tot uitkering komt mag je zelf weten bij welke bank of maatschappij dit bedrag gaat parkeren om een pensieonuitkering te doen; in dat geval zouden ook wij niet voor nationale Nederlanden kiezen. Verder is het natuurlijk wel goed dat je dit soort programma’s ziet, maar op financieel gebied slaan ze wel erg vaak de plank mis, maar het is mevrouw Woekerpolis uiteraard ook alleen maar om de kijkcijfers te doen. Haar "onpartijdige” deskundige. INDEPENDER is gewoon een internettussenpersoon, die inmiddels is verkocht aan Avero-Achmea !! Hoezo onpartijdig !!

Polleke,

zoals u ziet zijn er inmiddels meerdere reacties geplaats van deskundigen. Het gaat er dan mar net om aan welke kant men staat met z'n deskundigheid.

Het gaat er niet om wat je allemaal kunt doen met een polis die vrij komt maar wat men het beste kan doen, zoals de TS zijn vraag stelt.

De Independer was onafhankelijk en onpartijdig tot 1 december 2011, het moment dat Achmea, één van de 5 bekende verzekeringsmaatschappijen van de woekerpolissen, het overgenomen, daarmee is helaas de onafhankelijkheiden onpartijdigheid ten einde gekomen.

En dankzij, zoals u haar noemt "mevrouw Woekerpolis" zijn van vele mensen de ogen geopend, over de werkwijze en handelswijze van de vooral 5 bekende verzekeringsmaatschappijen, al jaren lang hun klanten hebben belazerd en bestolen.
Ik gun die "mevrouw Woekerpolis" en haar collega's duizenden kijkcijfers met het goede werk om juist de benadeelde mensen te helpen.

Vind u het ook zo'n schande dat er zelfs nu nog anderhalf miljoen woekerpolisen zijn en dat niet één verzekeringsmaatschappij of tussenpersoon, deze criminele diefstal een halt toeroept?

Gelukkig zijn er nog mensen zoals "mevrouw Woekerpolis" die het voor de gedupeerde mensen opneemt.

M.vr.gr.,
Ineke L

jw
door jwolfsen - Feb 8, 2012 om 20:48
21 Antwoorden / 0 Vragen

beste Ineke,

Ik ben eigenaar van een van de weinige onafhankelijke vergelijkingswebsites waarbij je alle banken kunt vergelijken op het gebied van banksparen. Wij geven alleen informatie en bemidellen zelf niet in deze producten. Ik ben dus geen TP. Al moet ik wel volgens de AFM alle vergunningen hiervoor hebben.
Ik volg al tijden de duscussie over de woekerpolis en veel mensen vinden via onze website de antwoorden en oplossingen voor hun woekerpolis.

Ik volg ook op dit soort forums omdat wij willen weten welke problemen mensen ondervinden met het oplossen en omzetten van hun woekerpolis. Ik kan je melden dat ik heel, heel veel mensen gesproken heb die er zelf niet uitkomen met hun woekerpolis. Ze worden nog steeds door verzekeraars met een kluitje in het riet gestuurd. Ze moeten nog steeds kosten tussen de 500 en 1000 euro betalen om een advies te krijgen over hun woekerpolis. Zelfs door TP's die deze polis hebben afgeloten en er dus al flink aan hen hebben verdiend.

Omdat wij merkten dat mensen zelfs met behulp van de info op onze websites niet weten hoe ze van hun woekerpolis af moeten komen hebben we een speciale service ingesteld. Deze kost geld maar dan wordt alles voor je geregeld en ontvang je de hoogste rente, dit omdat de provisie die de adviseur ontvangt wordt ingebouwd. Overigens zijn wij niet die adviseur. Wij bemiddelen niet, wij informeren alleen maar. Wij willen mensen helpen met het zoeken van het beste bankspaarproduct. Daar verdienen we geld mee, dat is duidelijk. Wij krijgen betaald voor advertenties en door de bank waar via ons een klant een offerte aanvraagt. Heel zuiver en heel transparant. En omdat we echt alle banken vergelijken ook 200% onafhankelijk. En dat is geen stoere marketing taal. Veel vergelijkingsites en ook independer zijn nooit onafhankelijk geweest, ze lieten bijvoorbeeld niet alle aanbieders zien maar alleen de partijen waar ze een commerciele afspraak mee hadden.

