schiphuis
door schiphuis Dec 6, 2017 om 15:35
Geldzaken & recht

Beter bed--7 geruststellingen, in dit geval no. 7

Het gaat erom dat u als klant tevreden bent; daar doen wij bij Beter Bed alles aan. Wij geloven niet alleen in aantrekkelijke prijzen en uitstekende kwaliteit. Ook zaken als de juiste service en onze unieke uitprobeergarantie maken Beter Bed net dat beetje beter.

Dit geldt voor aankopen vanaf 250 euro. In het geval er iets mis is met uw aankoop, lossen we het altijd in alle redelijkheid op. De klant is bij ons immers koning.

Bent u niet tevreden over uw aankoop? Beter Bed zet zich altijd in voor een passende oplossing. In de meeste gevallen vinden we deze ook, samen met u. Vinden we geen oplossing die u tevreden stelt? Dan krijgt u bij aankopen vanaf 250 euro uw geld terug. Daar doen we niet moeilijk over.
bovenstaande staat op hun site.
het gaat om het onderste gedeelte,maar b.b. zegt dat dit geld ingeval er iets mis is met het product.lees ik dit verkeerd? ik zou zeggen ,niet tevreden,geld terug is toch duidelijk.  b.b. onttrekt zich op deze manier aan zijn verplichting. of zie ik dat verkeerd?had hierovergechat met medewerkster en die bevestigde mijn stelling. aan het eind van de chat kun je aangeven of je via email copy van de chat wilrt. ik heb ja aangevinkt en emailadres ingevuld. geen email ontvangen. geen bewijs dus. nu zegt b.b. dat er sprake is geweest van miscommunicate,wat zij betreuren. ik heb gesteld dat de medewerkster onder hun verantwoording valt en zij dienovereenkomstg hun verantwoording moeten nemen. mocht b.b. weer reageren,dan zal ik dit melden

5813 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 6, 2017 om 15:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Laat dat melden maar achterwege. Uiteraard is hun toezegging gedaan als er PROBLEMEN zijn die niet opgelost kunnen worden.

Niet voor het geval u denkt, ik heb er toch geen zin in.

Cookies
door Cookies Dec 6, 2017 om 15:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Jeetje, krijg jij een alarm of zo?:-)

tijger1
door tijger1 Dec 6, 2017 om 15:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zeker.:-))

Cookies
door Cookies - Dec 6, 2017 om 15:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je hoeft dat hier echt niet te melden, daar is Vraag en Beantwoord nl. niet voor.

marita5
door marita5 - Dec 6, 2017 om 15:47
11515 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Schiphuis ,

De voorwaarden :

30 dagen niet goed geld terug garantie Voor aankopen vanaf € 250 geldt een 30 dagen niet goed geld terug garantie. In het geval er iets mis is met uw aankoop, lossen we het altijd in alle redelijkheid op. De klant is bij ons immers altijd koning

Bron : beterbed.nl

 Nr 7 er staat toch bij als er iets mis is met uw aankoop , klik op de rode regel .

https://www.beterbed.nl/content/geruststellingen-niet-goed-geld-terug.do

panter22
door panter22 - Dec 6, 2017 om 15:54
6599 Antwoorden / Vragen

Wat is er aan de hand? Je hebt een aankoop van €250 of meer gedaan. En je bent niet tevreden.
Je wilt een blauw bed ipv een grijze? Die keus heb je niet bij no. 7
Als er iets aan dat grijze bed mankeert, dan wordt er eerst een passende oplossing gezocht.
Lukt dat allemaal niet, dan kun je je geld terug krijgen,

schiphuis
door schiphuis - Dec 6, 2017 om 16:44
60 Antwoorden / 30 Vragen

Bent u niet tevreden over uw aankoop? Beter Bed zet zich altijd in voor een passende oplossing. In de meeste gevallen vinden we deze ook, samen met u. Vinden we geen oplossing die u tevreden stelt? Dan krijgt u bij aankopen vanaf 250 euro uw geld terug. Daar doen we niet moeilijk over.
als ik niet tevreden ben omdat het matras te hard blijkt,en er word geen passende oplossing geboden, krijg ik toch mijn geld terug?  lees ik dat nou echjt verkeerd?

