ro
door roberta Jul 11, 2023 om 13:22
Geldzaken & recht

Bewaren correspondentie

Onlangs heb ik bij een voor mij nieuwe (Nederlandse) webshop een artikel besteld en betaald via ideal. Ik ontving een verkeerd artikel en heb daarover contact (email) gehad met de webshop. Het goede artikel zou pas verstuurd worden nadat zij het verkeerde artikel hadden terugontvangen, hiervoor kreeg ik een retourlabel  Het artikel heb ik teruggestuurd en de webshop laten weten, dat ik de bestelling annuleerde. De webshop heeft netjes mijn geld terugbetaald.

Deze handelswijze vond ik niet erg klantvriendelijk, daarom ook de bestelling geannuleerd, Als zo'n kwestie is geregeld, kun je dan  zonder problemen de emails hierover weggooien of is het verstandig dit toch een tijd te bewaren en hoe lang dan?

764 4 Rapporteer
ju
door juliomariner - Jul 11, 2023 om 13:29
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Wat is er dan klantonvriendelijk?
Ik vind het niet meer dan logisch dat u eerst het artikel terugstuurd voor ze een nieuwe sturen.

ro
door roberta Jul 11, 2023 om 13:33
25 Antwoorden / 39 Vragen

Als de klant vooruitbetaald en de fout is door de webshop gemaakt, dan verwacht ik dat het goede artikel zo snel mogelijk wordt verstuurd. Natuurlijk moet dat verkeerde artikel retour, maar mij laten wachten door een fout van de webshop vind ik niet klantvriendelijk.

sira
door sira Jul 11, 2023 om 13:40
2353 Antwoorden / 24 Vragen

@Roberta
Blijkbaar snapt u niets van de processen met een webshop, die gaan over meerdere lijnen, helemaal bij een grote webwinkel.
Een medewerker kan en mag niet zomaar iets nazenden, dan gaan alle alarmbellen af.

ju
door juliomariner Jul 12, 2023 om 14:56
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Maar wat voor zekerheid krijgt het bedrijf dan dat u het product wel terugstuurt?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 11, 2023 om 13:29
2080 Antwoorden / Vragen

Waarom zou je emails überhaupt weggooien? Gewoon archiveren en als je het ooit iets nodig hebt is het te vinden.

hereistom
door hereistom - Jul 11, 2023 om 13:29
738 Antwoorden / 1 Vragen

Het is altijd verstandig om dit soort correspondentie enige tijd te bewaren. Hoe lang ligt eraan, is het verder goed afgehandeld en niks gekocht kan het alsnog na paar maanden weg, maar anders minstens zo'n twee jaar bewaren en bij belangrijke correspondentie zo'n 5 jaar en loopt het nog, dan gewoon zolang het nog loopt bewaren.

sira
door sira - Jul 11, 2023 om 13:38
2353 Antwoorden / 24 Vragen

Allereerst vind ik dat de webshop het erg netjes afhandelt.

Iedereen maakt weleens fouten, misschien bent u een uitzondering, maar bij mij gaat er ook weleens iets fout.

Correspondentie altijd enige tijd bewaren.

ro
door roberta Jul 11, 2023 om 13:51
25 Antwoorden / 39 Vragen

Wat ik heb weggelaten, niet relevant voor mijn vraag, was de toon in de emails: wij maken geen fouten!

Omdat het ontvangen artikel in de buurt kwam van mijn bestelling heb ik aangeboden, dit te behouden en de juiste prijs te berekenen, plus of min, weet ik niet meer, zal ongeveer 10 euro zijn geweest, op dit voorstel geen enkele reactie gehad.

sira
door sira Jul 11, 2023 om 16:42
2353 Antwoorden / 24 Vragen

Wij geven antwoord op een vraag zoals die door u wordt gesteld. Bovendien schrijft u: Het goede artikel zou pas verstuurd worden nadat zij het verkeerde artikel hadden terugontvangen

Wilt u een ander antwoord dan moet u compleet zijn in uw vraag.
Als u voor een akkefietje naar de rechter gaat, moet u ook niet een deel weglaten en na de uitspraak pas het volledige verhaal gaan vertellen. Dan krijgt u nul op request.