Co
door Corlow Jun 24, 2021 om 21:48
Geldzaken & recht

Betalen voor contant geld

Ik hoorde van de week , dan de banken geld wilt vragen als je contant geld op neemt.
dit is absurd , vroeger toen ik ging werken ,kreeg ik me geld in en enveloppe .
toen moest het digitaal ( was goed koper en veiliger ) dus iedewr een ging bij een Bank \ Giro.
tegen wordig voor een simpele betaal rekening moet je al elke maand betalen ( en heb je een en \ of rekening betaal je gewoon dubbel)
En mijn vrouw vind het prettige om via contant geld te betallen , dan weet ze ook wat ze uit geeft ,en eventueel over houd om nog wat extra van de week\maand te kunnen kopen.
Ik vind dat e rnu wel eens paal en perk gesteld mag worden aan het graaien van de banken ( wij hebben toch niet gevraagd om \voor  digitaal  ), toen de euro werd ingevoerd werd alles al twee keer zo duu r, toen werd in eens de euro cent afgeschraft , terwijl  ze er zelf voor gekozen hebben , in andere landen krijg je gewoon in centen je geld terug , maar hie rin Nerdeland doen ze alles maar om zo veel mogelijk bij de Jan met de Pet weg te stelen \ graaien , want je kan toch nergens anders heen.
Hopelijk kunnen jullie een vuist maken .
In iedergeval dank dat u mijn mail heb gelezen.
met vriendelijke groet CvDieijen Spijkenisse

4296 22 Rapporteer

rj
door rjw - Jun 24, 2021 om 22:22
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Waarom moeten wij een vuist maken? Doe het zelf maar! Ik gebruik geen contant geld, mij te onveilig. Dus waarom zou ik me hier druk om maken? En veel mensen hebben wel gevraag om digitaal. Het biedt zoveel voordelen dat velen echt niet terug willen.

(en toen de euro werd ingevoerd werd niet alles 2x zo duur)

tenormin
door tenormin Jun 24, 2021 om 22:34
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@rjw, behalve dan in 2002 de drie bekende bosjes narcissen, staat me bij als de dag van gisteren: ze bleven 2,50, maar eerst in ƒ en daarna in euro's ook € 2,50. Dus geen prijsverhoging?

diumenge
door diumenge Jun 24, 2021 om 22:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin, het zit 'm in 'alles'.

tenormin
door tenormin Jun 25, 2021 om 00:15
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@diumenge. Ja, weet ik ook wel hoor. Alleen, ik kan moeilijk herinneringen wissen: dus ook van die bosjes narcissen. ☺ Maar je hebt gelijk: "vroeger" als de eerste kas bloemkooltjes kwamen: ook ƒ7,50 voor drie kleine "borstjes", zoals mijn vader toendertijd zei. Zijn ook niet duurder geworden. Maar als ik mijn huur iedere maand zie: €700,00) best boel geld als men het vertaalt; aan de andere kant: SVB: ook boel geld: €1.200 ruim (alleenstaand) plus pensioentjes. Nou ja, lekker slapen en morgen gezond weer op, (Sonja Barend).

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 25, 2021 om 07:29
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Ach, @RJW heeft kennelijk niet in de gaten dat het hebben contant geld toch vaak zinvol kan zijn en afgezien daarvan: het is ons geld dat al op basis van diverse regels en 'verplichtingen bij banken gestald MOET worden.

ne
door neodutchio Jun 25, 2021 om 11:51
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Toen ik vroeger begon te werken bij de Edah met een salaris van 3,33 gulden per uur hadden we een computerstoring waardoor we niet meer konden scannen aan de kassa. Ik stond op de groenteafdeling en moest de komkommers prijzen. 97 guldencent. Nu kost diezelfde komkommer 49 eurocent en is het minimumloon een stuk hoger dan €1,51 per uur. Het is dus maar net wat je wilt zien.

tenormin
door tenormin Jun 26, 2021 om 01:51
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@neo, wanneer was dat dan? ƒsalaris van 3,33, computerstoornis? Edah, trouwens de slechtste super ooit, nu €49 eurocent? Geen idee maar denk dat je hier overdrijft. Die watergroente is echt wel duurder.
geen idee hoe oud je bent maar een salaris van destijds ƒ3,33?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 27, 2021 om 11:32
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Tenormim,

Ik had in 1992 een vakantiebaan bij Dirk van den Broek : dat was destijds het minimum jeugdloon.

Ik ben ongeveer even oud als Neodutchio .

MathieuM
door MathieuM Jun 27, 2021 om 14:23
1 Antwoorden / Vragen

Contant geld is niet weg te denken in onze maatschappij. Geldt voor de hele wereld. Hackers slagen er steeds beter in om geld afhandig te maken via smartphones van anderen. Heeft een winkel een pinstoring, dan is je enige redding je portemonnee met contant geld.

tijger1
door tijger1 Jun 27, 2021 om 15:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb nog maar één keer in al die jaren een pinstoring meegemaakt in een winkel. Men kon toen met een éénmalige automatische incasso betalen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 27, 2021 om 17:02
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Tijger1,

In dat dorp van u zijn niet zoveel winkels als in de Randstad.

Ik heb het regelmatig meegemaakt : alle klanten moesten rennen maar de pinautomaat buiten: hele file met winkelwagentjes.........

tijger1
door tijger1 Jun 27, 2021 om 22:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Flauwekul. Ten eerste is het lang geleden en was het in een grote stad.

