le
door leonnicole Apr 28, 2004 om 19:51
Geldzaken & recht

Betalen om te sparen????

Vanmiddag wilde ik met mijn dochter van 8 jaar haar gespaarde geld, en wat ze had gekregen voor haar communie naar de bank brengen om het op haar spaarrekening bij de Rabobank te storten. Tot mijn verbazing kon ik in de automaat niet meer haar rekeningnummer invoeren maar moest dat met haar pasje doen. Nu zit er bij een kinderspaarrekening geen pasje en kon ik dus het geld niet storten. Toen er iemand van de bank bijkwam vertelde die dat ik het dan maar met mijn pasje moest doen. Nu heb ik geen rekening lopen bij de Rabobank. Daarop kreeg ik dus te horen dat het dan 5 EURO zou kosten omdat ik daar geen rekening heb lopen. Ik ben dus verplicht om een rekening bij de bank te openen om geld op de rekening van mijn kinderen te kunnen storten!!!!!

Een kind moet toch geleerd worden dat hij zijn spaarpot meeneemt naar de bank en het daar op een rekening stort, ook al is dat b.v. maar 10 euro. Het is toch te gek voor woorden dat daar dan 5euro kosten vanaf gaan.

Ik heb dit dus ook geweigerd en gezegd dat ik met al het spaargeld van mijn 3 kinderen wel naar een andere bank zou gaan. Dit kon alleen als ik een afspraak maakte met een adviseur die dan vervolgens de rekeningen van mijn kinderen kon sluiten, en mij het geld kon meegeven.

Wat is dit voor een bank dat het geld kost om je eigen spaargeld op je eigen rekening te storten.

Ben ik dus verplicht om daar ook een rekening te hebben?

Is er een bank (en welke dan) waar dit niet is?

Wat is de beste spaarrekening voor kinderen van 8 jaar wat dus nog heel lang vast kan staan?

355 1 Rapporteer

se
door seamion - May 21, 2004 om 20:49
16 Antwoorden / 0 Vragen

Bijna altijd wil een bank dat aan een spaarrekening een betaalrekening gekoppeld is. Dit is vooral omdat er niet rechtstreeks vanaf de spaarrekening naar een derden rekening mag worden geboekt. Een rekening buiten de bank wordt ook gezien als derden rekening.

Kijkt u eens op deze pagina waarmee u via links op allerlei pagina's over sparen komt. http://sparen.boogolinks.nl/

Succes!