tijger1
door tijger1 Dec 6, 2017 om 16:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien mag u de matras ruilen.

schiphuis
door schiphuis Dec 6, 2017 om 17:34
60 Antwoorden / 30 Vragen

JA, DAT MAG. MAAR ALS ER VOOR MIJ GEEN ALTERNATIEF IS,WIL IK MIJN GELD TERUG.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 6, 2017 om 21:40
3449 Antwoorden / 25 Vragen

En dat hoeven ze niet te doen.

tijger1
door tijger1 Dec 6, 2017 om 23:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk is er een alternatief. Als het te hard is, moet u een zachtere nemen.

marita5
door marita5 - Dec 6, 2017 om 17:07
11515 Antwoorden / 15 Vragen

@Schiphuis ,

De extra garanties van Beter Bed .

Onverminderd uw wettelijke rechten biedt Beter Bed de volgende extra garanties.

Matras-uitprobeergarantie .

Bij een nieuw matras heeft het lichaam tijd nodig om aan het nieuwe ligcomfort te wennen. Daarom stellen wij de voorwaarde minimaal 30 dagen gebruik te maken van uw matras. Bevalt de matras u na 30 dagen toch niet, dan heeft u nog ruimschoots de tijd om gebruik te maken van onze uitprobeergarantie.

Voor deze uitprobeergarantie stellen wij de volgende voorwaarden .

U heeft eenmalig de gelegenheid om gebruik te maken van de uitprobeergarantie. •

De uitprobeergarantie is alleen geldig voor een matras van ons eigen merk (vraag naar de selectie), een ongestoffeerd matras van het merk Kårlsson, een matras van het merk M Line een matras van het merk Alpine Plus. •

Indien u gebruik wenst te maken van de uitprobeergarantie voor matrassen van ons eigen merk, het merk Alpine Plus en de ongestoffeerde matrassen van het merk Kårlsson, dan kunt u zich tot maximaal 90 dagen na levering wenden tot één van de winkels van Beter Bed voor het maken van een nieuwe keuze.

Voor een matras van het merk M Line geldt een termijn van 100 dagen. •

De volgende matrasmaten komen in aanmerking: 70 x 200 cm, 70 x 210 cm, 80 x 200 cm, 80 x 210 cm, 90 x 200 cm en 90 x 210 cm. Voor een ongestoffeerd matras van het merk Kårlsson, een matras van het merk M Line en een matras van het merk Alpine Plus geldt: alle 1-persoons matrassen. •
Bij omruiling van het matras kan deze alleen omgeruild worden voor een matras met dezelfde afmeting. •

Wij ruilen uitsluitend onbeschadigde en schone matrassen om. •

Prijsverschillen worden verrekend via tegoedbonnen of middels een bijbetaling. •

Per matras wordt € 60 in rekening gebracht voor omruilkosten indien de omruiling bij u thuis plaatsvindt. Ingeval u ervoor kiest om de omruiling via de winkel te laten plaatsvinden, wordt € 40 per matras in rekening gebracht. •

Het omruilen via de winkel is voor een matras van het merk M Line uitgesloten, de kosten bedragen € 60 per matras. • De ingangsdatum van garantie blijft de leverdag van het eerste matras

ne
door neodutchio - Dec 6, 2017 om 19:02
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Bij een stenen winkel geldt koop is koop. U zal dus vooraf uw keuze moeten maken en daarna pas kopen. Dit is bij wet vast gelegd.
Als er een probleem is, wordt dat opgelost. Als het probleem bij u ontstaan is (verkeerde kleur of hardheid bv) is er geen productklacht en zou u uw probleem op het bordje van BB willen leggen. Dat gaat helaas niet op.

gerbera
door gerbera - Dec 6, 2017 om 21:59
7365 Antwoorden / 14 Vragen

als ik niet tevreden ben omdat het matras te hard blijkt,en er word geen passende oplossing geboden, krijg ik toch mijn geld terug?  lees ik dat nou echjt verkeerd?

Als betreffende matras te hard zou zijn lijkt het mij sterk dat er geen alternatief zou zijn. U kunt zelfs alle matrassen uit de zaak uitproberen en dat zijn er héél veel.