En in het dorp hier zijn alle supers beschikbaar.

tenormin
door tenormin - Jun 24, 2021 om 22:23
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, dit heeft iedereen in krant etc. kunnen lezen. Maar ik ga er voorlopig nog lang niet vanuit dat we voor pinnen voor cash moeten gaan betalen. Dan moet een groot gedeelte van de samenleving die onder bewind staan, en die het per week met cash moeten doen, daar eerst oplossingen voor gevonden worden. Maar ca. 90% van diezelfde samenleving wil echt niet van cash geld af. De banken zeggen dit onder het mom van witwassen. Als je dus 12.000,00 per jaar pint willen ze dat men gaat betalen. Wat ruim €230,00 per week zou zijn. Wat voor de normale inkomens ook de normale uitgaven zijn. Maar "jullie, u meent Kassa" zal er geen vuist van maken. Althans, voorlopig niet. Ligt eraan wanneer de uitzendingen gaan beginnen. Voorlopig lange vakanties, recessen o.i.d. Ik heb graag wat cash beschikbaar, voor mijn mensen van hulpdiensten die me ergens naar toe rijden (wat niet gratis maar wel voordeliger is). En al die vrijwilligers rijden niet met een pinapparaat rond. Ook niet als je iets om eten te bezorgen besteld, zonder tussenkomst van Thuisbezorgd of wat dan ook. Dus voor mij: cash is fijn.

justmeagain
door justmeagain Jun 24, 2021 om 23:30
623 Antwoorden / 8 Vragen

Als je dus 12.000,00 per jaar pint willen ze dat men gaat betalen. Wat ruim €230,00 per week zou zijn.

Dit klopt niet. 230 euro per jaar denk ik :-)

diumenge
door diumenge Jun 24, 2021 om 23:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@justmeagain, 12k per jaar is 230 euro p/w pinnen.

tenormin
door tenormin Jun 24, 2021 om 23:43
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@justmeagain, uit de media: 12.000 per jaar, gedeeld door 52 weken = 230 per week. Dus uiteraard never 230 per jaar, maar per week. Wat voor een gezin een normale uitgave is hoor. Als alleenstaande maak ik zelfs meer op. Schande maar ook wel een beetje luxe, weet ik ook wel. Hou niet van vlees maar wel van vis en ja, dat kost een paar centen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 25, 2021 om 00:22
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Diumenge,

Justmeagain zit in de slappe was: hij tankt zijn Amerikaanse bolide met 230 euro vol.......

tijger1
door tijger1 Jun 25, 2021 om 09:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Het gaat over contant geld opnemen uit de flappentap. Niet over pinnen in een winkel of zo.

Dus voor die onder bewindgestelden zal het allemaal wel meevallen. Zeker als je regelmatig leest dat die het met € 50,00 per week moeten doen.

En ook u zult geen € 230,00 per week contant opnemen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 25, 2021 om 10:28
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Tijger1,

Ik haal dat bedrag makkelijk.

Ik wantrouw de bank sinds ik ben geskimmed.

tijger1
door tijger1 Jun 25, 2021 om 11:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ga

Fijn voor u.

ne
door neodutchio Jun 25, 2021 om 11:54
5152 Antwoorden / 12 Vragen

De bank wantrouwen omdat een crimineel iets gedaan heeft? Dan moet iedereen die eens gerolt is cash geld wantrouwen en de gemeente omdat die het paspoort hebben afgegeven die gestolen is. Logisch.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 25, 2021 om 12:03
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Ik bedoel natuurlijk : contant geld is meer betrouwbaar.

ne
door neodutchio Jun 25, 2021 om 13:33
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Totdat u vals geld in handen krijgt en u mag uitleggen hoe u er aan komt. En wat zou er betrouwbaar moeten zijn aan een duur systeem?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 25, 2021 om 20:12
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Ik heb ooit maar 1x een vals briefje van 20 euro in mijn handen gehad.

Het gaat er in dit topic over dat het niet normaal is, dat banken steeds meer geld gaan vragen voor hun diensten.

De overheid moet ingrijpen en zelf een Nationale Bank oprichten zonder winstoogmerk.

diumenge
door diumenge - Jun 24, 2021 om 22:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Jan met de pet heeft waarschijnlijk geen 12k per jaar contant te besteden, dus valt best mee dat probleem.

En inderdaad, met de komst van de euro werd niet alles twee keer zo duur. Blijft natuurlijk leuk om dat te roepen, maar klopt voor geen meter.

tenormin
door tenormin Jun 24, 2021 om 22:39
16829 Antwoorden / 108 Vragen

2 Meter misschien?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 24, 2021 om 22:40
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Diumenge,

Ik ben het niet met u eens : reken maar eens om naar de gulden : dan val je stijl achterover......

diumenge
door diumenge Jun 24, 2021 om 22:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat moet ik omrekenen GA?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 25, 2021 om 00:27
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Diumenge,

Vanalles : een patatje met : 2 euro = 4.4 gulden......

1 liter benzine : bijna 2 euro= 4,4 gulden....

1 kilo appels : 2 euro = 4,4 gulden.....

Zo kan ik nog wel even doorgaan.

tenormin
door tenormin Jun 25, 2021 om 00:49
16829 Antwoorden / 108 Vragen

GA, en jij denkt dat in het gulden tijdperk alles gelijk was gebleven? Na bijna 20 jaar? Keep dreaming man. En vergeet ook niet: de jongeren van, volwassenen: hebben nog nooit met een piek, daalder of rooie rug betaald. Dus zijn weten al helemaal niet waar we hier over lullen. Los daarvan, hoezeer deze site ook op jongeren lonkt: die jongeren bestaan hier niet. Een kassa wake up call. "Verjongen" op deze site: no change.

diumenge
door diumenge Jun 25, 2021 om 08:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@GA, Tenormin zegt eigenlijk al genoeg. Maar verdubbelde bijvoorbeeld je huur bij de invoering van de euro of de prijs van je boodschappen in de supermarkt? Ja, er waren horeca gelegenheden en andere dienstverleners die in hun voordeel naar boven gingen afronden, bijvoorbeeld biertje van fl. 2,50 werd dan € 1,50 (nog steeds geen verdubbeling) en de enkele winkelier die gewoon het fl. teken voor het € teken verving (meer dan een verdubbeling, die zullen niet veel meer verkocht hebben). Maar inmiddels zijn we 20 jaar verder, dus dat biertje zou nu ook fl. 6,00 of meer kosten. Je begrijpt kennelijk de meest basale economische begrippen niet.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 25, 2021 om 10:31
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Diumenge,

Ik ben geen econoom maar de inflatie is gigantisch sinds we de euro hebben.

