an
door ankmaxtom Jul 23, 2008 om 22:52
Geldzaken & recht

Bevestiging retour gestuurd artikel

Vraagje: wij hebben een dure stoel, die niet voldoet en daarom teruggestuurd gaat worden naar de importeur. De verkoper wil ons pas ons geld terugstorten, als de stoel is opgehaald, hetgeen a.s. vrijdag gaat gebeuren (stoel ophalen). De importeur heeft daartoe een vervoersbedrijf ingehuurd.


Hoe zit dat juridisch, horen wij een (getekende) bevestiging te krijgen van dat vervoersbedrijf dat zij het artikel in ontvangst hebben genomen c.q. opgehaald hebben?


bvd  als iemand een snel antwoord heeft, A. Leenders

307 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jul 24, 2008 om 00:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag AnkMaxTOM,



Daar zou ik het niet op aan laten komen.



U kunt zelf ook een verklaring opstellen en laten tekenen door de vervoerder.



In de verklaring hoort te staan:

-uw naam

-de naam van de vervoerder (ter plekke in te vullen)

-de naam van de importeur waar hij voor werkt (idem)

-het merk en type van de stoel

-de actuele staat van de stoel (idem)

-de datum

-het adres en plaats waar hij ondertekent

-en dat hij de stoel meegenomen heeft.

Hardware ERror MAN.





ve
door verwijderd - Jul 24, 2008 om 10:19
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag ankmaxtom,


Je schrijft: Hoe zit dat juridisch, horen wij een (getekende) bevestiging te krijgen van dat vervoersbedrijf dat zij het artikel in ontvangst hebben genomen c.q. opgehaald hebben?


Antwoord: ja.


Met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Jul 24, 2008 om 21:47
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

In principe heeft een (professionele) vervoerder daarvoor een ( genummerde)vrachtbrief waarop naast de ontvanger ook de verzender staat vermeld.
Één deel daarvan krijgt u zelf als bewijs,althans hoort u te krijgen.
Laat daarop ook aantekenen dat deze stoel zonder beschadigingen is ontvangen door de vervoerder.

Voor de zekerheid zou ik zelf maar in Word zo'n verzend/ontvangstbewijs maken waarop; Uw naam,adres ven verzending,de datum, de vervoerder en wel/geen beschadigingen bij ontvangst.
Daarnaast ook aan wie deze stoel verzonden gaat worden.
Doe dit in triplo waarbij deze gewaarmerkt moet worden met een handtekening van uzelf en de vervoerder, de derde is dan voor de ontvanger.

U hoort dus een getekende bevestiging te krijgen in welke vorm dan ook!

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jul 24, 2008 om 21:49
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

heel erg bedankt allemaal voor de goede tips, daar heb ik echt wat aan!!


heb inmiddels een documentje in Word gemaakt voor het geval ze zelf niets bij zich hebben!!


hartelijke groet, Anke

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ha
hansenmarja - May 1, 2024 om 16:24
Huishouden & energie
Klacht online bij fysieke winkel

Klacht online bij fysieke winkel

Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik ... Lees meer

Kn
Knipperbolletje - May 1, 2024 om 14:09
Geldzaken & recht

ABP wil Partnerpensioen enkel registreren met Notariele samenlevingsakte.

In de pensioenwet staat dat je een Partnerpensioen kunt aanvragen als je -tenminste- 5 jaar, aantoonbaar, samenwoont.  Wij hebben ABP twee uittreksels uit het Bevolkingsregister gestuurd om aan te tonen dat wij al 19 jaar samenwonen maar zij verwerpen dit en schrijven "Om uw partner aan te melden heeft u een samenlevingscontract nodig." 
Staan zij in hun 'recht'? Is het dus zo dat de regeri ... Lees meer

Josp003
Josp003 - Apr 29, 2024 om 19:04
Garantie & verzekeringen

Garantie voorwaarden

ik heb ca 2,5 jaar geleden een fornuis gekocht via een keukendealer. Deze heeft nooit de garantievoorwaarden aangeleverd en deze staan ook niet op zijn site. Ik hoorde alleen u hebt 5 jaar volledige garantie. Ook op de site van de producent/importeur is niets vinden  over garantievoorwaarden of over algemene verkoopvoorwaarden.
Nu was er deze week een monteur van de producent voor een repar ... Lees meer