Maar heeft u nu wel of geen matras gekocht of gaat het u om gelijk te krijgen.

schiphuis
door schiphuis Dec 7, 2017 om 08:55
60 Antwoorden / 30 Vragen

heb matras gekocht die veel harder ligt dan die in de winkel. nieuw is natuurlijk altijd harder en moet eerst nog 4 wk. proefliggen. ik heb via de chat gesproken over geld terug. ik had aangegeven dat ik al 3 matrassen had weggegeven,waarvan 2 b.b. zij heeft gezegd dat als ik mijn matras zou retourneren als ze me geen gepaste omruiling kunnen garanderen, ik mijn geld terug kreeg. aan het eind van de chat kun je aangeven of je copy chat wilt. dit heb ik aangevinkt en emailadres ingevuld. geen copy ontvangen.  b.b. zegt me nu dat het niet mogelijk is een copy te ontvangen,terwijl ze deze wel terug kunnen kijken. zij beroepen zich op miscommunicatie.ik wil zien dat b.b. hierin zeker een mate van coulance zou moeten verlenen in verband met foutieve info.  maar als ik geen copy krijg van de chat, kan ik niets bewijzen

panter22
door panter22 Dec 7, 2017 om 10:44
6599 Antwoorden / Vragen

Dit is al de 4e verkeerde matras die je uitgezocht hebt. Waarom kies je dan voor een harde matras als die niet bevalt.
Is het wel de matras? Is het misschien de bedbodem die te hard is?

tijger1
door tijger1 - Dec 7, 2017 om 09:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent vast die echte prinses. Al drie matrassen weggegeven en nou is de vierde nog niet goed? Heel bijzonder.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/De_prinses_op_de_erwt

schiphuis
door schiphuis Dec 7, 2017 om 11:10
60 Antwoorden / 30 Vragen

Kijk,daar heb ik wat aan. Iemand die zonder details te weten zo gaat reageren.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 7, 2017 om 12:29
16858 Antwoorden / 202 Vragen

Eigenlijk heel simpel: als er iets mis is met een aankoop dan geldt ook voorv ieder aankoop van 1 eurocent of meer het consumentenrecht. Herstel of als dat niet kan een nieuw gelijkwaardig product of geld terug.
Retteketet Beter Bed

panter22
door panter22 Dec 7, 2017 om 12:51
6599 Antwoorden / Vragen

Herstel? Er mankeert niets aan de matras.

schiphuis
door schiphuis Dec 7, 2017 om 13:31
60 Antwoorden / 30 Vragen

daar gaat het niet om. ze stellen dat als een produkt iets mankeert, ze zorgen voor een goede oplossing. dat hoeven ze geen zevende zekerheid te noemen,want een defect valt onder garantie die elke verkoper hanteert. hun opbouw van de zin geeft je de ruimte om hem op 2 manieren te interpreteren.

tijger1
door tijger1 Dec 7, 2017 om 15:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@schiphuis. Maar dus niet op uw manier.

panter22
door panter22 Dec 8, 2017 om 10:05
6599 Antwoorden / Vragen

@schiphuis, vervang die Huboplank in je bed door een verende lattenbodem of een spiraalbodem en het probleem kan opgelost zijn.

marita5
door marita5 - Dec 7, 2017 om 15:19
11515 Antwoorden / 15 Vragen

@schiphuis ,

Sorry , maar ik begrijp uw redenering niet een harde matras is toch geen defect .
U interpreteert dit op een manier die u wilt , maar na 4 matrassen zal u dit niet lukken .

DOOR SCHIPHUIS 7 DEC. 2017 OM 13:31
41 ANTWOORDEN / 24 VRAGEN

daar gaat het niet om. ze stellen dat als een produkt iets mankeert, ze zorgen voor een goede oplossing. dat hoeven ze geen zevende zekerheid te noemen,want een defect valt onder garantie die elke verkoper hanteert. hun opbouw van de zin geeft je de ruimte om hem op 2 manieren te interpretere

schiphuis
door schiphuis - Dec 8, 2017 om 09:54
60 Antwoorden / 30 Vragen

vandaag is het probleem volledig tot mijn volle tevredenheid opgelost. een dikke 10 voor beter bed

tijger1
door tijger1 - Dec 8, 2017 om 10:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi, ook weer klaar.