in
door inekedames Feb 1, 2016 om 07:30
Geldzaken & recht

Be-zet betrouwbaar ?

Mijn zoon zoekt, ivm een scheiding, met spoed een nette, niet te dure 3 kamerwoning.
Op de site van Be-zet staat een woning, die hij erg graag zou huren. Hij is naar een "open huis" geweest en kreeg daar te horen, dat hij zich moest laten inschrijven voor 30 euro en daarbij wel 12 formulieren (inkomensverklaringen etc) moest sturen.
Nu blijft deze woning maar steeds te huur staan, is iedere week weer opnieuw een open huisdag en ik vraag me af, of dit wel een betrouwbare vastgoed makelaar is? Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast dank voor het meedenken.

11359 13 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 1, 2016 om 07:59
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Inekedames,
dat de betreffende woning nog steeds leegstaat zal wel te maken hebben dat de gegadigde niet aan de eisen voldoet.
Hier kunt u wat informatie bekijken.

http://leegstandbeperking.blogspot.nl/2015/12/be-zet-faq.html

in
door inekedames - Feb 1, 2016 om 08:02
42 Antwoorden / 12 Vragen

Sjoppie, ik kan me niet voorstellen, dat in al die tijd, niemand aan de eisen voldoet. (Mijn zoon trouwens wel)

sjjoppy
door sjjoppy Feb 1, 2016 om 12:27
7195 Antwoorden / 3 Vragen

@Inekedames, ik kan me dat ook niet voorstellen, het lijkt erop dat zij de woning die uw zoon op het oog heeft willen behouden als blikvanger.

in
door inekedames - Feb 1, 2016 om 08:03
42 Antwoorden / 12 Vragen

We wachten dus maar af...

aurora1
door aurora1 - Feb 1, 2016 om 08:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Geen ervaringen mee, de site is van 2015. Ik zou in ieder geval eerst de voorwaarden eens goed doorlezen.
Misschien is het verstandiger om te zoeken via Huurwoningen.nl of huurwoningen Funda e.d. Bij de informatie op die sites is te vinden wie de verhuurder is en dan kan daarmee rechtstreeks contact opgenomen worden.
Bijv. http://www.huurwoningen.nl/in/rotterdam/

Cookies
door Cookies - Feb 1, 2016 om 08:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als hij een huurwoning in de vrije sector zoekt, kan hij ook kijken bij de woningbouwverenigingen. De meeste wbv's hebben tegenwoordig ook huurwoningen in de vrije sector.

Be-zet ken ik niet, dus kan daar niet over oordelen.

in
door inekedames - Feb 1, 2016 om 08:47
42 Antwoorden / 12 Vragen

Aurorai...op deze site adventeert be-zet ook, met deze woning.  Dus kom je weer bij hun uit :-(

in
door inekedames - Feb 1, 2016 om 08:49
42 Antwoorden / 12 Vragen

Carola, dank voor het meedenken en de tip.

uwjurist
door uwjurist - Feb 1, 2016 om 09:46
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Het moeten aanleveren van inkomensverklaringen, loonstroken, verhuurdersverklaring, bankafschrift, kopie legitimatie enz. is gebruikelijk en mag gevraagd worden. Over deze bemiddelaar kan ik niets aangeven. Wel weet ik dat bemiddelingsbureaus steeds nieuwe wegen zoeken om geld te verdienen, nu bemiddelingskosten vaak niet meer gevraagd mogen worden.
Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

in
door inekedames - Feb 1, 2016 om 10:58
42 Antwoorden / 12 Vragen

Monique hartelijk dan voor uw reactie. Hopelijk gaat het mijn zoon snel lukken, want het is helaas heel urgent.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 1, 2016 om 11:51
16861 Antwoorden / 202 Vragen

Is hier kijken eenn tip?

https://nl-nl.facebook.com/bezet.nl

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 1, 2016 om 12:04
7195 Antwoorden / 3 Vragen
zoekster1
door zoekster1 - Feb 1, 2016 om 12:55
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Het lijkt erop dat ze zoveel mogelijk personen 30 euro laten dokken. En er dan eentje uitpikken? Toch een leuk verdienmodel zo. Als uw zoon voldoet aan de eisen benodigde papieren heeft opgestuurd en er worden toch steeds weer nieuwe open huis dagen georganiseerd lijkt mij hier iets niet te kloppen.

Overigens zou ik me niet aanmelden bij huurwoningen.nl dat is volgens mij dat bedrijf oorspronkelijk uit Zaltbommel, daar zijn al veel klachten over geweest. Ze plukken wat woningen die te huur staan van interenet en controleren totaal niet of de woning inmiddels al is verhuurd en doen verder niets. Je moet wel iedere maand 19,95 betalen. (je gaat nl een abonnement aan)

Er staat in de AV (ja, daar moet je wel even voor zoeken)

Huurwoningen.nl staat noch jegens de woningzoekende, noch de verhuurder in voor de juistheid en/of het actueel zijn van het woningaanbod.

Klik HIER

Wees gewaarschuwd zou ik zeggen!

aurora1
door aurora1 - Feb 2, 2016 om 20:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@zoekster, goede waarschuwing en dank daarvoor, @inekedames, excuses voor mijn foute tip.
Ik heb inmiddels naar klachten over huurwoningen.nl gezocht en vond er nogal wat bij Kassa, TrosRadar, KlachtenKompas, Klacht.nl, etc. en al vanaf ca 2011 en ik kwam daarbij ook Zaltbommel tegen.

Mijn reactie was overigens opeens verdwenen, dus mogelijk staat dit er nu 2 x.