Ru
door Ruud_W May 12, 2020 om 12:48
Geldzaken & recht

Ben ik me geld nu kwijt bij Western Union?

Ik heb via Western Union geld willen over maken naar een vriendin...
Men vroeg mij om de naam van de ontvanger (vriendin) die ik invulde en die uit 3 namen bestaat.
Vervolgens vroeg men om de naam van de vader (Ik vulde ook zijn volledige naam in,bestaand uit 3 namen.)
En optioneel die van haar moeder (Ook hier 3 volledige namen die ik invulde.)
Ik vond het ergens een beetje vreemd aangezien de onvanger gewoon volwassen is,maar dacht ok,ik heb familie aangevinkt,dus mogelijk doen ze dit als de ontvanger minderjarig is dacht ik...Na verzending kon echter de ontvanger het geld niet afhalen aangezien het programma alle namen achter elkaar had geplaatst als zijnde de volledige naam van de ontvanger...9 namen achter elkaar.Ik begreep het in eerste instantie niet,tot dat ik zag dat de achternamen beide voorkomen in de volledige naam van de onvanger.
Op dat moment begreep ik dat ik alleen de voornaam van de ontvanger had moeten invullen en de achternamen van de ouders,zo dat na verzending de 2 achternamen worden toegevoegd aan haar voornaam.. Nu wilde ik dat veranderen en goed doen,maar helaas dat weigerde het systeem ivm de regels van WU,dat men niet het geld plotseling door een andere ontvanger kan laten afhalen...(Men mag hoogstens letters aanpassen)  Maar dat wilde ik helemaal niet... Ik wilde het aanpassen zo dat zij het nu wel kan afhalen,wat bij de eerste keer geweigerd werd ivm de ontstaane fout dus.Ik stuur een mailtje,die binnen 24 uur beantwoord zou worden... Dat werd hij met een automatisch mailtje,waar je verder niet op mag/kan reageren en ze aangeven dat het mailtje ontvangen is.Inmiddels zitten we op de 36 uur en heb ik 3 x gebeld,waarbij ik 1 x een medewerker ongeveer 3 seconde aan de lijn had en bij de laatste 2 keer niemand meer,maar begint het bandje na 15 minuten plotseling weer van voor af aan het menu te doorlopen met automatische vragen,zoals hij dat in het begin deed... Heeft iemand ervaring met Western Union en een advies wat ik nu moet doen,want de telefoon kosten beginnen al aardig op te lopen.

8212 7 Rapporteer

marita5
door marita5 - May 12, 2020 om 14:01
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ruud_ W ,

want de telefoon kosten beginnen al aardig op te lopen

Telefonisch contact is een 0800 nummer :

Telefonisch contact :

Als u vragen heeft over online transacties .

Bel in Nederland naar 0800  022 8781

Ru
door Ruud_W May 12, 2020 om 17:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

Maritas ik zit in Portugal in de lockdown,ik kan geen 0800 nummers draaien.

marita5
door marita5 May 12, 2020 om 17:17
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Oh , dat is vervelend , kon ik niet weten .

Ru
door Ruud_W May 12, 2020 om 17:19
1 Antwoorden / 1 Vragen

Weet ik,geen probleem.

marita5
door marita5 May 12, 2020 om 17:21
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Blijf veilig en gezond .

aurora1
door aurora1 - May 12, 2020 om 14:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen
Ru
door Ruud_W May 12, 2020 om 17:18
1 Antwoorden / 1 Vragen

Die weg heb ik bewandeld AURORA1... Western Union een mail gestuurd waar ze binnen 24 uur op zouden reageren,dat is niet gebeurd.Verder heb ik dus 3 x gebelt en wordt of het contact verbroken,dan wel het menu bandje opnieu afgedraaid na 15 min en moet je weer op alle vragen antwoorden geven.

Ru
door Ruud_W - May 12, 2020 om 17:15
1 Antwoorden / 1 Vragen
marita5
door marita5 - May 12, 2020 om 17:20
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@Ruud_ W ,

Plaats een klacht op FB , daar reageert Western Union , klik op de rode regel .

https://nl-nl.facebook.com/pg/WesternUnion/posts/?ref=page_internal

aurora1
door aurora1 - May 12, 2020 om 22:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Weet u zeker dat u niet naar een of andere bijv. Nigeriaanse oplichter geld gestuurd heeft? Die gebruiken nl ook nogal eens de WU.

https://www.westernunion.com/nl/nl/fraude/frauduleuze-praktijken.html

Dwz dat was in het verleden het geval.
Of heeft u al contact gezocht met de ontvangende bank?

https://www.westernunion.com/blog/frequently-asked-questions-about-covid-19-and-western-union-services/

Heeft u al geprobeerd die transfer te cancellen?
https://wucare.westernunion.com/care/s/article/How-do-I-cancel-a-money-transfer?language=en_US

dokun
door dokun May 13, 2020 om 19:05
152 Antwoorden / 0 Vragen

TS geeft duidelijk aan waar de fout ligt. Het heeft helmaal niets met oplichters uit Nigeria oid te maken. Ik snap werkelijk niet hoe u hierop komt. Misschien de hulpvraag nog even beter lezen...?

aurora1
door aurora1 May 14, 2020 om 17:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En, o zo wijze @dokun met altijd maar commentaar op reageerders: wat is dan deze keer uw intelligente reactie en oplossing voor TS? Of heeft u die wederom niet? (Tenzij overgeschreven van een reageerder natuurlijk....).

dokun
door dokun - May 13, 2020 om 19:03
152 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook wel eens gehad dat er problemen waren met geld dat ik naar familie in het buitenland had gestuurd via WU. Als om een of andere reden het geld niet kan worden uitgereikt krijgt u dat geld na een x aantal weken gewoon teruggestord op uw bankrekening. Mocht u contant betaald hebben aan een loket dan moet u even contact opnemen met WU zodat zij uw bankgegevens krijgen.

1paul
door 1paul - May 14, 2020 om 08:59
3148 Antwoorden / 0 Vragen

zal even duren maar ze storten dit wel terug, zeker als u er achterheen gaat, bel wel even de Nederlandse tak, scheelt u telefoon kosten....