De hele discusie op het forum ging in eerste instantie dat je nooit een bankrekening bij DL zou openen omdat het volgensd jouw een verzkeraar is.
Dat snap ik maar ik heb aangegeven dat DL bank een apart bedrijf is. Jij hebt een pest hekkel aan iedereen die woekerpolissen verkocht heeft, dat begrijp ik. Maar ook de banken ( abn, ing, rabo , sns enz) hebben deze polissen verkocht.

Waar het om gaat is dat mensen nu eens geholpen moeten worden, de info en mogelijkheden op onze website helpen hun daarbij. Iedereen is vrij om te doen wat hij wil. Ik wil alleen maar iedereen zo goed mogelijk informeren zodat iedereen de juiste keuzes maakt. Die keuze is voor iedereen persoonlijk.

Tot slot, jij schrijft :Vind u het ook zo'n schande dat er zelfs nu nog anderhalf miljoen woekerpolisen zijn en dat niet één verzekeringsmaatschappij of tussenpersoon, deze criminele diefstal een halt toeroept?

Ik hoop dat je inziet dat ik met juist bezig met wat jij vraagt: namelijk mensen helpoen en de woekerpolis ellende oplossen. Of ik dat goed doe, dat laat ik aan je eigen inzicht over.

In het allereerste antwoord verwijs ik Ron inderdaad naar onze website omdat dit één van de weinige oplossingen is voor de woekerpolis ( lijfrente) die hem echt helpt en waar hij niet 'genaaid' zal worden. Dat is inderdaad een vorm van reclame maar laten we het er maar op houden dat het voor een goed doel is: het oplossen van die woekerpolis ellende. Ik zal het niet weer doen, het is ook niet echt nodig. Iedereen die googled op banksparen vindt mijn websites wel.

Ik trek met terug uit de discussie. ik hoop dat iedereen goed vergelijkt voordat hij belsuit met welke partij men zaken gaat doen. En nogmaals, als je iets niet snapt of het voelt niet goed: doe het dan niet.

inekel1953
door inekel1953 - Feb 8, 2012 om 21:56
323 Antwoorden / 2 Vragen

J. Wolfsen,

het moment dat u zich in liet schrijven bij dit forum, heeft u wel de daarvoor geldende gedragsregels gelezen? Zo nee, dan moet u dat echt eens doen, ze staan helder, transparant en duidelijk omschreven. Geen verborgen artikeltjes of onzuivere onderdelen. Heeft u de gedragsregels wel gelezen, dan heeft u zich er vanaf het beging van dit topic er niet aan gehouden.

Als u mensen wilt helpen en in dit geval de TS Ron V, dan had u meteen de programma's Radar en Kassa moeten/kunnen adviseren, deze zijn er speciaal om de gedupeerde mensen te helpen en werken gratis!

Het zou u sieren als u jaren geleden was gestart met het helpen van mensen die aan hun woekerpolissen vast zitten en nu nog 1,5 miljoen mensen hiermee zitten, misschien zonder het te weten. Destijds was er ook al bij diverse programma's aandacht besteed aan deze criminele activiteiten van Aegon, Axent, Reaal, Nationale Nederlanden, Achmea, ASR en... Delta Lloyd.
Daarbij doet u het zelfde zoals andere verzekeringsmaatschappijen en tussenpersonen cq intermediar's werken, antwoorden ontwijken cq omzijlen en mensen op hun gevoel te werken. En laten we gewoon het beestje bij de naam noemen, DL staat voor Delta Lloyd.

Zoals u schrijft om 16.08 uur werkt u met/voor de Delta Lloyd, met zijn de bekende woekerpolisen en die wilt u de mensen adviseren??? Ongelooflijk.!
Verder schrift u om 18.06 uur dat er ook banken woekerpolisen verkochten, met andere woorden? Dan is het normaal dat de verzekeringsmaatschapijen en tussenpersonen willens en wetens mensen mogen beliegen, bedriegen en bestelen...en dan onder het mom wat het beste is voor de klanten... die fabeltjes geloven we toch niet meer. Dit zijn ernstige criminele praktijken, waar ik geen goed woord voor over heb.

Daarbij bent niet u maar de mensen van de programma's Radar en Kassa die mensen helpen met hun woekerpolisen. Ze zijn en blijven transparant en nogmaals gratis helpen ze vele gedupeerden. En middels uitzendingen op de tv. wordt er landelijk bekendheid aan gegeven, wat voor mij en vele anderen een fantastisch medium is.

En laten alle mensen deze waarschuwing ter harte nemen, ga nooit in zee met een bank die gekoppeld is aan verzekeringsmaatschappij.

Beste Ron V

Hopelijk heeft u voldoende eerlijke en transparante informatie gekregen, wilt u meer willen weten, kijk terrug via "Uitzending gemist", schrijf voor u de belangrijke punten op wat u wilt weten en ga er mee naar uw gewone bank en een andere bank om de informatie te kunnen vergelijken.

Maar ga nooit naar een verzekeringsmaatschappij, tussenpersoon cq intermedair. En ook niet via internet waar ook vele duistere site zijn, die als een doolhof (kunnen) werken.

Laat ook a.u.b. van u horen wat u heeft besloten, zodat er misschien toch iemand van het Kassa forum of redactie u kan volgen of adviseren indien nodig.

M.vr.gr.,
Ineke L

jw
door jwolfsen - Feb 8, 2012 om 22:27
21 Antwoorden / 0 Vragen

laatste opmerking: Ineke, lees alles nu nog een keer goed door en probeer je te realiseren wat je allemaal schrijft. Ik respecteer je mening en begrijp je gevoel maar ik ben bang dat het negatieve het heeft gewonnen van het objectieve.

ps kijk even op uitzending gemist Tros radar 5 december 2011..........

Jeroen

jw
door jwolfsen - Feb 9, 2012 om 12:03
21 Antwoorden / 0 Vragen

Ron dat kan heel goed en levert in bijna alle gevallen meer op dan het premie vrije kapitaal laten staan bij de verzekeraar. [EDIT redactie: promotionele teksten verwijderd]

jw
door jwolfsen - Feb 9, 2012 om 12:05
21 Antwoorden / 0 Vragen

[edit redactie: promotionele teksten verwijderd]

ub
door uberbach - Feb 9, 2012 om 13:25
4 Antwoorden / 3 Vragen

De deskundige heer Kape Breukelaar heeft een paar dingen i.v.m. lijfrente "vergeten" !

1. Inderdaad hebben banken betere voorwaarden dan de verzekeringen, maar verzekeringen hebben ook banken! Aegon bijv. heeft een verzekering maar ook een bank! Deze verzekerings-banken geven ook goede opbrengsten.

2. Banksparen valt ook onder het Deposito Garantie Fonds, levenslange lijfrente uitkeringen van verzekeringen NIET.

Maar verzekeringen kunnen niet failliet..............zeggen ze!

inekel1953
door inekel1953 - Feb 9, 2012 om 16:29
323 Antwoorden / 2 Vragen

Uw mening is het tegenovergestelde van mijn mening. U schrijft: “dat een aantal verzekeraars nu bankprodukten aanbieden die wel eerlijk en zuiver”.
J. Wolfsen, u weet net zo goed als ieder ander dat er niet één verzekeraar is die woekerpolissen hebben verkocht nu plotsklaps eerlijk en zuiver is. Er zijn zelfs nu nog steeds 1,5 miljoen mensen met woekerpolissen die nog steeds niet zijn benaderd door hun verzekeraar of tussenpersoon voor hulp. Zij die wel worden benaderd proberen ze alsnog te bestelen door absurde hoge kosten in rekening te brengen van wat die polis nog waard is.

Verder schrijft u: “Oja die verzekeraars die banksp[aren aanbieden: bijvoorbeeld NN, DL of REAAL doen dat vanuit hun bankvergunning. Dus het is echt een bankproduct met uiteraard ook de bescherming van het depositostelsel.” Hiermee doet u voorkomen alsof de 3 van de 6 grootste verzekeraars incl. de tussen personen van de welbekende woekerpolissen, nu wel te vertrouwen zijn met hun zogenaamde bankproducten. Terwijl er al duizenden mensen zijn opgelicht door die zelfde verzekeraar.

Nadat er duizenden mensen opgelicht zijn juist door vele jaren te betalen aan de woekerpolissen en toen bleek hoe het werkelijk toeging, was men niet eens bereid om het op termijn netjes op te lossen, met als resultaat dat er nog steeds anderhalf miljoen mensen van niets weten dat ze al die jaren zijn opgelicht.
Door die zelfde maatschapijen, Aegon, Axent (van Aegon), Reaal, Nationale Nederlanden, Achmea, ASR en Delta Lloyd, er zullen toch weinig mensen zijn die daar vandaag de dag nog vertrouwen in kunnen hebben/vertrouwen.
Meneer Wolfsen om een deel van uw woorden te gebruiken, “dit voelt niet goed en het is gezien alle bekende de feiten ook niet goed!

