Bewaren correspondentie
Onlangs heb ik bij een voor mij nieuwe (Nederlandse) webshop een artikel besteld en betaald via ideal. Ik ontving een verkeerd artikel en heb daarover contact (email) gehad met de webshop. Het goede artikel zou pas verstuurd worden nadat zij het verkeerde artikel hadden terugontvangen, hiervoor kreeg ik een retourlabel Het artikel heb ik teruggestuurd en de webshop laten weten, dat ik de bestelling annuleerde. De webshop heeft netjes mijn geld terugbetaald.
Deze handelswijze vond ik niet erg klantvriendelijk, daarom ook de bestelling geannuleerd, Als zo'n kwestie is geregeld, kun je dan zonder problemen de emails hierover weggooien of is het verstandig dit toch een tijd te bewaren en hoe lang dan?
Wat is er dan klantonvriendelijk?
Ik vind het niet meer dan logisch dat u eerst het artikel terugstuurd voor ze een nieuwe sturen.
Als de klant vooruitbetaald en de fout is door de webshop gemaakt, dan verwacht ik dat het goede artikel zo snel mogelijk wordt verstuurd. Natuurlijk moet dat verkeerde artikel retour, maar mij laten wachten door een fout van de webshop vind ik niet klantvriendelijk.
@Roberta
Blijkbaar snapt u niets van de processen met een webshop, die gaan over meerdere lijnen, helemaal bij een grote webwinkel.
Een medewerker kan en mag niet zomaar iets nazenden, dan gaan alle alarmbellen af.
Maar wat voor zekerheid krijgt het bedrijf dan dat u het product wel terugstuurt?
Waarom zou je emails überhaupt weggooien? Gewoon archiveren en als je het ooit iets nodig hebt is het te vinden.
Het is altijd verstandig om dit soort correspondentie enige tijd te bewaren. Hoe lang ligt eraan, is het verder goed afgehandeld en niks gekocht kan het alsnog na paar maanden weg, maar anders minstens zo'n twee jaar bewaren en bij belangrijke correspondentie zo'n 5 jaar en loopt het nog, dan gewoon zolang het nog loopt bewaren.
Allereerst vind ik dat de webshop het erg netjes afhandelt.
Iedereen maakt weleens fouten, misschien bent u een uitzondering, maar bij mij gaat er ook weleens iets fout.
Correspondentie altijd enige tijd bewaren.
Wat ik heb weggelaten, niet relevant voor mijn vraag, was de toon in de emails: wij maken geen fouten!
Omdat het ontvangen artikel in de buurt kwam van mijn bestelling heb ik aangeboden, dit te behouden en de juiste prijs te berekenen, plus of min, weet ik niet meer, zal ongeveer 10 euro zijn geweest, op dit voorstel geen enkele reactie gehad.
Wij geven antwoord op een vraag zoals die door u wordt gesteld. Bovendien schrijft u: Het goede artikel zou pas verstuurd worden nadat zij het verkeerde artikel hadden terugontvangen
Wilt u een ander antwoord dan moet u compleet zijn in uw vraag.
Als u voor een akkefietje naar de rechter gaat, moet u ook niet een deel weglaten en na de uitspraak pas het volledige verhaal gaan vertellen. Dan krijgt u nul op request.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Tarieven domeinnaam
Ik wil een domeinnaam registreren bij Transip.nl. Nu zie ik daar bij de tarieven die ze rekenen alleen het actie tarief staan. 0,49 euro cent voor het eerste jaar voor een .nl domeinnaam. Maar wat het verlengen na een jaar gaat kosten, vermelden ze er niet bij. Na lang zoeken kom ik uit op een link waar volgens hun de tarieven zouden moeten staan, maar ook daar staat niet wat het kost.
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer