ma
door marsmaus Mar 6, 2005 om 13:25
Geldzaken & recht

Ben ik verplicht de grond te kopen waarop mijn stacaravan staat?

Al jaren staan wij op een camping in een stacaravan.De caravan is van mezelf.Nu heeft de eigenaar van de camping middels een brief aangegeven dat de grond waarop de caravan staat gekocht dient te worden.Hierbij werd tevens vermeld dat het vanaf heden niet meer mogelijk is de caravan te verkopen op de plek als de grond niet gekocht is door de huidige bewoner.Als we de grond niet kopen mogen we tot 01-01-2011 blijven staan en dienen dan de plaats leeg op te leveren.Mijn vraag is dan ook, Mag dit zomaar en zijn er andere mensen die er ervaring mee hebben

845 3 Rapporteer

ge
door gelianfi - Mar 6, 2005 om 14:01
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo, heb zelf geen ervaring met deze toestand maar het lijkt mij, dat hij jullie niet kan verplichten tot koop over te gaan. Wel weet ik dat campingeigenaren er tegenwoordig alles aan doen om vaste gasten te weren, het is voor hun voordeliger om toer en losse gasten te ontvangen, kunnen ze meer geld mee verdienen en ook geen caravans meer toe te laten maar er chalets op te zetten, dit soort toestanden hebben wij op Texel al veel meegemaakd, wens je veel succes

user123
door user123 - Mar 9, 2005 om 23:31
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Vraag eens naar de achterliggende reden ?

Is het om fout-volk te weren ? Of zijn er liquiditeitsproblemen?
Mogelijk wil de beheerder investeringen doen om het park op te knappen. Redenen zat. Lees uw overeenkomst eens na over de gemaakte afspraken. Informeer ook eens naar de prijs en zet dat eens af tegen de huur.

ca
door calimer0 - Mar 16, 2005 om 21:31
2 Antwoorden / 0 Vragen

Als de eigenaar over wil gaan van het verhuren van de grond waarop uw caravan staat, tot het verkopen ervan, kan hij u daar een aanbod voor doen. U bent echter niet verplicht hierop in te gaan. Maar misschien is dit financieel voordeliger? De moeite waard om uit te zoeken.