Ik zal niet de discussie beginnen over de Europese Unie en hoeveel geld dat de Nederlanders kost.

pino123
door pino123 Jun 25, 2021 om 11:17
2763 Antwoorden / 14 Vragen

@GA kijk ook eens wat de prijzen waren 20 jaar voor de komst van de euro.

tijger1
door tijger1 Jun 25, 2021 om 11:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ga

En kijk ook eens naar uw inkomen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 25, 2021 om 11:41
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Pino,

Ik ben van 1974.

Ik ben dus pas rond 1984 bewust van de prijzen.

Ik werk vanaf 1994 en toen kon ik goed rondkomen met mijn guldensalaris.

Nu moet ik naar de Lidl (tip voor Sprietje) voor boodschappen omdat de Albert Heijn te duur is voor de dagelijkse boodschappen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 25, 2021 om 11:46
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Tijger1,

Mijn inkomen is niet gelijk gestegen aan de prijzen van producten.

Dit heet toch "inflatie"?

In 1989 kocht ik mijn 1ste brommer : een liter benzine kostte toen F 1,80.....

Dat is nu omgerekend € 0.81......

diumenge
door diumenge Jun 25, 2021 om 12:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@GA, hadden we die euro niet gehad dan was de inflatie nog veel hoger geweest. Maar blijf maar lekker in het verleden leven...

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 25, 2021 om 12:57
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Diumenge,

Ik voel het niet in mijn portemonnee.

Zelfs winkels als Zeeman en Wibra zijn aan de prijs.

Ik koop nu kleding bij Primark.

En soms bij Lidl (tip voor Sprietje).

pino123
door pino123 Jun 25, 2021 om 13:33
2763 Antwoorden / 14 Vragen

@GA,

Wat je doet is appels met peren vergelijken, je moet dan ook het gemiddelde inkomen vergelijken met de kostprijs van producten tegenwoordig. Je kan niet klakkeloos roepen dat alles duuder is geworden als je dit niet afzet tegen het inkomen.

Bericht uit 2016 Link

Zijn we nu armer of rijker geworden?

De prijzen zijn dus enorm gestegen, maar de inkomens zijn ook niet gelijk gebleven. Uit cijfers die RTL Z opvroeg bij het CBS blijkt dat het reëel besteedbaar inkomen (dat is ons inkomen, gecorrigeerd voor inflatie) in ongeveer dezelfde periode met 25 procent is gestegen.

We zijn dus per saldo rijker geworden met zijn allen. Maar, zeker voor jongere mensen, is er niet al te veel reden tot blijdschap. De volledige 'winst' in inkomen ten opzichte van de inflatie is geboekt in de tweede helft van de jaren '90. Sinds 2000 blijft de koopkracht vrijwel gelijk.

diumenge
door diumenge Jun 25, 2021 om 16:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@GA, het gaat niet om jouw persoonlijke omstandigheden. Het gaat er om dat de stelling van de TS dat met de komst van de euro alles twee keer zo duur werd simpelweg en aantoonbaar onjuist is.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 25, 2021 om 20:08
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Pino en Diumenge,

Zijn juliie het dan wel met mij eens, dat sinds de invoering van de euro de tegenstelling tussen arm en rijk in Nederland groter is geworden?

Zijn jullie het ook met mij en TS eens, dat het niet normaal dat de banken om steeds meer geld gaan vragen voor hun diensten?

diumenge
door diumenge Jun 25, 2021 om 20:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@GA.

Nee, de tegenstelling tussen arm en rijk is absoluut groter geworen, maar ik zie geen verband met invoering van de euro daarbij.

Ja, ik ben het er wel mee eens dat het niet prettig is dat banken steeds meer geld gaan vragen voor hun diensten. Echter, de boodschap van TS doet in kracht af door er zaken bij te betrekken die niet ter zake doen. Daarbij is 1.000 euro per maand contant uitgeven nog best wel heel veel en ik verwacht daarom nog steeds dat de 'jan met de pet' van TS en vermoedelijk dus ook TS zelf, er daarom nauwelijks last van zal hebben.

MathieuM
door MathieuM Jun 27, 2021 om 14:26
1 Antwoorden / Vragen

Probleem valt niet mee. Banken brengen dat bedrag omlaag van 12 naar 5000 euro per jaar, dus is iedereen de klos.

tijger1
door tijger1 Jun 27, 2021 om 15:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mathieum

Hoe komt u aan die wijsheid?

diumenge
door diumenge Jun 27, 2021 om 16:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@mathieum, je spreekt een niet onderbouwde persoonlijke verwachting uit neem ik aan?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 24, 2021 om 22:45
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Corlow,

Ik ben het 100 % met u eens.

Dit onderwerp is hier al vaker besproken.

Ik pleit al langer voor een Nationale Bank zonder winstoogmerk, waar elke Nederlander kosteloos zijn/haar inkomen kan laten storten.

Overmaken met een overschrijvingskaart is kosteloos, pinnen uit de muur en contant geld storten ook.

Je bsn nummer is dan je bankrekeningnummer.

diumenge
door diumenge Jun 24, 2021 om 22:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Handig... dan weet iedereen die geld naar je overmaakt direct je BSN.

justmeagain
door justmeagain Jun 24, 2021 om 23:31
623 Antwoorden / 8 Vragen

Overschrijvingskaart is straks niet meer gratis. En waar moet je zo'n ding laten nu er steeds minder bankkantoren zijn. Posten is omslachtig en ook niet waterdicht.

tenormin
door tenormin Jun 24, 2021 om 23:58
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@GA, wat heb je toch lumineuze ideeën. Niet. Je hebt mij al eerder, toen ik een fout had gemaakt bij overschrijving Belastingen, geadviseerd om mijn betalingen uit handen te geven, alsof ik een dementerende vrouw ben, is gelukkig weggehaald, maar je schrijft alweer "crab", stop eens met die overschrijvings kaarten adviezen. Ik zou, bij wijze van spreken niet eens meer weten hoe je zoiets met de hand moet invullen allemaal. En banken? Die zijn hier niet meer, net zoals brievenbussen. Auto heb ik niet meer en lopen is geen optie. Dus om in uw stijl te antwoorden: waar woont U @GA, (uiteraard inclusief adres) en wat zijn uw inkomsten en waar betaald u uw cash aan? Uiteraard een grapje, maar dat zijn altijd uw soort of vragen. En, oh ja, bijna vergeten: hoe kan een bank zonder winstoogmerk werken? Ben benieuwd naar uw antwoord. Slaap lekker.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 25, 2021 om 00:18
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Tenormin,

Deze Nationale Bank moet worden bemand door rijksambtenaren.

Ik denk ook aan de terugkeer van het Postkantoor. (dus Postkantoor en Nationale Bank samen zoals vroeger).

De marktwerking zorgt voor steeds duurdere bankkosten.

Wilt u blijven internetbankieren?

Dat kan : bij de commerciële banken :als  het fout gaat is het uw eigen risico.

ne
door neodutchio Jun 25, 2021 om 12:02
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Amsterdammer, voor de zoveelste keer: waarom is die staatsbank gestopt? Inderdaad, het kostte veel meer als dat het opleverde. De belastingbetaler draaide op voor die kosten. Maar omdat u die kosten niet ziet was het zogenaamd een gratis bank. Er zit wat dat betreft echt geen verschil tussen uw gedroomde bank en een commerciële bank.
En je BSN nummer je bankrekeningnummer? Heeft u iets meegekregen van het idee van de belastingdienst om bij zzp'ers het BSN nummer te gaan gebruiken als nummer voor het bedrijf? Dit is heel snel weer terug gedraaid vanwege de veiligheid.
Dromen doe je 's nachts of in Kaatsheuvel. Voor de realiteit moet je wel iets kunnen onderbouwen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 25, 2021 om 12:05
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Misschien moeten ambtenaren van de belastingdienst de Nationale Bank gaan runnen?

tenormin
door tenormin Jun 25, 2021 om 12:17
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@ga, je bent van 1974 maar je schrijft alsof je +80 bent. Dat begrijp ik dan niet. Heb je kinderen? Maken die je dan niet eens wakker over de ouderwetse ideeën die je hebt.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 25, 2021 om 12:52
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Tenormin,

Ik heb bewust geen kinderen : veel te duur.

Ik kan amper zelf rondkomen....... (een beetje overdreven...... Ik heb 2 konijnen om te voeden.....)

tijger1
door tijger1 Jun 25, 2021 om 16:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ga

Volgens uzelf komt er een boven modaal inkomen bij u binnen. Neem eens eer cursus budget beheer, van het Nibud bijvoorbeeld.

En internetbankieren duur? Hoe komt u erbij. Voor € 1,50 per maand hebt u een rekening waar je alles mee kunt doen en een pasje. Dus stelt niets voor.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 25, 2021 om 18:44
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Tijger1,

Hoe komt u erbij, dat ik internetbankieren duur vind?

De betaalrekening wordt steeds duurder :daarover gaat dit topic

tijger1
door tijger1 Jun 25, 2021 om 19:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ga

Dat internetbankieren zit bij de betaalrekening van € 1,50 per maand.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 25, 2021 om 20:04
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Tijger1,

Nu komt er ook nog een bedrag bij voor het pinnen van je eigen geld.

U vindt dit normaal?

Ik niet.

De overheid moet ingrijpen en deze macht van de banken afnemen door een Nationale Bank op te zetten zonder winstoogmerk.

tijger1
door tijger1 Jun 25, 2021 om 23:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er komt geen bedrag bij. Een normaal gezin neemt geen € 12.000 per jaar contant op. Is dat in uitzonderlijke gevallen wel het geval, stap over naar een andere bank. Of één van de leden van dat gezin.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 26, 2021 om 00:09
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Tijger1,

U snapt dit topic niet :12 duizend euro pin ik gemakkelijk per jaar uit de pinautomaat.

Maar waar het om gaat is, dat de banken onterecht geld hiervoor gaan vragen.

De banken willen de consumenten zo dwingen om minder contant geld te gebruiken.

tijger1
door tijger1 Jun 26, 2021 om 11:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ga

Ik neem aan dat u een gezamenlijke rekening hebt met mevrouw, dan kunt u dus al € 24.000 kosteloos opnemen.

john devries
door john devries Jun 26, 2021 om 11:47
217 Antwoorden / Vragen

@GEBOREN AMSTERDAMMER

De bank ligt geen seconde wakker of je wel of niet klant bij ze bent .Sterker ze hebben liever dat je vertrekt.Je kan rekening dan ook met 1 muisklik onheroeppelijk opzeggen en ze hopen echt dat je weegblijft.

gerbera
door gerbera Jun 27, 2021 om 10:58
7364 Antwoorden / 14 Vragen

GA u spreekt wartaal, u kunt amper rondkomen maar pint met gemak € 12.000 per jaar. Dat is € 1000 per maand, betaald u alles, dus ook uw vaste lasten, contant dan? Ik heb niets te klagen maar kom echt niet aan zo'n bedrag per maand uit de pinautomaat.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 27, 2021 om 11:36
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Gerbera,

Als ik mijn auto vol tank, kost dat al ruim 80 euro.

Als ik bij Albert Heijn boodschappen doe, ben ik zo 100 euro kwijt......

En ja, ik ga regelmatig eten afhalen.

Ik geniet van het leven. (mijn partner heeft ook een baan).

tijger1
door tijger1 Jun 27, 2021 om 15:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ga

Dit schrijft u eerder.

Nu moet ik naar de Lidl (tip voor Sprietje) voor boodschappen omdat de Albert Heijn te duur is voor de dagelijkse boodschappen.

diumenge
door diumenge Jun 27, 2021 om 16:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja @GA, hoop tegenstrijdigheden in je antwoorden... Albert Heijn is te duur voor je en je geeft er toch 100 euro p/w uit?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 27, 2021 om 16:57
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Tijger1,

Lidl heeft niet alles wat ik nodig heb.

Zo heeft Albert Heijn vers broodbeleg,etc.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 27, 2021 om 16:59
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Diumenge,

Albert Heijn is voordelig als je de Bonuskaart gebruikt.

Maar laten we ontopic blijven anders gaat Pino weer mopperen.......

diumenge
door diumenge Jun 27, 2021 om 17:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@GA, dus nu is AH toch niet té duur?

tijger1
door tijger1 Jun 27, 2021 om 22:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lidl heeft ook vers broodbeleg.

tijger1
door tijger1 - Jun 24, 2021 om 23:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Persoonlijk heb ik een grote voirkeur voor het betalen met contant geld, en dat doe ik dan ook zoveel mogelijk. Uiteraard gaat de vaste lasten automatisch van de bankrekening af.

Maar niet voor het een of ander, de AMRO gaat geld voor opnames rekenen boven de € 12.000 per jaar. Het komt mij zo voor dat juist Jan met de Pet geen € 1.000 per maand aan eten en drinken voor het huishouden uit zal geven.

En u kunt dus zelf een vuist maken. Hebt u een betaalrekening bij de Amro? Zeg die op en stap over naar een andere bank.

mahadma
door mahadma - Jun 24, 2021 om 23:44
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Bij de Rabo gaan ze een opslag leggen bij "vreemde banken" met een aantal keren opnemen en een percentage. Bij een geldmaat en de eigen bank is  en blijft het gratis. Storten wordt (kennelijk voor particulieren) wat lastiger, ik las iets van een grens van € 2.500 per keer.  Oke, ik ga niet aan het verzoek van de vraagsteller voldoen om een vuist te maken, ik gebruik èn cash èn digitaal geld. En hoop dat dat de rest van mijn mij leven zo blijft. Maar die vuist zal de vraagsteller toch ècht zelf moeten maken, wat m.i. verloren energie en inzet is.

Correctie: storten 4 x per jaar 2,25 per storting, vaker? 9,50 per storting van max 2.500, opnemen: via Geldmaat of rabo automaten gratis, via anderen 0,75 per opname.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 25, 2021 om 07:34
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, er was ooit een tijd dat salarissen nog contant werden uitgedeeld maar om diverse redenen en ook het gemak en veiligheid is er een situatie ontstaan van 'gedwongen stallen' van geld zoals salaris, uitkeringen etc. bij banken. Op zich is dat niet slech en voor de goede orde: ik maak overwegend gebruik van betalen via pinpas. Ook m.b.t. kleine bedragen.

Ik ben het echter met vraagsteller eens omdat het ook naar mijn mening 'van de gekke is'dat je voor het opnemen van nota bene je eigen geld ('gedwongen' geplaatst  op de betaalrekening' zou moeten betalen.  En dat afgezien van de rendementen die de genoemde banken behalen.

john devries
door john devries Jun 26, 2021 om 11:52
217 Antwoorden / Vragen

Je vergeet erbij te vermelden dat je 50 cent per postcheque kwijt was om je huur ,gas en licht etc  te betalen op het postkantoor als je geen Bankrekening had. Een goede reden om een bankrekening te nemen

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 26, 2021 om 14:08
16848 Antwoorden / 202 Vragen

@JOHNDEVRIES, U vergeet te vermelden dat in die tijd contant betalen aan een kas bij bijv. een energieleverancier ook mogelijk was.

De vraag gaat bovendien niet of er wel of geen goede redenen zijn om een bankrekening (of ooit rekening bij de PostCheque en Giro dienst resp. Amsterdamse Giro) te hebben. De vraag betreft de redelijkheid om voor opnemen van eigen geld van een bankrekening te moeten betalen.

john devries
door john devries - Jun 25, 2021 om 12:20
217 Antwoorden / Vragen

Dienstverlening van banken is steeds vaker niet meer gratis. Eigenlijk wel logisch ,want het verdienmodel van banken is het beheren van geld van klanten en andere dienstverleningen, net zo goed als de groenteboer zijn geld verdient met de verkoop van groente . Uiteindelijke moet de schoorsteen van de banken ook roken. De kans dat je (Jan met de pet) als eigenaar van een salarisrekening €12.000 per jaar contant opneemt is klein. Succes met je gevecht tegen de windmolens.

AWYeah28
door AWYeah28 Jun 25, 2021 om 14:56
355 Antwoorden / Vragen

Het verdienmodel van banken is het uitlenen van het geld dat zij beheren tegen rente.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 25, 2021 om 18:48
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@JohndeVries,

Ik pin elke maand mijn betaalrekening leeg en laat 50 euro erop staan.

Ik ben enkele jaren geleden geskimmed : mijn hele betaalrekening was geplunderd.

De ING bank heeft nooit excuses hiervoor aangeboden :ik kon een week niet bij mijn geld......

Gelukkig zat er nog wat in mijn portemonnee.

Dus wantrouwen al die digitale systemen.

tijger1
door tijger1 Jun 25, 2021 om 19:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zou de bank daar excuses voor moeten aanbieden? Zij hebben u niet geskimmed.

john devries
door john devries Jun 26, 2021 om 11:12
217 Antwoorden / Vragen

@AWYEAH28

Dat heb je goed gelezen dus.

john devries
door john devries Jun 26, 2021 om 11:30
217 Antwoorden / Vragen

@GEBOREN AMSTERDAMMER

Geef je de bank ook de schuld als je portemonnee gerold wordt en als deze gerold met je net gepinde geld ben ook op €50 na blut maar wordt je niet gecompenseert door de bank. Tja als je rekening geplundert is, is ie leeg en hoef niet bij  je voor jouw veiligheid geblokkeerde rekening. Er staat zoals je zegt toch geen geld op. Ik neem dat je door de bank gecompenseerd bent .

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 26, 2021 om 14:12
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Als zo net al gezegd: d relevantie met de vraag? (Ook) ik ben van mening dat banken al een afdoende verdienmodel hebben tengusnte van het hogere kader en hunn aandeelhouders. Het lijkt er nu erg op dat rekeninghouders 'moeten bloeden' voor de afkoop van verdere strafrechtelijke vervolging die genoemde banken moeten betalen m.b.t. ongeoorloofde praktijken  (in ons land maar ook elders zoals in de VS.)

john devries
door john devries Jun 27, 2021 om 09:49
217 Antwoorden / Vragen

@HEREMIETKREEFT

Hoezo bloeden ? De enige instantie die ergens voor kan laten bloeden is de overheid. Banken kunnen hooguit de kosten verhogen.

aurora1
door aurora1 Jun 28, 2021 om 22:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@ga, die bank heeft dat destijds uitstekend geregeld en een keurige brief erover gestuurd. Niet gelezen of niet ontvangen?
En het heeft maar een paar dagen geduurd en niet een week (overdrijven is een kunst)….

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 29, 2021 om 11:19
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Aurora,

De pinautomaat had mijn pinpas ingeslikt.

Een week later kreeg ik per post een nieuwe pinpas zonder begeleidende excuus brief.

De banken in Nederland hebben te veel macht doordat ze een monopoliepositie hebben over het pinnen van je contant geld.

john devries
door john devries Jul 1, 2021 om 11:23
217 Antwoorden / Vragen

@GEBOREN AMSTERDAMMER
Niemand verpicht je om te pinnen , maar het is wel helaas voor jou de enige manier om geld op te nemen.Opnemen en betalen met de pinpas is is in principe  zo veiliger als gebruik maken van contant geld .

AWYeah28
door AWYeah28 - Jun 25, 2021 om 15:03
355 Antwoorden / Vragen

Graag gedaan, ook al is het geen mail.

Ik vind het altijd interessant om te kijken waar dat extra geld dan voor nodig is.
"Alles wordt duurder" is de meest onzinnige, ongefundeerde en idiote uitspraak die door iedereen als hapklaar brokje wordt doorgeslikt.
De omzet moet hoger, de winst moet hoger, de bonus moet hoger. Dát zijn de uitgaven waar je naar moet kijken.
Er zijn wat stomme investeringen gedaan en die moeten worden terugverdiend is vaak ook realistischer.

Een bank hoort geld te verdienen met het uitgeven van leningen en het doen van investeringen. Geld hoort gebaseerd te zijn op een waarde, niet op vertrouwen.

pe
door pebk - Jun 25, 2021 om 15:23
581 Antwoorden / 0 Vragen

Het is me wat. Nou nou.

Ik hoorde van de week dat de prijzen weer omhoog gaan. Dit is absurd. Als je vroeger naar Amsterdam wilde, nam je de benenwagen of de fiets. Toen moest iedereen opeens met de trein en tegenwoording met de auto. En mijn ouders vinden het fijner op te lopen. Dan weten ze precies hoever ze nog moeten in plaats van dat ze zitten te slapen in de trein.

Ik vind dat er paal en perk gesteld moet worden aan het vervoer. We hebben toch niet gevraagd dat er elk half uur een trein rijdt? Toen de auto werd ingevoerd werd de brandstofprijs verveelvoudigd. En de accijnzen die er over worden geheven zijn veel hoger dan in andere landen. Hier in Nederland doe ze alles om zo veel mogelijk bij Jan met de Pet weg te stelen/graaien, want je kan toch nergens anders heen.

Hopelijk kunnen jullie een vuist maken.

In ieder geval bedankt dat u mijn satirisch bedoelde reactie heeft gelezen.

aurora1
door aurora1 Jun 28, 2021 om 22:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En buiten de spits hoeven er ook niet van die reuzenbussen en die met nog een extra segment te rijden. Geldverspilling voor 0 of 1 passagier. Gewoon een klein busje dat desnoods ook nog tussen haltes mensen oppikt of laat uitstappen....

me
door mein33 - Jun 25, 2021 om 15:29
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@corlow,

U heeft de klok horen tingelen en komt nu alleen de valse tonen hier poneren.
Verdiep u eens in het hele verhaal en kom dan nogmaals uw beklag doen, als het dan nog nodig mocht zijn.

Overigens, ik mis in uw verhaal dat de RABO geld gaat vragen als er bij een andere flappentap geld wordt opgenomen als bij die van de RABO zelf of die van Geldmaat en dat is ook van toepassing in het buitenland.

tenormin
door tenormin - Jun 25, 2021 om 16:02
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@corlow is stiekempjes verdwenen dus "die zien we nooit meer terug".

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jun 25, 2021 om 23:14
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ga eens geschiedenis boekjes lezen!

Ooit was er ruilhandel,  nog slechter verhandelbaar.
Mag ik jou  bloemkool in ruil voor mijn Uien?

Na verdwenen Postbank  mogen we ons Blauw betalen aan een Oranje Bank.
Ik haat nu dat Oranje,   en ben hard weg gelopen.

Ook de andere 2 grote zie ik niet zitten......
maar de oplossing;

Ga bij de Buurt Super €50,- bij pinnen   als je een kratje bier ging halen.
Dat  mag je zo vaak doen als je wilde want daar zitten geen kosten op.

Ook geen overval risico bij een gat in de muur.
Ook nooit leeg en ze willen vaak graag van die €50,- biljetten af.

Voor elke winkel zijn er kosten aan die €50,- inleveren en U voor ze te pinnen?
Haal niets meer bij de Geldmaat van de 3 grote banken en  help je buurt super.

diumenge
door diumenge Jun 26, 2021 om 00:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als je nou al die onzin weglaat en alleen de tip geeft om in de winkel extra geld te pinnen bij het afrekenen van de boodschappen, dan schrijf je zowaar eens een keer wat nuttigs hier. Want dat lijkt mij inderdaad een prima manier om de pin-limiet te omzeilen.

Analoog
door Analoog - Jun 26, 2021 om 07:04
137 Antwoorden / Vragen

Wat cash geld bij je kan vaak heel goed van pas komen en de veiligheid, nou het digitale betalen wordt steeds makkelijker met allerlei gadgets, maar of de veiligheid daar nu echt altijd mee gediend is.

Doordat het draadloze betalen steeds makkelijker wordt gemaakt, verliezen mensen vaak de beveiliging daarvanuit het oog....

Re
door Reinier182 - Jun 26, 2021 om 11:28
160 Antwoorden / Vragen

Het is voor banken prachtig lekker digitaal en geen kosten maar leuk overal pinnen maar terug pinnen omdat iets moet ruilen wat niet goed is of andere reden kan niet overal? Waarom is dat er nog steeds niet? Verder een kind een ijsje laten halen is pinpas meegeven niet de keuze? Cash hoort er altijd te blijven en een keuze van de klant te zijn. Zelf gebruik ik weinig cash maar heb altijd wel wat als backup?

diumenge
door diumenge Jun 26, 2021 om 11:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Geen kosten voor de bank? Leg eens uit.

tijger1
door tijger1 Jun 26, 2021 om 13:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het personeel bij de bank zijn blijkbaar vrijwilligers, net als wij hier. :-))

diumenge
door diumenge Jun 26, 2021 om 13:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Inderdaad en de benodige computersystemen halen ze gratis van Marktplaats af.

ro
door ronny530 - Jun 27, 2021 om 10:35
2779 Antwoorden / 41 Vragen

In mijn optiek is deze vraag meer uit boosheid en impulief geplaatst want de teller begint pas bij meer dan 12.000 euro contant geld in een jaar opnemen te tikken. Ik vraag me af hoeveel mensen het slachtoffer van die regeling gaan worden want mensen die maandelijks geen vrije bestedingsruimte van 1000 euro hebben kunnen dat bedrag ook niet contant opnemen en blijven onder de limiet van 12.000 euro op jaar basis. Ik zie het probleem niet want pinnen in een winkel is veilig en de mogelijkheid om het weekbudget te volgen kan middels een account online gevolgd worden dus opties te over om het uit uitgave patroon onder controle te houden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 27, 2021 om 11:53
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Ronny,

Deze keer ben ik het niet met uw antwoord eens.

Veel mensen accepteren de verhogende bankkosten blindelings.

Maar die 1000 euro per maand is zo gepind.

Denk eens aan de vakantie.

Ik hoop, dat de overheid nu een keer ingrijpt en de monopoliepositie van het contant geld opnemen afneemt van de commerciële banken.

diumenge
door diumenge Jun 27, 2021 om 12:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@GA, hoevaak ga jij op vakantie dan?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 27, 2021 om 12:51
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Diumenge,

Voor Corona ging ik geregeld naar Disneyland en bezocht regelmatig pretparken en dierentuinen.

Ik pin liever contant geld, dan weet/voel ik hoeveel ik uitgeef.

Als je alles met pinbetaling doet, verlies ik het overzicht :je geeft dan al snel te veel geld uit(wat volgens mij de banken graag willen).

diumenge
door diumenge Jun 27, 2021 om 13:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@GA, je loopt hier altijd te klagen hoe duur alles is en hoe slecht je hebt, maar je hebt dus duizend euro cash gemiddeld per maand vrij te besteden begrijp ik?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 27, 2021 om 17:07
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Diumenge,

Zoveel is 1000 euro niet.

Ik koop in december voor 1000 euro aan vuurwerk, toen dat nog mocht......

Maar laten we ontopic blijven anders gaat Pino weer mopperen.......

diumenge
door diumenge Jun 27, 2021 om 19:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@GA, klagen dat de Zeeman en Albert Heijn te duur zijn én voor duizend euro vuurwerk kopen. Kansloos.

aurora1
door aurora1 Jun 28, 2021 om 22:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lijkt wel een Amsterdammer....

Re
door Reinier182 - Jun 27, 2021 om 11:44
160 Antwoorden / Vragen

Banken willen dat we alles digitaal doen maar terug pinnen is maar bij weinig winkels of wat dan ook mogelijk? Betalen gaat uitstekend overal maar bij problemen of ruilen enz geld terug krijgen werkt digitaal ineens niet vlot? Verder kinderen geef je cash geld mee niet je pinpas voor een ijsje? Er wordt in Nederland alleen rekening gehouden met de grote verdieners en hun kosten moeten steeds omlaag. De rest telt niet mee?

diumenge
door diumenge Jun 27, 2021 om 12:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Geef anders eens antwoord op mijn vraag bij je reactie van gisteren om 11:28, i.p.v. nog een keer min of meer dezelfde reactie te plaatsen. Of moeten we het niet meer vermelden van geen kosten voor de banken als antwoord zien?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 27, 2021 om 13:00
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Reinier,

Ik ben het 100 % met u eens.

Het wordt tijd, dat de overheid ingrijpt en de monopoliepositie, om contant geld te pinnen, van de commerciële banken af pakt.

MathieuM
door MathieuM - Jun 27, 2021 om 14:02
1 Antwoorden / Vragen

Wat mensen vergeten is dat wanneer banken als zij dit eenmaal invoeren dat mensen boven die 12000 euro kosten moeten gaan betalen voor het contant pinnen, dat dit niet bij die 12000 euro blijft. Wat denken die banken, graai maar raak want dit is kassa, dus waarom niet laten betalen bij 6000 euro per jaar gemiddeld bij 500 euro contant per maand kosten laten betalen voor ieder. En wellicht gaat dit bedrag nog wel verder omlaag en is het flink Kassa voor de banken. Sorry maar dit nieuwe regeltje is gewoon pure diefstal voor de gewone man. Dit druist tegen de mensenrechten in. Een leugentje voor hun eigen bestwil, zogenaamd onder het mom van witwassen criminele activiteiten, ja, ja, ja, ....maar pikken mag ook niet en is net zo crimineel. De banken kunnen dit beter uit het hoofd laten, en geef mensen meer service en dienstverlening want daar hebben ze meer aan. Daarnaast gezien de reacties zouden mensen wat vaker vooruit moeten denken als er wat nieuws komt. En nee, ook giraal en electronisch is niet meer veilig tegenwoordig want daar hebben we ook weer gigantische goede criminele hackers die altijd weer de weg weten. Whatsapp fraude, tikkie, enzovoorts. Contant geld moet altijd blijven naast electronisch betalen. Uiteraard doe ik daar ook aan mee, maar daarnaast doe ik aan electronisch en contant.

Met name jonge mensen zijn teveel met smartphones en betalen via het electronische apps bezig en ontwikkeling hierin maar naast die handigheid vergeten ze wel de ouderen welke niet meer met deze techniek kunnen omgaan. We moeten oppassen geen Ikke ikke maatschappij te worden.

Zelf heb ik al 2 keer meegemaakt in een winkel dat het betalingsysteem weigerde en ik het geluk had dat ik contant geld bij me had om met contant geld te betalen. Anders had ik niks gehad. Nogmaals contant geld bestaat eeuwenlang en hoort bij het menselijke. Elektronische techniek gebeuren is mooi maar dit hulpmiddel is en blijft onbetrouwbaar.

tijger1
door tijger1 Jun 27, 2021 om 15:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Whatsapp fraude en tikkie ben je zelf helemaal bij.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 27, 2021 om 17:09
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Mathieum,

Ik geef u 100 % gelijk : veel mensen rekenen op internetbankieren totdat het fout gaat (zoals bij Tenormin).

ti
door tilpend Jun 27, 2021 om 17:22
132 Antwoorden / 0 Vragen

"Dit druist tegen de mensenrechten in"
Bedankt, ik heb vandaag weer even hartelijk kunnen lachen!
Zou je zo vriendelijk willen zijn om een onderbouwing te geven van dit lachwekkende argument?

aurora1
door aurora1 Jun 28, 2021 om 22:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@m, u heeft vergeten het Butterfly Effect te vermelden....

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 27, 2021 om 17:12
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Zelfs het NIBUD is tegen deze boete voor het pinnen van je eigen geld.

diumenge
door diumenge Jun 27, 2021 om 17:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Uiteraard zijn ze daar tegen en dat begrijp ik ook. Maar na net giraal betalen van je huur/hypotheek, nuts-voorzieningen, verzekeringen etc. kan je dus zonder extra kosten duizend euro per jaar er contant doorheen jagen. @GA, jij wil toch zo graag omrekenen? Dat is dus ruim fl. 2.200,00...

tijger1
door tijger1 Jun 27, 2021 om 19:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is € 1.000 per maand, en ook nog per rekeninghouder. Dus als er een rekening is met mevrow GA is dat € 2.000 per maand voor Lidl en Primark. :-))

diumenge
door diumenge Jun 27, 2021 om 19:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

P/m idd.

tijger1
door tijger1 - Jun 27, 2021 om 17:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ga

 Nog niet overgestapt van bank? Maar gauw doen dan.

me
door mein33 Jun 27, 2021 om 20:31
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Van de tweezits naar de driezits en weer terug !!  ;-))

tijger1
door tijger1 Jun 27, 2021 om 22:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lol

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jun 28, 2021 om 08:48
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Corlow?

Hij reageerde hier 0x dus  geen probleem blijkbaar.

Verder kun je tot €12.000,- bij 1 bank opnemen.
Andere banken hebben weer andere regels.

Als ik 4x per week ga winkelen  en  met Pin betaalde kan ik €50,- extra opnemen.
Dan zit ik  op  €10.400,- per jaar  zonder iets uit de Geldmaat te halen, zonder extra kosten.

Sterker nog,  winkels willen graag van de €50,- af omdat inleveren biljetten voor bedrijven geld kost.
Net als rolletje muntjes niet gratis is.

Verder  kan ik  binnen 40 km  alleen nog bij 2 pompen benzine overdag met Contant afrekenen!

Ook zijn enkele ondernemers als Chinees en Snackbar op 5% Pin korting overgegaan na overval.
Of moeten we dat 5% contant boete noemen!

Geen geld meer tellen, dure rolletjes muntjes kopen en  biljetten inleveren?
Ook is geld van Vrijdag avond niet maandag maar gelijk bijgeschreven.

Maar Corlow,  heeft hier nog veel te lezen...

Ik ben voor een Email melding  voor elke reactie....
Zit zijn mailbox overvol en  probleem opgelost.

aurora1
door aurora1 - Jun 28, 2021 om 22:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ga die vuist maar liever zelf maken.
U kunt altijd Wopke een brief schrijven met uw grieven.