th
door thijsje Jul 1, 2005 om 18:12
Geldzaken & recht

Bewaarschrift

Medio juli 2004 heb ik een bezwaarschrift ingediend betreffende aanslag Ink. Bel. 2003. Tot op heden heb ik nog geen reactie gehad. Kan iemand mij vertellen hoelang een beslissing uit kan blijven? Is hier mogelijk een termijn voor?  De voorlopige aanslag van 2004 is inmiddels wel ontvangen en verwerkt.

765 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 1, 2005 om 18:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Thijsje, lijkt het je niet verstandig om de Belastingsienst te vragen hoe dat zit omdat je nog geen reactie hebt gehad?

Het is wel het proberen waard hier, misschien zit er onder de experts een belastingambtenaar, dan heb jij geluk en wij moeten oppassen.

Succes WillemG

ve
door verwijderd - Jul 1, 2005 om 21:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Thijsje. Gisteren heb ik al een soortgelijke vraag beantwoord. Zie onder Geldzaken en Recht, subrubriek Huren/kopen de vraag WOZ-waarde. Daar staat een uitgebreid antwoord. Groet, M@rtin

ve
door verwijderd - Jul 1, 2005 om 21:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Thijsje. Gisteren heb ik al een soortgelijke vraag beantwoord. Zie onder Geldzaken en Recht, subrubriek Huren/kopen de vraag WOZ-waarde. Daar staat een uitgebreid antwoord. Groet, M@rtin

ve
door verwijderd - Jul 1, 2005 om 21:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Thijsje. Gisteren heb ik al een soortgelijke vraag beantwoord. Zie onder Geldzaken en Recht, subrubriek Huren/kopen de vraag WOZ-waarde. Daar staat een uitgebreid antwoord. Groet, M@rtin

ve
door verwijderd - Jul 1, 2005 om 21:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();

Volgens wettelijke regels moet uw bezwaar uiterlijk binnen één jaar zijn behandeld, tezij de minister toestemming heeft gegeven deze termijn met één jaar te verlengen. Hiervan dient u wel bericht te krijgen. Heeft u na één jaar nog helemaal niets vernomen dan kunt het bezwaar als afgewezen beschouwen en u rechtstreeks tot de belastingrechter wenden. Welke rechtbank dat is staat op uw aangifteformulier vermeld. Groeten - E.

5.1 Waaraan moet een uitspraak op uw bezwaarschrift voldoen?

De Belastingdienst moet ervoor zorgen dat een uitspraak op bezwaarschrift voldoet aan de volgende voorwaarden.

De uitspraak op bezwaarschrift moet tijdig worden vastgesteld

De Belastingdienst streeft ernaar om alle bezwaarschriften binnen zes weken te behandelen. Als het de elastingdienst niet lukt om uw bezwaarschrift binnen zes weken te behandelen, krijgt u daarvan bericht. De Belastingdienst moet uiterlijk binnen een jaar na de ontvangst van uw bezwaarschrift uitspraak doen op uw bezwaarschrift.

In bijzondere gevallen kan deze termijn met toestemming van de minister van Financiën verlengd worden tot twee jaar.

ve
door verwijderd - Jul 1, 2005 om 21:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
@ M@rtin - het is weer een zootje op deze site want ik kan me nauwelijks voorstellen dat je drie keer hetzelfde antwoord geeft. E.

:-)     :-)     :-)

ve
door verwijderd - Jul 1, 2005 om 21:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou nou, drie keer mijn antwoord. Weer eens wat anders dan een dubbele vraag. Hoefde ook maar twee keer in te loggen om die paar regels te verzenden!!

ve
door verwijderd - Jul 1, 2005 om 21:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Thijsje je kunt altijd een email naar de belastingdienst sturen op info@belastingdienst.nl met je vraag over een bezwaarschriftprocedure.

Wat ik zelf altijd doe is vragen om een  ontvangstbevestiging van het ingediende bezwaarschrift.

Het is belangrijk om telefonisch contact te onderhouden. Altijd handig als je dan de bevestigingsbrief erbij houdt en opschrijft met wie je hebt gesproken. De inhoud van dit telefonisch onderhoud zou je ook nog kunnen faxen en weer vragen om een ontvangstbevestiging. Vooral niet afwachten dus, succes ermee!

Groetjes, Elena

ve
door verwijderd - Jul 1, 2005 om 21:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Paul, ik sta er zelf ook verbaasd van. Het is wel driemaal hetzelfde, dus het ontbreken van een bestendige gedragslijn kan deze belastingambtenaar gelukkig niet worden tegengeworpen. Groet en een schaterend weekend, M@rtin

ve
door verwijderd - Jul 5, 2005 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even een briefje schrijven naar de belastingdienst waaronder  je woonplaats behoort. Misschien kun je ook nog daarheen bellen. Het adres of telefoonnummer kan je wel vinden op een van je aanslagen. Veel succes.