Consument, kijk terug naar de laatste uitzendingen van Radar en Kassa die er uitgebreid aandacht aan hebben besteed, waar duidelijk naar voren kwam hoe slecht men af is met de verzekeringsmaatschappijen en hun (bank-) producten, waarbij u dan ook honderden tot duizenden euro’s meer geld kwijt bent of…in het slechtste geval al uw geld.

Advies: De gewone banken waar men het salaris of ander inkomen op gestort krijgt, geeft gratis advies, gratis service, gratis overboeken en er is geen eerste inleg nodig die betaald moet worden.
Daarbij zijn er verschillende (spaar-) mogelijkheden met de daarbij behorende (hogere) rente en de duur van het gespaarde waarbij ook de belasting in het voordeel is van de klant. Daphe en Den Dries hebben ook hier aandacht aan besteed met (goede) adviezen.

Uitgaande dat er nu genoeg over is geschreven en de mensen zoals de TS Ron V weten waar ze aan toe zijn, wens ik een ieder succes.

M.vr.gr.,
Ineke L.

ma
door marcelmagic - Feb 9, 2012 om 18:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb 3 premie vrije lijfrente rekeningen die ik graag over wil zetten naar banksparen.

Bij Friesland bank willen ze je alleen als klant toe laten als je meer als
20.000 inleg. Daar zijn ze niet te spreken over de heer Kape Breukelaar.
Volgens de friesland bank verteld hij niet het hele verhaal.
Ze hebben een zorg plicht bla bla bla dit kost veel tijd en geld en daarom nemen we alleen klanten aan als je meer als 20.000 mee neemt.

De ABN wil me wel als klant maar geeft maar 2.8% variabele rente?

Verzekerings maatschappijen gaat alleen via een tussenpersoon deze rekenen
gewoon tussen de 250.- en 700.- om dit te regelen.
Of weer fijn via provisie.

Wordt er moedeloos van.

Iemand tips?

inekel1953
door inekel1953 - Feb 10, 2012 om 16:07
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Marcelmagic,

Er is nog een ander Topic over een premievrije polis, die heeft een Nationaal spaarplan via Delta Lloyd. Nu blijkt dat hij ontzettend veel geld kwijt is, ondanks de vele jaren sparen. Het zijn de verzekeraars die in vroegere jaren ook al op meerdere manieren mensen hebben opgelicht met allerlei verzekeringen en spaarmogelijkheden.

hier is de link : http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadet...verzekering-40/cpagina/30/?vHash=c749c73j#756695 ( plak deze in de bank of kijk onder verzekering bij Beantwoord en vraag.

Mijn advies is, niet gaan banksparen bij één van de bekende verzekeraars die ook met de woekerpolissen mensen opgelicht. Ook niet via internet via allerlei (soms duistere) site's die dan toch weer gekoppeld zijn aan/met die bekende verzekeraars.
Maar gewoon bij uw eigen of andere bank waar u normaal uw salaris of ander inkomen op laat storten. Dan weet u zeker dat uw geld alleen maar kan stijgen met de rente die er dan voor is bestemd en wordt het niet in de zakken van de verzekeraar en tussenpersoon cq. intermediair.

Gratis bij de bank een rekening openen, gratis overzichten, gratis service en op termijnen gesprekken en adviezen zijn ook gratis. Bij de bekende verzekeraars moet u dat allemaal appart betalen en niet zo zuinig ook.

Vraag anders via Kassa of Radar of u in contact mag komen met de heer Kapé Berukelaar, deze is een onafhankelijk advieseur die 5 februari jl. op de tv was bij Radar en vele voor mensen heeft kunnen betekenen...juist ook met het zelfde probleml als u. Het reslutaat was, nooit bij een verzekeraar blijven, het beste voor iedere consument is de "gewone bank".

Ik hoop dat ik u met mijn bijdrage een beetje heb kunnen helpen en wens u veel succes.

M.vr.gr.,
Ineke L

inekel1953
door inekel1953 - Feb 10, 2012 om 16:16
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Marcelmagic,

Er is nog een ander met dezelfde problemen, en uiteraard ook met Delta Lloyd, om de zelfde criminele activiteiten.

Het staat aangegeven als "nationaal spaarfonds abc spaarplan delta lloyd woekerpolis"

Het is echt te hopen dat de overheid men deze criminele organisatie's zoals Aegon, Axent, Reaal, Nationale Nederlanden, Achmea, ASR en Delta Lloyd en hun tussenpersonen eens een halt wordt toegeroepen en dat ze alle gedupeerde mensen minimaal schadeloos moeten stellen.

Mt.vr.gr.,
Ineke L